זה מאוד מעניין אותי, אשמח לראות איך בונים פרוייקט כזה מאפס.
הנחיה או עזרה תתקבל בברכה
המדען המטורף
זה מצבר של 76AH הבנוי מסוללות 26650 Lifepo4 המחוברות עי רצועות ניקל שחוברו בריתוך
ו-BMS של דאלי חכם עם שליטת BT.
היתרון של ה - BMS הזה שניתן להגביל זרמי טעינה ופריקה והגנת טמ"פ ועוד ועוד.
מה שחסר בתמונה זה כפתור שהוספתי על מנת להעיר את הBMS במקרה ונכבה ה BT
יש לי איפשהו חלק מהתמונות מזמן הבנייה אם זה מעניין מישהו
זה מאוד מעניין אותי, אשמח לראות איך בונים פרוייקט כזה מאפס.
הנחיה או עזרה תתקבל בברכה
המדען המטורף
בטח מעניין!
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
מאז שהכנסתי מקרר של עידן לרכב גם אותי זה מעניין מאוד
למרות שהמקרר מנתק את עצמו לפי ההגדרה אני רוצה שימשיך לעבוד במנותק מהרכב
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
LAND ROVER = THE ULTIMATE JEEP IMPROVEMENT
מי שמעוניין בעזרה תמיד יכול לפנות אלי אשמח לעזור![]()
לא צילמתי הרבה אבל זה לא היה פרויקט ראשון של בניית סוללה אבל הראשון עם ריתוך
חייב לציין שלא בטוח שהפרויקט כלכלי יכול מאד להיות שיש סוללות זולות יותר או מוכנות.
אבל חלק מהפרויקטים האלו זו ההתנסות והבניה העצמית וכמובן ניסיון וטעייה
אז התחלנו עם סוללות 26650 - אלו היו סוללות במפרט צבאי לשעבר לכן מצאו חן בעיני
כל סוללה בודדת היא 3.8AH LifePO4
ההתחלה היא בתכנון הסוללה על מנת לוודא שאני מכין את הריתוכים והכיוונים נכון ולא לטעות עם חיבורי הBMS
אז מתחילים לסדר - אני אוהב את המתקנים מפלסטיק להחזזקת הסוללות שומר גם על צורה ומרחקים
שלב הבא הוא הריתוכים
צריך לבחור נכון את כמות פסי הניקל לפי הזרמים שרוצים להעביר בסוללה
אני התחלתי עם הסרטון הבא :
https://www.youtube.com/watch?v=wdZ_Ca_sAZE
משם חפרתי קצת והגעתי לתצורה שרציתי
בנוסף קניתי מרתך לסוללות
https://www.aliexpress.com/item/1005...27424c4dtlcQwx
לא לשימוש רציף הרבה זמן כי מתחמם אבל עבד מצויין כשהוא מחובר לסוללה אחרת שבניתי שמסוגלת להוציא 200A+
ומתחילים לרתך
ניתן לראות גם את הכבלים הראשיים וגם את היציאות לBMS
ממשיך בעוד פוסט
המשך
דואגים לבודד תוף כדי עבודה למנוע קצרים (פה זו תמונה חלקית של הבידוד) אבל שני החצאים מחוברים
הסוללה המוגמרת ללא BMS:
בעצם ה BMS מחובר רק הוא מחוץ לתמונהיש מחברים מהירים לשם הוא מחובר
אני לא מלחים אותו ישירות במקרה וארצה/אצתרך להחליף אותו.
הBMS הנבחר:
https://www.aliexpress.com/item/1005...27424c4d4p5Bef
שלי הוא ה- 60A LiFePo4 4S 12V BT
הכל יושב בתוך קופסאת תחמושת עם שני מחברים כפי שראיתם
תודה על השיתוף,
חתיכת השקעה! יפה מאוד!
מה אופי השימוש במפלצת הזו?
אנחנו השתמשנו בbms הבא:
https://www.aliexpress.com/item/32956623617.html
גם דאלי המומלצים... ללאbt, מסוגל לצריכה 60אמפ (בפועל הגבלנו ל40אמפ) וטעינה 30אמפ (בפועל מוגבל ל10אמפ).
המטרה הייתה לא למתוח את התוצרת הסינית לקצה... ולהרוויח מקדם ביטחון..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
איך אתם מגבילים טעינה בדגמים ללא BT?
יש בקר שמפקד על ריליי שאמור להגן על כל הגנרטור... ובנוסף יש צג אלחוטי שיכול להיות על הדשבורד או על המארז עצמו ל"פיקוח עליון"...
נראה לי דיברנו על זה פעם.. בהקשר שבעייתי לסמוך על הציוד הסיני...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
תודה
המארז משמש כמצבר צרכנים כמו כולם
מה שרציתי הוא מצבר שמספיק לי ל24 שע ללא טעינה
יצא המקרה שהייתי במחנה לילה שנמשך יום שלם או מלווה בטיולים רגליים.
רציתי שגם עם מינימום נסיעה שלי המצבר יספיק לצרכים שלי.
הגבלת זרם טעינה? אצלי הזרם מוגבל גם ע"י הbms וגם עי הdc2dc.
יש לי dv2dc מתכוון שמכוון כרגע על 12A יכול להגיע ל 15A אם צריך.
אורי עשה לי חשק לעשות נסיון נוסף.
איך נראה לכם ה bms הזה?
[₪124.50 17% OFF]DALY Waterproof 18650 3.7V Li-ion Batterie 11.1V BMS 3S 12V 80A 100A 120A 200A 300A 500A Balance Bms System for Lithium ion Battery Pack Module Board from Electronic Components & Supplies on banggood
https://banggood.app.link/0Guv1B7sGib
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אני חושב שכל הbms של דאלי מצויינים
בעיקרון Daly באמת מוצלחים.
הייתי מזמין את הדגם עם הבלוטות שנותן לך גם יכולת להגביל זרמים של טעינה ופריקה ונדמה לי שאפשר להוסיף להם גם חיישן חום שחלק מהסקירות מדווחות שהוא לא מתפקד טוב.
חנן שיחם עם הפיצ׳ר של ההגבלות ואחרי קצת מאמץ נחל הצלחה למיטב ידיעתי.
שווה את התוספת.
הbms של דאלי שמגיע עם BT יכול להגיע גם עם חיבור למחשב ואפליקציה שיש בה יותר הגדרות מהאפליקציה BT לטלפון.
ועם חיישן טמפרטורה שעובד סביר לדעתי.
בארץ יותר מעניין הגנה מטמפ גבוהה מאשר טמפ נמוכה (יכול אבל יותר נדיר)
חיסרון אחד שה-bt נדלק ע"י טעינה ונכבה לחיסכון אחרי שעה.
כך שאי אפשר לנטר את מצב הסוללה לאחר שעה מהפסקת הטעינה.
יש מעקף עי כפתור לעורר את הbt אבל קצת מציק למי שאוהב לדעת מה המצב.
לעומת זאת יכול להיות של קריטי כח זו אמורה להיות מערכת ללא טיפול![]()
מעניין מה שאתה כותב. הורדתי את סוללות הlev40 מהטרקטורון לפני כחודש והנחתי במחסן. 1.2 קוט"ש הוחלף ב3.6 קוט"ש מעליאקספרס.
אני יושב עכשיו לא רחוק מהמחסן, מנסה להתחבר לbms וואללה, מתחבר רגיל.
מה פספסתי?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
שאלה מצויינת
לפי מה שקראתי זו בעיה/פיצ'ר ידוע
יכול להיות שיש הבדל בין ion ו- lifepo4??
יכול להיות.שמשהו בהגדרות שונה?
מספיק שהפורט משותף ואז זה בטח חיי כל הזמן
אצלי פורט משותף.
הbms יודע מתי הוא בטעינה או פריקה.
אחרי שעה בערך נכבה.
אוודה שוב
שמרו על קשר