Close
Page 13 of 49 FirstFirst ... 3101112131415162333 ... LastLast
Results 241 to 260 of 965
  1. #241
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    הצד החיובי \ הטוב של הניסוי הזה, שבעצם הטענה של 3 תאים ל 12.6V או ל 12V תתן הבדל קטן בהספק, אבל כנראה הבדל גדול בבטיחות.
    זה כיוון שאני עוד מתכוון ללמוד אותו.
    .
    זיו,
    לא נאמר מההתחלה ש-4 תאים טעונים ל12.6-14 יהיו יותר בטוחים מאשר 3 תאים?
    תוסיף לזה יוד קצת הספק, וזה עדיין נשמע לי כמו המתכון המנצח(פשטות ובטיחות).

    מעבר לזה,
    אני כמו גיא, הלכתי לאיבוד בשרשור בהבנה של מה צריך כדי לבנות מארז נטען מהרכב, ובשאיפה גם מפאנל סולרי בשטח.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  2. #242

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    גיא - כמו שחנן אמר, תגדיר צרכים (שימוש) . ותגדיר עד כמה טעינה ברכב חשובה , והאם חשובה טעינה "אוטמטית" או השגחה זה בסדר?

    אם המטרה זה בוסטר התנעה , כנראה שהטענה של 4 תאים ל14V+ היא כיוון נכון. זה פשוט, טעינה מהירה, בטיחותי (התאים נשמרים הרכב ב% טעינה נמוך, בדיוק כמו בכל ההוראות אחסנה). בוודאי שצריך BMS של 4S , אבל אפשר להתלבט בין BMS קטן , שכל תפקידו לשמור על איזון, לבין BMS יותר חזקים, שמסוגלים לתמוך בזרם טעינה של 70-100A, ואז הטעינה גם דרך ה BMS (לדעתי עדיף. יותר בטיחותי, אבל יכול להיות מעט לאט יותר)

    דורון - טעינה של 4 תאים ל 13-14V זה כנראה יותר בטוח מטעינה של 3 ל 12.6V (אני אומר כנראה כי זה הכל שאלה של אמינות הציוד. עד כמה זה משמעותי? לא יודע). כאמור זה גם אומר התאים מאוכסנים בתנאים שיותר תואמים את ההנחיות לאחסנה.
    האמירה \ חשיבה מאחורי הרעיון הזה, היתה ההנחה שלא תהיה נפילה גדולה מדי בהספק (חזרתי ואמרתי כמה פעמים, זו הדאגה, כמה הספק זה נותן).

    אם המטרה העיקרית זה הספק לצרכנים (ושימוש כבוסטר התנעה כבונוס), אז צריכים לטעון את התאים מעל 3.7V, מתחת לזה התאים נטענים הספק נמוך מאוד.
    3.7V ב4 תאים מתורגם ל 14.8V , וזה כבר מתח שאין לנו ברכב, בשביל זה, ברכב צריך DC2Dc Step-up , ובשביל לצרוך את זה, צריך DC2DC Step-down (אנחנו לא רוצים לחבר ציוד של 12V לכאלו מתחים) ( קצת מסובך אבל אפשר עם אותו אחד את שני השימושים).
    בקיצור, לדעתי כיוון מסובך ולא מעניין.

    לדעתי, עבור צרכנים (תצורה של "הספק") הדרך הפתרון הנכון הוא 3 תאים ולטעון לסביבות ה 12-12.6V.
    מי חושב וזומם פה על 6 (3 זוגות) אני אוסיף, לדעתי עדיף שני מארזי 3 נפרדים. ולהחליף ביניהם שאחד נגמר.
    אני מבטיח להריץ עוד כמה ניסויים ולמצוא גם את המשמעות באובדן הספק בין 12.6V ל 12V.

    היתרון העיקרי, זה מתח "ידודיתי" לאבזירים ברכב. לצריכה, כל מה שצריך זה BMS (שמחובר קבוע על התאים).
    מארז כזה, יכול לפרוק עד סביבות 8.1V, שזה נמוך! מצד שני זה יתרון, עם צרכן עיקרי כמו מקרר, שאצלי עוצר ב 10.5V, מובטח לא להגיע לפריקת יתר.

