לפני שבוע גם אני התחדשתי בbp51 על ההילקס שלי, חלום!
העניין היחיד הוא שבמעבר באמפר במהירות בינונית ומעלה, ברגע שהקדמיים עוברים את שיא הגובה הם נופלים ופותחים את המתלה עד הסוף בליווי מכה. כנ״ל גם במעבר מעל בורות בשטח. קורה בכל מצבי הריבאונד, כולל בהתנגדות מלאה.
קורה גם אצלך נמרוד?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
זה נשמע כמו כיול לא טוב של בולם, בשילוב הגעה לסוף מהלך פתיחה.
על פניו לא הגיוני בבאמפרים רגילים.
או בורג לא מהודק.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אני מסתכל על השרשור הזה, עברו שנתיים מאז שהחלפתי את מיסבי קצה בעצמי והצקצוקים לא חזרו. אז כנראה שזה באמת עניין של הקפדה בהתקנה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
יש שתי גומיות אורינג שאמורות לאטום את המיסב. אם הגומיה נקרעת, גריז בורח, מים נכנסים, וזה מה שמוביל בסופו של דבר לציקצוק שהוא מיסב הרוס (נדמה לי שצירפתי בעבר תמונות).
צריך למלא בגריז ולהדק את הבורג לא יותר מדי ורק כשהרכב כבר על האדמה ולא על הליפט. זו ההנחייה הטכנית של הנפלד והשתדלתי ליישם.
אני מניח שבדיקה פעם בשנה של שלמות הגומיות ואולי פתיחה יזומה וגריז טרי זה רעיון טוב.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
בולם פשוט ברכב אינו נושא עומס, אחראי רק על ריסון פעולת הקפיץ.
החיבור התחתון של הבולם הקדמי למשולש בטויוטה לנדקרוזר מ 96 והילקס מ 2006זה פשוט כשל תכנוני של היצרן.
מכוון שהבולם הקדמי נושא עליו את הקפיץ ותומך ברבע ממשקל הרכב (בערך), הוא פשוט קטן וחלש מידי לעומס שמופעל עליו והתוצאה היא עיוות הגומי וקריסת הבושינג בזמן וקילומטראז׳ נמוכים.
עם השנים התופעה החמירה כי הרכב "השמין" אבל הבושינג של הבולם נשאר באותו גודל.
זה קורה מתישהו בין 50 ל 150 אלף קמ, שזהו גם בערך אורך חיים תקין של בולם.
זה קורה בבושינג גומי של בולם מקורי וגם בבושינג פוליאוריטן של בולם אפטרמרקט אוסטרלי .
יצרנים של בולמי קצה עברו לשימוש במיסב עין, זה מונע קריסה אבל מיסבי העין רגישים ללכלוך ומתפתחים רעשים וחופשים.
הפתרון הנכון הוא בושינג גדול יותר בקצה התחתון של הבולם ותושבת גדולה יותר במשולש התחתון, בהתאמה.
אבל זה כבר הינדוס רציני מאד.
הפתרון המקובל הוא להתייחס ולטפל בבושינגים או מיסבי העין פעם בשנה שנתיים גג
בברכה,טושי
מנהל "המוסך של מייק" - מוסך מורשה במדרשת בן גוריון.
מתקן טויוטות זקנות. 0544517924
רק תיקון קטן:
המיסב מצופה בחומר סיכה מיוחד. אחרי בירור שעשיתי מול ARB ההנחיה היא לא לגרז את המיסב. הם טוענים שהגריז יפגע התכונות השימון העצמי של המיסב ויקצרו את חייו.
כן חשוב מאוד לוודא בהתקנה שהגומיות יושבות במקום כראוי ולסגור לפי המומנט שמצויין בהוראות ההתקנה כאשר הרכב על הקרקע.
Men don't quit playing because they grow old, They grow old because they quit playing
עזרתם לי מאוד, תודה רבה.
שמרו על קשר