Close
Page 28 of 49 FirstFirst ... 818252627282930313848 ... LastLast
Results 541 to 560 of 965
  1. #541
    חבר רשום סולי's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow..
    Posts
    6,448

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    או ברז כמו שכתבתי שיש כבר מורכב למצבר הראשי...?

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  2. #542

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    הוא לא ייבחר למה מחובר הסוויץ'.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  3. #543

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    אסף,
    זו בהחלט אפשרות, אבל אני ממש לא אוהב את זה.
    אם יש לך צרכנים כמו מקרר, חיבור כזה, אומר שבכל התנעה וכיבוי, הצרכנים יתנתקו ויחברו מחדש, זה לא בריא.

  4. #544
    חבר רשום סולי's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow..
    Posts
    6,448

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    הברז מנתק את הראשי.. בשלט.. מערכת קיימת ברכב.
    אני מוסיף תקע xt90 לסט כבלים שרץ מהמצבר הראשי לצרכנים באחורי הרכב... התקע אני מחבר למארז בחנייה בחניון.

    בבוקר, מנתק את מצבר הצרכנים ומחבר את המצבר הראשי.



    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  5. #545
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    אסף,
    זו בהחלט אפשרות, אבל אני ממש לא אוהב את זה.
    אם יש לך צרכנים כמו מקרר, חיבור כזה, אומר שבכל התנעה וכיבוי, הצרכנים יתנתקו ויחברו מחדש, זה לא בריא.
    מסכים.
    אבל זה לא קשור לאופן המימוש אלא להחלטה העקרונית לנייד את הצרכנים ממצבר אחד לשני.

    זה לא בריא בעיקר למקרר. אפשר לחפש אם קיים התקן דמוי UPS ל- 12V.
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  6. #546
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by נדב42 View Post
    מסכים.
    אבל זה לא קשור לאופן המימוש אלא להחלטה העקרונית לנייד את הצרכנים ממצבר אחד לשני.

    זה לא בריא בעיקר למקרר. אפשר לחפש אם קיים התקן דמוי UPS ל- 12V.
    קוראים לזה קבל


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    צועניה ..

  7. #547
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by גיא View Post
    קוראים לזה קבל


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    זה צריך להיות וואחד קבל כדי להחזיק מנוע של מדחס... או סוללה... בקיצור, מתחיל להסתבך.

    אם כבר מצבר צרכנים, אז שיהיה מספיק גדול, שהצרכנים יהיו מחוברים אליו באופן קבוע, ושיוכל להיטען מהר כשמתניעים את הרכב.
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  8. #548
    חבר רשום סולי's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow..
    Posts
    6,448

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    אני רוצה לשמור את האופציה לשלוף את המצבר לשימושים שונים גם מחוץ לרכב או בבית במקרה של הפסקת חשמל..


    מקרר לא עובד גם ככה באינטרוולים?
    עוצר וממשיך כל הזמן? מערכת.. תאורה... לא מכבים ומדליקים כל הזמן?

    אגב.. בשרשור אחר ששאלתי לגבי מינוס לגוף העלתי הוראות התקנה למקרר ובהוראות מופיע כבל מסובסב וקבל:Click image for larger version. 

Name:	Screenshot_20200322-093619_Gallery.jpg 
Views:	92 
Size:	48.4 KB 
ID:	128034

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  9. #549

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by נדב42 View Post
    מסכים.
    אבל זה לא קשור לאופן המימוש אלא להחלטה העקרונית לנייד את הצרכנים ממצבר אחד לשני.

    זה לא בריא בעיקר למקרר. אפשר לחפש אם קיים התקן דמוי UPS ל- 12V.
    ההחלטה לנייד צרכנים בין המצברים , דוחפת אותך להתלבטות האם להפסיק כל פעם את הזרם או לבנות איזה מנגנון חכם ע"מ לשמור על רצף.

    אני נסיתי להגיד שחכם יודע לא להכנס לבעיה שפיקח יודע איך לצאת ממנה.

  10. #550
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,134

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    אז אנחנו אומרים את אותו הדבר, גם זה מותר ...
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  11. #551
    חבר רשום סולי's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow..
    Posts
    6,448

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    אתה יכול גם להתייחס ישירות במקום ססמאות וכינויים...

    הצרכנים האלו גם ככה לא עובדים קבוע.. מטבעם... או שאני טועה?

