Close
Page 1 of 8 1234 ... LastLast
Results 1 to 20 of 153
  1. #1

    Default טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    מנועי d4d למיניהם נחשבים מצד אחד מוצלחים מאוד ומצד שני יקרים לתחזוקה, בממוצע, עם הסוגיות הידועות (ולא בהכרח נפוצות) הבאות-
    נקישות מזרקים והחלפת מזרקים יקרים כולל הזנת נתונים במחשב.
    אטמי מזרקים (נחושת / מצופים וכו')
    טינופת בשמן, סתימת רשת סינון, הלך מנוע.
    טינופת ביניקה - תקלות egr תקלות חיישני MAF / MAP ועוד.

    נדרשתי לסוגיות האלה כיועץ מהצד לחבר שלא גולש בפורום, קראתי די הרבה בפורומים בחו"ל וגם קצת מיששתי חלקים בידיים.

    מסקנות ביניים שאני רוצה לשתף בהן ולשאול אתכם מה דעתכם כבעלי טויוטה שגם נתקלו, מי פחות מי יותר, בסוגיות האלה- אם נראה לכם שזה הכיוון.

    קודם כל יש לי תחושה שהכל קשור. חיפשתי ריקולים של טויוטה ומצאתי ריקול אירופאי לאטמי מזרקים. חיפוש הביא אותי לדיון המעניין הבא:
    https://www.pradopoint.com.au/forum/...ctor-oil-seals

    אם לאמל"ק לכם - האטמים הישנים לא עומדים בלחץ ובחום, נשרפים, נפרצים, ותוצרי שריפה עוברים למערכת השמן - בשמן נוצרת בוצה, הבוצה סותמת את רשת הסינון, והלך מנוע. במקביל המזרק שאינו אטום נהייה ג'יפה בעצמו, והופה מחליפים מזרקים.
    טיפול מונע? הריקול האירופי מדבר על החלפת אטמים יזומה. עולה גרושים והם מדברים על כל 45000 ק"מ.
    עוד דבר שעולה הוא החלפת שמן ומסנן בתכיפות גבוהה, 10000 קמ למשל.
    נושא שני הוא דלק. דלק לא נקי, בעיקר מים בדלק - הוא הגורם העיקרי לנקישות שמובילות להחלפת מזרקים. המסנן המקורי של טויוטה הוא של 7 מיקרון לפי מקור אחד, 5 מיקרון לפי מקור אחר. זה אומר שהמסנן ייסתם מהר. אני מסתכל על מערכת הדלק כמערכת ולכל הפחות הייתי מוסיף מסנן מוקדם, של 15 או אפילו 30 מיקרון, עם מפריד מים והתרעה. אם לא יגיעו מים למזרקים ואם הסימון יהיה רב שלבי ויניל יותר גם לא יגיע זיהום מיקרוני למזרקים - המרווחים שלהם לא ישתנו והם לא יידרשו החלפה. המהדרין ממליצים על מסנן נוסף של 2 מיקרון אחרי המסנן הקיים, אני חושב שזה מוגזם.
    הנושא הבא הוא ניקוי תקופתי של סעפת יניקה, egr, וחיישני אוויר. החלקים שראיתי היו פשוט מלאים טינופת. מנוע שאין סיכוי שעבד טוב. מה עושים? מנקים. הכל. מה עוד? מדברים על הרכבת מסנן או catch can עם או בלי מפריד מים. נראה הגיוני, ישמור על הניקיון ובהכרח יועיל. יש כלי רכב שבהם זה ציוד מקורי - אבל לרוב זו תוספת אפטרמרקט. במקרה הזה לאור הרגישות והמחיר הגבוה של הטינופת - נראה לי שכדאי להוסיף מסנן כזה מהסוג היקר, של דלפי או של קאמינס.
    עכשיו כמה מילים על זה שכדי לאבחן את נתוני החיישנים ולקבל בדיקה של המזרקים חייבים להיכנס למוסך מורשה. אז לא. אפשר לקנות כבל ותוכנה mini vci שמתחבר לרכב בפרוטוקול של טויוטה ואיתות אפשר גם לאבחן וגם לעדכן נתוני מזרקים למשל. עולה כמו איבחון אחד בודד במוסך ויכול לשמש לבדיקה תקופתית, כזו שכשתצביע על הדרדרות בנתונים - זה הזמן לטיפול מונע או להוציא את הרכב למכירה רגע לפני שבמוסך יגידו שצריך להחליף מזרקים...