    טעינה של 3 תאים ל 12-12.6V - תאורטית, מי שמעונין להטעין תחת השגחה אנושית, יכול לחבר ספק 12V ל BMS וזהו.
    מי שחושב לטעון ללא השגחה, ואולי גם טעינה קבועה ברכב (מה שאני מחפש לעשות), אני ממליץ לקנות DC2DC BUCK Step-down.
    מכוונים אותו למתח טעינה המכסימלי (12-12.6V) ואז מובטחת הגנה כפולה (אם ה BMS מתחרפן, ה DC2DC ידאג שהטעינה לא תעבור את המתח הרצוי, והפוך, אם ה DC2Dב מתחרפן, ה BMS מגן על התאים).

    שמתי פה בעבר קישורים לסטים שאני משתמש -
    https://www.ebay.com/itm/DC-CC-CV-Bu...53.m2749.l2649

    https://www.ebay.com/itm/3S-10-8V-12...53.m2749.l2649

    דרך אגב, יש חבר טיפה יותר מקצועי -
    https://www.ebay.com/itm/3S-4S-5S-50...53.m2749.l2649

    קצת יותר יקר, אבל מאפשר יותר משחקים של 3 או 4 תאים , הוספה של מדידת טמפ' וכו.

    חיבור קבוע להטענה ברכב ? - אני עוד לא סגור איך הכי נכון לעשות את זה. מצריך קצת חשיבה ואולי איזה ניסוי. מבטיח לעדכן.

    הערה נוספת על בטיחות - למרות שהתאים ארוזים במארזי נירוסטה, אני חושב שאיכסון שלהם בארגז מתכת, יכול להוסיף בטיחות. נראה לי שארגז פעולה של 0.5 יכול להיות התחלה טובה.

  3. #243
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    זיו, אני מניח (לגבי ההודעה באחרונה) שבכל מקום שאתה כותב "הספק" אתה מתכוון לקיבול...

    הספק גבוה זה מה שנדרש מבוסטר.
    קיבול גבוה זה מה שנדרש ממצבר צרכנים.
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  4. #244
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,446

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    מה שנדב כתב.
    זה כואב בעין למי שמבין, ומבלבל את מי שפחות.

  5. #245

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    ההנחה נכונה.
    לגבי הפרשנות שלך, של העברית, אני פחות סגור.
    שאני כותב הספק, אני מתכוון W/H . זה הטרמינולוגיה של עולם המצברים.

  6. #246
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    וואט-שעה זה קיבול, לא הספק...
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  7. #247

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    גיא - כמו שחנן אמר, תגדיר צרכים (שימוש) . ותגדיר עד כמה טעינה ברכב חשובה , והאם חשובה טעינה "אוטמטית" או השגחה זה בסדר?

    אם המטרה זה בוסטר התנעה , כנראה שהטענה של 4 תאים ל14V+ היא כיוון נכון. זה פשוט, טעינה מהירה, בטיחותי (התאים נשמרים הרכב ב% טעינה נמוך, בדיוק כמו בכל ההוראות אחסנה). בוודאי שצריך BMS של 4S , אבל אפשר להתלבט בין BMS קטן , שכל תפקידו לשמור על איזון, לבין BMS יותר חזקים, שמסוגלים לתמוך בזרם טעינה של 70-100A, ואז הטעינה גם דרך ה BMS (לדעתי עדיף. יותר בטיחותי, אבל יכול להיות מעט לאט יותר)

    דורון - טעינה של 4 תאים ל 13-14V זה כנראה יותר בטוח מטעינה של 3 ל 12.6V (אני אומר כנראה כי זה הכל שאלה של אמינות הציוד. עד כמה זה משמעותי? לא יודע). כאמור זה גם אומר התאים מאוכסנים בתנאים שיותר תואמים את ההנחיות לאחסנה.
    האמירה \ חשיבה מאחורי הרעיון הזה, היתה ההנחה שלא תהיה נפילה גדולה מדי בהספק (חזרתי ואמרתי כמה פעמים, זו הדאגה, כמה הספק זה נותן).