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  12. #552

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    יאללה, בואו נדבר על עוד נקודה בפתרון השלם.
    ברור לנו שיש איזה אביזר מיתוג (ריילי, דיודות...) שמחבר את כל המערכת של ה DC2DC והצרכנים למערכת חשמל הראשית של הרכב בזמן שהמנוע עובד (בהנחה שזו מערכת אוטמטית ולא ברז ידני). באופן טבעי והגיוני, האביזר מיתוג הזה, יהיה בתא המנוע.

    בנוסף לכל האביזרים שהוזכרו פה, אני קניתי גם "ברז" כזה -
    Click image for larger version. 

Name:	s-l1600.jpg 
Views:	92 
Size:	77.4 KB 
ID:	128036

    https://www.ebay.com/itm/100A-Batter...53.m2749.l2649
    וחיברתי אותו כך שהוא מגשר על אביזר המיתוג (הנ"ל).

    למה זה טוב???
    מאביזר המיתוג (אצלי זה ריילי בתא המנוע), יוצא כבל 10ממ"ר לאחורי הטרופר. באזור תא המטען יש פיצול, כבל אחד הולך למדחס, והשני הולך ל DC2DC.
    כמו בשרטוט הראשון של אסף, אצלי כל הצרכנים מחוברים קבוע לליתיום, וה DC2DC מזין את הכל.
    הברז הזה מאפשר לי כמה דברים -
    1- במקרה של כשל באביזר המיתוג (בעיית פיקוד, ריילי שמתקלקל....)
    2- במקרה שהליתיום נגמר, ויש לי עוד כמה שעות חניה, ואני רוצה להשתמש במצברים הראשים (טרופר, יש לי שניים).
    3- במקרה שאני ממלא את המקרר ערב לפני טיול, ומשאיר אותו עובד בחניה.
    4- במקרה שיש ארוע בבית וצריך עוד מקרר, ואני מתעצל להוציא את המקרר מהרכב (אצלי זו מגירה משולבת ברכב).
    5- במקרה שתהיה בעיה בליתיום, אני יכול לנתק אותו, לעקוף את ה DC2DC, ולחבר את הקו שמגיע "מהברז" לצרכנים. במקרה הזה, בעיקר בגלל מקרר, אני צריך חשמל גם שהמנוע כבוי.

    עבור כל המקרים האלו, אני פותח מכסה מנוע, וסוגר את "הברז" (שהרכב בחניה, הוא מחובר לטעינה, ולכן אין לי בעיה לצרוך זרם בחניה).

    כאמור, זה לא אביזר חובה, אבל לדעתי זו "רשת בטחון" שטוב שיש אותה.

  13. #553

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by e-Pit@m View Post
    אתה יכול גם להתייחס ישירות במקום ססמאות וכינויים...

    הצרכנים האלו גם ככה לא עובדים קבוע.. מטבעם... או שאני טועה?

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    מקרר עובד במחזורי עבודה שלוקחים בחשבון את הזמן שלוקח למדחס לבנות לחץ והזמן שלוקח ללחץ הזה להתפרק בסוף מחזור (ע"מ שהמקרר לא יתחיל, מחדש, לעבוד תחת לחץ גבוה).
    במזגן ביתי, שמחברים אותו לחשמל, יש השהייה, של בערך 2 דקות, שלא תתן למזגן להתחיל מיד לאחר חיבור לחשמל.
    למקררים לרכב, לא לכולם יש את זה.
    יתרה מזאת, בפתרון של אסף, מדובר בשבריר שניה של ריילי שמחליף מצב ( אתה דיברת איתי על פעולה ידנית אז זה יותר זמן), "ספייק" כזה של שבריר שניה, זה האוייב מס' אחד של מדחסים.

    דרך אגב - זה נכון גם בבית. שהרשת של חברת חשמל מתחילה "להבהב", עדיף לכבות מזגנים.

  14. #554
    חבר רשום סולי's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow..
    Posts
    6,448

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    תודה על התגובה זיו,
    אם אני מבין נכון גם בשימוש ידני אפשר להימנע מניתוק מוחלט.

    מחברים את המארז לשקע צריכה ורק אחכ מנתקים את העופרת.

    מה קורה כששניהם מחוברים ... ביחד והרכב מדומם (לזמן קצר.. לאחר החיבור אצלי הברז דרך battery brain שמנתק את המצבר עופרת בשלט רחוק) ... או מונע זו אחת מהסיטואציה שמהן אני חושש ומחכה להתייחסות.

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  15. #555

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    אורי,
    אני אנסה לקצר- ליתיום יכול להיות פצצה מתקתקת....:-)
    אתה רוצה לעשות ניסויים, בהצלחה.
    אמרתי לך, וכתבתי פה כמה פעמים, לדעתי, ליתיום צריך להיות מחובר קבוע, ולא מתעסקים איתו בטיולים, לא נוגעים.

    לגבי השאלה שלך, אי אפשר לענות מדוייק, כי חסרים הרבה פרטים ( כמה תאים ואיזה מתח יש ליתיום? המנוע עובד והמצבר על 14 וולט , או מנוע כבוי והמצבר על 12.6 וולט. כמה האוטו דליק? בנזין ? סולר?).
    אבל בגדול, ובגלל שלהרבה אנשים פה יש נטיה לשים כבל מאוד עבה לצרכנים, זה יכול להיות סדרת ניסויים מעניינת.
    בחלק מהמקרים, זה יעבור בלי בעיה, בחלק יהיה ניצוץ קטן, ובחלק , מן הסתם, ניצוץ גדול יותר.
    לא יודע כמה האוטו שלך דליק, אז קשה לי להתייחס לחלק הזה.

    מקווה שהתשובה ברורה.

  16. #556

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    אני בגדול נגד כל המשחקים של חיבורים וניתוקים.
    הצעתי זאת כאופציה לתפיסה המרחיבה (מדי לטעמי) של אורי.
    מה שאני מתכוון ליישם בקמפר זה יחידת מצבר שמחוברת מצד אחד למערכת הטעינה דרך מפצל של surepower שכבר מותקן, ומצד שני יציאת צרכנים מוגבלת בזרם.
    כל זמן שהמצבר מותקן ברכב הוא מחובר. מבודד מהמצבר הראשי. הצרכנים שלו מחוברים אליו והצרכנים של המצבר הראשי אליו.
    זה מינימום התעסקות ומינימום חיבורים וניתוקים. יש אצלי כמות קטנה של צרכנים (יציאות מצית ויואסבי, תאורה, משאבת מים, ממיר 220 ) , אבל זה יעבוד טוב גם עם מקרר.

    יש תמיד את האפשרות לקחת אותו כמו שהוא - לנתק שני מחברים - כמובן כשהצרכנים מכובים ואין טעינה. ואז אפשר להטעין אותו חיצונית, או לשים אותו על שולחן הפיקניק ולחבר אליו גרילנדה או ערכת קריוקי.


    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  17. #557

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    משעמם לי אז עוד אופציה לאורי -
    ברז בורר מצברים של סירות. מחוברנבצד אחד למינוס של המצבר בצד שני ל P- של הbms של הליתיום. מגיעים לחניון מדוממים, מעבירים מזה לזה. בבוקר מעבירים חזרה מניעים ונוסעים.
    את הC- והפלוס של המצבר ליתיום מעבירים דרך ה dcdc ודרך מפסק. ככה כשרוצים טעינה מרימים את המפסק וטוענים. צריך רק לשים לב לא להרים את המפסק כאשר המצבר הראשי מנותק. אפשר כמובן ליישם את המפסק הזה עם ממסר שיחבר אותו תמיד כשמחברים את המצבר הראשי.

    והערה לסכנות והניצוצות - כשמחברים ומנתקים קונקטורים לא תחת עומס - אין שום סכנה. הרבה יותר מסוכן להשתמש במחברים לזרם לא מתאים או לא לטמפרטורה גבוהה מספיק, או בחוטים דקים מדי שמחממים את המחברים.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  18. #558
    חבר רשום סולי's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow..
    Posts
    6,448

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    תודה על ההכוונה אסף, מבטיח לדווח כשנתקדם... יש לי תחושה שיקח המון זמן לרכיבים להגיע.

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  19. #559

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    אסף,
    אתה יכול בבקשה לשים תמונה של הצד השני.
    מה אתה אומר, זיו? זה זה או לא?

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  20. #560

    Default תגובה: סוללת ליתיום - פצצה מתקתקת

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    מה אתה אומר, זיו? זה זה או לא?

    אסף.
    זה בוודאות לא אותו אחד בדיוק (שלך של 100A, ושלי 25A), אני לא מצליח לראות את המעגל כי יש עליו את האלומיניום של הקירור, אבל אני עדיין חושד שזה מאותה "המשפחה".
    יש לי שתי "גוויות" כאלו בבית, ניתן לראות שאריות לבנות של הגריז קרור, שניהם שרופים -
    Click image for larger version. 

Name:	20200321_161909.jpg 
Views:	109 
Size:	460.5 KB 
ID:	128147
    כמה תובנות -
    1- בתחילת השירשורים האלו, הייתי בגישה של לשים בכוונה BMS חלש, שבמקרה של קצר, עדיף שהוא ישרף, וינתק את הזרם, אבל שלא יהיה עומס על הסוללה. היום אני חושב אחרת, אני מעדיף ללכת על BMS חזק, של 100A, ואני מוסיף נתיך של 30A על היציאה \ טעינה של הBMS. זמן התגובה של הנתיך מספיק מהיר כדי למנוע נזק או חימום של הליתיום. לעומת זאת, BMS של 25A, ב 10A (טעינה או פריקה), מתחיל להתחמם. זה לא היסטרי, אבל זה מצריך התייחסות וקרור. ל BMS של 100A יש לפחות פי שנים MOSFET , ואז, בזרמים של 10-25A, הם לא צריכים קרור, והם לא מתחממים.
    2- עיקר ההרס של ה BMS , מקצרים רגעיים (הם נשרפים לפני שהפיוז בכלל מספיק להתחמם :-) ). זה לא קרה לי בשטח (אני נמנע מלשחק עם זה בשטח), אבל בבית, תוך כדי עבודות ומשחקים, קורה ששני חוטים משתפשים לרגע... ה BMS האלו נשרפים כמו זבובים.
    דווקא BMS מהסוג ששמת בהתחלה, משהו כזה -
    https://www.aliexpress.com/item/3296...27424c4dOYwUXp
    התגלה כהרבה יותר עמיד. יש לו הגנה נגד קצר, והוא באמת עומד בזה. תוסיף שהוא 100A, הוא גם לא מתחמם.
    3- בגדול, יש BMS עם ג'וק (כמו זה ששמתי פה) ויש כאלו ללא. יש לי תחושה שאלו עם הג'וק, יותר איכותיים.
    4- במצב , שגם הטובים יותר , עולים בזול (פחות מ $10), אני לא רואה סיבה לחסוך.
    5- בכל המקרים ש BMS נשרפו והתקלקו לי, לעולם לא הייתה בעיה עם הליתיום, זה תמיד היה ה MOSFET של היציאה \ כניסה, ואז פשוט הטעינה \ פריקה נפסקת.
    6- אם כבר יש לך את זה, אז תרכיב ותנסה.
    7- הכי חשוב, מוקדם או מאוחר, באיזה שהוא ארוע בשטח, אתה תעשה קצר, אולי לשבריר שניה, אבל יהיה לך קצר. אם הקצר הזה שורף את הBMS אתה נשארה ללא מצבר צרכנים, ולכן -
    - כמה שזה מפחיד, חבר את כל החוטים תראה שזה עובד... ותעשה קצר (שפשף את החוטים לשבריר שניה) BMS טוב צריך להפסיק את הזרם ולא להשרף. חלקם לא יחזרו לספק זרם עד שלא תנתק אותם מהמצבר (או שהוא יתרוקן), זה לא טוב (זה יכריח אותך לפתוח את הכל בשטח). אתה צריך להיות בטוח שהBMS עם הגנה אמיתית נגד קצרים, ושהוא לא מצריך ניתוק של המקור (ניתוק של עומס זה לגיטמי) ע"מ לחזור לעבוד. לא לפחד מהניסוי הזה, חובה. שזה עובד ותקין, אל תשקח להוסיף נתיך ( לא קיים בציורים ששמת פה לאורי).
    - If worse come to worse..... יש לי יצאה, לא מבוקרת BMS לצרכי בוסטר, שקע אנדרסון 50A. כל חיבורי הצרכנים שלי (טעינה, DC2DC, צרכנים.) הם EC5. יש לי כבל אנדרסון ל EC5 זרוק במגירת כלים. עם הBMS מתקלקל, אני יכול לצרוך את הליתיום דרך המחבר הזה. צריך להיות עירניים, כי זה לא מגן בפני פריקת יתר וגם אין הגנת קצר, אבל לחרום, זה כבר הוכיח את עצמו.

Page 28 of 49 FirstFirst ... 818252627282930313848 ... LastLast

Similar Threads

  1. Replies: 12
    Last Post: 08-04-18, 07:26
  2. טכנולוגיית ליתיום
    By AvigdorAharon in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 5
    Last Post: 14-10-16, 23:27
  3. סוללות ליתיום
    By jirjur in forum פורום עשה זאת בעצמך
    Replies: 6
    Last Post: 14-10-14, 23:06
  4. מחשב נייד במחיר פצצה !!
    By elirans in forum לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    Replies: 3
    Last Post: 22-02-09, 15:58
  5. רעש תקתוק (וזה לא פצצה, אני מקווה...)
    By Viper in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 12
    Last Post: 23-03-08, 19:21

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •