Close
Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 61 to 80 of 111
  1. #61

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    עוד רגע הוא יענה לך שיש לו בוסטר, ופעם נוספת, הדיון יפקשש את הנקודה שלו ויתבזר .....
    הנקודה נורא פשוטה - אורך החיים של המצבר.
    כל מי שמספר פה בגאווה איך הרכב הניע אחרי לילה עם מצבר, ולכן הכל בסדר, פשוט מרמה את עצמו.
    אחרי אין ספור וויכוחים והתכתבויות, כל מי שבדק באמת, שימוש בשטח (ולא כל מני חלטורות וספקולציות), לא יורד ממוצע של 1AH (וזה עוד מספר זהיר של שימוש בחורף).
    בהנחה שעוצרים לקראת 17:00 ויוצאים למחרת ב 8:00, זה אומר 15 שעות, שמתורגמות ל 15AH.
    מי שיש לו מצבר יחיד של 70AH, ויפרוק ממנו 15AH, הרכב יניע בלי בעיה, השאלה האמיתית היא - כמה פעמים אפשר לעשות את זה, לפני שהמצבר ימות?
    לתרגיל "האופטימלי" הזה, צריך להוסיף מקרים פחות אופטימלים (ולכן אני פחות אוהב את הניסוי שנדב מציע, לעומת בדיקה אמיתית בשטח) -
    מה קורה בקיץ, שגם בלילה הטמפ' לא יורדת מ 15 מעלות (לעומת מפגש ג'יפולוג, שהטמפ' יורדת ל 5 מעלות ואנשים מכוונים את המקרר ל 7...)?
    מה קורה שרוצים לקרר בקבוקים חדשים?
    שרוצים לפתוח את המקר מבלי לעשת חשבון?
    בכל המקרים האלו, הצריכה הממוצעת תעלה, ואז זה כבר 1.5AH או קרוב ל 2AH..... ועל 15 שעות זה כבר 22-30AH, וזה כבר רוצח את המצברים.

    מה שלא יודעים, לא כואב.

  2. #62
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    אז מניעים ל10 דק לפני שהולכים לישון.

    והבנתי שדאסטר הוא לא רכב שטח. אבל מצד שני הייתי בצימר. לשם אפשר להגיע גם עם פולקסואגן הנעה אחורית.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    צועניה ..

  3. #63
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    מי שיש לו מצבר יחיד של 70AH, ויפרוק ממנו 15AH, הרכב יניע בלי בעיה, השאלה האמיתית היא - כמה פעמים אפשר לעשות את זה, לפני שהמצבר ימות?
    .
    מצבר הצרכנים שלי הוא סטארטאפ 70אמפ רגיל.
    הוא עובר את התרגיל הזה כ-10 פעמים בשנה ועדיין חי.
    עבר מזמן את תקופת האחריות.
    אמנם זה לא מצבר הנעה, אבל הוא מחזיק יפה גם עם הפריקות האלו.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  4. #64
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,133

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    עוד רגע הוא יענה לך שיש לו בוסטר, ופעם נוספת, הדיון יפקשש את הנקודה שלו ויתבזר .....
    אתה בטוח שהוא זה שמבזר את הדיון ?
    קרא שוב את הנושא והודעת הפתיחה, ושחרר..

    Quote Originally Posted by zivo View Post

    הנקודה נורא פשוטה - אורך החיים של המצבר.
    כל מי שמספר פה בגאווה איך הרכב הניע אחרי לילה עם מצבר, ולכן הכל בסדר, פשוט מרמה את עצמו.
    אחרי אין ספור וויכוחים והתכתבויות, כל מי שבדק באמת, שימוש בשטח (ולא כל מני חלטורות וספקולציות), לא יורד ממוצע של 1AH (וזה עוד מספר זהיר של שימוש בחורף).
    בהנחה שעוצרים לקראת 17:00 ויוצאים למחרת ב 8:00, זה אומר 15 שעות, שמתורגמות ל 15AH.
    מי שיש לו מצבר יחיד של 70AH, ויפרוק ממנו 15AH, הרכב יניע בלי בעיה, השאלה האמיתית היא - כמה פעמים אפשר לעשות את זה, לפני שהמצבר ימות?
    זו לא הנקודה של השרשור הזה, יש שרשור אחר לנקודה הספציפית הזו ...

