אז מניעים ל10 דק לפני שהולכים לישון.
והבנתי שדאסטר הוא לא רכב שטח. אבל מצד שני הייתי בצימר. לשם אפשר להגיע גם עם פולקסואגן הנעה אחורית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
עוד רגע הוא יענה לך שיש לו בוסטר, ופעם נוספת, הדיון יפקשש את הנקודה שלו ויתבזר .....
הנקודה נורא פשוטה - אורך החיים של המצבר.
כל מי שמספר פה בגאווה איך הרכב הניע אחרי לילה עם מצבר, ולכן הכל בסדר, פשוט מרמה את עצמו.
אחרי אין ספור וויכוחים והתכתבויות, כל מי שבדק באמת, שימוש בשטח (ולא כל מני חלטורות וספקולציות), לא יורד ממוצע של 1AH (וזה עוד מספר זהיר של שימוש בחורף).
בהנחה שעוצרים לקראת 17:00 ויוצאים למחרת ב 8:00, זה אומר 15 שעות, שמתורגמות ל 15AH.
מי שיש לו מצבר יחיד של 70AH, ויפרוק ממנו 15AH, הרכב יניע בלי בעיה, השאלה האמיתית היא - כמה פעמים אפשר לעשות את זה, לפני שהמצבר ימות?
לתרגיל "האופטימלי" הזה, צריך להוסיף מקרים פחות אופטימלים (ולכן אני פחות אוהב את הניסוי שנדב מציע, לעומת בדיקה אמיתית בשטח) -
מה קורה בקיץ, שגם בלילה הטמפ' לא יורדת מ 15 מעלות (לעומת מפגש ג'יפולוג, שהטמפ' יורדת ל 5 מעלות ואנשים מכוונים את המקרר ל 7...)?
מה קורה שרוצים לקרר בקבוקים חדשים?
שרוצים לפתוח את המקר מבלי לעשת חשבון?
בכל המקרים האלו, הצריכה הממוצעת תעלה, ואז זה כבר 1.5AH או קרוב ל 2AH..... ועל 15 שעות זה כבר 22-30AH, וזה כבר רוצח את המצברים.
מה שלא יודעים, לא כואב.
אז מניעים ל10 דק לפני שהולכים לישון.
והבנתי שדאסטר הוא לא רכב שטח. אבל מצד שני הייתי בצימר. לשם אפשר להגיע גם עם פולקסואגן הנעה אחורית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אתה בטוח שהוא זה שמבזר את הדיון ?
קרא שוב את הנושא והודעת הפתיחה, ושחרר..
זו לא הנקודה של השרשור הזה, יש שרשור אחר לנקודה הספציפית הזו ...
אתה מוזמן להציע הצעות ייעול לבדיקה בשרשור הרלוונטי, שזה לא כאן. רק מזכיר שהניסוי מתוכנן להתבצע בעונה חמה יותר ...
עם זה אני מסכים, רק לא מבין למה אתה כל כך מתעקש להכאיב למי שלא רוצה לדעת ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
חלילה, אני לא מלגלג.
מתבדח. כדי להחזיר דיונים למסלול צריך לפעמים קצת קלילות...
בכל מקרה עוד הבחנה מעניינת.
כשטיילתי בניו זילנד, באוטו-פרה, לא היה מקרר. רק צידנית. כל לילה בקמפינג שהיה בו מקרר או מקפיא, השתמשנו בו וכך קנינו עוד יומיים קרים בצידנית. וחלב וגבינות ויוגורט... לא התקלקל כלום חודשיים והיו הרבה לילות בלי מקרר.
וגם... כששכרתי פולקסווגן קליפורניה, שמתי לב שלמרות שיש בו מקרר, אין בו מצבר נוסף ואין מד זרם ובכל זאת כל בוקר הוא מניע - וזה ציוד מקורי. לא תוספת של אסייתים כמונו. הגרמנים שתיכננו את מאזן האנרגיה של הקליפורניה לא הרגישו בעיה עם פרופיל פעולה שנחשב כאן בלתי אחראי. אבל זו שוב סטיה מהדיון ויש לי תחושה שעוד נצטער על זה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אולי זה פשוט בסדר לא להתכלב על המצבר ?
כל 3/4 שנים מחליפים אותו וזהו.
מצבר זה חלק מתבלה. כמו שמן. כמו פילטר. כמו טטריס ...