    זה הסיכום של המידע שקראתי, וכאמור ראיתי, וחלקים שדיברו בעד עצמם. הסיכום של הסיכום הוא שמי שיפעיל אחזקה מונעת מעבר להנחיות היצרן - סיכוי טוב שיצליח להימנע מאותן סוגיות ידועות. מי שלא, מהמר כנראה. לא יודע לומר מה הסבירות שתחליפו מזרקים בתוך 200 אלף ק"מ של שימוש ברכב. אני מניח שהסיכוי קטן ממה שנראה למי שקורא בפורומים - כי זה המקום שאליו מתרכזים החולים והסובלים - אבל כשיש הנחייה של היצרן במדינות מסויימות להחלפה יזומה של מזרקים כל 200000 קמ... וזו החלפה שמחירה הוא חמישית ממחיר הרכב לפעמים... אז לא הייתי לוקח סיכון.

    עכשיו.. האירו את עינינו.. נסיון מיד ראשונה, מה ניסיתם ועבד, מה לא עבד, עוד תובנות...?

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  2. #2
    חבר רשום shachar's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    תשע 052-858209 ליד מודיעין
    Posts
    5,483

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    השבוע החליפו לחבר את צינורית העודפים שעוברת בין המזרקים.
    הצינורית נסדקה וסולר חדר לשמן.
    הוא שם לב בגלל נזילת שמן,
    בבדיקה לא היה חסר שמן אבל הוא היה דליל.
    זיהה בזמן ולא הגיע לנזק.

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
    110TD5
    Festina lente

  3. #3
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,792

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    אסף, אני מאמין שכל מה שרשמת אם לא הרוב, ידוע לרוב בעלי הל"ק ו-d4d , הסיבה שלא רואים פה בפורום את המידע הנ"ל היא כי הרכב הזה לא מתקלקל, או ככה לפחות כל הבעלים רוצים להאמין, חלק מזה קשור למחיר שלו, מה גם שזה קו המחשבה שהושרש, טיפול פעם בשנה וזהו, לא צריך כלום, אבל ביננו מי שמטייל והרכב אצלו משמש ביום יום יודע שזה לא ככה.
    אני מכיר מקרוב 3 כלים כאלה שניתקלו כמעט בכל מה שרשמת למעלה, אחד מהם פה בפורום(2 האחרים לא גולשים ברשת הרבה, אבל כנ"ל אצלם-מזרקים, טורבו ועוד ועוד) שהיתייעץ על החלפת מנוע שניגמר צעיר ובטרם עת כנראה בגלל בעית השימון שציינת, אני הייתי מעורב בתהליך פירוק המנוע, הבדיקות, ואיתור מנוע אחר זהה ולא דומה שמצריך התאמות וכו'.
    RAM 3500 on "35

  4. #4
    חבר רשום shachar's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    תשע 052-858209 ליד מודיעין
    Posts
    5,483

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    נדב,
    אני לא חושב שמטרת השרשור חופפת לחלק ממה שכתבת.
    מהסוג ההוא יש מספיק.

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
    110TD5
    Festina lente

  5. #5
    חבר רשום avikkllk's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    צפון
    Posts
    2,571

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    נדב תעשה לי טובה אל תגרור שירשור כזה למריסה שיסתיים בנעילה,
    חושב שאסף השקיע רק קצת בזמן הכתיבה


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    משווק ומגדל אפרוחות לומן להטלה,לולי חופש,לולים חכמים,לולי סוללות..אבי- 0545707658

  6. #6
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,792

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    קיבלתי.
    זאת ממש לא היתה המטרה.
    ציינתי(בין היתר)מה שאסף רשם שלדעתי ידוע למי שבתחום ומתעסק עם הרכבים האלה.

    אבי, אני לא גורר לשום מקום(בטח לא עם לנדרובר) לעניות דעתי מדובר בדיון/נים, עד כמה שבדקתי מותר לנו לכתוב ולהביע דעה, אתה יכול לקבל, לא חייב, נראה לי שרובנו פה מספיק בוגרים בשביל "מריבות" על מותגים.
    RAM 3500 on "35

  7. #7

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    שאלה:
    כל מה שכתבת רלוונטי גם ל d4d של היילקס 2003 ?
    אני כרגע ב 183000 האם צריך לעשות משהו מונע כדי שלא יהיו לי בעיות?

    Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
    שימרו על הניקיון וקחו את הזבל איתכם!

  8. #8
    חבר רשום avikkllk's Avatar
    Join Date
    Aug 2012
    Location
    צפון
    Posts
    2,571

    Default טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    ......
    משווק ומגדל אפרוחות לומן להטלה,לולי חופש,לולים חכמים,לולי סוללות..אבי- 0545707658

  9. #9

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    המטרה של הדיון הזה היא בדיוק לשים את האצבע על האחזקה המונעת שתחסוך תיקונים יקרים. אני מחכה לתגובות...

    עם כמעט 200000 ק"מ ו15 שנות שרות, אני לא מומחה אבל לפי מה שלמדתי, הייתי מפרק סעפת יניקה ומנקה הכל, מסתכל עם בורוסקופ מה מצב הרשת בקרטר, מחליף יזום את אטמי המזרקים כולל האטם של צינורית העודפים ואת צינוריות העודפים עצמן.

    בלי קשר, לרכב בגיל הזה מגיע טיפול הכולל החלפת כל צנרת הגומי, דגש על דלק וקירור. לא לשכוח שאורך חיים של גומי בשירות הוא 8 שנים (עניין סטטיסטי כמובן).

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  10. #10

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    Quote Originally Posted by shachar View Post
    השבוע החליפו לחבר את צינורית העודפים שעוברת בין המזרקים.
    הצינורית נסדקה וסולר חדר לשמן.
    הוא שם לב בגלל נזילת שמן,
    בבדיקה לא היה חסר שמן אבל הוא היה דליל.
    זיהה בזמן ולא הגיע לנזק.

    Sent from my SM-N950F using Tapatalk
    צינוריות עודפים עשויות גומי. הוראת היצרן היא החלפה בכל החלפת מזרקים. לא הייתי חוסך על זה.
    אגב.. גם בדיפנדר שלי החלפתי בזמנו באופן יזום את צינוריות העודפים יחד עם כל צנרת הגומי של הדלק והקירור - בהגיעו לגיל 8 (שנת 2005).

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  11. #11

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    לי יש שאלה בנושא.
    האם רכב שמטופל כל חייו במרכזי של טויוטה, "יזכה" להחלפה של מה מהדברים שציינת ?
    או שכלל אין התייחסות (אלא רק כאשר הלקוח יגיע עם בעיה כלשהיא) ?
    דניאל
    היילקס 96, 2002, 2008, 2012, 2017 ועכשיו 2021 ידני.

  12. #12

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    אסף, ראשית תודה שאספת את כל חלקי הפוסטים בנושא לכדי נושא אחד מרוכז.
    כאמור, כדאי לשמור על הפוסט עינייני מבלי להכנס לנושא הנדוש של האמינות האגדית של טויוטה, יש לכך מספיק שרשורים.
    מנסיוני האישי: רכב יד ראשונה, 150,000 ק"מ מטופל בחברה בלבד, המזרקים שלו הלכו לגמרי, ערכים של 5+ במחשב.
    איך זה קרה? להשערתי, בעלי הרכב תדלקו שנים באותה תחנה של דלק גרוע.
    אני נאלצתי להחליף מזרקים שהזמנתי מחו"ל, מזרקים של חברת DENSO, מקורי אבל ללא הכיתוב של טויוטה, מה שמוזיל קצת את העלויות.
    תוך כדי העבודה, הייתה לי התלבטות אם לנקות את הרשת שבאגן השמן,
    האם להחליף את צינורית העודפים והאם לנקות את ה EGR.
    מה שבסוף הוחלט הוא החלפת המזרקים בלבד עם האטמים ובלי להחליף את הציורות מתכת. (אגב גם זו סוגיה אליה לא התייחסת, נושא החלפת כל הצינורות מתכת שאחרי שמחשקים איתם, פותחים וסוגרים את הברגים, השפתיים שלהם יכולים להפתח והאטימה לא תהיה מושלמת).
    בינתיים, כ 8 חודשים שהרכב נוסע מצויין ולא רואה בעיות. הסיבה שוויתרתי על ה EGR ופירוק אגן השמן הייתה ההנחה שרכב עם 150,000 קמ לא חייב את זה וגם כי ההוצאה הייתה גם ככה כבדה.

    יש לי כמה שאלות לגבי מה שכתבת:
    1. כמה "גרושים" עולה אותה ההחלפת אטמים שדיברת עליה?
    2. כמה עולה ניקוי סעפת ו EGR
    3. איך מזהם מצב של סולר בשמן?
    4. האם מסנן הסולר המקורי לא אמור לדעת להפריד בים המים לסולר? הרי יש שם אינדיקציה למים במסנן

  13. #13

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    יש לך קישור למזרקים שקנית?

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  14. #14
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,792

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    Quote Originally Posted by bechoril View Post
    אסף, ראשית תודה שאספת את כל חלקי הפוסטים בנושא לכדי נושא אחד מרוכז.
    כאמור, כדאי לשמור על הפוסט עינייני מבלי להכנס לנושא הנדוש של האמינות האגדית של טויוטה, יש לכך מספיק שרשורים.
    מנסיוני האישי: רכב יד ראשונה, 150,000 ק"מ מטופל בחברה בלבד, המזרקים שלו הלכו לגמרי, ערכים של 5+ במחשב.
    איך זה קרה? להשערתי, בעלי הרכב תדלקו שנים באותה תחנה של דלק גרוע.
    אני נאלצתי להחליף מזרקים שהזמנתי מחו"ל, מזרקים של חברת DENSO, מקורי אבל ללא הכיתוב של טויוטה, מה שמוזיל קצת את העלויות.
    תוך כדי העבודה, הייתה לי התלבטות אם לנקות את הרשת שבאגן השמן,
    האם להחליף את צינורית העודפים והאם לנקות את ה EGR.
    מה שבסוף הוחלט הוא החלפת המזרקים בלבד עם האטמים ובלי להחליף את הציורות מתכת. (אגב גם זו סוגיה אליה לא התייחסת, נושא החלפת כל הצינורות מתכת שאחרי שמחשקים איתם, פותחים וסוגרים את הברגים, השפתיים שלהם יכולים להפתח והאטימה לא תהיה מושלמת).
    בינתיים, כ 8 חודשים שהרכב נוסע מצויין ולא רואה בעיות. הסיבה שוויתרתי על ה EGR ופירוק אגן השמן הייתה ההנחה שרכב עם 150,000 קמ לא חייב את זה וגם כי ההוצאה הייתה גם ככה כבדה.

    יש לי כמה שאלות לגבי מה שכתבת:
    1. כמה "גרושים" עולה אותה ההחלפת אטמים שדיברת עליה?
    2. כמה עולה ניקוי סעפת ו EGR
    3. איך מזהם מצב של סולר בשמן?
    4. האם מסנן הסולר המקורי לא אמור לדעת להפריד בים המים לסולר? הרי יש שם אינדיקציה למים במסנן
    ניקוי סעפת ו egr אפשר עוד לוותר, אבל על ניקוי הרשתית וצינור היניקת שמן לא הייתי מוותר ולא משנה מה העלות, סתימה קטנה מבוצה ושמן שלא יגיע טוב לחלקי המנוע והנזק הוא הרבה יותר.
    במנועי הדיזל האלה מניסיוני כל 100k לפתוח ולנקות.

    סולר בשמן- שלב ראשון, ריח. שלב מתקדם המפלס שמן יעלה, אחר כך יפרצו מחזירי שמן ויתחילו נזילות, כל זה אם טורבו או משהו אחר לא יקרוס לפני בגלל שהשמן מדולל בסולר.

    במסנן סולר אולי יש אינדיקציה אבל זה לא מספיק, המלצה שלי אם בספר כתוב להחליף כל 50k תחליף כל 20k .
    RAM 3500 on "35

  15. #15
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,792

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    Quote Originally Posted by דניאל מאירי View Post
    לי יש שאלה בנושא.
    האם רכב שמטופל כל חייו במרכזי של טויוטה, "יזכה" להחלפה של מה מהדברים שציינת ?
    או שכלל אין התייחסות (אלא רק כאשר הלקוח יגיע עם בעיה כלשהיא) ?
    דניאל
    לדעתי ומניסיוני, לא.
    סיפרתי פה מקודם על הלנדקרוזר שמסר את מנועו לבורא בטרם עת(250k קמ), הרכב כל חייו טופל רק במוסך יבואן, לפני שקרה מה שקרה בעל הרכב התלונן על רעשים שהוא שומע מידי פעם, במוסך לא מצאו משהו לדבריהם, אבל אחרי תלונות חוזרות, ועל חשבון בעל הרכב כמובן, הוחלפו כל הגלגלות ומייסבים, כמובן שזה לא עזר.
    ד"א אפילו אגן שמן מנוע אף פעם לא פתחו עד ש....


    אם זה רכב שמיועד לקניה(או בבעלותך כרגע) אפשר לבדוק היסטוריה ולראות מה עשו בהסכמה של הבעלים.
    RAM 3500 on "35

  16. #16

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    Quote Originally Posted by bechoril View Post
    אסף, ראשית תודה שאספת את כל חלקי הפוסטים בנושא לכדי נושא אחד מרוכז.
    כאמור, כדאי לשמור על הפוסט עינייני מבלי להכנס לנושא הנדוש של האמינות האגדית של טויוטה, יש לכך מספיק שרשורים.
    מנסיוני האישי: רכב יד ראשונה, 150,000 ק"מ מטופל בחברה בלבד, המזרקים שלו הלכו לגמרי, ערכים של 5+ במחשב.
    איך זה קרה? להשערתי, בעלי הרכב תדלקו שנים באותה תחנה של דלק גרוע.
    אני נאלצתי להחליף מזרקים שהזמנתי מחו"ל, מזרקים של חברת DENSO, מקורי אבל ללא הכיתוב של טויוטה, מה שמוזיל קצת את העלויות.
    תוך כדי העבודה, הייתה לי התלבטות אם לנקות את הרשת שבאגן השמן,
    האם להחליף את צינורית העודפים והאם לנקות את ה EGR.
    מה שבסוף הוחלט הוא החלפת המזרקים בלבד עם האטמים ובלי להחליף את הציורות מתכת. (אגב גם זו סוגיה אליה לא התייחסת, נושא החלפת כל הצינורות מתכת שאחרי שמחשקים איתם, פותחים וסוגרים את הברגים, השפתיים שלהם יכולים להפתח והאטימה לא תהיה מושלמת).
    בינתיים, כ 8 חודשים שהרכב נוסע מצויין ולא רואה בעיות. הסיבה שוויתרתי על ה EGR ופירוק אגן השמן הייתה ההנחה שרכב עם 150,000 קמ לא חייב את זה וגם כי ההוצאה הייתה גם ככה כבדה.

    יש לי כמה שאלות לגבי מה שכתבת:
    1. כמה "גרושים" עולה אותה ההחלפת אטמים שדיברת עליה?
    2. כמה עולה ניקוי סעפת ו EGR
    3. איך מזהם מצב של סולר בשמן?
    4. האם מסנן הסולר המקורי לא אמור לדעת להפריד בים המים לסולר? הרי יש שם אינדיקציה למים במסנן
    סט אטמים עולה בין 200 שקל לקצת יותר.

    ניקוי יניקה.... שעתיים עבודה?

    מסנן מיקרוני, בודד, עדיין מעביר גם לחות וגם זיהום. מקובל בכלי רכב אחרים שיש מסנן קדם, שעושה את רוב העבודה הגסה ומשאיר למסנן בתא המנוע לטפל בשאריות. בטיוטה חסכו, אני מציע להשלים את החסר.

    לגבי צינוריות עודפים. הצינורות קשיחים. כאמור יש מחברים ויש להם אטמים. האטמים מתיישנים אבל חשוב יותר נהרסים בפירוק ולכן כדאי להחליף אותם בהרכבה.
    משיחה עם מי שביצע את העבודה מספר פעמים - סדר ההרכבה מאוד חשוב. להרכיב הכל בכוח יד, להדק, לפרק צינורות הזרקה ואז לסגור מכסה שסתומים ולחבר מחדש צינורות הזרקה. אם לא מקפידים על הסדר צינוריות העודפים מאולצות מכנית, וזה בהחלט יכול להסביר סדקים.

    לגבי הרשת סינון. הקמפיין של היצרן מורה על החדרת בורוסקופ לפתח ריקון השמן להצצה, וניקוי במידת הצורך. פירוק והרכבת הקרטר בזמן שכבר אין שמן במנוע במסגרת החלפת שמן- בלי עניין מיוחד.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  17. #17

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    יש לך קישור למזרקים שקנית?

    אסף.

    יש לא מעט סוחרים באינטרנט, בין היתר בעליבאבא שמוכרים את המזרקים של DENSO.
    יש לך נניח את:
    http://raymar.en.gasgoo.com/
    הוא מתאים לך את המזרקים לפי מספר השילדה.
    עולה משהו כמו 1000$ כולל משלוח ב UPS.
    אפשר לבקש שירשום מחיר רצוי על החבילה.

    - - - Updated - - -

    בפראדו D4D גם היו מנועי 1KD, למה שם לא היו את הבעיות האלה, כלומר, היו בעיות מזרקים אבל לא היו מנועים שמתאבדים.
    אין שם את הרשת האמורה באגן השמן?
    ובכלל, גם בלנד קרוזר 120 ו 150, יש כמה דגמים של מנועי דיזל, כל האמור בפוסט נכון לגבי כולם או שיש מנועים רגישים יותר?

  18. #18

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    אסף,
    תודה רבה על הפוסט החשוב הזה! מידע חשוב ביותר במקום אחד.
    ברשותי לנד קרוזר 2004 מנוע 1kd יד שנייה.
    נקנה מחמותי ב 2015 עם 241,000 ק"מ.
    היא יד ראשונה, טיפלה בשנים הראשונות במוסך מורשה ולאחר מכן במוסך אחר.
    מאז שהרכב אצלי עברתי לטפל במוסך שונה:
    * בטיפול הראשון שעשיתי במוסך השונה ב
    250,000, הוחלפו בין היתר פילטר גזים וצינוריות וואקום (לא בטוח אם זה שייך למערכת אוויר שציינת...) +בדיקת עוקת השמן (היה נקי ללא בוצה) דרש הורדת מיגונים, הגישה לשם לא מסובכת יתר על המידה במנוע זה.
    * החלפת פילטר סולר, פילטר אוויר, פילטר שמן, שמן מנוע כל טיפול.
    השנה סביב ה 308,000 החלפת מזרקים + אטמים, לאחר נקישות מהמנוע בהתנעה בבוקר הלכתי לדיאגנוסטיקה, ערך מזרק מס' 1 היה גבוה (+3.1 או משהו באזור... )
    משתדל לתדלק באותה תחנה או לפחות בתחנה מוכרת.
    דוד


    Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

  19. #19

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    בעניין גומיות המזרקים. היה ריקול של טויוטה בנושא לפני 3-4 שנים.
    הריקול כלל החלפת 4 גומיות, קריאת נתוני מזרקים. פירוק אגן שמן וניקוי הרשת. החלפת פילטר שמן ושמן.
    כל זאת ללא עלות ללקוח.

    החלפת שמן ופילטר שמן מתבצעת גם ככה כל 10. ב 20 מוסיפים גם פילטר סולר ואוויר (לפעמים גם קודם תלוי כמה פודרה המנוע נשם). כמובן בחלקים מקוריים ושמנים איכותיים.
    ב 40 החלפת שמני דיפרנציאלים וטרנספר. שמן ברקס ומי קירור.

    אני משתמש במחבר vci שקניתי בעליאקספס ( מגיע עם תוכנה פרוצה של טויוטה) לקריאת נתוני מזרקים ולחץ סולר.





    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #20
    חבר רשום יואב פולס's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    בבית
    Posts
    2,502

    Default תגובה: טויוטה d4d - מזרקים, אטמים, יניקה.. בעיות ידועות ומה עושים

    תודה על ריכוז הנתונים,

    התובנות שלי בנושא הן די דומות, עם שני הבדלים - נושא השחיקה באטמים וניקוי הסעפות לא היו מוכרים לי.

    אני מתעקש בלנדקרוזרים שהיו לי, ובאלה שאצל חברים על פירוק עוקת השמן, וניקוי המסנן כל 'ככה וככה' ק"מ.

    הסיבה שאני לא חד משמעי בעניין הק"מ היא שהמכוניות שעוברות אצלי ואצל חברים נרכשות כמשומשות, וחלק מיישור הקו הוא הפירוק הזה, גם אם המכונאי החביב עלי מתעקש שלא צריך. אני מתעקש על זה על מנת באמת ליישר קו.

    אח"כ, קיימת הקפדה על טיפול כל 10.0 א' ק"מ / שנה מה שבא קודם, עם החלפת פילטרים ושמנים.

    לגבי האטמים - נתקלתי במכונאים מטעם עצמם שמציעים שיפוץ / החלפת מזרקים במחירים זולים משמעותית מאשר חדש בחברה. אחרי שהבנתי שחלק מסדר הפעולות 'על פי נהלי החברה' הוא גם החלפת אטמים, שאלתי על כך. מסתבר שלא כולם סבורים שזה נחוץ וזה כמובן בתוספת מחיר, ו'אם אני רואה שהאטמים תקינים אז אני לא מחליף'. זה לדעתי אחד ההבדלים הגדולים שבין החלפה לפי פרוטוכל מסודר במוסך מורשה מטעם היבואן או סתם מוסך מקצועי והגון, לבין החלפה אצל 'מומחים' מטעם עצמם.

    לגבי ניקוי סעפות יניקה EGR וחיישני אוויר - ייבדק בפעם הבאה במוסך. מסקרן אותי.

Page 1 of 8 1234 ... LastLast

Similar Threads

  1. טויוטה פור ראנר 1995 בעיות בגיר +נעילה אחורית
    By סוול in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 3
    Last Post: 09-01-16, 22:26
  2. Replies: 0
    Last Post: 11-02-14, 11:16
  3. פילטר פתוח לבאגי - האם עושים בעיות במכס / תחבורה
    By muki79 in forum לוח מודעות מעוניינים לקנות
    Replies: 0
    Last Post: 23-01-12, 10:07
  4. בעיות עם מנוע של טויוטה אילקס
    By sebas in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 3
    Last Post: 06-06-10, 00:01
  5. בולמים חדשים עושים בעיות
    By deloya1 in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 2
    Last Post: 30-05-04, 15:56

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •