בעל הרכב הוא עו"ד...
מה הבעיה ללכת לתביעות קטנות אחרי התייעצות עם נציב תלונות הציבור או איך שלא קוראים להם.
תלוי באנשים במוסך וביכולת ניהול המשא ומתן שלך.
אתה יכול לגשת לשם ולנסות לקבל תשובות באשר להחלפת החלק המכני. באם התשובות לא נראות לך מספקות, אתה יכול לבקש לדבר עם מח' השירות או המח' הטכנית של היבואן. זכותך גם לבקש להחליף על חשבונך חזרה את החלק המכני, ואם הרכב ישאר תקין, אז המוסך יצטרך לחשב את צעדיו מחדש.
בעל הרכב הוא עו"ד...
מה הבעיה ללכת לתביעות קטנות אחרי התייעצות עם נציב תלונות הציבור או איך שלא קוראים להם.
כי אין לך כרגע הוכחה משפטית שלא נדרשה הח' החלק המכאני.
להזמין שמאי, פלוס תביעה, התעסקות וכו' בשביל מכלול של 3000₪, לא בטוח שמשתלם.
מציע להתחיל בטוב. לדבר. לשתף את מח' השירות.
תוודא שהחלקים המשומשים מסומנים על ידי המוסך ונמצאים ברשותך בתור נקודת מוצא
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
צריך לציין, לפני שעלתה בצדק הטענה של בועז על מכלול מכאני/חשמלי נפרד, כבר דיברו כאן על סיבובים ורמאות.
אני לא רואה איזה אינטרס יש למוסך להפיל באופן סתמי את הנזק על פותח השרשור ולא על בעל הרכב. הנזק כבר שם. המוסך בכל מקרה ירוויח על החלף והעבודה. מה האינטרס של המוסך להמציא גורם תקלה חריג? אין אינטרס כזה ולכן המסקנה היא שהמוסך מאמין באמת שזה מקור התקלה.
לגבי החלק המכאני, זה עניין נפרד. על פניו, כל עוד אין הסבר הגיוני, זה נראה מיותר.
חנן,
דווקא עלייך אני מתפלא.
תאורטית (ומעשית), אין שום בעיה לבנות ממיר DC2DC שמקבל 12V ומוציא כל מתח שגבוה מ 12V (דוגמה 220V), ותמיד אפשר לטעון קבל ולפרוק אותו לתוך הקו, אבל זה לא המוצר ולא המקרה.
ממיר מתח, לא מתהפך פתאום, מחזיר זרם, שורף את הפיוז, ושעה אחרי זה ה ABS נזכר שהיה ארוע, ומתקלקל (ובכלל, איך המטען עצמו לא נשרף מהמתח הגבוה שהוא יצר בעצמו????)
ממיר שמקבל DC, לא מזרים אותו לתוך שום סליל ( זה DC, לא AC, שנאי לא עובד פה), זה חייב להתחיל ברכיב אלקטרוני שאו מוציא איזה שהוא גל (סינוס?) שהולך לשנאי (פתרון ישן) או מעלה את המתח רק באמצעות רכיבים אקטיבים (סיליקון, טרנזיסטורים וכו'), בשני המקרים, אני לא מכיר אפשרות "להחזיר" זרם. ויתרה מזאת בגלל שכל הרכיבים מהסוג הזה הם כיוונים (זרם יכול לזרום רק בכיוון אחד) אין מצב שחזר הספק לתוך השקע של המצית (אלא במקרה שהמטען היה נשרף, וזה לא המקרה).
הדבר היחידי שמוצר כזה כן יכול לעשות, זה להכניס "רעש" על הקו הזנה (כלומר להכניס איזה שהוא גל, במתח גבוה מ 12V ע"ג ה 12V הזנה).
הרעש הזה יכול לשבש מכשירים אחרים שמחוברים לאותו מקור מתח.
אבל -
אני מצפה שרכיבים רגישים יהיו עם הגנה. ואני מצפה שמכשיר שיותר רעש כזה, יבוא עם השתקה של רעש כזה (קבל מקבילי ו\או סליל טורי).
אני עדיין לא יכול לחשוב על אף הסבר, לפער של שעה בין שריפת הפיוז לתחילת הבעיות ב ABS
לגבי החלק הראשון, חלק מהשיערות הלבנות שלי חייבות את קיומן לגילוי המנגנון שגורם לסמארטפונים מסוימים, בעת טעינתם, להדליק נורה בלוח השעונים שטוענת שמערכת הבלימה האוטונומית לא פועלת. המנגנון שגיליתי לאחר מחקר בן כמה חודשים נפתל באופן שקשה להאמין...סיפור ארוך-אפשר לספר אותו מתישהו מסביב למדורה... הלקח הוא שnever say never. אני יכול לציין ששתי משלחות של שמונה מהנדסים מחו"ל שניסו לחשוב בתוך הקופסה, נכשלו בהבנת מנגנון הכשל.
לגבי מועד הופעת התקלה, חפש מידע על pending dtc.
חנן, הסיפור של המוסך לדעתי נולד בשביל להצדיק את העבודה כולה והכי קל להם להפיל את האשמה על צד ג ולנטרל התנגדות בעל הרכב לתיקון גדול...
זה לא סיפור ראשון שאני זוכר שנידון כאן בנוגע לאיבחונים בעיתיים במוסך הנידון.
לא רוצה חלילה להוציא שם רע למישהו אבל דעתי אינה נוחה מהאבחון ומהמוסך.
למזלו בעל הרכב עורך דין.
יש לפותש מספיק חומר בשביל להתחיל לפעול ואני מאמין שיסתיים טוב.
אל תשכח לחזור לעדכן אותנו...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
למען הסדר, בעל הרכב הוא חבר מאוד טוב.
הוא לא דורש ממני לשלם עבור הנזק (למרות שציפה ממני להציע זאת וכך עשיתי).
אני חושב שהסיבה לקצר אינה רלוונטית כבר כי המסר הוא: תמיד ללכת לקבל חוות דעת נוספת.
לפעמים זה מעיק אבל כנראה שזה היה שווה כמה אלפי שקלים.
חנן,
חסרים המון פרטים ולכן קשה לנהל דיון ממש מקצועי, אבל אני ניסיתי לעשות הבחנה שאני חושב שהיא מאוד חשובה -
הפרעות ורעשים לעומת זרמים חזקים שגורמים נזק לחלקים.
(במקור - "אז מה כן? יש מצב שצרכן שמחובר למקור, יחזיר על הקו "רעשים" ואלו יפריעו לצרכנים אחרים שמחוברים לאותו המקור.")
עם כל הניסיון שלך, כל הדוגמאות שאתה נותן (מסגירת הדלתות בסנטה-פה ועד נורות בלימה אוטונומית) רק מחזקות את הטענה המקורית שלי על אפשרות להפרעות אבל לא נזק שמצריך החלפת חלקים.
אני לא פוסל, מצב של הפרעות שנרשמות באיזה מחשב, ומכונאי לא מיומן, מפרש כחלק תקול.
אם חלק מהפרצודורה של ההחלפה, יכלול איפוס או החלפה של המחשב, אז התקלה נעלמת בהחלפה :-(
האם אתה יכול להביא דוגמה של נזק, שמצריך החלפה, של חלק אחר? או הכל נגמר בחיווי תקלות?
תוסיף את ההערה של בועז (על ההחלפה של המכניקה), ותבין שבמקרה הטוב יש פה מוסכניק חפפניק.
יש לי דוגמה. היא קשורה ברמה החשמלית, אבל היא לא שנאי ולא בשקע מצית. היא סליל שמחובר למחשב.
קורה שטועים ומחליפים ברכב ממסר לממסר סטנדרטי, כשבמקור היה ממסר עם הגנת נגד או דיודה. במקרה כזה, כשהמחשב מנסה להפסיק את הזרם לממסר, המתח על סליל הממסר עולה ושורף את המחשב. זה קורה לא מעט.
תודה על העדכון בנושא ההפרדה בין מחשב ומשאבת ה abs. זה חדש לי ומשמח שיש יצרן שלא מוכר אותם כיחידה אחת יקרה מאוד.
לעניין הצורך בהחלפת המשאבה, קורה לפעמים שבזמן הפירוק, העובד גורם נזק לחלק שכן, ואז אומרים לך, תשמע, זה היה כבר הרוס, חייבים להחליף.
ייתכן מצב, שבזמן פירוק כל המכלול מהרכב, גרמו נזק למשאבה. עכשיו לך תוכיח שהנזק לא היה קודם.
או שהם לא רוצים להתעסק עם זה ומביאים חלק קומפלט. או שבנהלים חובה להחליף את כל החלק כי זו דרישה כלשהי שלא דווקא מהיצרן. יש הרבה או. עד שלא תקבל תשובות לא תדע. גם אחר כך יש מצב שמחרטטים אותך.
זו כבר בעיה אחרת, במקרה הזה, הממסר מחובר למחשב, ואז ברור שבעיה בממסר יכולה להזיק למחשב (קצר בממסר, בטוח יעמיס את המחשב).
אני מדבר על נזק בין מערכות שונות, שכל המשותף זה הספקת מתח מאותו מקור (שזה המקרה המדובר).
אני מחדד את הנקודה, כי אם זה יגיע לתביעה משפטית, זה בדיוק מה שעושה את ההבדל.
מה מונע מהמוסך לקבוע שה ABS נשרף בגלל הגול של ריאל מדריד???
הוא חייב להוכיח את קשר, או שבעל מקצוע מסביר בצורה מדעית או שהוא מביא דוגמה(אות) , רלוונטיות.
מעגל של ספק DC2DC לא יכול להחזיר זרם לתוך קו ההזנה (יש שם רכיבים חד כיוונים), נ ק ו ד ה.
מי שטוען אחרת, שיצייר מעגל כזה ויסביר איך זה יכול לקרות.
לא מדובר על תקלה בממסר, אלא על התקנת ממסר ללא הגנת נגד או דיודה. הרכיב המדויק פחות מעניין. מה שחשוב בדוגמא הזו זה שהיא מראה שסליל, תקין לחלוטין, שמחובר למחשב יכול לשרוף אותו, בהיעדר תכנון מונע נאות. מכיוון שכלל המע' ברכב מחוברות לאותו מקור מתח, הרי שעליית מתח במקום אחד עלולה לשרוף מערכות שממוקמות באיזור שונה.
אני חושב שהתמקדות בנושא האחריות לשריפת המחשב היא משנית וגם בדיקה לא בהכרח תוביל לגורם השריפה אם בכלל היה כזה.
אני נדבק ברשותכם לעובדות הדקות.
צויין במפורש בהודעת הפתיחה שהמנורה של ה ABS נדלקה וכבתה באותו היום וגם למחרת מספר פעמים.
תזכרו את הנתון הזה היטב!
אני מכיר תופעה כזו במחשבי ABS גם ברכב שלי.
זה מיוחס לרוב להלחמות על הבורד.
בכל מקרה, תופעה כזו מלמדת אותי ( ואני לא בעל מקצוע כמו חלק מהמגיבים כאן) שהמחשב לא שרוף.
אני מנחש שאבחון התקלה במחשב דיאגנוסטיקה תצביע על אובדן קשר עם מחשב ה ABS בזמן שהנורה דלוקה ובשאר הזמן המחשב יעבוד.
מה תגובתכם לעצם העובדה שהמחשב לעיתים מתפקד?
עוד שאלות-
1- בהנחה שההזנה של ה ABS מגיעה ממחשב הרכב האם יתכן מצב שרק ה ABS ״חטף״?
2- האם יתכן בכלל ספייק שכזה כאשר המצבר של הרכב מחובר ומשמש מעין באפר על הרשת?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
הרכב באחריות?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אז למה הסיבה לנזק חשובה בכלל?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
בעיקרון הסיבה חשובה כי בעל המטען הוא חבר אורח ברכב הניזוק.
השאלה היא האם הנזק באשמתו ( האם המטען גרם לנזק של 7000 שח)
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
שמרו על קשר