    אם המטרה העיקרית זה הספק לצרכנים (ושימוש כבוסטר התנעה כבונוס), אז צריכים לטעון את התאים מעל 3.7V, מתחת לזה התאים נטענים הספק נמוך מאוד.
    3.7V ב4 תאים מתורגם ל 14.8V , וזה כבר מתח שאין לנו ברכב, בשביל זה, ברכב צריך DC2Dc Step-up , ובשביל לצרוך את זה, צריך DC2DC Step-down (אנחנו לא רוצים לחבר ציוד של 12V לכאלו מתחים) ( קצת מסובך אבל אפשר עם אותו אחד את שני השימושים).
    בקיצור, לדעתי כיוון מסובך ולא מעניין.

    לדעתי, עבור צרכנים (תצורה של "הספק") הדרך הפתרון הנכון הוא 3 תאים ולטעון לסביבות ה 12-12.6V.
    מי חושב וזומם פה על 6 (3 זוגות) אני אוסיף, לדעתי עדיף שני מארזי 3 נפרדים. ולהחליף ביניהם שאחד נגמר.
    אני מבטיח להריץ עוד כמה ניסויים ולמצוא גם את המשמעות באובדן הספק בין 12.6V ל 12V.

    היתרון העיקרי, זה מתח "ידודיתי" לאבזירים ברכב. לצריכה, כל מה שצריך זה BMS (שמחובר קבוע על התאים).
    מארז כזה, יכול לפרוק עד סביבות 8.1V, שזה נמוך! מצד שני זה יתרון, עם צרכן עיקרי כמו מקרר, שאצלי עוצר ב 10.5V, מובטח לא להגיע לפריקת יתר.

    טעינה של 3 תאים ל 12-12.6V - תאורטית, מי שמעונין להטעין תחת השגחה אנושית, יכול לחבר ספק 12V ל BMS וזהו.
    מי שחושב לטעון ללא השגחה, ואולי גם טעינה קבועה ברכב (מה שאני מחפש לעשות), אני ממליץ לקנות DC2DC BUCK Step-down.
    מכוונים אותו למתח טעינה המכסימלי (12-12.6V) ואז מובטחת הגנה כפולה (אם ה BMS מתחרפן, ה DC2DC ידאג שהטעינה לא תעבור את המתח הרצוי, והפוך, אם ה DC2Dב מתחרפן, ה BMS מגן על התאים).

    שמתי פה בעבר קישורים לסטים שאני משתמש -
    https://www.ebay.com/itm/DC-CC-CV-Bu...53.m2749.l2649

    https://www.ebay.com/itm/3S-10-8V-12...53.m2749.l2649

    דרך אגב, יש חבר טיפה יותר מקצועי -
    https://www.ebay.com/itm/3S-4S-5S-50...53.m2749.l2649

    קצת יותר יקר, אבל מאפשר יותר משחקים של 3 או 4 תאים , הוספה של מדידת טמפ' וכו.

    חיבור קבוע להטענה ברכב ? - אני עוד לא סגור איך הכי נכון לעשות את זה. מצריך קצת חשיבה ואולי איזה ניסוי. מבטיח לעדכן.

    הערה נוספת על בטיחות - למרות שהתאים ארוזים במארזי נירוסטה, אני חושב שאיכסון שלהם בארגז מתכת, יכול להוסיף בטיחות. נראה לי שארגז פעולה של 0.5 יכול להיות התחלה טובה.
    אתה אבל ב 3.7 וולט לתא עם הבקר הזה.
    זה לא תואם את התוכניות שהצגת.
    אתה במלא על 11.1 וולט


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  8. #248

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post
    אתה אבל ב 3.7 וולט לתא עם הבקר הזה.
    זה לא תואם את התוכניות שהצגת.
    אתה במלא על 11.1 וולט

    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    לא מבין

  9. #249

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    הבקר שצירפת את הקישור שלו לא מתאים לנו.
    לדעתי הוא מיועד לסוג אחר של סוללות ( ליטיום איירון נדמה לי).

    הוא נותן ״רק״ 3.7 וולט לתא במקום 4.2


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  10. #250

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    בגדול, איפה שכתוב 18650 זה מתאים למתחים שלנו.
    בפרטים, תקרא את המפרט המדוייק - זה נקרא סוללה 3.7V אבל המתח טעינה המקסימלי שלה 4.2V (וזה הערך של הבקר).
    גרף אקראי מהאינטרנט -

    Click image for larger version. 

Name:	UkodS.gif 
Views:	143 
Size:	11.7 KB 
ID:	122924
    הטווח "היעיל" 3.6-4V , אבל כדי להוציא את המקסימום (עוד 20%??) טוענים עד 4.2 ופורקים עד 2.7 (כל המספרים בערך, תלוי בסוג המדוייק)

  11. #251

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    בגלל החוסר ליניאריות ובהמשך לנתוני הניסוי שלך, הבקר הזה בתחום התת יעיל לטעמי.
    פחות מ 3.85 זה לא לעניין


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  12. #252
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    בועז,

    נהוג לקרוא לתאים האלו 3.7V, אבל אם תקרא את המפרט של המוצר ולא רק את הכותרת, תראה שהוא מאפשר מתח המקסימלי לתא של 4.25V
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  13. #253

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post
    בגלל החוסר ליניאריות ובהמשך לנתוני הניסוי שלך, הבקר הזה בתחום התת יעיל לטעמי.
    פחות מ 3.85 זה לא לעניין


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    ממש לא מבין מה אתה אומר.
    לבקר (בניגוד לסוללה), אין תחום יעיל ולא יעיל.
    יש לו-
    באיזה ערך להפסיק לטעון (4.25±0.025V)
    באיזה ערך לחזור לטעון (4.15±0.05V)
    באיזה ערך להפסיק לפרוק (2.50±0.08V)
    באיזה ערך לחזור לפרוק (3.00±0.1V)

    חוץ מזה, הוא משווה את המתח על כל תא בנפרד, ובמקרה שהמתח של תא מסויים גבוה מאחרים, הוא מנסה לפרוק אותו . אם מתפתחת סטיה גדולה מדי והוא לא מצליח לאזן, אם הוא בטעינה, הוא יעצור את הטעינה כולה.

    והכי חשוב, על הבקר הזה יש לי מדידות, הוא עובד סוכר :-)
    גם קיבול כללי, וגם בדקתי אותו במתחים מחוץ למעטפת והוא מתפקד, וגם בסוף הוא סוגר את הזרם לאפס.

  14. #254
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    כפי הנראה לא תהיה לי ברירה אלא לקפוץ למים ...

    היום היה בחניה של העבודה איי20 עם מצבר פרוק .. חיברנו בוסטר שיש להם בבוטקה של השומר למקרים כאלו. משהו שנראה מאד גיבור עם קרוקודילים ענקיים ... קדחת. לא השמיע קול.

    חיברנו את שלי. הסטרטר תיקתק אך ללא הועיל.
    בסוף מצאנו כבלים והנענו מהדאסטר.


    נעבור לליפו.

    אז בתשובה לשאלה שלך חנן. מה אני צריך. זה פתרון התנעה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    צועניה ..

  15. #255
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by גיא View Post
    חיברנו את שלי. הסטרטר תיקתק אך ללא הועיל.
    בסוף מצאנו כבלים והנענו מהדאסטר.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    כמה זמן יש לך אותו?
    היה לי כזה.
    לפחות סיני שנראה זהה, נתן עבודה יפה מאד כמה שנים עד שהתנפח בבת אחת יום אחד תוכ הנעת רכב.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  16. #256

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    שצריך להניע טרופר, אז בוסטר מהמדף זה לא מובן מאליו.
    איי20 זה באמת לא אתגר, ואם זה הצורך, לא בטוח שבוסטר מהמדף לא עדיף.

    אני מוכן לעשות עסקה-
    תביא לי 3 תאים, אני נותן לך בוסטר שמניע את הרכב שלך (שהמצבר בחוץ), 10 פעמים רצוף.
    לא צריך בקר נפרד, לא ניסויים, אפשר להטעין גם ברכב וגם בבית, והכל יותר קטן, למה אתה צריך אלתורים? :-) :-) :-)

  17. #257
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    כמה זמן יש לך אותו?
    היה לי כזה.
    לפחות סיני שנראה זהה, נתן עבודה יפה מאד כמה שנים עד שהתנפח בבת אחת יום אחד תוכ הנעת רכב.
    יש לי אותו בערך 10/8 חודשים

    בזמן הזה. היום פעם ראשונה ניסיתי להשתמש בו.
    טענתי אותו 3 פעמים.

    המד טעינה מראה פול אבל כשהאיי20 ניסה להניע הבר לדים נפל לאפס.

    זיו ה איי20 לא שלי. סתם מישהו בחניה של העבודה.

    ניסיתי להיות אזרח טוב.

    אם זה לא הניע אותו. אז את הדאסטר זה בטוח לא יניע.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    צועניה ..

  18. #258

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    שצריך להניע טרופר, אז בוסטר מהמדף זה לא מובן מאליו.
    איי20 זה באמת לא אתגר, ואם זה הצורך, לא בטוח שבוסטר מהמדף לא עדיף.

    אני מוכן לעשות עסקה-
    תביא לי 3 תאים, אני נותן לך בוסטר שמניע את הרכב שלך (שהמצבר בחוץ), 10 פעמים רצוף.
    לא צריך בקר נפרד, לא ניסויים, אפשר להטעין גם ברכב וגם בבית, והכל יותר קטן, למה אתה צריך אלתורים? :-) :-) :-)
    תביא לי רשימת קניות וסכימה, כזה אני רוצה
    בוסטר גיבור

    Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

  19. #259
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    זיו,
    הלכתי לאיבוד בקישורים..

    מה אני צריך בשביל מארז 4 תאים והטענה ברכב+ אופציה לפאנל?
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  20. #260
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,446

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by גיא View Post
    נעבור לליפו.
    אז בתשובה לשאלה שלך חנן. מה אני צריך. זה פתרון התנעה.
    Sent from my iPhone using Tapatalk
    בלי לסתור את ההצעה של זיו, או להוריד מערך הפתרונות שלו, אביא את ההצעה שלי, שהיא ספציפית כלפיך, כאחד שמבין מה הוא עושה. זה לא לכל אחד.

    שתי אופציות:

    1: ארבעה תאי LEV40 מחוברים בטור.

    2: שלושה תאי LEV40 מחוברים בטור, ומטען LITHIUM CHARGER 12.6V , שתמצא בכ17 ש"ח באיביי.

    בזה נגמר הרכש.

    תפעול: אתה בודק לפני הטענה את המתח בכל תא ותא. מוודא שהם זהים. טוען את אופציה 1 עם כבלים מהרכב עד שהמתח מתייצב, או את אופציה 2 עד שהנורה במטען הופכת לירוקה.

    לאחר השימוש או פעם בשנה יש לבדוק את מתח התאים והפאק ולפעול בהתאם.

Page 13 of 49 FirstFirst ... 3101112131415162333 ... LastLast

Similar Threads

  1. Replies: 12
    Last Post: 08-04-18, 07:26
  2. טכנולוגיית ליתיום
    By AvigdorAharon in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 5
    Last Post: 14-10-16, 23:27
  3. סוללות ליתיום
    By jirjur in forum פורום עשה זאת בעצמך
    Replies: 6
    Last Post: 14-10-14, 23:06
  4. מחשב נייד במחיר פצצה !!
    By elirans in forum לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    Replies: 3
    Last Post: 22-02-09, 15:58
  5. רעש תקתוק (וזה לא פצצה, אני מקווה...)
    By Viper in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 12
    Last Post: 23-03-08, 19:21

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •