Close
עמוד 1 מתוך 4 1234 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 74
  1. #1

    ברירת מחדל בדיקת מצבר

    אהלן חברים
    אני מעוניין לבדוק את תקינות המצבר שלי
    יש לי מולטימטר
    מה שקורה זה שלדעתי המצבר פורק את עצמו מאוד מהר
    וליפעמים אחרי שהמנוע קר ולא הניע הרבה זמן לאחר כמה סטארטים מתחילים להישמע טקטוקים כאלה שמעידים על מצבר ריק

    אילו בדיקות אני צריך לעשות ?

    והאם אני יכול למדוד כמה אמפר יש במצבר שהוא בכל מיני מצבים לדוגמא: שאני בא להניע אותו ?

    (אמרו לי שאפשר דרך המולטימטר אבל לא הסבירו איך)
    (המצבר מאד קטן 10 אמפר אז לפי הכיתוב על המולטימטר לא אמורה ליהיות בעיה)

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    10 אמפר שעה הוא מצבר של אופנוע לא של מכונית.
    המצבר הכי קטן לרכב שאני מכיר הוא 40 אמפר שעה.

    בכל מקרה מצבר שהוא במתח הדקים של 12.7 הוא בטעינה מלאה.
    12.3 אתה כבר על 50%
    יש טבלת מתחים מול טעינה ברשת תעשה חיפוש מהיר ותמצא אותה.

    גם אם המצבר שלך על 12.7 זה עדין לא אומר שהוא תקין.
    תא אחד או מספר תאים עלולים להיות מקוצרים.
    מה שזה אומר הוא שכמות המטען שהם מכילים קטנה מאוד (הרבה פחות ממה שצריך להיות)
    סטרטר אחד או שנים והמצבר נופל חזק במתח ואתה לא יכול להניע (נראה לי שזה המצב אצלך)
    בשביל לבדוק זאת במדויק אתה צריך בודק מצבר בעומס (אפשר לקנות עולה כ 100 שח באמזון)
    בדיקה מאולתרת שאתה יכול לעשות היא לבדוק מתח על המצבר תוך כדי סטרטר.
    אם המתח נופל מתחת ל 9 וולט, המצבר חשוד כתקול.
    לא מאוד מדויק אבל יתן לך את הכיוון

  3. #3

    ברירת מחדל בדיקת מצבר



    זו הטבלה לבדיקת מידת הטעינה כפי שמוני הסביר.

    בדיקת צרכנים סמויים

    http://www.jeepolog.com/forums/showt...ך-בודקים-מאיפה




    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  4. #4

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    מה אומרת העמודה באמצע הטבלה ?

    ובמידה ואני רוצה לחבר מנורה של 72W שהיא 6אמפר מן הסתם
    אילו בדיקות אני יכול לעשות כדי שאני ידע שהיא לא גורמת לעומס יתר על המצבר ועל האלטרנטור

    ודרך אגב המצבר באמת 10 אמפר כתוב בגדול 10 A ו 12V

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    עמודת האמצע היא וולט לכל תא.
    מצבר 12 וולט מכיל 6 תאים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    תגידו אני יכול למדוד גם אם האופציה אמפר במולטימטר?

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    לא רק שאינך טורח לחפש באתר, גם כששמים לך את המידע מול העיניים אתה לא טורח לעיין בו.

    שמתי לך קישור לדיון אחר מתחת לטבלה.
    שם, בהודעה השניה של חנן יש הסבר איך לבצע מדידה.
    בהמשך יש עוד כמה הסברים מרחיבים כיצד לבצע נכון.

    קרא בעיון את השרשור שבקישור - הכול נמצא שם.

  8. #8

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    לא רק שאינך טורח לחפש באתר, גם כששמים לך את המידע מול העיניים אתה לא טורח לעיין בו.

    שמתי לך קישור לדיון אחר מתחת לטבלה.
    שם, בהודעה השניה של חנן יש הסבר איך לבצע מדידה.
    בהמשך יש עוד כמה הסברים מרחיבים כיצד לבצע נכון.

    קרא בעיון את השרשור שבקישור - הכול נמצא שם.
    אל תתעצבן כל כך הקישור לא ניפתח כותב "שגיאה 404ה דף לא נמצע"

  9. #9

    ברירת מחדל בדיקת מצבר

    אני לא מתעצבן.
    אנשים משקיעים זמן בשביל לכוון אותך לתשובה ששאלת אז לפחות תשקיע בקריאה או תעדכן שיש בעיה בקישור.

    בכל אופן, אצלי הקישור פועל גם ממחשב אחר בדפדפן כרום.
    נסה לחפש בגוגל את הערך הבא:

    זליגת חשמל - איך יודעים שיש ואיך בודקים מאיפה?


    זה ההסבר של חנן.
    יש שם עוד מידע רלוונטי שכדאי לקרוא על מנת לא לשרוף את המודד.


    כבה את כל צרכני החשמל ברכב, נתק כבל מינוס מהמצבר, שים בינו ובין המצבר מד זרם (יש את זה גם ברב מודד פשוט ב50 ש"ח) , ובדוק שאין צריכת זרם. אם יש לך אזעקה, אימובילייזר,שעון זמן, מערכת סטריאו, וכו', אתה אמור לראות כמה עשרות מיליאמפר, לא יותר.


    שים לב שכל הצרכנים כבויים, אפילו הנורה הפנימית שנדלקת כשפותחים דלת, כי הרב מודד הזה בדרך כלל לא בנוי לזרמים גבוהים, ובחלק ניכר מהמכשירים והמצבים הוא אפילו לא מוגן ע"י נתיך.



    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    אני לא מתעצבן.
    אנשים משקיעים זמן בשביל לכוון אותך לתשובה ששאלת אז לפחות תשקיע בקריאה או תעדכן שיש בעיה בקישור.

    בכל אופן, אצלי הקישור פועל גם ממחשב אחר בדפדפן כרום.
    נסה לחפש בגוגל את הערך הבא:

    זליגת חשמל - איך יודעים שיש ואיך בודקים מאיפה?


    זה ההסבר של חנן.
    יש שם עוד מידע רלוונטי שכדאי לקרוא על מנת לא לשרוף את המודד.


    כבה את כל צרכני החשמל ברכב, נתק כבל מינוס מהמצבר, שים בינו ובין המצבר מד זרם (יש את זה גם ברב מודד פשוט ב50 ש"ח) , ובדוק שאין צריכת זרם. אם יש לך אזעקה, אימובילייזר,שעון זמן, מערכת סטריאו, וכו', אתה אמור לראות כמה עשרות מיליאמפר, לא יותר.


    שים לב שכל הצרכנים כבויים, אפילו הנורה הפנימית שנדלקת כשפותחים דלת, כי הרב מודד הזה בדרך כלל לא בנוי לזרמים גבוהים, ובחלק ניכר מהמכשירים והמצבים הוא אפילו לא מוגן ע"י נתיך.



    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    אני מאד מצטער אל החפירה
    אבל גם לאחר חיפוש רב בפורום עדיין לא הבנתי אם ואיך אני יכול למדוד כמה אמפר זמין במצבר אם מולטימטר

  11. #11

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    עכשיו נפל לי האסימון.
    בדיקה כמו שאתה מחפש ניתן לבצע רק תחת עומס על המצבר.
    יש מכשיר יעודי לזה אצל רוב החשמלאים.
    המכשיר מעמיס צריכה מוגברת על המצבר ובודק אם הוא נשאר בתחום המותר.

    הבדיקות שאתה יכול לבצע לבד הן-
    האם הקטבים נקיים ומעבירים היטב מתח.

    האם המצבר מחזיק מתח ( וולטים) לאחר טעינה ועד כמה הוא יורד בוולטים תחת סטרטר.

    בדיקה נוספת שחשבתי שאליה התה מתכוון היא לדעת אם יש לך צרכנים סמויים שמרוקנים לך את המצבר בקצב מוגבר.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  12. #12

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    הבדיקה הפשוטה ביותר שאתה יכול לעשות היא למדוד את המתח על ההדקים של המצבר כאשר המנוע כבוי ובזמן שיש צרכן קטן פועל (רדיו לדוגמא). אם המתח שנמדד הוא 12.7 וולט או יותר, המצבר מסוגל לספק 100% מהקיבולת המקורית שלו. אם המתח הוא 12.5 יש עדיין 90% מהקיבולת. שאר הערכים מתוארים בטבלה שנשלח בשרשור.

    בלי קשר לבדיקה הזאת, אתה יכול לקפוץ לכל חשמלאי רכב שיבדוק איך המצבר שלך מגיב בעומס גדול (באופן יותר ספציפי כמה המתח יורד תחת עומס). זה לוקח להם בדיוק שנייה וחצי והם לא מבקשים כל תמורה בעבור הבדיקה. אתה יכול גם למדוד מתח בזמן הנעה ולראות האם הוא יורד מתחת ל10-11V. הבדיקות הנ"ל לא דורשות שום ניתוק כבלים מהמצבר.

    היה והמצבר תקין ויש זליגת זרם (כלומר המצבר נפרק לבד), תפעל לפי ההסברים בשרשורים על מנת לוודא את 'גודל' הזליגה ולאתר את הצרכן הסורר. גם במקרה הזה, החשמלאי יבצע את הבדיקה בשתיים וחצי שניות בשבילך.

    דרך אגב, אני ממש לא מאמין שהמצבר שלך הוא בקיבולת של 10AH, לא ראיתי רכבים עם פחות מ 40-45AH. אתה יכול לשלוח תמונות שלו ? מידות ?

    יאיר

  13. #13

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    מצבר של 10 אמפר זה מצבר קטן מאוד שמתאים לקטנוע או טרקטורון


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  14. #14

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    מידות 20*15*10
    זה מצבר של טרקטורון

    אני אבדוק את מה שאמרתם
    אבל אני חושב שאתם עדיין לא הבנתם מה אני רוצה בידיוק אני רוצה לבדוק כמה המצבר טעון/יש בו חשמל

    דוגמא מהבית : אתה פותח את הטלפון ורואה שיש לך 50% סוללה
    אני רוצה לחבר את המצבר למולטימטר לדוגמא ואז לדעת כמה הוא טעון
    נניח שאני מחבר אותו ואני רואה שכתוב 5 אמפר אז אני יודע שהוא חצי מלא
    אפשרי לעשות בדיקה כזו ?

  15. #15

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    תבדוק את המתח על הסוללה תחת עומס קטן ותשווה את התוצאה לטבלה.

    אתה מנסה להניע מכונית עם מצבר של טרקטורון ?

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    ציטוט נכתב במקור על ידי יאיר_א צפיה בהודעה
    תבדוק את המתח על הסוללה תחת עומס קטן ותשווה את התוצאה לטבלה.

    אתה מנסה להניע מכונית עם מצבר של טרקטורון ?
    לא ....
    אני מנסה להניע טרקטורון אם מצבר של טרקטורון

    אבל מה זה משנה ? טרקטורון , מכונית , אופנוע לכולם יש מצבר

  17. #17

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    10A זו מדידה של זרם, אתה מתכוון לקיבולת המצבר והערך הנכון יותר הוא 10A/H, או 10א"ש (אמפר לשעה).

    ככל שהמצבר ישן יותר ועבר פריקות רבות יותר, סביר להניח שהקיבולת שלו נפגעה. כדי לבדוק קיבולת של מצבר, כפי שכתב בועז למעלה - אתה יכול להעזר במכשיר הנמצא אצל כל חשמלאי רכב או מי שמוכר מצברים - הם בודקים את מצב המצבר "תחת עומס", כלומר כאשר הוא נדרש לתת זרם לצרכן זרם.

    חוזר על ההמלצה של בועז לקרוא את השלבים וההסברים שפרט חנן.
    עוד מעט סופ"ש

  18. #18

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    מצבר עופרת (שזה המצבר ברכב טרקטורון או אופנוע) שונה מהסוללה שיש לך בסלולרי.
    אני לא רוצה להכנס כאן למונחים טכנים וגם אין צורך.

    אם המצבר תקין, מתח של המצבר יתן אינדיקציה כמה הוא טעון.
    12.7 100% טעון
    כל מה שמתחת עד 12.2V הוא רמץ הטעינה (לפי הטבלה)

    מצבר שאינו תקין עלול להראות מתח של מצבר טעון, אבל למעשה יהיה בו מעט מאוד מטען חשמלי.
    איך לבדוק?
    מדוד את המתח על ההדקים.
    תן מספר סטרטרים רצופים.
    בדוק שוב את המתח. אם ירד ב 0.1V ויותר הוא לא תקין.

    אגב, אתה יכול גם לבדוק טעינה עם וולטמטר.
    הנע את הטרקטורון. מדוד מתח על ההדקים של המצבר.
    אם יש לך 13.5 וולט ומעלה עד 14.5 מערכת הטעינה שלך תקינה.

  19. #19

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    אוקיי אבדוק את כל הבדיקות האלו ואז אני אהיה יותר חכם

    האם היגיוני שמצבר בין 5-6 שלא עובד הרבה, יכול ליהיות שלא נוגעים בו 3-4 חודשים
    כבר צריך להחליפו ?

    ולנושא אחר
    אני רוצה לחבר פרוז'קטור של 72W שהם 6 אמפר מן הסתם
    אילו בדיקות אני יכול לעשות כדי שאני ידע שהוא לא גורם לעומס יתר על המצבר ועל האלטרנטור ואפילו יכול לישרוף את האלטרנטור

  20. #20

    ברירת מחדל תגובה: בדיקת מצבר

    ציטוט נכתב במקור על ידי dorherz123 צפיה בהודעה
    האם היגיוני שמצבר בין 5-6 שלא עובד הרבה, יכול ליהיות שלא נוגעים בו 3-4 חודשים
    כבר צריך להחליפו ?
    "לא עבד הרבה" - האם הכוונה שעמד מחובר לצרכני חשמל או שעמד במחסן לא מחובר חשמלית בכלל ובתנאי אחזקה אידיאליים? כאשר מצבר מחובר לצרכני חשמל יש כנראה זליגה כזו או אחרת של זרם, האם הייתה מחוברת אזעקה למשל? בכל מקרה - 6 שנים זה לא מעט ואם לא דאגת לטעון אותו מדי פעם או לחברו באופן קבוע למטען מצברים בתוכנית שתשמור על הקיבולת שלו, בהחלט ייתכן שהוא פרק יותר מדי.

    ציטוט נכתב במקור על ידי dorherz123 צפיה בהודעה
    ולנושא אחר
    אני רוצה לחבר פרוז'קטור של 72W שהם 6 אמפר מן הסתם
    אילו בדיקות אני יכול לעשות כדי שאני ידע שהוא לא גורם לעומס יתר על המצבר ועל האלטרנטור ואפילו יכול לישרוף את האלטרנטור
    מצבר של 10 א"ש תקין יוכל לעמוד בצריכה של 6 אמפר למספר שעות, אם אתה מחבר לאלטרנטור תקין המסוגל לטעון אותו באותו זמן ברמה של לפחות צריכת הזרם שאתה מושך ממנו - לא תהיה בעיה...
    עוד מעט סופ"ש

עמוד 1 מתוך 4 1234 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. מה עדיף? מצבר עופרת גדול או מצבר פריקה קטן יותר?
    על ידי ד ו ר ו ן בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 87
    עדכון אחרון: 24-10-17, 22:30
  2. מצבר שנפ חדש
    על ידי ziv87 בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 29-08-11, 09:33
  3. מצבר להיילקס 95 4X4 (שאלה על מצבר והגבהה)
    על ידי zivi בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 21-11-08, 12:47
  4. שאלה לגבי מצבר (איזה מצבר להיילקס 99 וכמה עולה היום?)
    על ידי spiderman בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 12-11-08, 19:06
  5. פיצול מדיון אחר: מצבר כפול בקומות והאם צריך לנתק מצבר כדי לרתך?
    על ידי חימושניק בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 15
    עדכון אחרון: 08-02-07, 08:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •