אצלי מותקנים חיישנים דומים, אין בעייה בינתיים ...
קניתי סט TPMS עם חיישנים פנימיים.
https://www.aliexpress.com/item/Car-...4d1e4c4dPdrTGD
שמח וטוב לב הלכתי לפנצ'ריסט שלי להרכיב.
"רד מזה" הוא מיהר להציע לי
"למה?"
"כי אם תוריד לחץ אוויר ותעלה על סלע - החיישן ישבר לך בתוך הגלגל וחוץ מזה, כשהוונטיל מקבל מכה הוא מתעקם ואי אפשר לנפח"
(הוא אכן בנוי מאלומיניום ולא גומי...)
עשיתי צעד אחורה ובאתי למומחים:
להקשיב לו ולוותר או להתקין? הייתי שמח לדעת מה קורה שם למטה כשאני בשטח....
אשמח לדעתכם
אצלי מותקנים חיישנים דומים, אין בעייה בינתיים ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
אצלי באוטו ישנם מקוריים שנראים בדיוק אותו דבר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
טוב ... צחוק בצד יש כאלו גם באוטו שלי שהוא באופן יום יומי נוסע מעבר לאספלט ... שבילים וכו׳. ומידע פעם בשטח יותר פרוע ... כולל הורדת אויר.
מעולם לא פרקתי צמיג אז לא יודע איך החיישן ישרוד את זה.
חייבים להגיד לפאנצ׳ר מאעכר שיש חיישן כשהוא מפרק !!!
גם בדאסטר ה 2-4 יש חיישנים כאלו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
אם זה לא מקורי ברכב, איך אתה מקבל את החיווי? יש לזה יחידה פנימית להתקנה על לוח המחוונים?
ובתכל'ס, למה זה טוב?
אני שואל כי בכמעט כל רכב חדש יש את זה.
ברוב המקרים שאני נתקלתי לפעמים יש התראה אבל לא חסר אוויר ואין פנצ'ר.
בג'יפים זה ניג'וס מהסרטים - כי אנחנו מוציאים אוויר מהגלגל על בסיס שבועי. ואז מתרגלים שזה דולק ומתעלמים. על משקל "זאב, זאב".
נתקלתי בלא מעט מכוניות שמצויידות בזה שאין כפתור שמכבה/מאפס את נורת החיווי גם אחרי שהצמיגים מלאים אוויר כנדרש בלחץ הנכון.
כמו רוב הגאדג'טים, גם זה מיותר.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור.
אולי לג׳יפ שנוסע רק לטיולים זה חסר משמעות וחסר תועלת. מסכים.
אבל לרכב שנוסע בכביש. כבר הציל לי צמיג אחד לפחות.
כולם ראו את ההיא ( בליחה על השוביניזם .. ) שנוסעת כבר בערך שבועיים 1500 ק׳מ על הג׳אנט הימני הקדמי .. ולא שמה לב.
מי מתעלם ממנורות על הד׳ש בורד .... מגיע לו ?
לגבי הפרוק. כן. המכונה שדוחפת את הצמיג פנימה ומורידה אותו מהטבעת אטימה של הג׳אנט שוברת את החיישן אם זה נופל במקום שלו.
ברכב מודרני הם מצפים שיהיה חיישן. לאוטו ישן יותר או שאין במקור חיישן הם עלולים להרוס אותו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
יופי דרור..
תראה מה עשית ...
בגללך הייתי צריך עכשיו לצאת החוצה בגשם ...
(טוב, טפטוף קל..)
זה שימושי מאוד, נותן לך חיווי רציף של לחץ האוויר עם התראה קולית כשיש ירידה מהירה בלחץ האוויר. כשמורידים אוויר זה מצפצף לדקה ומתייצב בשקט על הלחץ החדש.
על הדרך אתה מקבל גם חיווי של טמפרטורת האוויר בצמיג ומתח המצבר.
אני בחרתי ביחידת תצוגה שיושבת פשוט בשקע המצית ויש לה שקע טעינת USB אחד מהיר, ככה זה נראה:
![]()
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
בשונה מחיישנים מקוריים, כאן יש לך תצוגה מפורטת שמראה לך מה קורה (ראה תמונה בהודעה הקודמת). הצפצופים הם רק בזמן שינוי ולא כל הזמן, ואתה יכול לקבוע לעצמך את רף ההתראה.
בדגם שאצלי רף ההתראה המינימלי הוא 15psi, ואז הוא גם לא מפסיק לצפצף. כשאני מוריד פחות מזה (זחילות ומעברים קשים במיוחד) אני פשוט מושך את היחידה משקע המצית עד שאני מעלה את הלחץ בחזרה...
באחד הטיולים האחרונים נעלם לי מד לחץ האוויר המכני (עט), ומאז אני משתמש בחיישנים גם להורדת האוויר. פחות נוח אבל נותן פתרון חלופי עד שאגיע לל.כ. או שמישהו יגלה לי איפה מוכרים כזה מד ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
דרור,
באיזה רכב אי אפשר לאפס?
כי בחלקם זה כפתור (אסיאתיות בד"כ), בחלק זה בתפריט בלוח שעונים עם כפתורי בקרה מההגה, ובחלק זה בתפריטים של המולטימדיה (וולקסוואגן).
האחרונות שנתקלתי שלא מצאתי איפה הכפתור - קיה נירו וקיה ספורטאז'.
בשתיהן היתה התראה. מיהרתי לתחנת דלק לנפח.
בפועל באף צמיג לא חסר אפילו חלקיק של PSI בודד. המנורה כמובן המשיכה לדלוק + סימן קריאה (סמל מוסכם לסכנה) ועכשיו לך חפש.
כנ"ל בסובארו פורסטר. פתאום התרעת לחץ נמוך. בפועל כל הצמיגים בריאים ומלאים אוויר כנדרש. שם לפחות היה כפתור.
מיקום הכפתור, או השורה בתתי התפריטים - על פגעי הנדסת האנוש הקלוקלת בשם הטכנולוגיה במכוניות רבות, כבר כתבתי מספיק את דעתי.
יש מערכות שהממשק שלהן מוכרח להיות אחיד, לא נתון בכלל לדעתם וטעמם של מעצבים ויצרנים אלא כפוי על ידי רגולציה. כי הדברים האלה מסיחי דעת ופשוט מסוכנים ומוכרחים להימצא בכל המכוניות במקומות מוסכמים.
לגבי "הצלת" צמיג....
באודי TT נדלקה ההתרעה, כמה שניות אחר כך, עוד לא הספקתי לעצור אפילו, הצמיג כבר התפרק לחתיכות, סוליה נפרדה מהדופן.... גם כן התראה.
מוטב שיספקו גלגל ספייר נורמלי ולא את הצפצפה הזו (+בקבוק דבק מעפן וקומפרסור צעצוע. פשוט בושה)
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
פיקנטו.. אין איך לאפס.
מהבהב, דולק רציף בלי קשר למה שקורה בגלגל.
לחבר עם KJ נשברו כאלו מקוריים פעמיים.
מעבר לעלות המזעזעת של מקורי(חליפי לא מדבר ים המחשב רכב), זה נוזף בך בלי הפסקה עד לתיקון.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אתם סוטים (מהנושא)
פותח השרשור מתלבט האם להרכיב מערכת TPMS שהוא כבר קנה (וצירף קישור למוצר בהודעה הראשונה, שם אפשר לראות את התצוגה). לא מדובר במערכת מקורית של רכב כלשהו.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
רק ענינו לו לגבי אם זה מסוכן או לא ברכב שטח
זה לא !
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
שיתבעס מי שאין לו.....
יש לי חישנים דומים, אבל "הוונטילים" אותו הדבר בדיוק.
אחת התוספות שאני הכי נהנה מהם.
לא מצליח להבין את ההערה על פגיעה בזמן הוצאת אוויר, קישקוש מארץ הקישקושים, שיראה לי מקרה אחד!
לא מכיר בעיות.
מאוד נח, גם ביום יום וגם בשטח. יש לי התראה קולית שאני יכול לכבות (הסמל של הרמקול בתמונה, זה מסך מגע).
וכמובן שאני יכול לכוון באיזה תנאים לקבל התראה (כולל עודף לחץ וטמפ').
כל כך נהנה, שקניתי עוד חישנים, חיצוניים הפעם, והוספתי אחד על הגלגל הרזרבי (SP בתמונה) והשני על הקו של הכריות אוויר שיש לי (AL).
תתקין וסע לשלום.
תהנה.
![]()
אני מבין את חשיבות המערכת ויתרונותיה.
אבל בפריווטים שהיו חי וגם בגיפ- הייתי שמח לנטרל אותה לנצח.
ברנו שלי היא רגישה יותר מידיי הסף שלה הדוק והיא נותנת התראות סתם.
ואז אני פשוט מתעלם.
בגיפ היא מעיקה בהורדת אוויר.
ומידי פעם מחליטה שבגלגל הרזרבי אין אוויר.
אם היו שמים מתג כיבוי הייתי מבסוט.
קניתי לא מזמן חיישנים חליפיים עם וונטיל גופי לגיפ.
המחיר זול. אז זה באמת לא נורא.
כמערכת חיצונית , אישית לא הייתי שם.
אבל אם קנית- לך על זה. אין בזה שום חסרין שבשניה מנטרלים אותה.
כאב עובר ושב ...
כבן זוג לאשה שלא תשים לב גם אם ירוקנו לה ארבעה צמיגים מאוויר, ולא תעצור עד שהרכב לא יעמוד על הגחון, המערכת הזו הצילה לנו צמיגים, בוודאות, לפחות ארבעה עד היום, וזה עוד לפני שנכנסנו למשמעויות הבטיחותיות של חוסר אוויר.
התקנתי גם כשש מערכות אפטרמרקט, אחת ליונדאי גטס של אבי, ואני מקבל ברכות בלבד.
הכוונה היא למערכות high line שנותנות נתון של לחץ אוויר על מסך, ואיתן אתה יכול לזהות בעייה שמתפתחת גם שבועיים לפני שההתראה נדלקת. זה מעולה. אתה גם יכול להבין אם קיבלת התראת שווא עקב הפרעה חיצונית, כמו שלט לשער של החצר.
מערכות הlow line, עם נורה בלבד, גם יעילות, אבל מעט פחות טובות, מטבע הדברים.
שמרו על קשר