אולי הדרייבשאפט מפותל ?
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
האמת, "בלאי מואץ" זה אנדרסטייטמנט. מאז שהחלפתי דרייבשאפט בשטח עם גיא והדיפנדרים הצ׳רוקי עשה 5 ימי טיול ואכל עוד 2 צלבים. החלפת הצלב האחרונה היתה במכון דרייבשאפטים אחרי החלפה של האוזניים (והזחיח איתן) בגלל חופש באוזניים בצד הדרייבשאפט. כמובן שהכל עבר איזון. אחרי יומיים בשטח, שוב רעידות ושוב פירוק דרייבשאפט בצד הכביש. נמאס !!
הצלבים כולם מתוצרת דנה ספייסר.
לא היה חופש ביובולטים (הוחלפו לחדשים בהחלפה האחרונה) והם פורקו ונשארו סימטריים לחלוטין.
רעיונות ?
![]()
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
אולי הדרייבשאפט מפותל ?
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
לא יודע אם יעזור אבל שיהיה
http://dana.newsletter.mg-l.com/pics..._Poster_LR.pdf
אתה הרי עובד תמיד בשיטה של אלימינציה מאוד מדעית.- האם השבירות החלו אחרי החלפת הגיר וההתאמות שנלוו לה?
מה זה קשור לגיר?
שני הגירים (המקורי והחדש) באותו אורך בדיוק. על המילימטר.
אותו קוטר של גלי כניסה/יציאה.
אותו מס' שיניים בגלי כניסה/יציאה.
אותו טרנספר עולה על הגיר החדש ללא התאמות.
אין צורך לשנות דריישפטים כי רכבת ההנעה נשארת באותו אורך. למעט הכנה מדוייקת של מקום לחיישן גל ארכובה ופלאח-תמיכה חדש לידית הטרנספר, ההתאמה היא בולט-און.
מצב הגיר - במקרה של נדב, הגיר חדש מהניילון.
חוץ מנדב, לפחות שני כלים שאני מכיר אישית מקרוב כבר החליפו את ה-AX15 ל-NSG370 ונוסעים הרבה וחזק כולל עבירות מאוד קשה תחת עומס גדול וצמיגים גדולים, ללא תקלות בכלל. ההבדל בנסיעה - שמיים וארץ. יחסי העברה נכונים, בלימת מנוע ויכולת זחילה משודרגות, סחיבה טובה יותר בכביש בכל ההילוכים. עד כה רק יתרונות.
הייתי מנסה לבדוק מצב גל יציאה מהטרנספר. הדריישפט מחובר אליו. לא לגיר.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
נדב לפי מה אתה פוסל את הצלבים? שבר? חופש?
כול להיות שהיוק עייף וקיבל פיסוק.. יכול להיות שהאוזניים של הדרייבשאפט קיבלו פיסוק.. כשמגרזים הגריז ממלא את החלל ומבטל את החופש אבל אחריי קצת נסיעה הוא מורגש.
מה הזווית עבודה של הדרייבשאפט?
מה מצב המקבילות של היוקים?
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
"פסלתי" את הצלב אחרי שהתחילו רעידות (בכביש, ליד צומת שוקת). הצלב "שרוף" ולא נשארו בו מחטים. היובולטים היו מהודקים היטב.
האוזניים של הדרייבשאפט חדשות.
הדרייבשאפט עם קרדן כפול בצד הטראנספר, ובצד הסרן יש סטייה של 2 מעלות. לא תיקנתי אותה כי אני מתכנן שינוי בקפיצים האחוריים, ואחריו אתקן את הזווית.
ההבדל המשמעותי בגיר הוא יחסי ההעברה שהם קצרים יותר מה- ax15, אבל אני לא זוכר שהפעלתי כוח קיצוני. מצד שני, הממצאים מראים אחרת, אחרי ביקור במכון הדרייבשאפטים ובמוסך:
א. הצינור בדרייבשאפט עקום ("מה, אתה לא רואה שזה בננה ??"). הוא לא היה כך לפני הטיול האחרון (אחרי החלפת זחיח ואוזניים, עבר איזון). לפי המכון זה פיתול של כוח, לא מכה שהדרייבשאפט חטף. וזה היה צינור עבה שהוחלף בקדנציה שלי.
ב. היוק בסרן האחורי היה משוחרר מעט.
ג. אחד הסטופרים (מה שממרכז וממקם את הצלב) ביוק של הסרן האחורי שבור. גם הוא לא היה שבור לפני הטיול האחרון.
חוצמזה, בזמן הבדיקה אסף מצא שהמיסבים בסרן צריכים החלפה. זה לא גורם לבעייה של הצלבים אבל הומלץ לי "בחום" לא להמשיך לנסוע בלי להחליף אותם ...
השאלה מה הגורם הישיר לתקלה החוזרת עדיין פתוחה. תענוג ..
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
מאיפה קנית את הצלבים? גירוז?
2 מעלות על פניו לא אמור להיות קריטי אבל שווה הצצה בכיוון.
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
צלבים של דנה, עם פטמת גירוז. השניים האחרונים הורכבו לאוזניים במכון ואני חיברתי את היובולטים. באף אחד מהמקרים לא השתחררו היובולטים.
הזווית אכן לא אמורה להיות קריטית, והיא תתוקן אחרי השינוי בקפיצים.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
2 מעלות מאיפה שהוא צריך להיות - הקו של הדרייבשאפט.
בהקשר הזה חשוב לי לציין - הקרדן הכפול הורכב לפני כמה חודשים, קצת לפני הסבת הגיר. לפני כן הסטייה בזווית הסרן היתה גדולה יותר (יחסית לזווית הטראנספר, כמו שצריך להיות כשאין קרדן כפול), ובכל זאת במשך יותר משנתיים החלפתי צלב אחד, שהיה שם עוד מימי הבעלים הקודם. לכן אני מקבל את טענת המומחים שלא זה מקור התקלה החוזרת.
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
לפחות עכשיו אתה יודע להחליף
סתם רעיון .. יש איזה סוג של ויברציה באוטו .. אתה בטוח שזה לא משם ? ..
צועניה ..
הויברציה כנראה מה- 2 מעלות. היתה חזקה יותר לפני השינוי.
היום הכנתי כלי ייעודי לפירוק הדרייבשאפט - בוקסה אלן 1/4 מקוצרת, שתוכל להכנס במקום המצומצם שיש שם ...![]()
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
לא נשמע ראלי שתפתל אותו בעזרת כח המנוע אלא אם הצינור היה פגום מראש.
מצד שני בננה היתה צריך להרעיד לך את האוטו כהוגן
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני רק שאלה,
יש מצב שבזמן הפירוק בשטח (עם גיא...), פירקת גם את הדרייבשאפט עצמו, והכיוון בין שני הצלבים השתנה?
אתה מתכוטן לזחיח (זכר/נקבה) ?
אז לא, לא הפרדתי ביניהם.
בכל מקרה, עם קרדן כפול זה לא משנה ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
האויב של הטוב זה הטוב מאד ! (את זה שמעתי ממהנדס בכיר בתעש"א בפרויקט משותף).
כשאין בעיות אין טעם לבצע שינויים .
כלא מומחה אני חושב שזאת דווקא הסיבה לתקלה החוזרת .
לדעתי אתה רואה את התמונה / הזויות רק במצב מפולס אך בשטח בהצלבות הכל משתנה ואולי יש עומסים בלתי היגיוניים על הצלבים.
יתכן שעם הקרדן הכפול המרחק הכולל מיציאת הטרנספר עד לפיניון לא משתנה נכון בהצלבות והמערכת תחת לחץ מאשר כקו אלכסוני עם צלב יחיד .
הייתי ממליץ לך להגיע לפרדס חנה לארנון מלאכי שמקצוען בתחום ובעל צ'ירוקי.
רענן
היתה בעייה, של רעידות בהאצה, השתפרה משמעותית אחרי ההחלפה אבל לא נעלמה לגמרי.
למה ? לפני ההחלפה היו רעידות חזקות יותר ולא נאכלו הצלבים ...
זה נכון לכל רכב שטח, ועם קרדן כפול הסטייה הזו קטנה יותר מאשר בלעדיו, ועדיין ...
לא ידעתי שיש לו צ׳רוקי..
כרגע הדרייבשאפט מפורק, ולא בא לי לנסוע עד פרדס חנה על ההנעה הקדמית (שגם בה, מסתבר, יש חופשים..). אני גם לא מכיר אותו אישית. אשמח אם תוכל להתייעץ איתו על בסיס היכרות אישית, או לקשר בינינו![]()
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
אם אתה מסכים לעבור לשלב ההימורים , הייתי מהמר על לחיצה לא נכונה של היובולטים על המיסבים בצד הפיניון.( נכון הם אלה שנטחנו לך ולא אלה שבצד הדרייבשפט ?).
אי התאמה כלשהיא.
borderline velocity disorder
שמרו על קשר