תודה לכל המגיבים, רמה מאוד גבוהה של שיח מקצועי.
לאחר כמה שנים של נהיגת שטח ׳׳מוגבלת׳׳ (מאוד) באמצעות ג׳יפון, החלטנו לשדרג לרכב שטח אמיתי. הניסיון הצבאי - האמר (לא מתאים ולא נמכר חדש), סופה (ורנגלר), פאג׳רו (ז׳׳ל) ול׳׳ק 150.
עכשיו אין כוונה , לפחות בשלב זה לעשות שטח טכני ׳׳קשה׳׳ עם טיפוס סלעים לכן כמו מרבית הרכבים, מיועד לבלות רוב השבוע בכביש בלבד (מהיר עם מעט פקקים), נסיעות בית-עבודה-בית למשפחה ממוצעת (חוגים מחוץ למושב בעיר הגדולה).
תקציב - 330-350 אש׳׳ח.
מכל מה שזמין בשוק, יש JL שאפשר לקבל בגרסאת SPORT ארוכה ול׳׳ק בגימור TS (גימור ׳׳רזה׳׳ שלקוח המרכזי שלו בארץ הן זרועות הביטחון, אך נכמר ב-320 לכל אזרח גם).
לל׳׳ק יש יתרון מובהק נוסף (5+2), לא יודע כמה מנוע דיזל היום נותן חסכון בדלק ביחס לבנזין מודרני בכלל בקילומטרז׳ הנ׳׳ל ?
מתכננים נסיעת מבחן בשניהם, אתן לאישתי לנסות, היא רגישה יותר לנוחות , אחרי ג׳פאס, לאדה ופיאט טיפו 85׳ דרישה היחידה שלי לרכב בארץ זה מזגן
אשמח לחו׳׳ד ואכוונה
נ׳׳ב אין על קריזמה של ורנגלר
תודה לכל המגיבים, רמה מאוד גבוהה של שיח מקצועי.
אין מה להעלב, באתר הזה לרוב הגרעין הקשה אם היו בכיסם כמות המצלצלין שלך אז ברור גם לך מה היתה התשובה.. רנגלר.
לנדקרוזר לטעמי לפחות זו ברירת מחדל לחסרי מעוף ודמיון, רכב שמזמן כבר לא נאה, אפילו מכוער לטעמי, אבל כנראה שישמור על הערך ויוכל להתנהל בשבילי השטח אבל ללא שום הנאה.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
אין פה שום דיון. אשתך תבחן ותחליט.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
שטח? רנגלר. אופי? רנגלר.
רכב משפחתי? לנדקרוזר.
אני לא הייתי מהסס בכלל ושם את הכסף על רנגלר. במקרה הכי גרוע תגיע למסקנה שזה לא זה - למכור יהיה קלי קלות ואז.. לנדקרוזר.
אני חושב בשורה התחתונה שאם בכלל יש התלבטות, לוקחים את הרכב עם האופי ולא את הברירת מחדל.
אבל לא לכל אחד זה מתאים.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
זהו, מה גם של׳׳ק עושה לי חשק לשקול גם רקסטון החדש, סה׳׳כ זול ב-100.000 , מאובזר בהרבה באותה קטגוריית מחיר, מחסור בחלקי שדרוג ניתן לתחושתי לגישור באמצעות הפרש של 100K
אם סוזוקי גימיני היה 5 מקומות הינו פותרים את הבעיה איתו רכב שני במשפחה אבל ...
- - - Updated - - -
היא גם תנהג בו חלק ניכר מהזמן אני מתנייד עם רכב מעבודה , היא גם תנהג בשטח חלק מהזמן, יש לה את זה לגמרי וניסיון עם גימיני עוד מתקופת הרווקות מראה שהיא לגמרי ׳׳שם׳׳
לא מידע אישי אבל מקריאה של ביקורות רכב על הרקסטון החדש הדעה של כולם שהיה שיפור רציני ביכולות הכביש כגון תוספות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית אך נסיגה ביכולות השטח לעומת הדור הקודם. בעיקר הבעיות הינם זוויות לא טובות ובקרת משיכה לא יעילה. אינני יודע אם יש כבר נעילות לדור החדש כדי להיתגבר על הבעיה הזו.
ממליץ לך לקרוא ביקורות רכב ולהחליט על מה אתה נותן דגש.
כבעלים של רנגלר וכחובב המותג אני משוחד ובכל זאת אנסה לחוות דיעה השוואתית הכי אובייקטבית שאני יכול:
עיצוב חוץ: יתרון מוחץ לרנגלר. הלנדקרוזר מיושן המוני ולטעמי חסר קסם. הרנגלר בדגם חדש ועדיין שומר על הקוים הקלאסיים. בקיצור הרנגלר יסובב ראשים הלנדקרוזר לא.
עיצוב פנים ואיכות חיים בתא הנוסעים: ברנגלר החדש שעשה קפיצה ענקית בתחום שופר כל התחום הזה פי כמה וכמה. גם רעשי הרוח והדרך הופחתו. לטעמי שויון בין השניים ואלי יתרון קטנטן ללנדקרוזר בבידוד רעשי הרוח והכביש.
מרווח פנים: יתרון מוחץ ללנדקרוזר שהוא גם בעל 7 מושבים.
