הנה מצאתי משהו שיכול להסביר יותר טוב ממני.
https://www.pumpsandsystems.com/topi...-vfd-frequency
אסף ,אתה מדבר על הספקים ומומנטים עד לסל"ד של 3000 ,זוהי נקודת עבודה רגילה, תיקח כל מנוע AC סטנדרטי ,תחבר אותו לרשת (50 הרץ) והוא ירוץ ב3000 סל"ד ,עם זה אין בעיה, כל ממיר תדר דביל באלף שקל ישמור על המומנט עד סל"ד זה.
הבעיה מתחילה כשאתה רוצה לעבור את סל"ד נקודת העבודה הזו ולהעלות הספק- להעלות סל"ד+מומנט.
הנה מצאתי משהו שיכול להסביר יותר טוב ממני.
https://www.pumpsandsystems.com/topi...-vfd-frequency
איזה דיון מאלף! תענוג!
הייתי עסוק קצת אתמול, בקרתי בג'אנק יארד של השכן. יצאתי משם עם 2 משני תדר ל-0.5 כ"ס, מנוע עם גיר חלזוני 0.3 כ"ס, וואריאק 0-260v
20 אמפר, ורתכת jasic arc 200 תקולה, בלי מחברי יציאה לכבלים. כמה שעות עבודה , ניתוק צמות ובדיקת מתחים וכמה שינויים בחיווט, חזרה הרתכת לעבוד. מי שניסה לתקן, פשוט החזיר חוטים למקומות הלא נכונים, התקלה המקורית היתה נגד degaussing בכניסת המתח, שניתק מגע כמה שניות אחרי הרמת מתג ההפעלה. .... סיפוק ענק.
אסף,
גם אני נפלתי למלכודת הזאת, גם אותי לימדו כך וזה נראה מאוד הגיוני שאם הסל"ד עולה הספק המנוע עולה. אבל זה לא כך.
ישנם הפסדי ברזל, שקשורים לגודל הפיזי של ליבת המנוע (סטטור ורוטור) , והם עולים יותר ויותר ככל שאתה מעלה את התדר למנוע
באנגלית magnetic saturation.
זה בעצם די דומה לשנאי, הגודל הפיזי של ליבת הברזל, מכתיב כמה הספק אתה יכול לצרוך.
רוצה יותר הספק? אתה צריך שנאי עם ליבה גדולה יותר.
הסבר מצוין על מבנה המנוע, כאן: https://www.youtube.com/watch?v=w5ug...pnQvBg&index=2
יש סרטון המשך על משני תדר.
וסרטון נוסף בנושא שלנו המסביר מצוין למה ההספק אינו עולה. https://www.youtube.com/watch?v=DiKc...FtLDWGw-pnQvBg
שוב, תודה לטל, ושבוע טוב.
מה שאני מבין בעיקר עכשיו זה שעד נקודת העבודה של המנוע ״הרגילה״ אין מניעה לשחק ולווסת מהירות. מעליה אפשר אבל צריך פיצוי והוא עולה בהפסדים.
(מקווה שכתבתי נכון).
עכשיו חוזרים לעזור למיכה?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
זה בסדר. כרגע מיכה מחפש מנוע ובוכנה. יקח זמן.
lizard,
יכול להציע לך פתרון מכני לבוכנה התלת שלבית.(אם היא מתאימה לך בקוטר ומהלך) איך להפוך אותה מ-singel action ל-double action, ולהשתמש בשסתום שיש לך, ואיך לבטל את 3 השלבים כך שתעבוד רק על הקוטר הגדול.
אשמח לשמוע. לפי מה שאני מבין (ובאמת לא הרבה) חוץ מלשים קפיץ שיחזיר את הבוכנה אין לי הרבה אפשרויות.
יש אפשרות נוספת אבל היא ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש לא רצויה והיא הפיכת כיוון העבודה. במקום שה"תקרה" תרד, ה"רצפה" תעלה. ואז ממשקל התושבות/סדנים הבוכנה תסגר אבל אני ממש לא רוצה את זה.
כמו שכתבתי במהלך השרשור, יש לי 4 בוכנות 3". הבעיה היא שהן ממש ארוכות. סביבות 18-20 אינץ', אולי אפילו יותר. בנוסף הן צריכות שיפוץ. מנסיון קודם על בוכנות דומות שיפוץ זה עניין של 450-650 שח. אז אם אצליח לשפץ לבד, אולי יהיה לי פשוט יותר להשתמש בזוג או שלישית בוכנות כאלו. האורך לא אידיאלי אבל זה מה יש.
1. האורך לא צריך להטריד. כל עוד מספיק ארוך, הכל בסדר.
לא חייבים להשתמש בכל המהלך, אתה עוצר היכן שאתה רוצה, ושם גם תישאר הבוכנה, רק מה, יהיה לך מכבש גבוה יותר.
2. ישנן 2 בעיות. א. את כל הבוכנות צריך לעגן עגינה מכנית אל מוביל שנע על מסלולי המכבש, וגם בחלקן העליון.(הרבה עבודת מתכת.)
ב. צנרת. הרבה צינורות ומחברים על נפח קטן יחסית, יקשה על החיבור, וגם הוצאה כספית.
מקווה שאני מובן.
אני מחזיר את השירשור מהאוב.
יש לי מנוע של שני כ"ס וארבעת אלפים rpm.
המשאבה צריכה שש כ"ס וארבעת אלפים rpm לביצועים מקסימליים של 22gpm ו3000psi.
להבנתי rpm זה כמות הליטרים פר דקה וכוח הסוס זה הלחץ המסופק.
נניח שאני יכול להסתפק בחצי מהכמות ליטר-דקה ועל המנוע יש פולי של 35ממ. איזה פולי אני צריך על המשאבה? 70ממ קוטר?
במקרה הזה יהיה לי 11gpm ו2000psi?
קשה להעריך איזה לחץ מקסימלי תקבל מכיוון שאין לנו את נתוני המומנט. יש מצב שעדיין תקבל את הלחץ המקסימלי (לכל משאבה יש לחץ מקסימלי שמעליו הלחץ נפרק) אבל הספיקה תהיה נמוכה יותר.
איזה נתונים צריך? מומנט של המנוע ? ספיקה נמוכה, אפשר לחיות עם זה כל עוד לא נוראי. מה גם שתמיד אני יכול לקנות מנוע ייעודי. המטרה כרגע היא לחסוך.
החישוב שלך נכון. תקבל שליש מסך היכולות של המשאבה.
לגבי הפולי. איני יודע באיזו רצועה תשתמש,(מניח טרפזית) אבל 35 מ"מ נראה לי קטן . הרצועה חובקת את הגלגל בפחות ממחצית ההיקף,(תלוי גם במרחק שבין הפולים) ונדרשת להעביר 2 כ"ס. מתח גדול על הרצועה אוליי יעביר את ההספק אבל ייצור מאמצים מיותרים על מיסבי המנוע ומיסבי המשאבה.
בנוסך רדיוס החביקה הקטן יגרום לבלאי מואץ של הרצועה.(אתה כאילו שובר אותה). פולים יותר גדולים - יותר טוב. לשיקולך.
בכל מקרה אם תישאר בקונפיגורציה הנוכחית, ישנו תרסיס מונע החלקה לרצועות. השתמש בו, ואל תמתח יותר מידי.
רצועה כמו של רכב. לא וי. מחר תמונה. פולי מקורי של ההליכון
רצועה משוננת כמו של טיימינג? או שטוחה עם כמה רכסים לרוחבה?
שטוחה עם רכסים
צריך לבדוק במשאבה-מה המומנט הנדרש בעומס מלא (לחץ מקסימלי) - אם המומנט של המנוע נמוך מהמונט הזה-לא תצליח להגיע ללחץ המקסימלי.
בד"כ יש גרף מומנט-לחץ\ספיקה. אם אין לך את נתוני המשאבה-כל ניחוש יכול להיות נכון.
זאת המשאבה.
http://www.baileyhydraulics.com/Two-...Rated-GPM-11_2
אבל אני לא רואה שום מידע מעבר למה שכתוב ושידוע לי.
שלחתי להם בקשה לעוד מידע.
הבנתי אז אין מה לשאול אותם. גם אני חשבתי שנתון הטורק גלום בהספק.
חבל שאי אפשר לשרשר כמה מנועים למנוע גדול![]()
שמרו על קשר