הצרה היותר גדולה זה שלאנשים אין מושג ירוק לגבי המערכות המסרטנות (מוטורית), שיש להם ברכבים המודרניים. עד שזה בא בבום..
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
https://www.youtube.com/watch?v=-bOlDFFhuPM
כמו שנאמר:הדרך לגהינום רצופה בכוונות טובות.
take nothing but memories
leave nothing but footprints
הצרה היותר גדולה זה שלאנשים אין מושג ירוק לגבי המערכות המסרטנות (מוטורית), שיש להם ברכבים המודרניים. עד שזה בא בבום..
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
הגעתי עד לדקה שמונה ואז התעייפתי. פספסתי משהו שלא היה שם בהתחלה?
להבנתי הוא אומר שזה אביזר חיובי וחשוב, ושלעתים תכופות לא יודעים לאבחן נכון אותו ואת המערכות המשפיעות עליו.
אם זה הטיעון- מקובל. ענף האבחון בארץ ובעולם חולה מאוד. זה משפיע גם על אבחון DPFים ומן הסתם זה בקרוב ישפיע גם על GPFים שנכנסים עכשיו.
אז מה נשאר, הנעה חשמלית?
הטיעון היה שזה אביזר חשוב מאוד, אבל גם תלוי מאוד בתפקוד יעיל של הרבה מערכות ברכב.
כדוגמא מספיק שיהיה לך סדק בסעפת היניקה כדי לגרור בשרשרת להרס ה DPF.
המערכת עולה הרבה מאוד כסף ולרוב אם מחליפים לא פותרים את הבעיה שבגללה במקור ה DPF נדפק.
מה שגורר להרס חוזר של המערכת.
כן. פספסת ביג טיים.
הטיעון היותר חשוב מאבחון נכון של מסנן חלקיקי הדיזל, הוא לחקור את הגורמים שגרמו לכשל.
זה יכול לנבוע משתי סיבות עיקריות:
1. חוסר ידע ותפעול לא נכון של הרכב (חוסר בנסיעות ארוכות והפסקת הנסיעה באמצע פעולת ה regeneration, מבלי שתסתיים.
2. תקלות אמיתיות שהן בעצם כל תקלה הגורמת ל"רכב מעשן" אלה שעכשיו אתה לא רואה את העישון וכל הפיח העודף חונק את הdpf למוות...ועד שתשים לב שיש בעיה זה כנראה יהיה מאוחר מידי..
מה שאומר בעצם שאם מחליפים את המסנן ללא טיפול שורש בסיבות לכשל, יגרור בוודאי לעוד החלפה של מסנן בזמן קצר מאוד לאחר מכן. טונ'ס אוף מוני...
DPF, DEF, EGR, SCR, AdBlue
ועוד כל מיני רעות חולות הנובעות מתקנות זיהום אוויר (יורו 6 ועוד כל מיני...), המסבכות באופן מגוחך את תחזוקת הרכב, ומפחיתות משמעותית מאמינות הרכב.
זיהום האוויר יפחת כנראה, אבל מי שישלם על זה בהמון מרשרשים הם משתמשי הקצה.
ניתן לראות בסרטון הזה לדוגמה על מדובר. קחו בחשבון שבסרטון לא מזכירים את מערכת הבקרה את החיישנים והמפעילים הקיימים בכל אחת מהמערכות האלה.
אותי זה ממש מבהיל...ובגלל זה כנראה עדיף יותר לא לדעת כמו כולם...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
[CODE]. https://youtu.be/bgusjGRP3XQ [/CODE]
אתה כותב באריכות מה שכתבתי בקצרה: אבחון נכון.
שכחתם עוד גורם למוות DPF בתרם עת, סולר באיכות נמוכה שלא עומד בתקנים המתאימים מסיבות כאלו ואחרות.
ממש לא..
התייחסתי לנושא תקנות זיהום האוויר ברכבי דיזל בכמה מישורים. אבחון נכון הוא גורם משמעותי שיכול רק להחמיר את מצב העניינים *מעבר* למה שצוין.
"אבחון נכון" בהחלט לא מחליף ולא מסכם את מה שנכתב.
מדובר על נושא מאוד מורכב ומקיף שיש לו כבר עכשיו השלכות כבדות משקל שרק ילכו ויתעצמו בעתיד הקרוב.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
לא הצלחתי להבין מה קרה שהתעוררתם פתאום בבהלה.
המציאו את ה-DPF אתמול?
לא. אבל רכבי נוסעים (כולל פיקאפים ו suv ), מצויידים עם DPF החלו להופיע רק בשנים האחרונות כמדומני. תוסיף לזה שלוש שנים אחריות שבהן לאף אחד לא כל כך מעניין מה החליפו וכמה עלה...וקיבלת מצב שרק לאחרונה יחסית אנשים התחילו לשלם מכיסם על הצרה הזאת. וכמו שאתה יודע המפץ הגדול החל מרגע שהתחלת לשלם עליו...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
מסנן חלקיקים במנועי דיזל קיים אאל"ת כחובה בכל הרכבים משנת 2011. בדגמים מסוימים גם לפני.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מערכות אלו ואחיותיהם המכוונות נגד זיהום האוויר היו הקש ששבר את גב הגמל בצי הרכב שלנו,
העברנו את רובו לליסינג ונמשיך לעשות זאת.
מי מוכן פתאום ליפול באיזה 15-20-30 אלף שקל (משאית קלה) והשבתה של כמה ימים רק כדי לגלות שהייתה בעיה באיבחון, וכמה חודשים אחרי כן ליפול שוב באותו הסכום על אותו קישקוש או קישקוש אחר ? (במוסכי היבואן!)
וזה לא שאי אפשר לעשות את זה טוב, או לפחות סביר..... זה גרוע מתוך מדיניות ברורה !
וזה לא רק גרוע, בארץ אתה גם נאלץ להתמודד עם תיכנון/ביצוע נוראי, וגם החלפים מתומחרים 100% יותר מכל מדינה מתוקנת. הרצחת וגם ירשת ?
בליסינג אנחנו נקרעים מצחוק בכל כניסה למוסך...
ייצרתם חרא? עכשיו תתמודדו איתו ותביאו לי רכב חלופי מיד !!!
תודה, המחשת בצורה טובה את מה שניסיתי להסביר...
אני חושב שאתה טועה. עד כמה שאני מבין, אין חובה כתובה להתקנת מסנן חלקיקים, אלא על מנת לעמוד בתנאי יורו 6 (2014), חייבים את המסנן במערכת. בוודאי שהיו רכבים עם המסנן גם הרבה שנים לפני, אבל כנראה שהשנה הקריטית היתה 2014.
יכול מאד להיות שאתה צודק.
בכל מקרה, זה כבר לא חדש, זה עובדה מוגמרת, וכמו שחנן כתב - בקרוב גם ברכבים מונעי בנזין.
אני מתרשם ששכיחות התקלות בארץ נמוכה מאשר באוסטרליה - וככל הנראה זה באמת בגלל איכות דלק טובה יותר אצלנו.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
בעידן יורו 5 היו בגדול שתי אסטרטגיות. בלי לפרט אבל מצד המשתמש הסופי היה מדובר או במסנן חלקיקים או באוריאה. כל אחד מטפל בצד אחר של הזיהום. ביורו 6 כבר קשה להתחמק מהתקנה של שני הפטנטים יחד...
עדיין ברבים מרכבי היורו 5 בשוק יש מסנן חלקיקים.
כן חשוב ברמת הנהג לדעת איך זה מתנהג וכיצד להפוך את הפיח לאפר בתזמון נכון - בנסיעה בינעירונית למשל - כדי לא לגרום לנזקים מצטברים.
אני מניח שחנן יוכל להסביר טוב ממני, אבל כן, שילוב של תפעול לא מודע ואיבחון לא טוב יהיה דבר יקר.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
למה אתם בלחץ, גם ככה שטייניץ אמר שבעוד 10 שנים בערך כבר לא יתנו לרכבים שאינם חשמליים להיכנס לארץ...![]()
לדעתי בעית האבחון היא משנית. הכישלון הגדול של המערכת , טמון בצורך שלה שהרכב יסע במהירות מסוימת זמן מסוים בזמן הניקוי ואם לא - נגרם נזק. זה לבד דופק את המסנן יפה מאד.
לפי הספר של הסאוונה התהליך יכול להימשך עד 40 דקות - אז מה? התחיל ניקוי ו - הגעת ליעד או שיש פקק או כל דבר ארך שפוגם בניקוי. זהו - נזק למערכת שמצטבר במשך הזמן לכשל טוטאלי.
הציבור מפולג ולכן הציבור יעשק
What we've got here is failure to communicate. Some men you just can't reach...
באופן כללי לכל יצרן השיטות שלו לשמירת טמ"פ לביצוע ריענון גם בתנאי עמידה .
אכן זה מאריך את משך זמן הניקוי אך הוא אמור להתבצע .
אם כבר העלית סוואנה , לא להתקרב לדגם החדש עם המנוע "המוקטן" אלא אם בא לכם לבלות הרבה במוסך.
הרכב לא מוצלח בלשון המעטה
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
שמרו על קשר