    Quote Originally Posted by zivo View Post

    לתרגיל "האופטימלי" הזה, צריך להוסיף מקרים פחות אופטימלים (ולכן אני פחות אוהב את הניסוי שנדב מציע, לעומת בדיקה אמיתית בשטח) -
    מה קורה בקיץ, שגם בלילה הטמפ' לא יורדת מ 15 מעלות (לעומת מפגש ג'יפולוג, שהטמפ' יורדת ל 5 מעלות ואנשים מכוונים את המקרר ל 7...)?
    מה קורה שרוצים לקרר בקבוקים חדשים?
    שרוצים לפתוח את המקר מבלי לעשת חשבון?
    בכל המקרים האלו, הצריכה הממוצעת תעלה, ואז זה כבר 1.5AH או קרוב ל 2AH..... ועל 15 שעות זה כבר 22-30AH, וזה כבר רוצח את המצברים.

    אתה מוזמן להציע הצעות ייעול לבדיקה בשרשור הרלוונטי, שזה לא כאן. רק מזכיר שהניסוי מתוכנן להתבצע בעונה חמה יותר ...

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    מה שלא יודעים, לא כואב.
    עם זה אני מסכים, רק לא מבין למה אתה כל כך מתעקש להכאיב למי שלא רוצה לדעת ...
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  5. #65

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by boaz avrahami View Post
    גיא,



    הוא לגלג לפי הבנתי על.....




    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    חלילה, אני לא מלגלג.
    מתבדח. כדי להחזיר דיונים למסלול צריך לפעמים קצת קלילות...

    בכל מקרה עוד הבחנה מעניינת.
    כשטיילתי בניו זילנד, באוטו-פרה, לא היה מקרר. רק צידנית. כל לילה בקמפינג שהיה בו מקרר או מקפיא, השתמשנו בו וכך קנינו עוד יומיים קרים בצידנית. וחלב וגבינות ויוגורט... לא התקלקל כלום חודשיים והיו הרבה לילות בלי מקרר.

    וגם... כששכרתי פולקסווגן קליפורניה, שמתי לב שלמרות שיש בו מקרר, אין בו מצבר נוסף ואין מד זרם ובכל זאת כל בוקר הוא מניע - וזה ציוד מקורי. לא תוספת של אסייתים כמונו. הגרמנים שתיכננו את מאזן האנרגיה של הקליפורניה לא הרגישו בעיה עם פרופיל פעולה שנחשב כאן בלתי אחראי. אבל זו שוב סטיה מהדיון ויש לי תחושה שעוד נצטער על זה.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  6. #66
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    אולי זה פשוט בסדר לא להתכלב על המצבר ?
    כל 3/4 שנים מחליפים אותו וזהו.

    מצבר זה חלק מתבלה. כמו שמן. כמו פילטר. כמו טטריס ...

    חוצמיזה. עוד לא יצא לי להשתמש בקבוצת ואצאפ לחילוץ. אולי זה יהיה על מצבר מת .. אבל לפחות יהיה לי משהו קר להציע למחלצים


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    צועניה ..

  7. #67

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    גיא,

    תצבור קצת נסיון עם המקרר לפני שאתה מרעיף עלינו מסקנות




    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  8. #68
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    על פי דעתך. כמה זה ׳קצת׳ ?



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    צועניה ..

