בצע חיפוש על M151 ותקבל רשימה לא קטנה של שרשורים שעסקו ברכב הזה.
האם מישהו יודע אם צה"ל מוכר עדיין את הג'יפי סיור הישנים (גפ"ס)?
אם אני לא טועה זה וויליסים...
אם כן , איפה מפרסמים את המכרזים בנושא?
כמו כן, הבנתי שלא ניתן לנוע איתם על כבישים באופן חוקי "באזרחות", האם זה נכון?
כל תגובה בעניין תעזור...
תודה,
רועי.
בצע חיפוש על M151 ותקבל רשימה לא קטנה של שרשורים שעסקו ברכב הזה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
לא יודע בקשר למכרזים, אתה יכול לרכוש את הרכב הזה, ואחרים, מאונגר בצריפין.
דוד שלי רכש ממנו גפ'ס לפני כמה חודשים.
אתה בטוח?נכתב במקור על ידי lizard
אתה יודע מה העלות?
אנחנו מדברים על הגרוטאה עם המתלים הנפרדים נכון?
חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
היום שלי כבר עבר.
Don't make me break my foot in your ass
אני אברר את הפרטים. כרגע הוא לא עונה לי לטלפון.
בכל מקרה, אני כנראה אהיה בל.כ במהלך שבוע הבא או זה שלאחריו כדי לקנות כלי עבודה, בהזדמנות הזו אני אלך לראות מה יש לאונגר להציע.
יתנו לי להתחרות עם טנק בליגה? (בצחוק כן? לפעמים לוקחים את הדברים שאני אומר קשה מידי)
טוב, עד כמה שהבנתי כנראה שאונגר כבר לא מוכר את הג'פסים יותר אבל אני לא יודע בוודאות.
בכל מקרה, בזמנו דוד שלי קנה בסביבות ה6000 ש"ח. בבקשה לא להתייחס יוצר מידי למחיר אין לי מושג אם הוא עדיין עדכני.
בכל מקרה ה- M-151 אינו עומד בתקנות התעבורה ולכן אינו מורשה לנוע על הכבישים בארץ.
אביב
"צירוף מקרים הוא הדרך של אלוהים להישאר אנונימי" (אינשטיין)
באיזה תקנות הוא לא עומד?
מה לא בטיחותי בו?
תודה
מיכה, חיפוש קצר (למרות שפונקציית החיפוש על הפנים!) יכול לתת מענה לרוב השאלות שלך.
לדוגמא,
http://www.jeepolog.com/forums/showt...highlight=M151
אתה צודק. יד קלה על הSEND.
מצאתי את ההסבר של ג'ו. הבנתי פחות או יותר שהוא מאוד לא יציב.
אני לא זוכר אם נהגתי על אחד כזה או אחר בצבא. עד כמה שאני יודע, נהגתי עליו. נהיגת השטח הראשונה שלי. עשיתי כמה סיבובים מסביב לבסיס, כמעט תאונה וזהו :-)
מיכה, אתה גמור :lol:
אתה לא זוכר כלום, לא בטוח בכלום, לא מתי איך איפה וכמה דוד שלך קנה וממי ובאיזה מחיר, אתה אפילו לא בטוח אם נהגת או לא נהגת על גפ"ס בצבא (לא מבין איך לא זוכרים, בצבא אין כזה מבחר גדול של רכבים... אני מבין כתב רכב עם 20 שנה נסיון שלא זוכר אם נסע על כלי, אבל חייל?), אבל כן זוכר כמעט תאונה... ובוא נסכם, זה בסדר גמור לא לזכור ולא לדעת - יש לזה אפילו יתרונות - אבל אם זה המצב, אז למה אתה מתעקש לענות על השאלה???
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
you guys are killing me.
dont stop.
תראה, אז בצבא לא היה לי מושג בג'יפים. מאיפה לי לדעת אן זה היה ג'פס או לא.
אני מאמין שכן כי לפי התמונות הוא נראה מתאים.
אבל לומר בבטחון שאני יודע....אני אף פעם לא אומר דבר שכזה.
בקשר לאונגר ודוד שלי...זה מה שהוא אמר לי, הדוד שלי לא אונגר:-)
חוץ מזה, כן אני גמור. יותר מידי צבע בריאות.
יש לי על הסיקס חצי סנטימטר של שפכטל לגרד. פשוט נורא.
תודה על כל התגובות...
בכל מקרה אני יודע שעדיין קיימים מאות ג'יפים בצה"ל במילואים ועדיין משמשים אותי במילואים ברמה"ג ובדרום...
השאלה האם הצבא ממשיך למכור אותם במכרזים לאזרחים, אולי יותר שווה למכור למתכת היום...
בכל מקרה אני לא בטוח שביקורת על הכלים האלה מוצדקת ובתכנון שלו יש לא מעט הצלחה. ג'יפים ממלה"ע ה-2 נוסעים בדיונות של צאלים טוב מסופות ובטוח שיותר נוח... העיצוב של מתלים נפרדים מצליח מאד בהאמר ,בשינוי גודל, החיסרון הוא שקשה להרגיש באיזה שפ"צ אתה נמצא כי המרכב נשאר מאוזן יחסית ולכן עלולים להתהפך...
והמנוע קטן מה לעשות...
ביי,
רועי.
מצטער, אבל אין שום דבר מוצלח בג'פ"ס M151, שכל כולו כשלון הנדסי מתחילתו ועד סופו.
הרכב מחורבן נטו - גם חלש, גם לא אמין, לא עביר במיוחד, מאוד מסוכן לנהיגה בכל מצב. יתרונו היחיד בתחשות נוחות נסיעה ראשונית הנובעת ממתלים מאוד רכים, בסגנון שהאמריקאים כל כך אהבו פעם. החיוך הדבילי של הדקה הראשונה נמחק נורא מהר כשמגלים שהמתלים המצחיקים הללו מציעים פחות או יותר 2 ורבע ס"מ של מהלך עבודה עד שהם נסגרים (אגב מפגש מזעזע של הצמיגים עם המרכב), ושהרכב מגלה נטיה בלתי מוסברת להתהפך לא רק בעיקולים במהירויות שפויות לחלוטין, אלא גם בכל שפ"צ קטן. אחרי שמכירים אותו, מתחילים לחשוש גם בתמרוני חנייה מהירים מדי...
לא לחינם כשהם מסיימים את שירותם הצבאי מנסרים אותם לשניים - הוראה שמקורה מאמריקה, ושנועדה למנוע מצב שאזרחים תמימים ייפגעו מהגרוטאה על כביש ציבורי.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
יש שלוש סיבות עיקריות לזה שהM151 MUTT לא נמכרים לאזרחים:
1. הם נרכשו למטרה צבאית. יש בהסכמים סעיף של משתמש סופי שאוסר על ציוד צבאי לעבור לאזרחים, לפני שהוא עובר תהליח "אזרוח". במקרה של הMUTT תהליך האזרוח שמוגדר בספרות הוא לחתוך באמצע.
2. משרד התחבורה אוסר על רכב מיושן שיוצא במכרז לקבל רשיון. 15 שנה ומעלה= מיושן.
3. זה חרא של אוטו כמעט בכל מובן.
אגב, לגבי הבטיחות- יש (או היו) כמויות מסויימות של A3 בצבא, שגיאומטריית המלה שלהם שונה משל הישנים יותר, ודומה יותר לגיאומטריית מתלה של האמר (רק הרבה יותר קטן), והרכב יותר בטוח. אבל גם בהם יש צמיגים ברוחב 7 על ג'נט 4.5- מתכון בטוח לאסון.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
קצת ישן, אבל הנה אקזמפלר נדיר למכירה (עדיין?), עם רישוי כביש (ישראל- ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אה... אופס... זה לא ישראל, זה ארה"ב :twisted: . אנחנו ארץ הקומבינות הבלתי מוגבלות......):
http://www.carsforum.co.il/vb/showth...t=%E2%27%F4%F1
ועוד דיון:
http://www.carsforum.co.il/vb/showth...t=%E2%27%F4%F1
Statistics mean nothing to the individual
שמרו על קשר