חוצמיזה. עוד לא יצא לי להשתמש בקבוצת ואצאפ לחילוץ. אולי זה יהיה על מצבר מת .. אבל לפחות יהיה לי משהו קר להציע למחלצים
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
גיא,
תצבור קצת נסיון עם המקרר לפני שאתה מרעיף עלינו מסקנות
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
על פי דעתך. כמה זה ׳קצת׳ ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
אז בבקשה, גם הקביעה הזו (של גיא), שגוייה ביסודה.
ההגנות על על המקרר, מיועדות לעצור את המקרר לפני שהמצבר נחלש ולא יכול להניע.
בקיצור, שלא תוכל להניע, הבירה כבר לא תהיה קרה :-(
ועוד רגע, כל חסידי הצידנית, יקפצו ויגידו שזו עוד נקודה לטובת צידית, יש בירה קרה גם שאתה נתקע בלי מצבר......
לא מדויק.
מצבר חלש במתח 12v ואף טיפה נמוך מכך, שהמקרר התנתק ממנו עדיין לא יניע מנוע דיזל או בנזין גדול.
המקרר הוא אינדיקטור מקדים למצבר חלש.
אתה רואה שהמקרר מתנתק או לא מצליח להכנס לעבודה למרות לכאורה מתח תקין.
הנעת המדחס דורשת פיק זרם גבוה מאד לשבריר שנייה ואם המצבר לא במיטבו, אז גם אם המתח בגבול התקין, המקרר והמנוע לא יניעו.
היינו שם.. למדנו בדרך היקרה..
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
תגידו .. רציני ( לשניה .. אני יודע שזה נורא קשה פה ) ...
אתם באמת חושבים שכל אדם מין השורה ( למשל צייד דובים או מודד שעובד בחוץ או צ'אק נוריס ) באמת עורך מחקרים ומדידות לפני שהוא מחבר מוצר מדף לאוטו שלו ?
אתם זוכרים שהמקררים האלו ( לא כולל של זיו ) מגיעים עם שקע מצית מעאפן ? אתם זוכרים שקונים את זה גם כאלו שלא בדיוק זוכרים מה עושה הידית הזאת שבין הכפתור של המזגן והידית שאמורים למשוך בחניה ( אבל ראבאק .. יש פארקינג .. לא באמת צריך את הבלם חניה .. מה אנחנו מהתנ"ך ? )
צועניה ..
זוכרים..
מקרר לרכב זה באמת שגר ושכח.
אם זאת,
יש כמה תופעות שכדאי להכיר לקראת התקנה מוצלחת שתמנע המון תסכול בהמשך, כמו חוט בעובי מתאים, אוורור, וכו.
ובאגים נפוצים שאפשר לזהות בקלות כמו לכאורה מתח מצבר תקין ומקרר שמסרב לעבוד, או רכב לא מניע..
נסעתי לטיולים עם מקרר ומצבר יחיד כשנה לפני שהוספתי מצבר שני.
הוספת המצבר השני היא נטו מטעמי נוחות וגמישות תפעול.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
חשמלי לגמרי. חסכנים.
(יש דגם ללא כיריים - ללא גז).
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
גיא,
ביקשת רציניות לשניה, אז בבקשה.
1- מקררים מגיעים עם שקע מצית, בגלל שיקולי מכירה ומחיר, לא בגלל שזה הכי נכון או טוב. ובכלל, עבור פחות מ4A שצורך מקרר, לשקע מצית אין בעיה, זו בעיקר שאלת אמינות (שאני מוציא את המקרר מהטרופר, ושם אותו בבגאז' של הרכב ליסינג, גם אני מחבר אותו לשקע מצית).
2- חלק מכל התרבות של האתר הזה (ותרבות ה 4X4 בישראל), זה איך לשנות משהו שיצא מהחנות בתצורה אחת, לתצורה אחרת, שיותר מתאימה לצרכים שלנו (למרות שניתן לקנות, בד"כ יותר ביוקר), משהו שמתאים לצרכים שלנו.
דוגמה - אני מכיר מישהו, שקנה דאסטר, הוסיף לו מיגונים, הגביה, החליף צמיגים, הוסיף נעילה....... ועכשיו הוא מטיל עם הרכב במקומות שדצי'ה לא באמת התכוונו.
האם זה מה שהתכוון היצרן? האם אין רכב שמסוגל לעשות את זה מבלי שינויים? ובכל זאת, היה מי שהחליט שהוא מעדיף לעשות שינויים ולא לקנות רכב אחר :-)
ובכלל, למה נכון להחליף סוג של בולם או צמיג, ולא נכון להחליף מחבר חשמלי?
3- לגבי הדיון האין סופי על מקררים וצריכת הזרם שלהם -
שכל אחד יעשה את החשבון שלו, אבל עובדה פיזיקלית, יש רק אחת, כמה אמפר זה צורך, ומה המצבר מסוגל לתת. זה ממש לגיטימי, וכך אני עובד עד היום, לחבר את המקרר למצבר(ים) של הרכב.
יש מי שפשוט דואג לכבות את המקרר שהמנוע כבוי (נדמה לי שחנן הוא דוגמה כזו).
יש מי שדאג להוסיף מצבר צרכנים יעודי (דורן גם פירט במפורש את החשבון של עלות ואורך חיים של מצבר עופרת לעומת מצבר פריקה עמוקה. ודרך אגב, לדעתי הוא צודק בחשבון).
ויש מי שבוחר להשאר עם מצבר אחד, ולא לנתק בעצירה (אני חושב שזה הכיוון שאתה מכוון).
אני בסדר עם כל אחת מההחלטות האלו, כל אחד והשיקולים וההעדפות שלו.
אין לי בעיה אם מי שאומר שהוא נוסע עם מזגן, והוא יודע שהרכב לוקח יותר דלק, אבל זו ההעדפה שלו, יש לי בעיה עם מי "שמסביר" לי, שזה לא לוקח יותר דלק - פיזיקה ועובדות, יש רק אחת, פרשנות ומסקנות, שכל אחד יעשה את החושבים שלו.
מאחר וברור לי! שפריקה עמוקה של מצבר עופרת מזיקה למצבר, כל המטרה שלי היתה לנסות להבין שני דברים -
1- כמה באמת צורך מקרר בלילה של חניה?
2- מה באמת ההשפעה של הפריקות האלו על אורך החיים של המצבר?
ולא פחות חשוב, חשבתי שחלק ממטרות האתר הזה, לחלוק את המידע הזה (ושכל אחד יעשה את החשבון שלו).
אבל שאומרים לי אין בעיה, זה מזכיר לי את ההוא מהדוגמה של המזגן.
בניגוד לרב תגובות "החפיף" פה, אני חושב בדיוק כמו דורון - כל המטרה להשקיע בתכנון, ובבניה, על מנת שהשימוש בשטח יהיה כמה שיותר פשוט ושקוף (שאני מציע לכם לשים מדידה, זה לצרכי לימוד של הבעיה, לא לצרכי שימוש).
בניגוד לכל הקומבינציות והחוכמות שהציעו פה (לקרר מראש, להקפיא מראש, בקרה על כמות פתיחות, לכבות, להדליק, לנתק, לחבר, למצוא תחנת דלק ולקנות קרח.....) אותי, הדבר היחידי שמדאיג לגבי השימוש במקרר - בדיוק כמו בבית, לזכור להכניס בקבוק מים או בירה במקום זה שהוצאתי.
צורת השימוש שדורון ואני מכוונים, הרבה יותר פשוטה מכל "מהנדסי התהליכים" שמציעים פרוצדורות מהחלל.....
LAST BUT NOT LEAST
ולא קשור למקררים -
לא מעניין אותך, אל תקרא, אבל למה לחרב ולהתלהם על אחרים?
מסיבות ששומרות להם (חלק מכל תרבות הדיון במרחב הציבורי?), יש פה אנשים שאו באמת לא מבינים את הדיון הטכני, או שפשוט מפריע להם דיון טכני נקי, והם נהנים להחריב ולבזר אותו.
אני מכיר, לפחות 2-3 אנשים, שאני מאוד סומך עליהם (כל אחד בתחומו), ואני מרבה להתייעץ איתם, שהפסיקו לכתוב פה.
כולם, אומרים בדיוק אותו הדבר על תרבות השיחה פה.
אני ארשה לעצמי דוגמה אחת -
אני ממש לא מצליח להבין את מי שמסוגל לנהל שירשור שלם על מפסק אורגינלי של חשמל, או על טענה שהפילטר שמן ששטויוטה מוכרים בארץ לא תואם למקור (מצטער, לא קונה את זה. אם זה נכון, תמצא עורך דין טוב, ותקרע להם את הצורה עם תביעה יצוגית)....
אבל בדיון על צריכת חשמל ושימוש של מקרר, כותב שאין הבדל וכל המקררים אותו הדבר.
איך שהוא, האתר הזה הופך ליעיל יותר עבור שאלות "בגי"ה" ופחות לגבי יכולת לקחת נושא ולפתח אותו לעומק (ומי שזה לא מעניין אותו, שלא יקרא).
מצטער, התרבות הזו, גדולה עלי.
שמרו על קשר