עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

Thread: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

  1. בןבן said:

    Default עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    בוקר טוב, בחיפוש כאן לא מצאתי תשובה. ברשותכם ולבעלי הנסיון , איך מתנהגת הנעילה האוטומית במקרה ונכשלתי בעליה תלולה ותחוחה ואני צריך לחזור ישר למטה וכמובן בעזרת בלימת המנוע? אני די בכיוון של התקנת הנעילה האוטומטית ,ומנסה להבין את נק התורפה/סיכון של המערכת. ממה שהבנתי ברגע שהמנוע משולב הנעילה עובדת וברשותי רכב קצר ביותר (גימני) ודי צר ולכן עם סיכון גבוה בירידה ברוורס במקרה כזה לקבל הטיה לאחד הצדדים בגלל חוסר היכולת להגוי(או שלא?) ומכאן הדרך להתהפכות מהירה ביותר. לכן השאלה.
    תודה.
     
  2. asafk's Avatar

    asafk said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    התרחיש של עליה שנכשלה הוא מסוכן ודורש תרגול עם או בלי נעילה אוטומטית. הנעילה לא משנה כלום בתכלס בתרחיש הזה - אתה רוצה לרדת ישר, לא לייצר היגוי משמעותי.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
     
  3. גיא's Avatar

    גיא said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    הכוונה לנעילה קידמית או אחורית ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    צועניה ..
     
  4. דרור ברלי's Avatar

    דרור ברלי said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    עליה שנכשלה הוא התרחיש הכי מסוכן לטעמי.
    עם נעילה או בלי. אין משמעות לנעילה.
    והוא מסוכן שבעתיים ברכב קצר.

    אתה רוצה לרדת בקו ישר עם הגה ישר ומינימום של תיקוני היגוי.

    דיר בלק.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
     
  5. boaz avrahami said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    אתה צריך להבין את העיקרון של נעילה אוטומטית.
    היא לא נעולה אם אין האצה.


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
     
  6. נדב ש.'s Avatar

    נדב ש. said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    התרחיש של עליה שנכשלה הוא מסוכן ודורש תרגול עם או בלי נעילה אוטומטית. הנעילה לא משנה כלום בתכלס בתרחיש הזה - אתה רוצה לרדת ישר, לא לייצר היגוי משמעותי.

    אסף.
    +1

    נעילה אוטומטית קידמית נעולה קבוע זאת הברירת מחדל שלה.
    בעליה שנכשלה לא חושב שתצליח לגרום לרכב לבלום בעזרת בלימת המנוע, רק בלמים, וזה המצב המסוכן ביותר ולא הנעילה עצמה, לרדת בקו ישר ובלי היגוי מיותר, כמובן תלוי בעליה ובתרחיש.
    מניסיון עם נעילה כזאת ירדתי כמה מעלות קשים במיוחד, ברוורס.
    הג׳ימיני אכן צר, קל, וקצר במיוחד, שזה לא לטובתו במקרים כאלה.
    כדאי לתרגל עם מישהו מנוסה.
    RAM 3500 on "35
     
  7. nirs's Avatar

    nirs said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    Quote Originally Posted by דרור ברלי View Post
    עליה שנכשלה הוא התרחיש הכי מסוכן לטעמי.
    עם נעילה או בלי. אין משמעות לנעילה.
    והוא מסוכן שבעתיים ברכב קצר.

    אתה רוצה לרדת בקו ישר עם הגה ישר ומינימום של תיקוני היגוי.

    דיר בלק.
    +1
    מומלץ מאוד לתרגל את התרחיש בעליה מתונה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    When your options low, I lift you from below
    תגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...
     
  8. גיא's Avatar

    גיא said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    כמה שנים עם סמוראי מוגבה ונעול כפול וכמה שנים עם היילקס נעול כפול. סה הנסיון האישי שלי

    תתרגל להכניס לרוורס הכי מהר שאתה יכול. הגה לכייון הירידה ורק ללטף את הבלמים. לא לנעול.
    אם יש בוץ. ... סכנה כפול 10.

    בכל מקרה לא אפשרי ללמד בהתכתבות. אבל יש מצבים שאתה רוצה לתת גז דווקא ...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    צועניה ..
     
  9. נדב42's Avatar

    נדב42 said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    אני חושב שהעצה הכי טובה היא קודם כל לא להכנס למקום כזה לבד.
    ברגע שאתה לא לבד, העצה הבאה היא סבלנות והיעזרות במכוון, שרואה אם יש לך רק עוד 2 סנטים לרדת והכל בסדר, או שאתה על סף החלקה שפ"צ. מכוון טוב שאתה סומך עליו יוריד אותך בבטחה (או יגיד לך לא לזוז עד שמארגנים חילוץ/עיגון), בלי מכוון חיצוני זה מלחיץ מאוד ומועד לטעויות.


    אם בכל זאת אין מכוון, ואתה יכול לדומם בבטחה ולצאת מהאוטו לראות מה המצב, עדיף. לא תמיד זה ניתן.
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
     
  10. yoni_0000's Avatar

    yoni_0000 said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    לצורך העניין לנעילות יש יתרונות מסוימים בירידה.

    בהיבט של בלימת מנוע ברכב לא נעול, גלגל שמאבד אחיזה כל התנועה עוברת אליו, לכן יכול להיוצר מצב שבהצלבה כל התנועה (או בלימת מנוע) עוברת לגלגל ללא האחיזה ופתאום הרכב מתחיל "לרוץ" בירידה, חלק מבלימת המנוע נעלמת לרגע.

    בהיבט של חלוקת הבלימה, ברכב נעול כפול ומשולב ל4x4, הבלימה בכל גלגל משפיעה על שאר החברים שלו. לצורך ההמחשה נסה לרדת ירידה תלולה ברוורס ללא 4x4 - הבלימה מקדימה חזקה בהרבה מהבלימה מאחורה, לכן קורה מצב שהגלגלים הקדמיים ננעלים והאחוריים ממשיכים להסתובב, ואז הפרונט שואף להוביל ואתה נכנס לשיפוע צד.. הנ"ל רלוונטי גם ל"ימין שמאל", לכן ברכב נעול כפול הבלימה של כל גלגל משפיעה על רעהו, או שכל הגלגלים מסתובבים, או שכולם נעולים.. אין באמצע. זה מצב רצוי.

    בעניין של השפעה על ההיגוי, מי שעשה רוורס עם רכב נעול כפול שם לב שההשפעה על ההיגוי פחות מורגשת בתמרונים כי ברוורס כל תנועה של ההגה משפיעה הרבה יותר על קוטר הסיבוב.. אם נתאר מקרה בו ניסית לעלות, החלקת הצידה ואתה צריך להתיישר לכיוון הירידה, ההשפעה על ההיגוי בין רכב נעול ובין כזה שלא, זניחה.

    לסיכום.. אני לא חושב שההשפעה של נעילה (כל נעילה) בירידה מעליה שנכשלה כלכך קריטית.
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
     
  11. nirs's Avatar

    nirs said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    Quote Originally Posted by נדב42 View Post
    אם בכל זאת אין מכוון, ואתה יכול לדומם בבטחה ולצאת מהאוטו לראות מה המצב, עדיף. לא תמיד זה ניתן.
    מבקש להדגיש כי בעליה תלולה שנכשלה, הנהג לא עוזב בשום פנים את הרכב.
    משלבים לרוורס הכי מהר שאפשר ומתחילים לגלוש בדיוק כפי שתיארו אסף ובראלי.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    When your options low, I lift you from below
    תגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...
     
  12. yoni_0000's Avatar

    yoni_0000 said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    עוד נקודה למחשבה - במגמת עליה, רכב נעול אחורה נוטה פחות להיכנס לשיפועי צד.. ההחלקה של הסרן האחורי תמיד שואפת "ליישר" את התחת לכיוון הירידה. כל מי שניסה לעלות מדרגה באלכסון ברכב נעול אחורה נתקל בזה.. אם הרכב נעול כפול האפקט עלול להיות הפוך.
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
     
  13. גיא's Avatar

    גיא said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    Quote Originally Posted by yoni_0000 View Post
    עוד נקודה למחשבה - במגמת עליה, רכב נעול אחורה נוטה פחות להיכנס לשיפועי צד.. ההחלקה של הסרן האחורי תמיד שואפת "ליישר" את התחת לכיוון הירידה. כל מי שניסה לעלות מדרגה באלכסון ברכב נעול אחורה נתקל בזה.. אם הרכב נעול כפול האפקט עלול להיות הפוך.
    בגלל זה היו מקרים שבהם נותק 4X4 והיה "נסיון" להתקדם רק בהנעה אחורית נעולה כדי ל"הפיל" את התחת למטה ..

    אבל כל הדברים האלו זה קורס נהיגה מתקדמת או נסיון חיים ארוך .. לא התכתבות !!
    צועניה ..
     
  14. בןבן said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    סליחה שלא הייתי מדוייק,אני מדבר על נעילה אוטומטית אחורית. ירידה אחורה בה הייתי רוצה להשתמש בבלימת מנוע . הפתרון שהוצע כאן לחזור ל 2X4 הכי נראה לי הגיוני ,הבעיה שאין כמעט בלימת מנוע ביחס הגבוה. אני יודע וחוויתי את הבעיתיות פעם אחת מפחידה בעליה רטובה אחרי גשם אחרי חציית נחל גוש חלב לכיוון הגוש(למי שמכיר) עם פאגרו ארוך נעול מאחורה, הרכב חזר באלכסון לאן שבא לו ולא לאן שניסיתי לכוון ,כלומר למטה .אז בבקשה עוד הסברים לבעלי נסיון או שאין דבר כזה אם יש נעילה אחורית אוטומטית... ? שוב תודה על הדיון.
     
  15. דרור ברלי's Avatar

    דרור ברלי said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    שמע....
    יש מקומות שמלכתחילה לא נכנסים אליהם אחרי גשם. מעלה גוש-חלב הוא אחד מהם. הוא כבר גבה את מחירו ויותר מפעם אחת.
    עליות תלולות אחרי גשם זה מתכון לאסון גם עם כלי רכב יותר גיבורים מפאג'רו.

    בכללי - למה להיות ביחס הגבוה? אם העליה תלולה, אתה תהיה ביחס הנמוך וכדי לייצר את התנופה תיסע בהילוכים הגבוהים. לדוגמה, עדיף להיות בהילוך שלישי LOW מאשר בראשון HIGH (הם בדרך כלל ביחס העברה כללי די חופף +/-)
    זה ישאיר לך את האפשרות לרדת בהילוכים אם תצטרך יותר כוח או תזדקק לבלימת מנוע ברוורס.

    כשאתה יורד עליה שנכשלה, אתה עושה זאת עם הגה ישר, ברוורס LOW משולב, בלימה עדינה. אם החרטום מתחיל לברוח לך הצידה לשפ"צ, אתה מתקן עם ההגה בעדינות לכיוון ההחלקה ונותן גז קטן. אבל ממש קטנטן. בדרך כלל זה אמור ליישר את האוטו. חשוב שהכל ייעשה בעדינות מירבית כדי שהאוטו לא יישפך לך משפ"צ על צד אחד לשפ"צ בצד השני.... גם את זה כבר ראיתי.


    לא לשכוח ש"אמור" זה שם של דג ואם העלייה בוצית וחלקה אחרי הגשם זה הזמן לייסר את עצמך על הרעיון המטופש לנסות לטפס וכדאי גם לעבור למימד הדתי - תפילה קצרצרה של שנייה-שתיים לפני הסאלטות.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
     
  16. בןבן said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    בקיצור מה שאתה אומר דרור, נעילה אוטומטית אחורית לא אמורה (או לא משפיעה) לשנות את הרגלי הנהיגה ביחס לעליה שנכשלה וברוורס?
     
  17. salmon said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך במקום לנסות קורס סכנה על דפי הפורום .

    אל תשכח לחגור
     
  18. yoni_0000's Avatar

    yoni_0000 said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    Quote Originally Posted by בןבן View Post
    ירידה אחורה בה הייתי רוצה להשתמש בבלימת מנוע . הפתרון שהוצע כאן לחזור ל 2X4 הכי נראה לי הגיוני ,הבעיה שאין כמעט בלימת מנוע ביחס הגבוה.
    ממש לא הבנת....
    במגמת ירידה מעליה שנכשלה זה בערך המתכון להיכנס לשיפועי צד. הפרונט ננעל ושואף לעקוף את האחורי.. ואז נכנסים לשיפוע צד.
    לא מעשי להוציא משילוב בזמן עבירות או להתחיל לעשות Burn-Out בשיפועי קיצוני... זה תמיד יעשה יותר נזק מתועלת.
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
     
  19. ariel-ro said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    Quote Originally Posted by בןבן View Post
    בקיצור מה שאתה אומר דרור, נעילה אוטומטית אחורית לא אמורה (או לא משפיעה) לשנות את הרגלי הנהיגה ביחס לעליה שנכשלה וברוורס?
    אני חושב שדרור לא יכול להתחייב לך ע"כ, ואף אחד לא. (תמיד יכול להיות המקרה האיזוטרי ביותר, שבו דווקא בגלל שהיתה נעילה זה החריף את המצב, ולכן אף אחד לא יכול להתחייב)
    מהידע של חברי האתר, נעילה אוטומטית לא אמורה לשנות.
    הסיבה העיקרית(בעיני) היא שבירידה ברוורס אתה עושה תיקונים מאוד עדינים עם ההגה, ומבצע רדיוסי סיבוב גדולים מאוד. כך שההגיון הבריא אומר שזה שהסרן נעול לא אמור להשפיע על רדיוסי סיבוב גדולים.

    אבל שוב, כל מקרה לגופו.
    אני יכול להעיד על עצמי שעליתי עליה שבסופה לא היה מוצא , ונדרשתי או לחזור ברוורס או להסתובב. בקצה העליה היה די מישורי ורחב, ואחי ואני הערכנו שניתן לסובב את הרכב וזה יהיה יותר בטוח מלרדת ברוורס עליה תלולה וארוכה שכזאת.
    בדיעבד זה היה אחד הרגעים היותר מפחידים שהיו לי. עם רכב נמוך יותר כנראה שלא הייתה שם שום בעיה. אבל עם הצ'ירוקי הגבוה זאת הייתה טעות קריטית.
    בקיצור, נהיגה לא לומדים בהתכתבות, ואף אחד לא יכול להתחייב על שום דבר, כמות המשתנים בכל סיטואציה היה גדולה מידי. ולכן יש כמה עקרונות מנחים, ומפה שיקול הדעת הניסיון הם קריטים.
     
  20. דרור ברלי's Avatar

    דרור ברלי said:

    Default תגובה: עליה תלולה שנכשלה ונעילה אוטומטית. באיזה אופן?

    Quote Originally Posted by בןבן View Post
    בקיצור מה שאתה אומר דרור, נעילה אוטומטית אחורית לא אמורה (או לא משפיעה) לשנות את הרגלי הנהיגה ביחס לעליה שנכשלה וברוורס?

    כנראה שלא.
    היא כן משפיעה בנסיעה בשיפועי צד.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