Close
עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 57
  1. #1
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל הורדת גיר - פרוצדורה.

    ביקרתי אתמול את חנן והוא בדק לי את הרכב, כמה שאפשר כמובן.
    אז דבר ראשון והכי חשוב, תודה רבה חנן

    חנן העלה בפני כמה בעיות, החמורה ביותר, עד כמה שהבנתי, היא העובדה שהמערכת מצמד אצלי גמורה והורסת את הגיר.
    אני צריך להחליף את המזלג, זה אומר להוריד את הגיר או את המנוע.

    אחרי הרבה מחשבה, הקו המנחה הוא להשבית את הרכב כמה שפחות, החלטתי להוריד את הגיר.

    אני זקוק לפרוצדורה.
    אני לא אוריד את הגיר והטרנספר ביחד כי אני פוחד שזה ישבר/יפול עלי. מה גם שכדי להרכיב נראה לי שיהיה לי יותר קל חהרכיב בנפרד. חוץ מזה, אם כבר הורדתי אז אני אחליף מחזירי שמן במנוע, בגיר ובטרנספר וכנראה, אם צריך, אחליף/אתקן את המצמד עצמו.

    השאלות שלי הן כאלה:
    1. מה הפרוצדורה לעשות את מה שכתבתי? יש לי רעיון מה צריך לעשות. אני רוצה להיות בטוח שלא שכחתי כלום.
    2. איפה אפשר לשפץ מצמד באיזור המרכז? יש מושג לגבי מחירים?
    3. הבנתי שבשביל להרכיב את המצמד צריך איזה מכשיר שממרכז את המצמד בצורה הנכונה, למי יש את המכשיר הזה לצורך השאלה/העתקה?

    תודה רבה
    מיכה

  2. #2
    חבר רשום tzagi's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2005
    מיקום
    Granada Hills CA
    הודעות
    6,704

    ברירת מחדל

    The choice of pulling the motor of the trans depends on what equipmant you have or can get
    If you have a lift and a transmition jack, pull the trans
    if you have a cherry picker )engine crane(
    by all means pull the motor
    I done alot of stupid things in my youth and one of them was to change the clutch on a 1972 Datsun 240 Z
    in my drive way using a floor jack only, need less to say the tranny fell off the jack and the sharp end of the bell housing landed on my little finger on the right hand
    luckly, the finger wasnt severed off, it just cut it to the bone....yes I could see the bone, I still have the scar 18 years later
    And that trans is much lighter then the cj trans /tcase combo


    The tool you are refering to is a clutch alignmant tool, its a wood or plastic duplicate of the trans input shaft.

    Hanan and Nimrod,
    How about starting a thread about the stupid things we all did a long time ago?
    Automotively speaking of cource
    Lets not get into the "I got married" thing
    Some people learn by example and that will prevent anyone from loosing a finger......or worst.

  3. #3
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל

    אני בעיקר פוחד מכך שהטרנספר/גיר יפלו וישברו.
    יש לי בסה"כ 4 בוקים וג'ק הידראולי אחד.

  4. #4
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,348

    ברירת מחדל

    אני לא מסכים עם יוסי. למרות שיש לי גם מנוף מנוע (שאתה יכול לשאול אותו ממני, מיכה, אם אתה מעוניין), ואין לי ג'ק ייעודי לגיר, אני חושב, מתוך נסיון של פעם אחת הוצאת מנוע ופעמיים הוצאת גיר בסיקס שלי, שהרבה הרבה הרבה יותר קל להוריד גיר מאשר להוציא מנוע.