  9. #69
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by גיא View Post
    על פי דעתך. כמה זה ׳קצת׳ ?
    Sent from my iPhone using Tapatalk
    לילה חם למשל.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  10. #70

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by גיא View Post
    א

    חוצמיזה. עוד לא יצא לי להשתמש בקבוצת ואצאפ לחילוץ. אולי זה יהיה על מצבר מת .. אבל לפחות יהיה לי משהו קר להציע למחלצים


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    אז בבקשה, גם הקביעה הזו (של גיא), שגוייה ביסודה.
    ההגנות על על המקרר, מיועדות לעצור את המקרר לפני שהמצבר נחלש ולא יכול להניע.
    בקיצור, שלא תוכל להניע, הבירה כבר לא תהיה קרה :-(

    ועוד רגע, כל חסידי הצידנית, יקפצו ויגידו שזו עוד נקודה לטובת צידית, יש בירה קרה גם שאתה נתקע בלי מצבר......

  11. #71
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    אז בבקשה, גם הקביעה הזו (של גיא), שגוייה ביסודה.
    ההגנות על על המקרר, מיועדות לעצור את המקרר לפני שהמצבר נחלש ולא יכול להניע.
    ..
    לא מדויק.
    מצבר חלש במתח 12v ואף טיפה נמוך מכך, שהמקרר התנתק ממנו עדיין לא יניע מנוע דיזל או בנזין גדול.

    המקרר הוא אינדיקטור מקדים למצבר חלש.
    אתה רואה שהמקרר מתנתק או לא מצליח להכנס לעבודה למרות לכאורה מתח תקין.

    הנעת המדחס דורשת פיק זרם גבוה מאד לשבריר שנייה ואם המצבר לא במיטבו, אז גם אם המתח בגבול התקין, המקרר והמנוע לא יניעו.
    היינו שם.. למדנו בדרך היקרה..
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  12. #72
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    תגידו .. רציני ( לשניה .. אני יודע שזה נורא קשה פה ) ...

    אתם באמת חושבים שכל אדם מין השורה ( למשל צייד דובים או מודד שעובד בחוץ או צ'אק נוריס ) באמת עורך מחקרים ומדידות לפני שהוא מחבר מוצר מדף לאוטו שלו ?
    אתם זוכרים שהמקררים האלו ( לא כולל של זיו ) מגיעים עם שקע מצית מעאפן ? אתם זוכרים שקונים את זה גם כאלו שלא בדיוק זוכרים מה עושה הידית הזאת שבין הכפתור של המזגן והידית שאמורים למשוך בחניה ( אבל ראבאק .. יש פארקינג .. לא באמת צריך את הבלם חניה .. מה אנחנו מהתנ"ך ? )
    צועניה ..

  13. #73
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,186

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    זוכרים..
    מקרר לרכב זה באמת שגר ושכח.

    אם זאת,
    יש כמה תופעות שכדאי להכיר לקראת התקנה מוצלחת שתמנע המון תסכול בהמשך, כמו חוט בעובי מתאים, אוורור, וכו.
    ובאגים נפוצים שאפשר לזהות בקלות כמו לכאורה מתח מצבר תקין ומקרר שמסרב לעבוד, או רכב לא מניע..

    נסעתי לטיולים עם מקרר ומצבר יחיד כשנה לפני שהוספתי מצבר שני.
    הוספת המצבר השני היא נטו מטעמי נוחות וגמישות תפעול.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  14. #74
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    נסעתי לטיולים עם מקרר ומצבר יחיד כשנה לפני שהוספתי מצבר שני.
    הוספת המצבר השני היא נטו מטעמי נוחות וגמישות תפעול.
    איי רסט מיי קייס !

    ( ואני מרגיש שזה היה קל עד כדי חשוד )
    צועניה ..

  15. #75
    מנהל בוזי's Avatar
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    Avihayil, Hamerkaz, Israel, Israel
    Posts
    3,241

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    חלילה, אני לא מלגלג.
    מתבדח. כדי להחזיר דיונים למסלול צריך לפעמים קצת קלילות...

