מז"ט
TBI GM הורכב במקום הקרבורטור ועובד !
המערכת עברה אלי מהג'יפ של חנן, צ'יפ מתוכנת, חיישני חמצן,טמפ', MAP , מצערת, עובדת בחוג סגור. ה TBI שופץ באמצעות קיט שיפוץ, מודול הצתה GM מקבל קריאה מהפיק-אפ של המפלג המקורי ומעביר נתונים למחשב.
הבאג היחיד כרגע הוא שבמצב של ניהול הצתה דרך מחשב ההזרקה (ECM) עבודת המנוע אינה סדירה בסרק עד כדי דימום המנוע, ברגע שאני עובר לניהול הצתה באמצעות מודול ההצתה, המנוע עובר לפעולה סדירה.
מז"ט
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
ניר, התחברת במקביל מהפיקאפ אל שני המודולים, והעסק עובד פיקס? אם כן, אז באמת מז"ט ואפשר לברך על המוגמר.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
עדיין לא התחברתי במקביל לשני המודולים, זאת משימה פשוטה ביותר, כי לפני כן אני רוצה להבין בדיוק איפה הבעיה כרגע. בשלב הזה אני פשוט מנתק את הקונקטור של הBYPASS-SIGNAL , הטורים בסרק מתייצבים מייד והוא גם נוסע בסדר גמור, אם אני אחזור למודול המקורי ואשתמש במערכת כ fuel only , זה ללא ספק יעבוד מצויין, אבל זה בכל זאת מסקרן ומאתגר לפתור את התעלומה.
הסטה קלה של נושא הדיון,
תגיד,חשבת במקרה,שאגב הפרויקט המענין הזה,יש סיכויי לפתיחת "פירצה" להסבה לגפ"מ בצורה חוקית לסיקס,או כל רכב ללא מערכת הזרקה?
על פי התקנות רק כלי רכב משנת יצור 95 ומעלה ובעלי מערכות הזרקת בנזין מאושרות להסבת הנעה בגפ"מ.אם ננסה למצוא הגיון בהחלטה(משימה לא פשוטה,אבל נתאמץ....)מערכות הגפ"מ עברו גם הן אי אלו תהפוכות ופיתוחים והמערכות המודרניות שנקראות היום"מערכות דור שלישי"(נישמע מאוד סקסי בימנו...)מבוססות וחלקן תלויות במערכת ניהול המנוע המקורית(בנזין).ולכן המעבר מבנזין לגז אכן יכול להתבצע בלחיצת כפתור,אין ספק יש כאן יתרון ברור למערכות החדשות.
בקיצור,האם לדעתכם יש כאן איזשהוא צעד קדימה לכיוון אישור התקנה של מערכות גפ"מ לרכבים שלא מוזרקים במקור?(כמובן שזה לא פשוט בכלל מבחינה חוקית,כרגע לצערנו,מבחינת החוק,התקנה של מערכת הזרקה כזו קצת בעייתית....)
וזה לא שאני נגד!!!!!!!!!!!ההפך אני דווקא מאוד מפרגן ובאמת כל הכבוד!
וויליס CJ-3A שנת 1953.
לנד רובר SERIES ||A 109 שנת ייצור 1966.בנתיים מסתובב הרבה בדרום..
אוסף טרקטורים ישנים משוקמים למצב אפס שעות.
אחרי נסיעת מבחן, מערכת הצתה מקורית שולטת על ההצתה, המחשב שולט במקביל על הזרקת הדלק - סוף הדרך !
המנוע עובד עגול, לא מחסיר פעימה, בשום מצב ובשום שיפוע !
המנוע נותן ניצוץ כרגע ללא קשר ל ecm?נכתב במקור על ידי ניר ל
אם כן זה המצב הכי טוב שיש עם ההזרקה , ניסיתי כבר את כל האופציות וככה הכי טוב .
תתחדש ותזהר בשיפועים .
...וככה זה נראה בשטח.
הג'יפ מניע, עומד, עובד, פיקס:
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
תתחדש.
כמה עלה לך כל הסיפור?
תלוי בכמה אתה משיג את המערכת מפירוק ואילו חלקים אתה קונה חדשים.
מערכת קומפלט מפירוק + משאבת דלק חדשה+ מתאם בהזמנה מחו"ל+ קיט שיפוץ ל TBI + צ'יפ צרוב בהתאמה אישית עלה בסה"כ 2700 ש"ח, חנן התעסק בזה מספר חדשים כדי ללמוד את העסק בצורה טובה והקפיץ את את הנושא הזה בכמה כיתות - לפני כן לא היתה מערכת שעבדה בצורה מושלמת למעט הקיט שהזמין עמי.
היום יש כאן את הידע להוציא מערכת מושלמת בתוך יום עבודה עם חיסכון של 30-50% מעלות מערכת מושלמת בארה"ב. ניתן כמובן לחסוך לא מעט כסף אם חוסכים את שיפוץ ה TBI, משאבת דלק, החלפת צ'יפ, אני נוסע כרגע עם צ'יפ מקורי לצורך בדיקה וזה עובד אחלה, אבל בחוג פתוח בלבד כי המערכת ירדה מרכב 89 שלא תוכנן לעבודה עם חיישן חמצן בארץ והצ'יפ נצרב בהתאם.
לפני כן לא היתה מערכת שעבדה בצורה מושלמת למעט הקיט שהזמין עמי
אני חושב שזו הצהרה קצת מוגזמת, גם כי אנחנו לא מכירים את כל מי שהרכיב הזרקה בישראל, וגם כי אני חושב שברוך ויניב כבר התגברו על התקלות שלהם.
מה שכן נכון לומר, אני חושב, זה שאחרי שתצא הכתבה העניין הזה יהיה הרבה יותר פשוט לביצוע וזול למשתמש הפשוט, חסר הידע המוקדם.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
אני לא הבנתי משהו קטן , אתה טוען שאתה נוסע על הצ'יפ המקורי ובכל זאת
המערכת עובדת במצב סגור? אפילו שלא מוגדר למחשב בכלל שיש חיישן חמצן?
או קי קראתי שוב וקבל התנצלות הבנ תי שכרגע היא לא מגיעה למצב סגור .
תתחדש , אגב עם דלק 98 וההזרקה המנוע עובד בכלל מעולה
ניר שלום
1 מז"ט על ההזרקה. האם יש הבדל בתאוצה ? יש מצב שנוספו מס' סוסים לאורווה?
2. בשבת הקרובה מתקיים מחזור 3 בקרוס קאנטרי, באיזור יבנה ונחל שורק , מה מצבך לשבת?
נשתמע
אבי
להחליט- זה כל הסיפור
סבלנות - בעיקר תורמת
חזרתי עכשיו מטיול דרומה, 500 ק"מ כביש ושטח, שלושה תדלוקים,
ההזרקה עובדת שיגעון, חסל סדר השיגעונות של הקרבורטור, לא משתנק, לא מציף, לא מגמגם, מניע מיד בכל מצב, בלימת מנוע יוצאת מן הכלל בלי בקפיירים ובלי צורך לשחק עם המצערת בשום מצב, מבחינתי תמורה מלאה לכסף ואני נאלץ להסכים עם חנן שזה השיפור הכי נחוץ לג'יפ כזה, איכות הנסיעה השתפרה בצורה מהותית.
שיפור בביצועים אני לא מרגיש, הקרבורטור שלי היה תקין ועבד טוב, אני לא מרגיש הבדלי תאוצה סחיבה, מהירות סופית וכו', לא הרגשתי שום שינוי גם כשעברתי למערכת הצתה משופרת ולא כשנסעתי מספר שנים עם אגזוז פתוח. דעתי האישית היא שאנשים שמדווחים על שינוי מורגש - או שהמערכות שהוחלפו לא היו תקינות או שהם פשוט הוזים. אני מניח שגם אם יש שינוי אמיתי של אחוזים בודדים לטובה, החושים האנושיים לא מסוגלים לחוש בו, רצוי להשאיר את הפסיקות האלה למכשירי מדידה ...
דבר אחד שאני לא מבסוט ממנו הוא צריכת הדלק - בשלוש מדידות של תדלוק מול מדידת מרחק עם ספידומטר ו GPS במקביל, בנסיעה בכביש פתוח, מתקבלת צריכת דלק של 1:5.3 , זה גרוע מהנתונים שהיו עם הקרבורטור. השלב הבא יהיה לבדוק את עבודת המערכת בנסיעה כשמחשב הדיאגנוזה מחובר ולוודא שהיא עובדת כראוי, בנוסף אני גם רוצה ליצור מעקף נשלט ע"י מתג שירמה את המחשב ויגרום לו להקטין את הזרקת הדלק עפ"י דרישה.
השלב הבא יהיה לבדוק את עבודת המערכת בנסיעה כשמחשב הדיאגנוזה מחובר ולוודא שהיא עובדת כראוי
ניסית להעביר את מתג הדיאגנוסטיקה למצב של קצר, ולראות באיזה קצב הנורה מהבהבת?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
עדיין לא.נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אני כרגע בסוף ההתקנה של המערכת בSIX אבל אני לא מצליח לאפס את המנוע המנוע מגמגם ואז עולה בסל"ד וכבה יש רעיונות ??
(אני על המפלג המקורי עם מודול GM ולא ניתקתי את המשקולות) כמו כן בדקתי את כל שאר הרכיבים והחיבורים הכל נראה תקין
http://diveroo.com/gifts
מדריך המתנות האולטימטיבי
אתה יכול לתאר במדויק את כל מה שקורה במפלג שלך? איך הסיגנלים עוברים ממנו אל הECM ? והאם הECM שולט על תזמון ההצתה?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
שמרו על קשר