אני מרשה לעצמי להוסיף טיפ לבוני המצברים:
ניטור אוטומטי, ניהול, נתיכים, הם חשובים מאוד בפני עצמם.
עם זאת, מנסיוני, ניטור מאויש, יש לו ערך אקוטי בפני עצמו, לא פחות מהאמצעים הנ"ל. האמצעים האוטומטיים כושלים לעתים, או כמו שכבר נתקלתי, מגיעים לא נכונים מהספק, נרטבים, מחלידים, ומשמידים את התאים שהם אמונים עליהם.
מעקב מאויש על מתח התאים הוא pricless, ומאפשר לזהות חלק מהתקלות זמן רב לפני שהן הופכות לבעיה.
אני מציע לכל מי שבונה מצבר להוסיף אביזר שמציג את מתח כל התאים ביחד ומתח כל תא ותא בנפרד.
אני משתמש ברכיב הזה, שגם מתריע על מתח נמוך, מתכוונן, אבל אני מניח שיש עוד דגמים טובים אחרים.
זיהיתי בעזרתו לפני ימים ספורים שבאחד המארזים שבניתי, יש תא בודד שמגיע בסיום טעינת המארז למתח הגבוה מכולם, ולהיפך, בסיום הפריקה של המארז, הוא במתח הנמוך ביותר. כלומר, לא תקול, אבל עם קיבול נמוך ביחס לשאר. ללא האביזר הזה לא הייתי מודע למצב.
https://youtu.be/Fw-Vq3xzeA4
זה גם מה שאני רכשתי וציינתי בהודעה #761
למיטב הבנתי אבל עוד טרם הספקתי לאמת, הוא גם מסייע באיזון התאים באופן אקטיבי
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
האם התמונה שאט אט מתבהרת היא שרמת הסיכון באיחסון מארז מאולתר של סוללות lifepo4 ברכב עם אוסף רכיבים מעליאקספרס, זהה בערך לאיחסון מטען פוגז עם מצת ללא ניצרה?
אחרי הסרטון שחנן קישר, קפץ לי סרטון על סוללות Lithium Titanate Oxid - LTO.
לא התעמקתי בסרטון יותר מדי כי זה נראה בעיקר כמו קידום מכירות של מוצר סיני, אבל סקרן אותי אם יש בזה משהו שיכול לעניין אותנו.
אז יש רופא באולם?
https://www.youtube.com/watch?v=v8EBI-N0KTk
האתגר הבא...
אני מחפש מוצר '3 ב1' שיהיה גם כרטיס לניהול תא לי-יון בודד (טעינה ופריקה והגנה, כמו הכרטיסונים של power bank) אבל עם מתח כניסה משתנה (עד כאן הצלחתי למצוא מוצרים ) וגם step up ל מתח יציאה מעל 10 וולט.
המטרה היא מצבר גיבוי ל 12 וולט שייטען מאלטרנטור ויספק 12 וולט אבל צריך לספק זרמים ממש קטנטנים.
מצאתי כרטיסים שטוענים לי-יון מ 12 וולט ומוציאים usb, וגם כבל מיואסבי ל12 וולט. אבל אני מעדיף הכל ברכיב בודד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אמנם לא בהכנה עצמית, אבל זה יענה (לדעתי) על כל הדרישות שלך.
המלצתי עליו כאן כבר כמה פעמים, וניתן למצוא זהים לו בעליאקספרס בגרושים. ברמה של להזמין שניים שלושה ולחבר במקביל.
ייתכן ואם תרצה להניע איתו רכב עם מצבר מת לגמרי, תצטרך לנתק מצבר ראשי (שלא יעמיס על הבוסטר), אבל בשאר התרחישים, הוא עונה על כל הצרכים שלי.
(הסיבה שהקפצתי לך אותו הוא היציאות 19,16 וולט).
![]()
שתמצא, ספר לי.....
כל אביזרי התאורה שלי ברכב הם 12V, שבניתי את הפאורפאק, הייתי בדיוק בהתלבטות הזו, האם לתחזק סט נורות אחד של 5V ואחר ל 12V?
או למצוא פתרון בדיוק כמו מה שאתה מתאר (ואז כל התאורה רק 12V).
לא מצאתי.
בסוף החלטתי ללכת על שני רכיבים שונים ודחפתי את שניהם לתוך אותו מארז.
בגדול זה עושה את העבודה טעינה דרך USB, ושימוש, או 5V דרך ה USB או 12V דרך השקע EC5, כמו כל שאר אביזרי ה 12V בטרופר.
לפתרון הזה יש בעיה אחת - המודול של ה 12V (זה שמעלה מ 3.7 ל 12V) צורך זרם זליגה די משמעותי במצב המתנה ללא עומס, כלומר פורק את הליתיום.
ולכן יש בפנים מחבר XT60, ביום יום המודול של ה 12V מנותק. אם אני רוצה לחבר צרכן 12V, אני פותח ומחבר את הפלג.
שתמצא משהו יותר טוב, אני אשמח לאמץ.
זיו, מה מונע מהstep up לפרוק את תא הליתיום לרמה מסוכנת, כשהוא מחובר?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
לטובת 12 וולט אני הייתי מעדיף כזה
https://www.ebay.com/itm/264731452105
ועדיין מחפש כשה שיהיה מובנה בכרטיסון
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
חנן -
רק הערנות שלי. ואכן אני לא אוהב את הפתרון ולכן כתבתי לאסף, שימצא יגיד.
למה לא הלכתי לכיוון שאסף מציע?
בגלל שני שיקולים-
1- נצילות. כל מעגל כזה מביא איתו את ההפסדים שלו (5-10%).
2- זרם מקסימלי - אני מנסה להגיע ל 20-25W כלומר 2A ב 12V, ולא מצאתי משהו מתאים
כאמור, מבחינתי זה אילתור, אני אשמח אם מישהו ימצא משהו יותר טוב.
אני מבין. לא שווה לשים בינו ובין התא bms?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
למה לא להשתמש בבוסטר עם חיבור כזה?
https://a.aliexpress.com/_mKwHuxt
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
גם לזה יש מקום:
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
אייל צודק, אז הנה ההתייחסות:
אני מהמר שאסף לא התכוון להוציא מאות שקלים על הפתרון. את תאי הLEV40 כבר יש לו ממילא, אז הוא מחפש רק את האלקטרוניקה.
במקרה שאתה מאמין לנתון הסיני אז למוצר יש 40 אחוז קיבולת מזו של תא LEV40 בודד.
ברגע שאתה מחבר לו צרכן הוא מדליק מסך/לדים שכנראה צורכים אי אלו מיליאמפרים בנוסף על ההמרה הפנימית וכשמדובר על זרמים קטנטנים כפי שאסף תיאר, המיליאמפרים האלה יכולים להיות משמעותיים למשך פריקת הסוללה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
שמרו על קשר