התנהגות וביצועי כביש: לדעתי שוויון ואלי יתרון קל מאד ללנדקרוזר שעל אף הרכות המוגזמת של המתלים שלו עדיין בעל מתלה ניפרד קדמי. ה- JL בהשוואה לJk עשה קפיצה של דור גם בתחום הזה אבל עדיין זה רכב עם סרן חי מקדימה. כמובן שמדברים על השוואה של כלים סטנדרטיים לחלוטין ללא שיפורי מערכת המתלים הגבהות וכו׳
ללנדקרוזר יתרון גם בצריכת הדלק אם כי ברנגלר בעל המנוע 2 ליטר גם עניין זה השתפר פלאים.
יכולת שטח: לדעתי עדיפות לרנגלר בגלל מהלך מתלים גדול יותר, סרן חי מקדימה ומערכת בקרת משיכה יעילה מאד.
כאן כדי להדגיש שאת שני הרכבים ניתן לשפר ולשדרג את יכולות השטח- בלנדקרוזר אפשרויות השיפור מוגבלות מאד וברנגלר אפשרויות השיפור פשוט אין סופיות תלוי רק בעומק הכיס וברצון בעל הרכב.
אמינות: הרנגלר החדש פשוט חדש מדיי כדי לבסס נתוני אמינות אבל בהתבסס על הדגמים הקודמים אם לא משפרים בטירוף ואם לא שוברים בשטח - האמינות בסדר. הלנדקרוזר בכל מקרה יהיה עדיף בהיבט הזה אם כי גם הוא לא בעל אמינות מוחלטת ותיקון תקלות בלנדקרוזר יהיה יקר ( מי אמר מזרקים).
סחירות: לדעתי שיוויון בין השניים. שני הרכבים שומרים על ערכם ומבוקשים מאד כמשומשים ולרוב נמכרים מעל המחירון.
כמעט שככחתי- הרנגלר הוא היחידי בקגוריה שבקלות יחסית יכול להפוך לרכב פתוח ואפילו נטול דלתות למי שאוהב את הקטע זו תכונה שאין לאף רכב כביש שטח אחר הנמכר בארץ
בשורה התחתונה גם לאחר השוואה בערך אובייקטיבית הרנגלר אמור לקסום הרבה יותר לאוהבי השטח וגם למי שהנראות חשובה לו.
שלמה מרבאום, עו"ד - ביטוח נזיקין - תאונות דרכים ובשטח
03-6883445
שני רכבים ראויים.
הרנגלר טוב יותר בשטח (ושלא יובן לא נכון, הטויוטה ממש לא רעה בשטח).
בכביש אין לי ניסיון עם ה JL (שאותו תרכוש מן הסתם).
הטויוטה מרווחת וגדולה יותר.
נסיעת מבחן בכביש תפתור מן הסתם את ההתלבטות.
בהצלחה
Sent from my iPhone using Tapatalk
When your options low, I lift you from belowתגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...
תודה למגיבים,
סוגיית בטיחות של רנגלר מאוד מדאיגה אותי, שבוע הבא מקווה לעשות עם המשפחה נסיעת מבחן בהרצליה בכל מקרה. חקרתי את הדוחות ומצאתי מבחן שטרם פורסם (?) של המקבילה האמריקאית של ENCAP
הם בחנו את הרכב בהתנגשות חזיתית בלבד :
"Per 49 CFR Part 571.214 (Federal Motor Vehicle Safety Standard No. 214), 'vehicles that exclusively have doors that are designed to be easily attached or removed so that the vehicle can be operated without doors' are excluded from the side deformable barrier test as well as the vehicle-to-pole test," an NHTSA spokesperson wrote. "NHTSA’s 5-Star Safety Ratings program bases its side impact testing on the requirements of FMVSS No. 214. Thus, a vehicle such as the Jeep Wrangler, is excluded from the side impact ratings."
גם מה שפורסם (חזיתי) הוא חלקי וחסרים גם Small and Moderate Overlap
להדגיש כי מסורתית מבחנים אמריקאים סלחנים הרבה יותר. הם בוחנים בטיחות הנהג בלבד והיושב לידו ללא התייחסות לנוסעים וללא התייחסות לילד.
אם כבר נוחות בטיחות עם קצת יחודיות, למה לא לבדוק את הגרנד צרוקי בגירסת טריילהוק, נראה לי שאשתך ואתה לאחר נסיעת מבחן קצרצרה כבר לא תהיו מסוגלים לחשוב על משהו אחר.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
יש מבחן השוואתי של יואב קווה (שבילים) בין הלנדקרוזר לטריילרהוק (המחיר שלו הוא כ 450k, אם לא טועה).
זה עו 100k ומכניס למשוואה עוד רכבים...
Sent from my iPhone using Tapatalk
When your options low, I lift you from belowתגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...
רמי צודק. אופציה מצויינת.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
חוסר בשלדת הסולם ממזמן כבר הופרכה כחיונית לרכב שטח, ראה zj, wj, wk, xj שחיים שנים בשטח קשה עם שילדה דומה.. אולי שווה לחפש טריילהוק בן שנה יד שניה או ביבוא אישי, יכנס לתקציב.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
When your options low, I lift you from belowתגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...
מתנצל על כל השאלות, יש בארץ יבוא ׳׳מקביל׳׳ של רנגלר אמריקאי (מנוע חדש עם פגוש אמריקאי) ?
שמרו על קשר