    בגדול, אם כי אתה צריך לעבוד עם ספר צמוד, אתה מפרק גלי הינע, ידיות של הטרנספר ושל הגיר, מנתק חוטי חשמל, כבל ספידומטר, מוריד טרנספר , מוריד גיר. עשיתי את זה לבד פעמיים: פעם אחת הורדתי את הגיר עם הטרנספר ביחד-לא כדאי. זה מאוד כבד, מעל 70 ק"ג, ו70 ק"ג של ברזל על החזה, כבדים פי כמה וכמה מ60 ק"ג אישה. עובדה :wink:
    עדיף, לטעמי, להוריד טרנספר ואח"כ להוריד גיר, ועדיף שחבר יעזור. אם אתה פחות סוציומט ממני, אז תוכל גם להשיג חבר כזה :wink:


    ואחרי כל זה, אני מזכיר לך לך את הנתון שאתה מסרת לי לגבי מצב המנוע, אז תחשוב טוב טוב, אם אתה לא הולך להעביד את עצמך פעמיים. זו לא עבודה נעימה, וחבל.

    מזלג מצמד, עולה למיטב זכרוני כ100 ש"ח. דיסקית מצמד תחליפית חדשה עם פלטת לחץ מחודשת, ומיסב לחץ עולים כ500 ש"ח. חריטת גלגל תנופה עוד כ50 ש"ח.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  5. #5
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,348

    ברירת מחדל

    שאלת אותי בפרטי, ואני אענה לך כאן כדי לשמר את המידע לטובת הכלל:

    בפעם הראשונה נעזרתי בג'ק עגלה. בפעם השנייה כבר עשיתי הכול בצורה ידנית. אין לי תובנה חד משמעית אם ג'ק העגלה עוזר או לא. בוקים אתה בטח לא צריך כי אין צורך להגביה את הג'יפ.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  6. #6
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל

    ביררתי ביאנוביץ' כמה זה יעלה. כל מה שאמרת לי שצריך לתקן (לא כולל ברגים שאולי שבורים וכדומה) יעלה בסביבות ה1000 שקל כשהעלות הגבוהה ביותר היא עבור הברגי U.
    50 שקל אחד ואני צריך 8

    אני יודע שהמנוע בשלבי גסיסה, אבל לעשות אוברול כרגע זה לא אופציה. לכן אני אתקן את מה שאני יכול מבחינה כספית.

    אני אקנה את המזלג
    ואת החתיכת L שמתחברת אליה, בנוסף אני אקנה מחזירי שמן למנוע לגיר ולטרנספר.
    נראה שגם 2 צלבים אחוריים.

    ברגע שהרכב יחזור לנסוע (בתקווה עד יום שבת בשביל להגיע לתחרות) אז אני אקח אותו לבדיקת קומפרסיה. אם הקומפרסיה בסדר אז אני אפרק את הראש מנוע ואשלח לשיפוץ.

    האם כשהורדת את הטרנספר שכבת מתחת לרכב? זה לא מסוכן?
    חשבתי לפרק דרייבשאפטים, חשמל וספידומטר, לשים את הג'ק מתחת לגשר גיר (לשים בוק מתחת לפעמון גיר כדי שהוא לא יפול) ולפתוח את הברגי גשר גיר. ככה הטרנספר והגשר "יפלו" ביחד אבל לג'ק שלי תהיה אחיזה טובה יותר ולי אפשרות למתן את הנפילה ולשלוט בכיוון שלה (שלא יפול לצד) כנראה שאצליח לארגן עוד מישהו שיחזיק איתי את הגשר גיר. כל אחד מצד אחד ואף אחד מתחת לרכב עצמו.

    מה דעתך?

  7. #7
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,348

    ברירת מחדל

    בנוסף אני אקנה מחזירי שמן למנוע לגיר ולטרנספר.
    אל תקנה מחזיר למנוע. אין לך גישה אליו במסגרת מה שאתה הולך לעשות.

    לא פירקתי טרנספר אף פעם, ואני לא יודע אם יש לך גישה נוחה אל מחזיר השמן הקדמי שלו (אם בכלל יש לו כזה) . את מחזיר השמן האחורי של הטרנספר תעזוב, אלא אם כן הוא נוזל. הגישה אליו קלה גם ככה, וחבל להעיר דובים ישנים.

    גם לגבי מחזירי השמן של הגיר, אני בספק אם אתה לא עלול לגרום יותר נזק מתועלת, אלא אם כן הם כבר נוזלים, אבל זה כבר לשיקולך.

    נראה שגם 2 צלבים אחוריים.
    זה לא אופציה, תקנה ותחליף! אלא אם אתה ממש מעוניין בנזק רבתי, לרכוש ואולי גם לנפש, תוך כדי נסיעה במאה קמ"ש.

    האם כשהורדת את הטרנספר שכבת מתחת לרכב? זה לא מסוכן?
    לא, אין בזה שום דבר מסוכן, אם לא עושים שטויות.

    הרעיון שלך בעייתי, כי כשהגשר גיר מורכב אין לך גישה לברגים של הטרנספר-גיר, כמו גם לברגי הגיר-בלהאוזינג-מנוע. לפרק ברגים ואח"כ להרכיב את הגשר כדי לאפשר אחיזה נוחה יותר, אפשרי, אבל מיותר, לטעמי.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  8. #8

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי tzagi
    Hanan and Nimrod,
    How about starting a thread about the stupid things we all did a long time ago?
    Automotively speaking of cource
    Lets not get into the "I got married" thing
    Some people learn by example and that will prevent anyone from loosing a finger......or worst.
    יש שרשור כזה, עד היום עירא וניר_ל מובילים בלי תחרות בכלל, נראה אולי אתה בליגה שלהם... אני לא מצליח למצוא, מישהו יכול לנסות?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  9. #9
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,348

    ברירת מחדל

    שרשור האידיוטים הגדול:

    http://www.jeepolog.com/jp_forum/vie...E5%E8%E9%ED%2A
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  10. #10
    חבר רשום eliv1's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2003
    מיקום
    מושב בניה
    הודעות
    751

    ברירת מחדל

    מיכה,

    בזמנו הורדתי גיר בבית ע"מ להחליף זר שיניים,
    את הגיר הורדתי לבד, עם ג'ק עגלה, עם הטרנספר, ועם הגשר גיר אפילו.. הפירוק פשוט,
    עדיף לא לשים את הבל הואסינג על בוקים, בגלל שבכדי להגיע לכל הברגים של הבל הואסינג נוח מאוד ג'ק שמתכוון... (יש שם ברגים מתחת לבודי שלא כל כך נגישים).
    ההרכבה הייתה קצת יותר מסובכת, אבל לקח בערך שעתיים עבודה (עם הגשר גיר, טרנספר, וגיר מורכבים מההתחלה).
    המלצות חשובות:
    1. כמו שאמרו לך, תחשוב טוב אם אתה רוצה לעשות את זה עוד פעם, אם המנוע ימות, אתה
    תצטרך לעשות את כל העבודה פעמיים... כמעט.
    2. לבדוק גם את זר השיניים שלך טוב טוב, זה לא כיף להוריד גיר רק בשביל זר שיניים.
    אם הוא גמור, הייתי שוקל לעבור לזר של סופה, (סטרטר לא חייבים, אפשר אח"כ, של סיקס
    מתאים) שזה כולל גם גלגל תנופה של סופה כמובן.
    3. אם אתה מחליף קלאץ, אל תשכח מיסב לחץ חדש!
    4. עדיף שיהיה לך הילוך ישיר (ציר של גיר, שממרכז את הקלאץ), אפשר בלעדיו, ולמרכז עם
    מברג אבל זה דורש מיומנות, ולא הייתי ממליץ לך על זה...

    בכל מקרה, שיהיה בהצלחה.
    אלי.

  11. #11
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל

    כמה שאלות

    1. למה אין גישה למחזיר שמן מנוע? עד כמה מסובך לפרק את מה שצריך לפרק על מנת להגיע אליו?
    2. יש נזילת שמן כמו שראית חנן. מקווה שזה לא מהמחזיר שמן הקדמי של הגיר כי כזה לא קניתי.
    3. בקשר למנוע....הוא לא יעבור אוברול בקרוב. בדקתי מחירים וזה יקר לי מידי. מה גם שאני קצת אופטימי ומקווה שהבעיה רק בראש מנוע. מאחר ולהיות אופטימי אף פעם לא עזר לי אז כנראה שאצטרך לעשות אוברול. אגב, שכחתי לשאול אותך חנן, אם מנוע מנפח וצורך שמן, זה עדיין יכול להיות ראש מנוע או מחזירי שמן של השסתומים?
    4. אני אפרק את הגשר גיר, דרייבשאפטים וכל מה שצריך ואוריד קודם את הטרנספר ואחרי זה את הגיר. מקווה שלא יהיו נפגעים :wink: .
    5. שכחתי צלבים אבל כנראה שמחר אלך לקנות.
    6. קניתי U BOLT חדשים דנדשים. מקווה שזה יפתור לי את המכות בעת העברת הילוכים.

  12. #12
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,348

    ברירת מחדל

    1. למה אין גישה למחזיר שמן מנוע? עד כמה מסובך לפרק את מה שצריך לפרק על מנת להגיע אליו?
    להגיע אליו אתה מוריד את הקרטר של המנוע, אין קשר לגיר.

    2. יש נזילת שמן כמו שראית חנן. מקווה שזה לא מהמחזיר שמן הקדמי של הגיר כי כזה לא קניתי.
    ראיתי. נדמה לי שזה היה שמן שחור ולא שמן צלול כמו שיש בגיר, אבל אני לא בטוח.

    3. בקשר למנוע....הוא לא יעבור אוברול בקרוב. בדקתי מחירים וזה יקר לי מידי. מה גם שאני קצת אופטימי ומקווה שהבעיה רק בראש מנוע. מאחר ולהיות אופטימי אף פעם לא עזר לי אז כנראה שאצטרך לעשות אוברול. אגב, שכחתי לשאול אותך חנן, אם מנוע מנפח וצורך שמן, זה עדיין יכול להיות ראש מנוע או מחזירי שמן של השסתומים?
    צריכת שמן יכולה להיות גם ממחזירי שמן של השסתומים. מנוע מנפח לא. מנוע מנפח נגרם מבלאי צילינדרים/בוכנות/רינגים. לפי הבדיקה השטחית שביצעתי המנוע שלך לא מנפח בטירוף, בטח לא כמו שהמנוע ז"ל שלי ניפח, ואני לא בטוח שהוא זה שאחראי לצריכת השמן המוטרפת שאתה מדבר עליה. למעשה, אני מתקשה להאמין שאתה דיווחת נכון על צריכת השמן-10 ק"ג לאלף קילומטרים. לפי התיאור שלך אתה היית אמור למלא יותר משני ק"ג על הנסיעה שהיתה לך ליבנאל וחזרה.

    קח בחשבון, וזה מנסיונו של אורי טל, שמנוע שאצלו המרווח בין הבוכנות לצילינדרים הוא גדול מדי, עלול לשבוק ביום בהיר, ולא בהתעייפות הדרגתית, עקב הצלפה של הבוכנות על הצילינדרים. במקרה כזה, ואת זה ראינו גם אצלי וגם אצל אורי, הבוכנה פשוט נשברת.

    אין טעם לנסות לנחש יותר מדי, בצע בדיקת קומפרסיה ותהיה חכם יותר.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  13. #13

    ברירת מחדל אלי

    אלי, אם אני לא טועה כדי לשים סטרטר של סיקס עם גלגל תנופה של סופה צריך מתאם שמרחיק או מקרב (תלוי מאיפה מסתכלים) את הסטרטר, ככה זה היה אצלי, מנוע סופה עם זר סופה וסטרטר סיקס.





    מוריס

  14. #14
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל

    טוב בשעה טובה ומלוכלכת ירדו הטרנספר, הגיר והפעמון.

    לקח בין שעב וחצי לשעתיים. עבודה לא קשה במיוחד אבל היינו 2 ואת הברגים הקשים חבר שלי עשה (לכן זה היה קל :twisted: )

    אז ככה:
    השמן שיש לי בגיר ובטרנספר נראה זוועה. כנראה במהלך הטיול שנפלתי בו לבור מים נכנסו מים למנגנונים האלה. בגלל זה היו לי בעיות בגיר כי באמת שהן לא היו קודם (כלומר, היו בעיות אבל לא במידה כזו חמורה).

    אני לא אחליף מחזיר שמן מנוע כי עד כמה שראיתי (מחר או מחרתיים יהיו תמונות) אין נזילת שמן מהמנוע. איזור המצמד נראה יבש.
    מה שכן, יש הזעה בבפנוכו של הפעמון, מה שלא ממש ברור איך זה קרה מאחר ואין שם שמן. אני מקווה שזה לא מהמנוע אלא מהגיר אבל זה רק מעלה עוד שאלות. אחרי שאצלם אני מקווה שתוכלו לחוות דעה ואולי נמצא את הבעיה.

    בקשר למנגנון מצמד.....אוי גוועלד. יש לי עבודת מילוי רצינית. למזלי השטנגה (ככה קראו לזה ביאנוביץ' לא המצאה שלי) נראת עדיין במצב סביר. אני אחליף אותה בכל מקרה אבל בנתים זה מה יש כי ליאנוביץ' נגמר.

    מחר אני כנראה אצטייד במלאי גדול של ספריי קרבורטורים. ביום שלישי אני מקווה לנקות ולסדר את מה שצריך וביום חמישי להתקין.

  15. #15
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,348

    ברירת מחדל

    בגלל זה היו לי בעיות בגיר כי באמת שהן לא היו קודם
    שום גיר, בשום מצב, לא היה יכול לתפקד כאשר המהלך האפקטיבי של דוושת המצמד הוא שני ס"מ , כמו שהיה אצלך, עקב המנגנון השחוק והקרוע. אני מקווה שבנוסף לא נדפקו גם הגיר והטרנספר עקב השמן הדפוק, אבל את זה, לצערך, תוכל לגלות רק לאחר התקנתם ועריכת נסיעת מבחן.

    לא הבנתי לגבי המזלג: אתה מחליף אותו או שאתה מנסה לשקם אותו?
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  16. #16
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל

    מחליף את המזלג אבל אנסה לשקם את הישן.
    חוץ מזה התכוונתי בעיקר לציר שמחובר בצד אחד לשטנגה ובצד השני למוט שבא מהדוושה צריך מילוי.

    תמונות יועלו במהלך היום

  17. #17
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל

    האם כדאי לפתוח את הגיר והטרנספר בשביל לראות מה מצבם? האם פתיחה תאמר לי בכלל מה מצבם? יש דרך כלשהי לשטוף אותם מהשמן הישן?

  18. #18
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,348

    ברירת מחדל

    לגיר יש מכסה עליון שאתה יכול להרים בלי להסתבך, וכך לשטוף אותו ולבחון את מצב הסינכרונים, ולטרנספר יש מכסה תחתון כנ"ל.

    אם כדאי, או לא? אם אין לך כוונה לעשות משהו במידה ותגלה כי יש סינכרונים שצריכים חידוש או שתגלה תקלה אחרת כלשהי, אז זה מיותר. ניתן לשטוף את הגיר גם על ידי מילויו בסולר, גם כשהכול כבר מורכב על הרכב. אם יש לך נכונות לסדר בעיות שיתגלו, אז לך על זה.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  19. #19
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל

    איך אפשר לדעת אם הסינכרונים לא תקינים?

    קושי בהעברת הילוכים? מראה וויזואלי ?

  20. #20
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל

    איזה עוד דברים צריך לבדוק?

    אם כבר הורדתי את הגיר אז לפחות אני אוודא שהוא במצב טוב.

    כנ"ל אגב לטרנספר, מה צריך לבדוק בו?

עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. הורדת שלאקה (שאלות בנושא הורדת שלאקה)
    על ידי tkui בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 10-08-07, 23:37
  2. הורדת צריכת הדלק
    על ידי didind בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 24
    עדכון אחרון: 09-05-06, 12:30
  3. הורדת מדבקות ישנות
    על ידי ישי.פ בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 7
    עדכון אחרון: 10-04-06, 21:35
  4. הורדת ספר רכב
    על ידי thegood1 בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 14-07-05, 10:29
  5. פרוצדורה לגבי שינוי צבע ברשיון
    על ידי UNIX בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 25-07-04, 21:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •