אם יש גישה לאימפקט ("פטיש אוויר"), אז אתה מוזמן לקבל ממני בהשאלה אימפקט נטען בריון![]()
שלום למומחים
היום בתמרוני חניה של אשתי, נשבר הפולי מנוע.
מדובר על טראנו 2.7. למרות שהרכב כבר לא ילד, נראה לי מוזר שהפולי הלך לאחר 150 אלף בלבד..
בכל מקרה, השאלה היא מה עכשיו.
1. לבזבז גרירה לחניה בבית ולהחליף לבד. האם ניתן לפתוח עם ידית כח ללא נעילה של הקראנק? לאיזה כיוון? האם אפשר בכלל ללא פטיש אויר?
2. לגרור למוסך ולתת להם לפרק לי לא רק את הרכב, אלא גם את הארנק..
מה שמוזר לי הוא שלפי השרטוט, הפולי לא אמור להיות מורכב משני חלקים, אבל ברכב ניתן לראות שהפולי עם החריצים לרצועות מולבש על פולי חלק קטן יותר
מה דעתכם?
"מה שקורץ, הן אשליות או כלום נוצץ.."
אם יש גישה לאימפקט ("פטיש אוויר"), אז אתה מוזמן לקבל ממני בהשאלה אימפקט נטען בריון![]()
תודה, העניין הוא שבכדי להכניס אימפקט צריך לפרק את הרדיאטור ואת המעבה..
מעדיף להמנע
"מה שקורץ, הן אשליות או כלום נוצץ.."
ובצדק...
אם אתה צופה שהמוסך יפרק לך את הארנק, אולי כדאי להחליף מוסך ...
בכל מקרה, אם אתה מתכוון לנסות בעצמך, נתק את המצבר לפני שאתה מתקרב לפולי עם מפתח/בוקסה ...
זה רעיון!
אם אני אצליח לקבע את הידית כח ולתת סטרטר קטן
פיוז משאבת סולר בחוץ כמובן
"מה שקורץ, הן אשליות או כלום נוצץ.."
לאאאא !
היה ג׳יפ, עוד ג׳יפ ועכשיו Ford F-250 Tremor
השכרת קרוואנים
מובן.
לענייננו, אפשר בכלל לשחרר את הפולי ללא נעילה של הקראנק?
"מה שקורץ, הן אשליות או כלום נוצץ.."
לי זה עבר מצויין לא פעם.
שים לב לא לטעות בכיוון הסיבוב.
מעבר לזה, כנראה שהפולי בנוי משני חלקים שבניהם יש יציקת גומי, אך לבסוף זה חלק אחד ולכן לא תראה את זה כשני חלקים נפרדים בשרטוט.
תפקיד הגומי לדעתי הוא למנוע ויברציות/נקישות...
אני החלפתי עכשיו פולי מנוע כזה בפרייוט של אישתי, הגעתי לזה ששמעתי ציפצופים דומים לרעש רצועה, סימנתי עם טיפקס את מיקום שני הפולים עם הגומי ולאחר מספר דקות עם מנוע דלוק ראיתי לפי הסימון שיש בניהם החלקה (בין הפולי הפנימי לחיצוני)
זה ניקרא vibration damper.
ברוב המכוניות הפולי קראנק בנוי משני חלקים עם גו י במרכז כדי למנוע ויברציות.
כשהוא נישחק/מתייבש מתחיל להישמע קול נקישות דומה לרעשן של פורים, יכול להיות שהרעש ילך ויבוא או ישמע בסל"ד מסויים.
בכל מקרה לא הייתי מנסה את השיטה של הסטרטר, ראיתי איך ניגרם נזק למנוע כמישהו ניסה את זה, איכשהו קפץ טיימינג וניגרם נזק רציני.
הדרך הארוכה היא הנכונה.
RAM 3500 on "35
אסור לפתוח פולי שיש בו בלנסר / דמפר - גומי או שמן - עם אימפקט או עם מכות כלשהן.
השיטה הנכונה היא נעילת גלגלים תנופה או טיימינג (תלוי במנוע... להסתכל בספר) לפתיחה עם ידית כוח.
תתקשר למוסך תשאל כמה עולה. זו עבודה שאין בה הפתעות.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אסף,
אתה יכול להסביר למה אסור?
זו השיטה שאני מכיר ולמיטב הבנתי משמשת גם בחלק מהמוסכים (אימפקט, שלא לומר סטרטר...)
בירור יכול להיות פתרון סביר. אימפקט... נגיד הגעת לעשות טיימינג במנוע דיזל. הרבה עבודה בלי למכור הרבה חלקים. המכונאי צריך להסיר פולי. עושה את זה עם אימפקט. זה טוב לביזנס - פולי עם משכך רעידות זה חלק לא זול.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אני בטוח שיש סיבה. כמו שאני בטוח שמוסכים לא עובדים לפי ספר.
תוכל לפרט למה אסור?
כי זה חלק מגומי. חשבתי שברור. הגומי נקרע באימפקט.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ולפותח השרשור.
תקנה מראש גם בורג חדש. בדרך כלל הנוהל הוא להחליף את הבורג הנ"ל בכל פרוק.
לא מנסיון אישי אבל ממה שאני מתרשם מדובר בסוג של קופלונג.
ולכן עושה לי שכל שכל זמן שלא מפעילים לחץ קריעה בין החלק החיצוני לפנימי אין חשש לעבוד עם אימפקט או חולץ מתאים למבנה הפולי.
אם הפולי היה במקום נגיש לא חושב שהייתי חושש מפתיחה או סגירה עם אימפקט.
גם עניין הסטרטר עשוי לעבוד רק יש בו פוטנציאל נזק סביבתי גבוה.
כאמור דעתי הבלתי מקצועית בלבד.
אני באמת לא מבין מה הבעיה לא לעבוד "עקום" ...
בכל מקרה כדי להכניס אימפקט או פטיש אוויר כמעט בטוח שצריך לפרק רדיאטור ועוד דברים בדרך כדי לפנות מקום, האם זה מקל את העבודה או מקצר את הזמן מאשר מה שנכון לעשות?
מה הבעיה לנעול פולי ולעבוד עם ידית כוח ארוכה או ידית מומנט בריאה לצורך העיניין?
הינה דוגמה:
http://www.discovery2.co.uk/CrankPulley.html
RAM 3500 on "35
שמרו על קשר