אסף,
סתם מסקרנות ( אין לי ניסיון ואיך לי דעה בתחום),
למה רק השניים האלו?
למה פסלת דימקס למשל?
מהרבה סיבות. בראשן אין לו נעילה.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לפני אי אילו שנים יצא לי לקחת האנטר כבנצ'מארק למבחן לויגו.
בניגוד למה שאחרים תיארו כאן, מושב הנהג בהאנטר היה משמעותית יותר נוח בנסיעות כביש מזה של הויגו.
אבל זה היה היתרון היחיד של ההאנטר על פני הויגו.
אחרי מסלול עם ההאנטר, עברתי לויגו, ונמרח לי חיוך של ילד מתבגר שמצא את חוברות פלייבוי של אבא, עם דוושה לחוצה עד הסוף, וזריקות זנב משעשעות בנחל אביה.
אח"כ ממש הכרחתי חבר שהיה איתי, והיה עם נסיון עשיר על האנטר פרטי, לקחת את הויגו כשאני ממתין לו בחוץ.
גם הוא חזר עם חיוך של ילד מתבגר.
שתי המכוניות עברו את המסלול עם נהגים נטולי ניסיון, כשהתחושה הכללית היתה שהטויוטה מוצקה יותר, מעוצבת פחות, אבל עם איכות ייצור והרכבה בליגה משלה.
קיימות שמועות / עדויות על איכות יצור לא מושלמת בהאנטר עם קורטוב של תקלות לא מועטות.
אישית הייתי בוחר בויגו, אבל מחפש בסבלנות אין קץ למצוא את הרכב המתאים, כולל מכרזי חברת חשמל.
בהמשך למה שכתב קודמי, אני גם ממליץ ללכת למכרזים של מינהל הרכב.
ביום חמישי הזה יש מכרז, וגם צריך סבלנות.
אבל אם תמצא את המיועד - גם אם תשלם עליו מחירון (כמו שאני עשיתי), תמצא את הרכב המושלם.
ראה באתר טופס בדיקה, הסטוריית טיפולים ורישיון רכב.
לך תראה פיזית את המועמד, לרוב תקבל גם כננת וארגז שהרכב מגיע איתם.
בהצלחה בכל מקרה (כבר הבנת שמבחינתי רק ויגו - הוא יחזיר לך את הפער ביום שתמכור אותו).
דניאל
היילקס 96, 2002, 2008, 2012, 2017 ועכשיו 2021 ידני.
מסתבר שטנדר טויוטה זה דת או כת. זה שולל את האפשרות לדיון עובדתי.
יש כמה הבדלים טכניים מהותיים, שלא עלו לדיון משום מה. הגיע הזמן להחזיר את הדיון לג'יפולוג.
יחס זחילה:
השוואה בין ויגו ידני להאנטר ידני: לשניהם הילוך ראשון זהה 4.3:1, ויחס העברה סופי זהה, 3.9:1.
אבל בטרנספר יש הבדל גדול - יחס העברה קצר 1.9:1, בהאנטר, להיילקס יחס העברה קצר 2.6:1.
(אגב אותו דבר נכון גם בהשוואה בין פאג'רו ללנדקרוזר. לא סתם הטויוטות "מרגישות" יותר טוב בשטח טכני, במיוחד עם צמיגים מוגדלים).
מידות:
בסיס גלגלים של ויגו ארוך יותר ב8.5 ס"מ (3085 מול 3000 מ"מ) וזה לא מאד משמעותי, אבל הרוחב הכללי גדול יותרב8.5 ס"מ גם (1835 מול 1750), וזה כבר בכלל לא זניח. תחשבו שהאנטר צריך ספייסרים של 4 ס"מ בכל צד כדי להגיע לרוחב של הויגו. זה הבדל משמעותי ביציבות ובתחושה של הנהג, בעיקר בשטח.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ועדיין נכשל ב moose test...
https://youtu.be/xoHbn8-ROiQ
למה...?
אסף, למה אתה לא "מתאמץ" עוד קצת בשביל ויגו וזהו?
RAM 3500 on "35
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
האמת שעד הדגם הקודם של הנווארה, הוא הקפדתי להשמיץ אותו בכל שרשור רלוונטי (יש לי נסיון עם האנטר ועם נווארה דור קודם, וההאנטר פשוט לעס אותה בשטח וירק בזלזול.
לאור המבחנים על הנווארה החדשה, אני ממש מחכה לשים יד על אחת כדי לבדוק מה העניינים שם.
עושה רושם שלאור ההיצע/מחיר של suv, חדשים ובלי להזכיר את צה שמתחולל במחירון הרנגלרים,
הsuv הבא בכלל לא יהיה suv, אלא טנדר.
עריכה,
עכשיו ראיתי שכתבת ניסאן "לא טנדר".
אח של נבארה.
כן אני יודע מה אתם חושבים ותמיד הייתי במיעוט.. אין לי כוח בחום הזה לכתוב... אבל יש טיעונים טובים.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לא הבנתי, מה הישתנה?
חשבתי שמשווים טנדרים, suv יפניים כאלה ואחרים יש, יש גם קוריאנים שיספקו את הדרישות.
ניסאן, לא טנדר, אח של נווארה, אתה מתכוון ל אקס-טרה?
RAM 3500 on "35
אני מתכוון לפתפיינדר.
הסיבה היא בדיוק מה שנכתב. המסקנה בין ויגו להאנטר - שויגו עדיף. אבל צריך להתאמץ = להשכיב יותר כסף ובסוף להתפשר על שנתון די נמוך או קילומטרז' גבוה או שניהם.
באותו כסף יש SUVים שונים שלמרות שמראש כיוונתי לטנדר, נראה לי כדאי יותר לברוח כמה שנים קדימה בשנתון.
ולמה מכולם דווקא פת'פיינדר? אני אשב ליד מקלדת נורמלית ואפרט.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
יש כמה קיטים לפאת'פיינדר שמעלים אותו לרמה גבוהה מאוד בשטח. בארה"ב משפרים אותם לצמיגי 35" בלי בעיה...
2 נעילות - לאט לאט - ולעלות
אז ככה...
הכל מתחיל כמו שכתבתי, בכיול מחדש של סדר עדיפויות ושל הפנאי שלי.
בסופו של יום המטרה היא לא רכב זה או אחר אלא לטייל עם הילדים.
טנדר נראה הדבר המתאים והרב שימושי ביותר. אבל עם ההבנה של העדיפות של ויגו על פני האנטר, ועם ההבנה שעל ויגו 2008 צריך לשלם בין 75 ל 80 אלף על כלי לא הכי רענן או מעל 90 על כלי שמור עם קילומטרז' נמוך - החלטתי לעשות רוורס קטן ולהסתכל שוב על האופציות.
בבחינה רחבה יותר של השוק והחוקים החדשים אני גם מבין שכדאי לי מאוד רכב יורו 5 מתוך הבנה שאני אחזיק בו 5 שנים וגם שעדיף רכב m1 על פני n1.
מה נותן ביצועים כביש ושטח מעל המינימום שאני מחפש, אמינות טובה וזמינות טובה של חלקים במחיר סביר?
ובכן.. פת'פיינדר רכב מוצלח בכביש ובשטח, עם הגבהה צמיגים ואפילו לפני נעילה ובטח אחריה - הוא לא נופל בכלום למשל מויגו עם הגבהה וצמיגים.
מבחינת אמינות - קודם כל הפתפיינדר R51 שיש לנו בישראל נהנה מהמכללים של הדגם האמריקאי עם המנוע v8 כלומר תיבת העברה דיפרנציאלים וציריות שמיועדים למעל 400 כ"ס - ויש עבורם חלקים גם בשוק האמריקאי וגם בשוק האוקיאני ובדרום אפריקה ובמזרח. כלומר זה דגם די נפוץ על הגלובוס.
בעיות אופייניות - רבות נכתב על הסעפת פלסטיק של החימום, שמובילה להתחממות. יש גם את הקולר גיר שיש עדויות על כאלה שהתבקעו. אבל זה בשנתונים הישנים יותר.
בניגוד למיצו וטויוטה שחולקים את אותה מערכת הזרקה מזרקים ושסתומים - כאן באותה מערכת בדיוק יש פחות בעיות מזרקים ופחות בעיות בכלל. זה כנראה תוצאה של אחד משני דברים - סינון דלק יותר טוב, והעובדה שבזכות הבעיות שכתבתי עליהן קודם, הולך מנוע על התחממות לפני שמזרקים הולכים.
מעשית בדקתי ומצאתי שהדגמים אחרי מתיחת הפנים נהנים מהמוניטין היפני של טיפולים בזמן וזהו - לאורך שנים.
עוד יתרון הוא המנוע 3 ליטר שהוא לא אותו מנוע יפני בנפח טיפה גדול יותר, אלא מנוע v6 שאפשר למצוא בגרסאות הדיזל של אינפיניטי, הוא כבר הופך את הנבלה למשהו די מהיר, ועם גיר 7 הילוכים זה גם עסק שקט חלק וחסכוני. בכל העולם הדגם החזק נחשב אמין וחסכוני יותר... ובמבחן שערכנו לו כשיצא, מאוד נהנינו.
מתלים נפרדים.. לא חיסרון מבחינתי. גם להאמר יש מתלים נפרדים. הבעיה היא שנעילה אחורית יש רק ARB. זה כן בעיה. אבל בקרת האחיזה נהדרת.
חוץ מזה המידות נכונות הפרופורציות טובות, סידור הגחון מתאים לשטח, שיפורים בשני חצאי הכדור ובשני עברי הגלובוס...
והכי חשוב... במחיר של ויגו 2008 עם קצת מזל אני כנראה אצליח לקנות פת'פיינדר 2012 עם פחות מ200 אלף ק"מ. כלומר עם הראש מנוע המקורי - בול בזמן להחלפה יזומה של אותו עכביש ארור ולהפרדת קולר גיר - כטיפול מונע לבעיות הידועות של הדגם.
הבעיה היא שאין הרבה ועכשיו אחרי שכתבתי את כל זה פתאום תהיה דרישה בשוק. אז דיר בלאק תשאירו לי אחד טוב ועדיף 3 ליטר.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אז אם לתמצת... עברת מסרנים של רקוול בריו לדנה 60\70 בננ לifs/irs?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
שמרו על קשר