    בכל מקרה עוד הבחנה מעניינת.
    כשטיילתי בניו זילנד, באוטו-פרה, לא היה מקרר. רק צידנית. כל לילה בקמפינג שהיה בו מקרר או מקפיא, השתמשנו בו וכך קנינו עוד יומיים קרים בצידנית. וחלב וגבינות ויוגורט... לא התקלקל כלום חודשיים והיו הרבה לילות בלי מקרר.

    וגם... כששכרתי פולקסווגן קליפורניה, שמתי לב שלמרות שיש בו מקרר, אין בו מצבר נוסף ואין מד זרם ובכל זאת כל בוקר הוא מניע - וזה ציוד מקורי. לא תוספת של אסייתים כמונו. הגרמנים שתיכננו את מאזן האנרגיה של הקליפורניה לא הרגישו בעיה עם פרופיל פעולה שנחשב כאן בלתי אחראי. אבל זו שוב סטיה מהדיון ויש לי תחושה שעוד נצטער על זה.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    המקרר של הגרמנים לא עובד על גז?
    (שאלה רצינית, לא הומור שואה, דיר בלאק)

    Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

  16. #76

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    חשמלי לגמרי. חסכנים.
    (יש דגם ללא כיריים - ללא גז).

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  17. #77
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    חשמלי לגמרי. חסכנים.
    (יש דגם ללא כיריים - ללא גז).

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    גם ב RV ששכרנו בסקוטלנד היה מקרר על גז.
    נראה שזה דיי נפי/וץ
    צועניה ..

  18. #78

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by בוזי View Post
    המקרר של הגרמנים לא עובד על גז?
    (שאלה רצינית, לא הומור שואה, דיר בלאק)

    Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
    לא, לא המקרר על גז... המקלחות


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  19. #79

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by גיא View Post
    תגידו .. רציני ( לשניה .. אני יודע שזה נורא קשה פה ) ...

    אתם באמת חושבים שכל אדם מין השורה ( למשל צייד דובים או מודד שעובד בחוץ או צ'אק נוריס ) באמת עורך מחקרים ומדידות לפני שהוא מחבר מוצר מדף לאוטו שלו ?
    אתם זוכרים שהמקררים האלו ( לא כולל של זיו ) מגיעים עם שקע מצית מעאפן ? אתם זוכרים שקונים את זה גם כאלו שלא בדיוק זוכרים מה עושה הידית הזאת שבין הכפתור של המזגן והידית שאמורים למשוך בחניה ( אבל ראבאק .. יש פארקינג .. לא באמת צריך את הבלם חניה .. מה אנחנו מהתנ"ך ? )
    גיא,
    ביקשת רציניות לשניה, אז בבקשה.
    1- מקררים מגיעים עם שקע מצית, בגלל שיקולי מכירה ומחיר, לא בגלל שזה הכי נכון או טוב. ובכלל, עבור פחות מ4A שצורך מקרר, לשקע מצית אין בעיה, זו בעיקר שאלת אמינות (שאני מוציא את המקרר מהטרופר, ושם אותו בבגאז' של הרכב ליסינג, גם אני מחבר אותו לשקע מצית).
    2- חלק מכל התרבות של האתר הזה (ותרבות ה 4X4 בישראל), זה איך לשנות משהו שיצא מהחנות בתצורה אחת, לתצורה אחרת, שיותר מתאימה לצרכים שלנו (למרות שניתן לקנות, בד"כ יותר ביוקר), משהו שמתאים לצרכים שלנו.
    דוגמה - אני מכיר מישהו, שקנה דאסטר, הוסיף לו מיגונים, הגביה, החליף צמיגים, הוסיף נעילה....... ועכשיו הוא מטיל עם הרכב במקומות שדצי'ה לא באמת התכוונו.
    האם זה מה שהתכוון היצרן? האם אין רכב שמסוגל לעשות את זה מבלי שינויים? ובכל זאת, היה מי שהחליט שהוא מעדיף לעשות שינויים ולא לקנות רכב אחר :-)
    ובכלל, למה נכון להחליף סוג של בולם או צמיג, ולא נכון להחליף מחבר חשמלי?

    3- לגבי הדיון האין סופי על מקררים וצריכת הזרם שלהם -
    שכל אחד יעשה את החשבון שלו, אבל עובדה פיזיקלית, יש רק אחת, כמה אמפר זה צורך, ומה המצבר מסוגל לתת. זה ממש לגיטימי, וכך אני עובד עד היום, לחבר את המקרר למצבר(ים) של הרכב.
    יש מי שפשוט דואג לכבות את המקרר שהמנוע כבוי (נדמה לי שחנן הוא דוגמה כזו).
    יש מי שדאג להוסיף מצבר צרכנים יעודי (דורן גם פירט במפורש את החשבון של עלות ואורך חיים של מצבר עופרת לעומת מצבר פריקה עמוקה. ודרך אגב, לדעתי הוא צודק בחשבון).
    ויש מי שבוחר להשאר עם מצבר אחד, ולא לנתק בעצירה (אני חושב שזה הכיוון שאתה מכוון).
    אני בסדר עם כל אחת מההחלטות האלו, כל אחד והשיקולים וההעדפות שלו.

    אין לי בעיה אם מי שאומר שהוא נוסע עם מזגן, והוא יודע שהרכב לוקח יותר דלק, אבל זו ההעדפה שלו, יש לי בעיה עם מי "שמסביר" לי, שזה לא לוקח יותר דלק - פיזיקה ועובדות, יש רק אחת, פרשנות ומסקנות, שכל אחד יעשה את החושבים שלו.

    מאחר וברור לי! שפריקה עמוקה של מצבר עופרת מזיקה למצבר, כל המטרה שלי היתה לנסות להבין שני דברים -
    1- כמה באמת צורך מקרר בלילה של חניה?
    2- מה באמת ההשפעה של הפריקות האלו על אורך החיים של המצבר?
    ולא פחות חשוב, חשבתי שחלק ממטרות האתר הזה, לחלוק את המידע הזה (ושכל אחד יעשה את החשבון שלו).
    אבל שאומרים לי אין בעיה, זה מזכיר לי את ההוא מהדוגמה של המזגן.


    בניגוד לרב תגובות "החפיף" פה, אני חושב בדיוק כמו דורון - כל המטרה להשקיע בתכנון, ובבניה, על מנת שהשימוש בשטח יהיה כמה שיותר פשוט ושקוף (שאני מציע לכם לשים מדידה, זה לצרכי לימוד של הבעיה, לא לצרכי שימוש).
    בניגוד לכל הקומבינציות והחוכמות שהציעו פה (לקרר מראש, להקפיא מראש, בקרה על כמות פתיחות, לכבות, להדליק, לנתק, לחבר, למצוא תחנת דלק ולקנות קרח.....) אותי, הדבר היחידי שמדאיג לגבי השימוש במקרר - בדיוק כמו בבית, לזכור להכניס בקבוק מים או בירה במקום זה שהוצאתי.
    צורת השימוש שדורון ואני מכוונים, הרבה יותר פשוטה מכל "מהנדסי התהליכים" שמציעים פרוצדורות מהחלל.....

    LAST BUT NOT LEAST
    ולא קשור למקררים -
    לא מעניין אותך, אל תקרא, אבל למה לחרב ולהתלהם על אחרים?
    מסיבות ששומרות להם (חלק מכל תרבות הדיון במרחב הציבורי?), יש פה אנשים שאו באמת לא מבינים את הדיון הטכני, או שפשוט מפריע להם דיון טכני נקי, והם נהנים להחריב ולבזר אותו.
    אני מכיר, לפחות 2-3 אנשים, שאני מאוד סומך עליהם (כל אחד בתחומו), ואני מרבה להתייעץ איתם, שהפסיקו לכתוב פה.
    כולם, אומרים בדיוק אותו הדבר על תרבות השיחה פה.

    אני ארשה לעצמי דוגמה אחת -
    אני ממש לא מצליח להבין את מי שמסוגל לנהל שירשור שלם על מפסק אורגינלי של חשמל, או על טענה שהפילטר שמן ששטויוטה מוכרים בארץ לא תואם למקור (מצטער, לא קונה את זה. אם זה נכון, תמצא עורך דין טוב, ותקרע להם את הצורה עם תביעה יצוגית)....
    אבל בדיון על צריכת חשמל ושימוש של מקרר, כותב שאין הבדל וכל המקררים אותו הדבר.

    איך שהוא, האתר הזה הופך ליעיל יותר עבור שאלות "בגי"ה" ופחות לגבי יכולת לקחת נושא ולפתח אותו לעומק (ומי שזה לא מעניין אותו, שלא יקרא).

    מצטער, התרבות הזו, גדולה עלי.

  20. #80
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default תגובה: מקרר ברכב השטח - מי צריך את זה?

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    גיא,
    ביקשת רציניות לשניה, אז בבקשה.
    1- מקררים מגיעים עם שקע מצית, בגלל שיקולי מכירה ומחיר, לא בגלל שזה הכי נכון או טוב. ובכלל, עבור פחות מ4A שצורך מקרר, לשקע מצית אין בעיה, זו בעיקר שאלת אמינות (שאני מוציא את המקרר מהטרופר, ושם אותו בבגאז' של הרכב ליסינג, גם אני מחבר אותו לשקע מצית).
    2- חלק מכל התרבות של האתר הזה (ותרבות ה 4X4 בישראל), זה איך לשנות משהו שיצא מהחנות בתצורה אחת, לתצורה אחרת, שיותר מתאימה לצרכים שלנו (למרות שניתן לקנות, בד"כ יותר ביוקר), משהו שמתאים לצרכים שלנו.
    דוגמה - אני מכיר מישהו, שקנה דאסטר, הוסיף לו מיגונים, הגביה, החליף צמיגים, הוסיף נעילה....... ועכשיו הוא מטיל עם הרכב במקומות שדצי'ה לא באמת התכוונו.
    האם זה מה שהתכוון היצרן? האם אין רכב שמסוגל לעשות את זה מבלי שינויים? ובכל זאת, היה מי שהחליט שהוא מעדיף לעשות שינויים ולא לקנות רכב אחר :-)
    ובכלל, למה נכון להחליף סוג של בולם או צמיג, ולא נכון להחליף מחבר חשמלי?

    3- לגבי הדיון האין סופי על מקררים וצריכת הזרם שלהם -
    שכל אחד יעשה את החשבון שלו, אבל עובדה פיזיקלית, יש רק אחת, כמה אמפר זה צורך, ומה המצבר מסוגל לתת. זה ממש לגיטימי, וכך אני עובד עד היום, לחבר את המקרר למצבר(ים) של הרכב.
    יש מי שפשוט דואג לכבות את המקרר שהמנוע כבוי (נדמה לי שחנן הוא דוגמה כזו).
    יש מי שדאג להוסיף מצבר צרכנים יעודי (דורן גם פירט במפורש את החשבון של עלות ואורך חיים של מצבר עופרת לעומת מצבר פריקה עמוקה. ודרך אגב, לדעתי הוא צודק בחשבון).
    ויש מי שבוחר להשאר עם מצבר אחד, ולא לנתק בעצירה (אני חושב שזה הכיוון שאתה מכוון).
    אני בסדר עם כל אחת מההחלטות האלו, כל אחד והשיקולים וההעדפות שלו.

    אין לי בעיה אם מי שאומר שהוא נוסע עם מזגן, והוא יודע שהרכב לוקח יותר דלק, אבל זו ההעדפה שלו, יש לי בעיה עם מי "שמסביר" לי, שזה לא לוקח יותר דלק - פיזיקה ועובדות, יש רק אחת, פרשנות ומסקנות, שכל אחד יעשה את החושבים שלו.

