Close
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 21 to 40 of 50
  1. #21
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,444

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    תלוי באנשים במוסך וביכולת ניהול המשא ומתן שלך.
    אתה יכול לגשת לשם ולנסות לקבל תשובות באשר להחלפת החלק המכני. באם התשובות לא נראות לך מספקות, אתה יכול לבקש לדבר עם מח' השירות או המח' הטכנית של היבואן. זכותך גם לבקש להחליף על חשבונך חזרה את החלק המכני, ואם הרכב ישאר תקין, אז המוסך יצטרך לחשב את צעדיו מחדש.

  2. #22

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    בעל הרכב הוא עו"ד...
    מה הבעיה ללכת לתביעות קטנות אחרי התייעצות עם נציב תלונות הציבור או איך שלא קוראים להם.

  3. #23
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,444

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    כי אין לך כרגע הוכחה משפטית שלא נדרשה הח' החלק המכאני.
    להזמין שמאי, פלוס תביעה, התעסקות וכו' בשביל מכלול של 3000₪, לא בטוח שמשתלם.
    מציע להתחיל בטוב. לדבר. לשתף את מח' השירות.

  4. #24

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    תוודא שהחלקים המשומשים מסומנים על ידי המוסך ונמצאים ברשותך בתור נקודת מוצא


    Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
    Honda TRX300EX
    4Z7BOZ

  5. #25
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,444

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    צריך לציין, לפני שעלתה בצדק הטענה של בועז על מכלול מכאני/חשמלי נפרד, כבר דיברו כאן על סיבובים ורמאות.
    אני לא רואה איזה אינטרס יש למוסך להפיל באופן סתמי את הנזק על פותח השרשור ולא על בעל הרכב. הנזק כבר שם. המוסך בכל מקרה ירוויח על החלף והעבודה. מה האינטרס של המוסך להמציא גורם תקלה חריג? אין אינטרס כזה ולכן המסקנה היא שהמוסך מאמין באמת שזה מקור התקלה.
    לגבי החלק המכאני, זה עניין נפרד. על פניו, כל עוד אין הסבר הגיוני, זה נראה מיותר.

  6. #26

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג View Post
    שרשור מעניין. בלי קשר לעניין הטכני, לבי עם פותח השרשור. אי נעימות גדולה.
    ראשית, יש את העניין הסטטיסטי: רכב נוסע טוב שש שנים. מגיע חבר, מכניס לשקע המצית צרכן זרם לא קטן, שאף פעם לא היה ברכב הזה, לאחר זמן מה הנתיף נשרף, ולאחר עוד זמן לא ידוע, אבל לא ארוך, נדלקת נורת תקלה. צירוף מקרים חריג? תיאורטית, יתכן, אבל זה משהו שאי אפשר לפסול בהינף מקלדת.
    מבחינת מתח חוזר, גם זה לא משהו שהייתי פוסל כלאחר יד. זיו טוען שאין צרכן שיכול להחזיר מתח גבוה ממה שהוא קיבל. זה נכון במצב היציב, אבל במצבי מעבר זה לא המצב. תן לסליל 12 וולט, וכשתנתק אותו ממקור המתח תקבל מתח של כמה מאות וולט. ככה עובדת ההצתה ברכבי הבנזין שלכם. יש שם עוד שנאי שמעלה את מאות הוולטים הנ"ל לעשרות אלפי וולטים, אני יודע, לא לקפוץ.
    (באנקדוטה מתחכמת אני יכול גם לספר שמדחס האוויר בטנדר שלי עובד על 24 וולט, למרות שהאלטרנטור מספק 12 וולט, אבל זו התחכמות, וזה לא קשור לשנאי המדובר) .
    ומה אם לשנאי המדובר יש ערך השראי גבוה במיוחד?
    מעשית, כשיש לי ספקות באשר לגורם נזק במחשבי רכב, אני שולח אותם לבדיקה בקומפיוקאר. מעבדת רכב מקצועית במיוחד. אולי שווה לעשות את זה במקרה הזה.
    חנן,
    דווקא עלייך אני מתפלא.
    תאורטית (ומעשית), אין שום בעיה לבנות ממיר DC2DC שמקבל 12V ומוציא כל מתח שגבוה מ 12V (דוגמה 220V), ותמיד אפשר לטעון קבל ולפרוק אותו לתוך הקו, אבל זה לא המוצר ולא המקרה.
    ממיר מתח, לא מתהפך פתאום, מחזיר זרם, שורף את הפיוז, ושעה אחרי זה ה ABS נזכר שהיה ארוע, ומתקלקל (ובכלל, איך המטען עצמו לא נשרף מהמתח הגבוה שהוא יצר בעצמו????)
    ממיר שמקבל DC, לא מזרים אותו לתוך שום סליל ( זה DC, לא AC, שנאי לא עובד פה), זה חייב להתחיל ברכיב אלקטרוני שאו מוציא איזה שהוא גל (סינוס?) שהולך לשנאי (פתרון ישן) או מעלה את המתח רק באמצעות רכיבים אקטיבים (סיליקון, טרנזיסטורים וכו'), בשני המקרים, אני לא מכיר אפשרות "להחזיר" זרם. ויתרה מזאת בגלל שכל הרכיבים מהסוג הזה הם כיוונים (זרם יכול לזרום רק בכיוון אחד) אין מצב שחזר הספק לתוך השקע של המצית (אלא במקרה שהמטען היה נשרף, וזה לא המקרה).
    הדבר היחידי שמוצר כזה כן יכול לעשות, זה להכניס "רעש" על הקו הזנה (כלומר להכניס איזה שהוא גל, במתח גבוה מ 12V ע"ג ה 12V הזנה).
    הרעש הזה יכול לשבש מכשירים אחרים שמחוברים לאותו מקור מתח.
    אבל -
    אני מצפה שרכיבים רגישים יהיו עם הגנה. ואני מצפה שמכשיר שיותר רעש כזה, יבוא עם השתקה של רעש כזה (קבל מקבילי ו\או סליל טורי).
    אני עדיין לא יכול לחשוב על אף הסבר, לפער של שעה בין שריפת הפיוז לתחילת הבעיות ב ABS

  7. #27
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,444

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    לגבי החלק הראשון, חלק מהשיערות הלבנות שלי חייבות את קיומן לגילוי המנגנון שגורם לסמארטפונים מסוימים, בעת טעינתם, להדליק נורה בלוח השעונים שטוענת שמערכת הבלימה האוטונומית לא פועלת. המנגנון שגיליתי לאחר מחקר בן כמה חודשים נפתל באופן שקשה להאמין...סיפור ארוך-אפשר לספר אותו מתישהו מסביב למדורה... הלקח הוא שnever say never. אני יכול לציין ששתי משלחות של שמונה מהנדסים מחו"ל שניסו לחשוב בתוך הקופסה, נכשלו בהבנת מנגנון הכשל.

    לגבי מועד הופעת התקלה, חפש מידע על pending dtc.

  8. #28

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג View Post
    צריך לציין, לפני שעלתה בצדק הטענה של בועז על מכלול מכאני/חשמלי נפרד, כבר דיברו כאן על סיבובים ורמאות.
    אני לא רואה איזה אינטרס יש למוסך להפיל באופן סתמי את הנזק על פותח השרשור ולא על בעל הרכב. הנזק כבר שם. המוסך בכל מקרה ירוויח על החלף והעבודה. מה האינטרס של המוסך להמציא גורם תקלה חריג? אין אינטרס כזה ולכן המסקנה היא שהמוסך מאמין באמת שזה מקור התקלה.
    לגבי החלק המכאני, זה עניין נפרד. על פניו, כל עוד אין הסבר הגיוני, זה נראה מיותר.
    חנן, הסיפור של המוסך לדעתי נולד בשביל להצדיק את העבודה כולה והכי קל להם להפיל את האשמה על צד ג ולנטרל התנגדות בעל הרכב לתיקון גדול...

    זה לא סיפור ראשון שאני זוכר שנידון כאן בנוגע לאיבחונים בעיתיים במוסך הנידון.
    לא רוצה חלילה להוציא שם רע למישהו אבל דעתי אינה נוחה מהאבחון ומהמוסך.

    למזלו בעל הרכב עורך דין.
    יש לפותש מספיק חומר בשביל להתחיל לפעול ואני מאמין שיסתיים טוב.
    אל תשכח לחזור לעדכן אותנו...


    Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
    Honda TRX300EX
    4Z7BOZ

  9. #29

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    למען הסדר, בעל הרכב הוא חבר מאוד טוב.
    הוא לא דורש ממני לשלם עבור הנזק (למרות שציפה ממני להציע זאת וכך עשיתי).
    אני חושב שהסיבה לקצר אינה רלוונטית כבר כי המסר הוא: תמיד ללכת לקבל חוות דעת נוספת.
    לפעמים זה מעיק אבל כנראה שזה היה שווה כמה אלפי שקלים.

  10. #30

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג View Post
    לגבי החלק הראשון, חלק מהשיערות הלבנות שלי חייבות את קיומן לגילוי המנגנון שגורם לסמארטפונים מסוימים, בעת טעינתם, להדליק נורה בלוח השעונים שטוענת שמערכת הבלימה האוטונומית לא פועלת. המנגנון שגיליתי לאחר מחקר בן כמה חודשים נפתל באופן שקשה להאמין...סיפור ארוך-אפשר לספר אותו מתישהו מסביב למדורה... הלקח הוא שnever say never. אני יכול לציין ששתי משלחות של שמונה מהנדסים מחו"ל שניסו לחשוב בתוך הקופסה, נכשלו בהבנת מנגנון הכשל.

    לגבי מועד הופעת התקלה, חפש מידע על pending dtc.
    חנן,
    חסרים המון פרטים ולכן קשה לנהל דיון ממש מקצועי, אבל אני ניסיתי לעשות הבחנה שאני חושב שהיא מאוד חשובה -
    הפרעות ורעשים לעומת זרמים חזקים שגורמים נזק לחלקים.
    (במקור - "
    אז מה כן? יש מצב שצרכן שמחובר למקור, יחזיר על הקו "רעשים" ואלו יפריעו לצרכנים אחרים שמחוברים לאותו המקור.")

    עם כל הניסיון שלך, כל הדוגמאות שאתה נותן (מסגירת הדלתות בסנטה-פה ועד נורות בלימה אוטונומית) רק מחזקות את הטענה המקורית שלי על אפשרות להפרעות אבל לא נזק שמצריך החלפת חלקים.
    אני לא פוסל, מצב של הפרעות שנרשמות באיזה מחשב, ומכונאי לא מיומן, מפרש כחלק תקול.
    אם חלק מהפרצודורה של ההחלפה, יכלול איפוס או החלפה של המחשב, אז התקלה נעלמת בהחלפה :-(

    האם אתה יכול להביא דוגמה של נזק, שמצריך החלפה, של חלק אחר? או הכל נגמר בחיווי תקלות?

    תוסיף את ההערה של בועז (על ההחלפה של המכניקה), ותבין שבמקרה הטוב יש פה מוסכניק חפפניק.

  11. #31
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,444

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    יש לי דוגמה. היא קשורה ברמה החשמלית, אבל היא לא שנאי ולא בשקע מצית. היא סליל שמחובר למחשב.
    קורה שטועים ומחליפים ברכב ממסר לממסר סטנדרטי, כשבמקור היה ממסר עם הגנת נגד או דיודה. במקרה כזה, כשהמחשב מנסה להפסיק את הזרם לממסר, המתח על סליל הממסר עולה ושורף את המחשב. זה קורה לא מעט.

  12. #32
    מנהל בוזי's Avatar
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    Posts
    3,241

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    תודה על העדכון בנושא ההפרדה בין מחשב ומשאבת ה abs. זה חדש לי ומשמח שיש יצרן שלא מוכר אותם כיחידה אחת יקרה מאוד.
    לעניין הצורך בהחלפת המשאבה, קורה לפעמים שבזמן הפירוק, העובד גורם נזק לחלק שכן, ואז אומרים לך, תשמע, זה היה כבר הרוס, חייבים להחליף.
    ייתכן מצב, שבזמן פירוק כל המכלול מהרכב, גרמו נזק למשאבה. עכשיו לך תוכיח שהנזק לא היה קודם.

  13. #33
    חבר רשום lizard's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    כפר טרומן
    Posts
    11,711

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    או שהם לא רוצים להתעסק עם זה ומביאים חלק קומפלט. או שבנהלים חובה להחליף את כל החלק כי זו דרישה כלשהי שלא דווקא מהיצרן. יש הרבה או. עד שלא תקבל תשובות לא תדע. גם אחר כך יש מצב שמחרטטים אותך.

  14. #34

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג View Post
    יש לי דוגמה. היא קשורה ברמה החשמלית, אבל היא לא שנאי ולא בשקע מצית. היא סליל שמחובר למחשב.
    קורה שטועים ומחליפים ברכב ממסר לממסר סטנדרטי, כשבמקור היה ממסר עם הגנת נגד או דיודה. במקרה כזה, כשהמחשב מנסה להפסיק את הזרם לממסר, המתח על סליל הממסר עולה ושורף את המחשב. זה קורה לא מעט.
    זו כבר בעיה אחרת, במקרה הזה, הממסר מחובר למחשב, ואז ברור שבעיה בממסר יכולה להזיק למחשב (קצר בממסר, בטוח יעמיס את המחשב).
    אני מדבר על נזק בין מערכות שונות, שכל המשותף זה הספקת מתח מאותו מקור (שזה המקרה המדובר).

    אני מחדד את הנקודה, כי אם זה יגיע לתביעה משפטית, זה בדיוק מה שעושה את ההבדל.
    מה מונע מהמוסך לקבוע שה ABS נשרף בגלל הגול של ריאל מדריד???
    הוא חייב להוכיח את קשר, או שבעל מקצוע מסביר בצורה מדעית או שהוא מביא דוגמה(אות) , רלוונטיות.
    מעגל של ספק DC2DC לא יכול להחזיר זרם לתוך קו ההזנה (יש שם רכיבים חד כיוונים), נ ק ו ד ה.
    מי שטוען אחרת, שיצייר מעגל כזה ויסביר איך זה יכול לקרות.

  15. #35
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,444

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    לא מדובר על תקלה בממסר, אלא על התקנת ממסר ללא הגנת נגד או דיודה. הרכיב המדויק פחות מעניין. מה שחשוב בדוגמא הזו זה שהיא מראה שסליל, תקין לחלוטין, שמחובר למחשב יכול לשרוף אותו, בהיעדר תכנון מונע נאות. מכיוון שכלל המע' ברכב מחוברות לאותו מקור מתח, הרי שעליית מתח במקום אחד עלולה לשרוף מערכות שממוקמות באיזור שונה.

  16. #36

    Default שאלה בנושא קצר חשמלי

    אני חושב שהתמקדות בנושא האחריות לשריפת המחשב היא משנית וגם בדיקה לא בהכרח תוביל לגורם השריפה אם בכלל היה כזה.

    אני נדבק ברשותכם לעובדות הדקות.
    צויין במפורש בהודעת הפתיחה שהמנורה של ה ABS נדלקה וכבתה באותו היום וגם למחרת מספר פעמים.
    תזכרו את הנתון הזה היטב!

    אני מכיר תופעה כזו במחשבי ABS גם ברכב שלי.
    זה מיוחס לרוב להלחמות על הבורד.

    בכל מקרה, תופעה כזו מלמדת אותי ( ואני לא בעל מקצוע כמו חלק מהמגיבים כאן) שהמחשב לא שרוף.
    אני מנחש שאבחון התקלה במחשב דיאגנוסטיקה תצביע על אובדן קשר עם מחשב ה ABS בזמן שהנורה דלוקה ובשאר הזמן המחשב יעבוד.

    מה תגובתכם לעצם העובדה שהמחשב לעיתים מתפקד?


    עוד שאלות-
    1- בהנחה שההזנה של ה ABS מגיעה ממחשב הרכב האם יתכן מצב שרק ה ABS ״חטף״?

    2- האם יתכן בכלל ספייק שכזה כאשר המצבר של הרכב מחובר ומשמש מעין באפר על הרשת?

    Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
    Honda TRX300EX
    4Z7BOZ

  17. #37
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,690

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    הרכב באחריות?

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  18. #38

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post
    הרכב באחריות?

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    תגובה 11#.
    רכב מודל 2012, כנראה שלא


    Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
    Honda TRX300EX
    4Z7BOZ

  19. #39
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,690

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    אז למה הסיבה לנזק חשובה בכלל?

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  20. #40

    Default תגובה: שאלה בנושא קצר חשמלי

    בעיקרון הסיבה חשובה כי בעל המטען הוא חבר אורח ברכב הניזוק.
    השאלה היא האם הנזק באשמתו ( האם המטען גרם לנזק של 7000 שח)


    Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
    Honda TRX300EX
    4Z7BOZ

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Similar Threads

  1. שאלה: איך עובד הגה כוח חשמלי?
    By מוטי ג. in forum אוף-טופיק
    Replies: 11
    Last Post: 08-02-17, 23:38
  2. Replies: 30
    Last Post: 11-12-13, 23:05
  3. התייעצות בנושא התקנת מאוורר חשמלי בדה-שבו
    By amir2cv in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 15
    Last Post: 01-10-13, 10:30
  4. צריך יעוץ בנושא חשמל של מנוע קורקינט חשמלי.
    By lizard in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 6
    Last Post: 05-01-12, 18:10
  5. מנוע חשמלי שאלה
    By גלדיאטור in forum אוף-טופיק
    Replies: 9
    Last Post: 27-02-09, 14:26

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •