בדיפנדר, למשל, מאושרות 2 המידות:
- 265/75/16
- 235/85/16
שתיהן אותו קוטר, אבל ה-265 רחבה יותר.
רינזאי
מותר לך להרכיב צמיג במידות שיצרן הרכב מאשר וזה כולל קוד מהירות, גם אם תימצא צמיגי שטח במידות האלה עם קוד מהירות יותר נמוך ממה שרשום ברישיון הרכב אסור לך להרכיב אותם.
הדרך החוקית היחידה היא לקבל אישור מהיבואן למידה שונה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
- קוד המהירות אותו הדבר [נניח] - כשמחליפים לרכב-שטח צמיג-כביש לצמיג-MT באותן המידות, לא מתעסקים עם קוד המהירות. בכל מקרה הג'יפ לא אמור לעבור את המהירות המותרת ע"פ חוק והיא בטח הרבה מתחת לקוד המהירות של הצמיג. מה שמעניין בטסט אלה המידות בלבד, לא קוד המהירות
- הצמיג באותו קוטר
- הוא רחב יותר ב-10% - צמיג רחב-יותר מספק אחיזת-כביש טובה-יותר
- הבדל המשקל בין הצמיגים אפסי (עם ג'אנט מגנזיום הסט אפילו ישקול פחות)
כמו ב-2 מידות הצמיגים שציינתי, שמאושרות לדיפנדר
רינזאי
והם גם מכשילים.
לא בכל מכון ולא בכל יום אבל אם תריץ חיפוש בפורום תגלה שזה קורה.
א' התמזל מזלך
ב' יש אוטודאטה.
שלא תבינו אותי לא נכון, אם הייתי מוצא צמיג mt טוב לאוטו שלי במידה הנוכחית, הייתי מרכיב אותו גם אם קוד המהירות היה של טרקטור. פשוט צריכים להיות מודעים.
התקנה להוספת קוד מהירות/משקל ברישיון נכנסה מתישהו בשנת 2007, והיא דיברה על הכנסה ברישיון של הקוד עבור רכבים משנת ייצור 2006.
לכן הרישיונות שהוספת לא רלוונטים.
אישור של יבואן לנדרובר על 3 מידות צמיגים לדיפנדר (כולל 2 המידות שציינתי למעלה: ה"סטנדרטית" 235 והרחבה 265). אין שום התייחסות לקוד מהירות. אותו הדבר יש אישור לטנדרים יפנים בכלל, עד שנתון מסויים, לצמיג 31 אינצ'. בכלל, אם יש אוטודטה, למה צריך אישורי יבואן? ובאישורי היבואן אין כל התייחסות לקוד מהירות
- - - Updated - - -
לא רלוונטיים?
הוספתי שם ניירת רישוי של רכב שנת 2015:
![]()
רינזאי
הנה,
בכפית.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...A8%D7%95%D7%AA
וגם:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/105270-%D7%94%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%93-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-H-%D7%91%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%95%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99-50-50
לקישור השני קדמו כמה וכמה דיונים בנושא קוד מהירות.
האישור שהבאת מדבר על דיפנדר עד 2005.
תסתכל על תקנות רישוי עבור רכבים חדשים, דוגמאת רנגלר-
מצויין קוד ליד המידה.
לפי תקנה 322 לתקנות התעבורה ברכבים N1 וM1 החל מ2006 אסור להתקין צמיגים עם קוד מהירות נמוך יותר.
כמו כן ברישיון הרכב חייב להיות מצוין הקוד, ומכוני הרישוי מכשילים.
ברישיון שהבאת - רכב בייבוא אישי, משומש, עם רישיון סיור וחייב בבדיקת בלמים.
לא יודע איזה רכב זה, אבל זה יוצא מהכלל.
בכל רכב חדש מה12 שנים האחרונות אמור להיות כתוב ברישיון הרכב קוד..
מדובר על לנדרובר דגם RAAA עם מידת צמיגים 255/55R19
לפי מידת הצמיגים, יכול להיות DISCOVERY שנת 2015
לפי הניירות עלה לכביש בדצמבר 2015, יובא לארץ ב-2017
(מותר ליבא ביבוא אישי רכב עד שנתיים על הכביש)
כל צמיגי MT עם קוד-מהירות נמוך ביחס לצמיג-כביש מקורי. לפי מה שאתה טוען, יתכן מאוד, שאסור בכלל להתקין על JIMNY צמיגי MT
רינזאי
החוק והתקנות - ברורים.
גם אם ההגיון שלך אומר אחרת - ברור מה מותר ומה אסור.
זה עדיין לא אומר שכל בוחן בכל מכון טסטים יכשיל, אבל צמיגים הם נושא שאוהבים לבדוק אל מול הרשיונות ולפעמים גם מול האוטודאטה
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
עוד מעט סופ"ש
לפי מה שאתה מראה, על רנגלר כל הצמיגים עם קוד מהירות S שאומר:
An S speed rating indicates the tire has been approved for speeds up to 112 mph (180 km/h) under optimal conditions
צמיגי MT הם עם קוד מהירות Q שאומר:
A Q speed rated tires are approved for speeds up to 99 mph (160 km/h) under optimal conditions
לפיכך אסור להתקין אותם (אותה מידה חתך שמצויינת ברשיון) על ג'יפ רנגלר
מכאן, השלב הבא לעשות FW של השרשור ל-BF, ולעדכן אותם להפסיק לפרסם/לשווק ל-רנגלר (כי הם מטעים את הצרכנים)
רינזאי
לא הבנתי את הטענה שלך.
ג'יפ לא מספקים את הרנגלר עם צמיגי שטח מלא, אלא עם צמיג AT של BF.
צמיגי הAT של BF הם בקוד מהירות S, ולכן עומדים בתקנות יצרן.
BF משווקים צמיגים במידות מסויימות. הכל גלוי וידוע, הם לא מסתירים כלום ולא מטעים אף אחד.
כמו ששמים לב למידה שמתקינים צמיגים, כך גם צריך לשים לב לקוד מהירות/משקל שמתקינים צמיגים.
חרגנו לחלוטין מנושא השרשור. לסיכומו של עניין-
קוד מהירות/משקל נכתב ברישיון עבור רכבים מ2006.
כשמתקינים צמיג יש לשים לב גם למידה, וגם לקוד ובטח לא לבוא בטענות כלפי אחרים.
פות"ש-
צריך לראות מה היצרן/יבואן מאשרים, לפי זה תוכל לדעת למה אפשר להחליף ולמה לא.
BF מפרסמים/משווקים צמיגי MT (למטה מימין: TRAIL, AT, MT) ממוקד ל-רנגלר (למרות, שלכאורה MT "לא מורשים" ע"י היצרן) בלי להזכיר שהצמיגים לא עומדים ברישוי:
...זה פשוט נראה לי מופרך לגמרי. לגמרי. עוד לא שמעתי על בעל רנגלר עם מידת חתך צמיג חוקית, שנכשל בטסט בגלל MT. רכב שטח בלי יכולת לנעול חוקית צמיגי MT - הוא רכב נכה. מישהו מעלה בדעתו ש-רוביקון יהיה מנוע מלנעול צמיגי MT?
---
וכל זה במאמר מוסגר [אם לחזור לנושא של: צמיג עם מידת חתך רחבה-יותר ועם אותה מידת קוטר ...שאולי מוצה]
רינזאי
שמרו על קשר