    מאחר וברור לי! שפריקה עמוקה של מצבר עופרת מזיקה למצבר, כל המטרה שלי היתה לנסות להבין שני דברים -
    1- כמה באמת צורך מקרר בלילה של חניה?
    2- מה באמת ההשפעה של הפריקות האלו על אורך החיים של המצבר?
    ולא פחות חשוב, חשבתי שחלק ממטרות האתר הזה, לחלוק את המידע הזה (ושכל אחד יעשה את החשבון שלו).
    אבל שאומרים לי אין בעיה, זה מזכיר לי את ההוא מהדוגמה של המזגן.


    בניגוד לרב תגובות "החפיף" פה, אני חושב בדיוק כמו דורון - כל המטרה להשקיע בתכנון, ובבניה, על מנת שהשימוש בשטח יהיה כמה שיותר פשוט ושקוף (שאני מציע לכם לשים מדידה, זה לצרכי לימוד של הבעיה, לא לצרכי שימוש).
    בניגוד לכל הקומבינציות והחוכמות שהציעו פה (לקרר מראש, להקפיא מראש, בקרה על כמות פתיחות, לכבות, להדליק, לנתק, לחבר, למצוא תחנת דלק ולקנות קרח.....) אותי, הדבר היחידי שמדאיג לגבי השימוש במקרר - בדיוק כמו בבית, לזכור להכניס בקבוק מים או בירה במקום זה שהוצאתי.
    צורת השימוש שדורון ואני מכוונים, הרבה יותר פשוטה מכל "מהנדסי התהליכים" שמציעים פרוצדורות מהחלל.....

    LAST BUT NOT LEAST
    ולא קשור למקררים -
    לא מעניין אותך, אל תקרא, אבל למה לחרב ולהתלהם על אחרים?
    מסיבות ששומרות להם (חלק מכל תרבות הדיון במרחב הציבורי?), יש פה אנשים שאו באמת לא מבינים את הדיון הטכני, או שפשוט מפריע להם דיון טכני נקי, והם נהנים להחריב ולבזר אותו.
    אני מכיר, לפחות 2-3 אנשים, שאני מאוד סומך עליהם (כל אחד בתחומו), ואני מרבה להתייעץ איתם, שהפסיקו לכתוב פה.
    כולם, אומרים בדיוק אותו הדבר על תרבות השיחה פה.

    אני ארשה לעצמי דוגמה אחת -
    אני ממש לא מצליח להבין את מי שמסוגל לנהל שירשור שלם על מפסק אורגינלי של חשמל, או על טענה שהפילטר שמן ששטויוטה מוכרים בארץ לא תואם למקור (מצטער, לא קונה את זה. אם זה נכון, תמצא עורך דין טוב, ותקרע להם את הצורה עם תביעה יצוגית)....
    אבל בדיון על צריכת חשמל ושימוש של מקרר, כותב שאין הבדל וכל המקררים אותו הדבר.

    איך שהוא, האתר הזה הופך ליעיל יותר עבור שאלות "בגי"ה" ופחות לגבי יכולת לקחת נושא ולפתח אותו לעומק (ומי שזה לא מעניין אותו, שלא יקרא).

    מצטער, התרבות הזו, גדולה עלי.
    אז בקיצור אתה חושב שאני מחרב את האתר ...
    קשה .. קשה ..

    אתה זוכר שכמו שזכותך לחפור עד מוות בכל מיקרו ואט .. זכותי להגיד שזה לא מעניין אותי ( לא החפירה שלך במיקרו ואטים .. אלא המיקרו ואטים עצמם ) ... ?
    צועניה ..

Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

Similar Threads

  1. Replies: 26
    Last Post: 17-03-14, 01:26
  2. Replies: 1
    Last Post: 25-09-13, 09:54
  3. למה דווקא כן צריך שמשה קדמית ברכב שטח
    By נמרוד in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 1
    Last Post: 13-08-13, 21:35
  4. Replies: 12
    Last Post: 31-03-11, 22:05
  5. Replies: 1
    Last Post: 03-03-04, 00:45

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •