לא מזמן הייתה לי את אותה תקלה בדיוק.
אצלי היא נפתרה ע"י חיזוק (לחיצה פנימה) של הכבל הראשי שמתחבר ללוח אם.
פשוט לחצתי אותו עוד טיפה פנימה (למרות שזה מרגיש כאילו הוא לגמרי במקום) והמחשב עלה כמו חדש.
הפציינט - מחשב שולחני בן 4. רמי בזמנו בנה לי אותו מרכיבים טובים והוא עונה בדיוק על מה שאני עושה איתו.
לפני כשנה הלך הדיסק הקשיח ובדיקה הראתה שלא כדאי להשקיע בשחזור שלו (תקלה יקרה מדי). כשזה קרה הוא קצת גמגם מדי כמה הדלקות ובדיעבד ייחסתי את זה לתקלה בדיסק שעליו מערכת ההפעלה.
שמתי את המחשב בצד והסתדרתי בלעדיו מתוך מחשבה להרכיב דיסק חדש ולהשמיש אותו כשיהיה צריך.
אז עכשיו הגיע הזמן. קניתי דיסק חדש, הרכבתי אותו ומנסה להפעיל. המחשב לא נדלק. כלומר יש שניה שדולק הלד והמאווררים מסתובבים ואז הכל עוצר ורק אחרי הוצאה מהחשמל והמתנה קצרה אפשר לקבל את אותו סימן חיים, בלי לחכות אפילו את זה אין.
המסקנה שלי היתה שמשהו מקצר, ניתקתי הכל כולל הכל מלוח האם (חוץ מהמעבד המאוורר שלו והספק כוח) ועדיין התופעה לא משתנה.
המסקנה שלי אחרי התייעצות עם מי שמבין יותר ממני היא שעדיין משהו גורם לספק כוח להגן על עצמו. זה או הספק עצמו או הלוח אם שמקצר או גורם עומס יתר. כשהספק על השולחן ואני מג׳מפר את החוט הירוק שלו למינוס הוא עובד. אבל בגלל שהמאוורר שלו ממילא נורא רועש ובגלל שזו האופציה הזולה יותר - קניתי ספק חדש, חיברתי ללוח אם ואין שינוי, עדיין לא מניע.
השלב הבא במסגרת הבדיקות ה״פשוטות״ יהיה לדחוף נייר עבה בין הלוח אם למארז... אולי שם משהו נוגע ומקצר.
עכשיו אני צריך את העזרה שלכם - עוד רעיונות מה לבדוק? אולי אני בכלל לא בכיוון?
(יודגש שאני רוצה ללמוד ולמצוא לבד את הפתרון, ללכת לרמי אני תמיד יכול אבל זה קל מדי - אני כבר יודע הרבה יותר ממה שידעתי על חומרה ומחשבים לפני כמה ימים... מתברר שיש ברשת הרבה מידע על העניינים האלה הרבה יותר מאשר על ג׳יפים...)
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לא מזמן הייתה לי את אותה תקלה בדיוק.
אצלי היא נפתרה ע"י חיזוק (לחיצה פנימה) של הכבל הראשי שמתחבר ללוח אם.
פשוט לחצתי אותו עוד טיפה פנימה (למרות שזה מרגיש כאילו הוא לגמרי במקום) והמחשב עלה כמו חדש.
Hwzone.co.il
אני חושב שזה עדיין הפורום המוביל...
מעבר לזה, מהמר שהמשחה הטרמית יבשה... ייתכן והמעבד מתחמם מאוד כבר בהדלקה והלוח אם מסרב לעשות post.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
היי אסף.
מחשב שמאוורר מניע וכבה ושוב מנסה להניע וכבה בדרך כלל כפי שנאמר זכרון.
אם לא עוזר, הלך הביוס ובד"כ זה אומר לוח אם.
אם מניע ומיד כבה ולא מניע שוב - משהו מקצר, אולי אחד מיציאות ה USB או הצמה של הUSB שמתחברת ללוח.
לאחרונה נתקלתי במעבד שהתפגר שגרם לתופעה כזו לאחר שהוחלפו כמעט כל הרכיבים האחרים לחינם.
תנסה להוציא את הסוללה העגולה מהלוח, להמתין כמה דקות ולהחזיר, לפעמים זה עוזר, אם עזר לך והלוח הוא של חברת ASROCK, תעדכן BIOS במיידית דרך האתר שלהם.
הדרך הכי מהירה וזולה זה להגיע אלי....![]()
לא רשמת אם אתה פועל בשיטת אלימינציה או לא. ורשמו פה כמה כיוונים.
תתחיל מספק+לוח אם ללא שום תוספים
משם תוסיף כל פעם עוד רכיב.
מצטרף להמלצה לחידוש המשחה, בלי קשר למצב. צריך אחת לכמה שנים לרענן.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
רמי, לוח אם גיגהבייט.
מה שמעניין ואתה מזכיר זה שכבר די מזמן בצמד אחד של USB היתה תקלה ופשוט ויתרתי עליהם. אני אבדוק שם אם יש קצר.
אמיר, כמו שכתבתי פירקתי הכל כולל הכל... כמעט. נשאר רק המעבד והזכרונות. אני אשלוף גם אותם כמו שהציעו ונראה מה.
יש סכנה בלשים את הלוח על השולחן מחוץ למארז כדי להיות בטוח שהוא לא מקצר לגוף?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שים אותו על דף או קרטון
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
אסף
לא הייתי מפרק לוח, לא קשור לקצר כלשהו למטה, פשוט אין מצב שלוח ייגע בפח.
כמו כן אל תפרק מאוורר לצורך חידוש משחה טרמית, אין שום צורך, זה היה נהוג בעבר עם סדרות מעבדים קודמות שהיו מתחממים למוות.
רק לנקות צלעות מאבק עם קומפרסור, פירוק לא מקצועי של המאוורר יהרוג לך את הקפיצים בצדדים במקרה הטוב, ובמקרה הרע תפגע במגעי המעבד שיש בתושבת בלוח , עודף משחה גם לא בריא.
לוח GIGABYTE שמתנהג כך זה רק מכת חשמל שהרגה אותו או באמת קצר באחד ה USB, תבדוק מאחור אם אין משהו שבור באחד מהם, אם פס הפלסטיק של אחד ה USB נשבר ויש רק את פסי הנחושת זו הבעיה.
שים לב להערה על הסוללה של ה BIOS (הסוללה העגולה), תוציא לדקה.
כמו שאמרו, תוציא גם זיכרונות, ותנתק את כל החוטים כמו USB.
האם הלוח מוציא איזה ציפצוף (שים לב לא לנתק את הרמקול \ צפצפה)?
לא.. הוא לא מגיע לשלב הציפצופים. לפחות זה היה נותן כיוון אבל לא.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אין לך מה לחפור יותר מדי.
יש קצר בסיסי.
או שהלוח שרוף ( לא ממש הגיוני)
או שהלוח מקצר לגוף (נפל בורג?)
או שהכפתור הדלקה מקצר לגוף.
או שהמעבד נשרף ( זה נדיר מאוד)
להבא אל תקנה מחשב מורכב.
הפערים באיכות עצומים (!!), במיוחד לטובת דל.
והפערים במחיר זניחים.
לא מכיר מחשב נייח של דל שחי פחות מ 8-10 שנים.
ויש לי אפילו דוגמה של תחנת עבודה פרסיז׳ן 670 עם שני מעבדים ודיסקים סקאזי שמריצה אצל לוריה סוליד והיא בת כ 15 שנה...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
לחזק את בועז. יש לי תחנת עבודה של Dell שקניתי ב2010, בזמנו היתה חזקה (5000 שקלים).
עובד מצויין עד היום. דלוק 24 שעות ביממה. כבר לא טוחן סולידוורקס אלא בעיקר יוטיוב, מיינקראפט ומשהו שנקרא "עולם הדוגמניות". לא מראה סימני התפגרות.
הטיפול היחיד שאני מעביר אותו זה שטיפת לחץ אויר שנתית.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מכירים את הבדיחה על "זבוב בלי רגלים לא שומע"?
מה זה קשור?
גיגהביט זה לוח אם משובח! ו DELL לא יותר טובים.
בועז יתן דוגמה, ואני אראה לכם את הגיגהביט שיש לי (965GA), עובד רצוף למעלה מ 10 שנים.....
וגם ל HP (לא רק DELL) יש בעיות כאלו.
וכן, היום גם אני קונה מחשבים מוכנים, והאחרון שקניתי היה HP ב 1500ש"ח (וזה עבור סטודנט בטכניון שכותב קוד!).
במחיר הזה, לא שווה לפרפר.
זיו,
ג׳יגהביט יצרן לוחות בינוני פלוס אבל לא זה העניין.
לאסף יש גובלן של חלקים שהורכב בארץ ושביחד הם לא קרובים לרמת מחשב מקביל של דל.
תחזיק פעם אחד ליד השני מורכב ומותג ותבין את ההבדל.
איכות החומרים, ההרכבה, התכנון והתמיכה וספרות למוצר עושים המון הבדל.
אפילו בפי סי מצ׳וקמק.
זה שמחשב אחד מורכב עם לוח של גיגהביטט החזיק עשר שנים זה לא סטטיסטיקה.
אני רואה תוצאות של עשרות אלפי מחשבים
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
ג'יגה בייט נחשב ליצרן וותיק ואיכותי, ולא רק של לוחות אם יש לו ליין מוצרים נרחב.
בלוחות אם הם מהנחשבים וגם להם יש מוצרים בסיסים לצד מוצרים לגרעין הקשה
יש יצרנים פחות טובים כמו msi...
ההשוואה של מוצר מוגמר לעומת מחשב בהרכבה היא סתמית ונופלת לכל כך הרבה פרמטרים.
אין ויכוח שבהרכבה ניתן לקבל תמורה גבוהה יותר.
ואין ספק שדל ודומיה עדיפים על החאפר השכונתי שירכיב לנו מחשב "חיה" במארז סיני+ספק ב29שח.
........
נו אסף פירקת את הלוח ופרסת על קרטון ?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
אפילו במותג כמו דל יש הבדלים בין הסדרות מבחינת איכות התכנון והרכיבים.
לא כל הסדרות נמכרות בארץ אפילו.
יש לדל סדרה ביתית שנקראת אינספירון.
נחותה לאין שיעור מהסידרה החצי עיסקית שנקראת ווסטרו ושגם היא נחותה מהאופטי פלקס או הפרסיז׳ן או מחשבי הגימרים המטורפים של Alaineware.
לרוב האנשים כולם נראים רק ״מחשב״... אבל הם נמכרים בהבדלי מחיר ניכרים למפרטים זהים לכאורה.
מי שמשלם יותר מבין את התמורה.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
בועז, אני לא יכול להסכים עם העניין שמחשב "ממותג" אמין יותר ממחשב שנבנה בארץ. אבל בהחלט הוא יותר יקר.
סביבי יש לא מעט מחשבים ע"ב מפרטים שאני בניתי בארץ, באמת שלא נתקלתי בתקלות מיוחדות איתם. (כרגע יש ע"י מחשב בן 8 שלא הוחלף בו אף חלק, ומחשב שלוח האם-זכרונות-מעבד הם בני 12!!)
התקלות, מהניסיון שלי, מגיעות כאשר מורכב ספק כוח מחברה סוג ג', וכאשר המחשב עובד הרבה שנים באופן קבוע, והדיסקים הקשיחים מתקלקלים(וזה קורה בכל מחשב, ממותג או לא)
והסיבה לכך הגיונית. חברות ה"מותג" קונים את כל הרכיבים מספקים, הם לא מייצרים כלום. והם קונים את אותם הרכיבים שאתה קונה כאשר אתה מרכיב מחשב. בדיוק מהסיבה הזאת ה"טריק" שהם עושים זה שהם משנים קצת את הצורה של ספק הכוח/מאווררים/לוחות אם כדי שאם משהו מתקלקל תהיה חייב לקנות מהם ולא תוכל תקנה משהו סטנדרטי.
*אני לא מדבר על תחנות עבודה של ה"מותגים", אלא על מחשבים סטנדרטים.
לפני שאתה אומר קדיש... תלחץ על הכפתור הפעלה , תוך כדי שאתה מוציא את הכבל חשמל ...
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
שמרו על קשר