קפיץ חצי אליפטי אינו פרוגרסיבי בשום מובן.
לגבי ריכוז המאמצים אני אנסה להסביר באופן פשטני מקווה שזה מספיק טוב.
קפיץ עלה חצי אליפטי שבנוי מחבילת עלים, מתנהג כמו קורה רתומה בשתי קצותיה ועומס באמצע. פילוג המאמצים בקורה כזו הוא כזה שבקצותיה מאמץ קטן ובאמצע מאמץ גדול. כדי שהמעוות ה'מקומי' בכל מקום בקפיץ יהיה דומה, צריך הרבה חומר באמצע היכן שהמאמץ גדול ומעט חומר בקצה היכן שהמאמץ קטן. לכן הדירוג. כשאתה לוקח מאיה ראשית מאוד עבה (וזה לא מעניין שבמקרה היא בנוייה משלושה עלים), המעוות לא רציף, וחוסר רציפות כזה מתבטא במאמץ גדול י תר היכן שיש את חוסר הרציפות. נכון שיצרני הקפיצים מרכיבים מאיה ראשית כפולה במקרים רבים, אבל זה מתאים לעומס המינימלי שבקצה הקפיץ וגם מגובה בדירוג מתאים. במילים אחרות זה לא אקראי, זה מתוכנן כך. זה יכול לעבוד גם במקרה שלך, גיתאי. אבל זה כן אקראי וזה הימור.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
סוויץ' בראש מחבר את כולנו אל העולם המדהים של המכונה-שבמכונית, וכך מייסד תרבות חדשה-עתיקה של חזרת האדם לשלוט בכליו.
www.switch-barosh.com
ההסבר היה על מאמצים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמרו על קשר