Close
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 39 of 39
  1. #21

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    Quote Originally Posted by דרור ברלי View Post
    בשטח, מערכת 4X4 קבועה עם דיפ' מרכזי פתוח ממש לא צריכה גלגל באוויר כדי שכל הכוח ירוץ רק אליו והרכב לא יתקדם.
    גם אם כל הגלגלים במגע עם הקרקע לכאורה, זה שאוחז קצת פחות טוב, יקבל את כל הכוח ויחליק.
    נעילת הדיפ' המרכזי פותרת את זה מיד כמובן.

    ... ולכן, בכל ירידה לשטח תנעלו דיפ' מרכזי. גם אם נדמה לכם ש"לא צריך". כלומר, סעו במצב 4HLC. אני יודע שלפחות בטויוטה זו הוראת יצרן מפורשת.
    דרור,
    אשמח להבהרה:
    כל מי שמתחיל לקרוא קצת על דיפרנציאלים מכיר בנקודת המוצא שהמסלול של כל גלגל שונה מהאחרים.
    מהסיבה הזאת דיפרנציאל מרכזי נעול יוצר יותר לחץ על כל המכלול (פיתול של השאפט וכו' בגלל הפרש מסלול בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים)
    עד היום כשאני יורד מהאספלט אני עובר ל- 4X4 אבל אלה עדיין אל מקומות שמצדיקים נעילה.
    אם בהמשך ניראה ל שהדרך "מאתגרת" או מורכבת יותר אני נועל את המרכזי. (דרך אגב, כשהוא נעול ואני על "שביל קקל" שומעים לא פעם נקישות ברזל. כאילו משהו שמנסה לשחרר כוח....)

    אני טועה בגישה ? בתיאוריה ?

  2. #22
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2003
    Posts
    8,249

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    אני פחות בקטע של חפירות טכניות אבל מוכן להעיד על עצמי - בכביש בגשום שוטף אני משלב 4X4. בשטח - תמיד 4X4 דיפ מרכזי נעול.

  3. #23
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    Quote Originally Posted by gilur View Post
    מהסיבה הזאת דיפרנציאל מרכזי נעול יוצר יותר לחץ על כל המכלול (פיתול של השאפט וכו' בגלל הפרש מסלול בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים)
    המכלול הכי חלש בשרשרת הזו הוא הדיפ המרכזי שלך.
    הוא קטן ולא מיועד לשטח.
    הוא מיועד לווסת מהירויות בין הסרנים בכביש כשאין הבדלי אחיזה חלקה בין הגלגלים/סרנים.
    (בכביש המשטח אחיד ומפולס).

    בשטח זה שונה, יש כל הזמן החלקות קטנות.
    יש חשיבה מוטעית ש״דרך קק״ל״ זו דרך עם אחיזה גבוהה, והמציאות הפוכה.
    החצץ המשוחרר על הדרך הכבושה מתנהג כמו גולות.
    כשדיפ המרכזי פתוח הוא עובד כל הזמן וחוטף הלמים כמו שדרור תיאר.
    כשהוא נעול הוא מבוטל ולא ״מתאמץ״.
    כנ״ל בכל הצלבונת קטנה שאתה בכלל לא מרגיש שיש החלקה קצרצרה.
    הדיפ המרכזי מרגיש.
    לכן,
    המצב הכי טוב בשבילו בנסיעה בשטח הוא נעול.

    לא צריך להיות קיצוניים ולנעול בשביל נסיעה של 500מ מהכביש לעלאש ביער בדרך מהודקת, אבל אם נכנסת לטיול, נועלים מרכזי.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  4. #24
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,793

    Lightbulb תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    Quote Originally Posted by gilur View Post
    היי,
    פאג'רו 2001 דיזל 3.2 Di-D אוטומטית.
    במצב של 4X4 עם קצת עומס (עליה בשטח) שומעים ומרגישים שמשהו מחליק. הטורים עולים והאוטו לא ממש ....
    אם אני עובר ל- 4X4 + נעילה מרכזית (4HLc) הכל סבבה.


    גיל
    כאן אתה כותב שבמצב דיפ' מרכזי נעול משהו אחד.

    Quote Originally Posted by gilur View Post
    דרור,

    אם בהמשך ניראה ל שהדרך "מאתגרת" או מורכבת יותר אני נועל את המרכזי. (דרך אגב, כשהוא נעול ואני על "שביל קקל" שומעים לא פעם נקישות ברזל. כאילו משהו שמנסה לשחרר כוח....)

    אני טועה בגישה ? בתיאוריה ?
    וכאן כתבת שגם במצב נעול אתה שומע רעש.

    קודם כל +1 לדרור, וההמלצה לנעול מרכזי בכל ירידה מאספלט לא רק לטויוטה, אלא לכל רכב עם דיפ' מרכזי שניתן לנעול.


    מצב של 4x4 משולב עם דיפ' מרכזי פתוח נועד לכל מיני מצבים כולל נסיעה על אספלט וכו', מאפשר הפרש מהירות בין הסרן הקידמי לסרן האחורי, הוא בעצם דיפרנציאל(הרבה יותר עדין מהדיפ' שנימצא בסרנים), רק שהוא נמצע בתיבת ההעברה במרכז הרכב.
    *נסיעה עם דיפ' מרכזי פתוח בשטח גורמת לו לעבוד קשה מאוד
    ושוחקת אותו עד כדי גרימת נזק, דיפ' מרכזי לא נעול גורם למערכות הבקרה ברכב כמו TC גם כן לעבוד באופן יותר תכוף ממה שצריך ולשחיקה מוגברת של דיפרנציאלים בסרנים עד כדי שחיקה/טחינה.
    הנעילה בעצם מבטלת את הדיפ' המרכזי ומחלקת את הכוח שווה בין הסרנים בעצם כמו ברכב שבלי דיפ' מרכזי כלל כשהוא משולב.

    אני ממליץ לך להגיע למי שמבין ויודע לאבחן מה קורה אצלך ברכב, מקווה בשבילך שלא טחנת משהו...
    RAM 3500 on "35

  5. #25

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    דורון, נדב, OPL ודרור,
    קודם כל - תודה על ההבהרה לגבי הדיפ' המרכזי.
    אף פעם לא חשבתי על המאמץ שלו כשהוא פתוח בשטח. הרבה יותר ברור עכשיו (שבעצם, יותר קל לו להיות נעול...)

    לגבי הרכב - אם נטחן משהו ... הוא יתוקן
    לא מתרגש. זה מחיר התחביב הזה .......

    תודה לכולם וחג שמח

  6. #26

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    לגבי פג'רו באופן ספציפי. לא לנסוע מהר עם מרכזי נעול. כך הסבירו לי בעלי הנסיון אחרי שכבר קיבלתי את ההוכחה בדמות bk אחד טוטאל לוס.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  7. #27
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    מה ההסבר?
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  8. #28
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,075

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    איבוד אחיזה, החלקה/התהפכות.

  9. #29
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    במה זה שונה מרכבי שטח אחרים?
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  10. #30

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    אני יכול להמציא הסבר תיאורטי עם ארבעה מתלים נפרדים, מהלך קצר ומייצבים.
    אבל כמו שכתבתי ההסבר הוא מבעלי הנסיון. כלומר אמפירי ולא תיאורטי.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  11. #31
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,075

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    שני המקרים שאני מכיר נובעים מנהגים צעירים שעברו השתלמות כזאת או אחרת של נהיגה מתקדמת, וקיבלו לידיים פג'רו. גיל+משהו מדליק שלמדו+רכב עם מרכז גובה גבוה = מקרה לא נעים ע"ח משלם המסים.

  12. #32
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    Quote Originally Posted by איל מ View Post
    שני המקרים שאני מכיר נובעים מנהגים צעירים שעברו השתלמות כזאת או אחרת של נהיגה מתקדמת, וקיבלו לידיים פג'רו. גיל+משהו מדליק שלמדו+רכב עם מרכז גובה גבוה = מקרה לא נעים ע"ח משלם המסים.
    בקיצור,
    אין פטנט שונה מרכב אחר.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  13. #33

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    אני דווקא לא מתכוון לבעיה הרגילה של נהגים לא מנוסים, כי כאמור את הכיתה קיבלתי מהמנוסים יותר - ואחרי שאני בלי להתנהג בחוליגניות נפלתי.
    מאז נוסע בשבילים טובים ומהירים - ספציפית רק בפג'רו - עם מרכזי פתוח.

    ושכל אחד יבין מה שהוא רוצה. אגב, רוב ההתהפכויות בשטח קורות מעל מהירות מסויימת. אפשר פשוט לנהוג יותר לאט ואז אין באמת דיון.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  14. #34

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    לגבי פג'רו באופן ספציפי. לא לנסוע מהר עם מרכזי נעול. אסף. Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    Quote Originally Posted by asafk View Post
    .....מאז נוסע בשבילים טובים ומהירים - ספציפית רק בפג'רו - עם מרכזי פתוח.
    ......אגב, רוב ההתהפכויות בשטח קורות מעל מהירות מסויימת. אפשר פשוט לנהוג יותר לאט ואז אין באמת דיון.
    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    נשארתי סקרן ..
    באיזו מהירות אתה מדליק "אור אדום"? (... או מה ה- safe zone ?)

  15. #35
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,726

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    88 מייל לשעה, כמובן

    https://youtu.be/HWoW-vX4HT8
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  16. #36

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post
    88 מייל לשעה, כמובן

    https://youtu.be/HWoW-vX4HT8
    חחחחחחחחח גדול ...

  17. #37
    חבר רשום tallevi's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    שומרון
    Posts
    3,179

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...


  18. #38
    חבר רשום אלון's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    הכי גבוה באבולוציה
    Posts
    112

    Thumbs up תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    אין ספק. כשנוסעים לאט בשטח אז רק עם דיפרנציאל מרכזי נעול. אם שביל קק"ל קליל ומהודק ובתנועה מהירה אז ללא נעילת המרכזי. אבל אם אוהבים את הרכב הנוף והשטח אז למה למהר?
    בגלל הראש כל הגוף סובל !

  19. #39
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,075

    Default תגובה: שתי קושיות 4X4 לפסח ...

    ואם כבר נוסעים מהר בשבילים מהירים, אז ברור שרק בהנעה אחורית

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Similar Threads

  1. העברת רכב לאספנות. מספר קושיות
    By ברששת in forum רישוי רכב בישראל
    Replies: 94
    Last Post: 19-06-25, 03:09
  2. המלצות למסלול לפסח
    By tomer s in forum פורום טיולי ג'יפים ושטח
    Replies: 3
    Last Post: 24-03-13, 23:58
  3. ניקוי מחסן לפסח
    By CJ7 אדום in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 09-04-08, 19:05
  4. Replies: 5
    Last Post: 16-11-06, 07:46
  5. קושיות על טיפול בגאלופר
    By אלון in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 6
    Last Post: 04-06-06, 11:31

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •