ראיתי כבר ציריה מרותכת בבאגי שהיו צריכים להאריך אותם.
בכל מקרה צריכים ריתוך ברמה מאוד גבוהה ובטח שהצריה תהיה חלשה יותר.
אז כמו שאומרת הכותרת..האם ניתן לרתך ציריה ? (לא, לא נשברה לי). . ומה ההשלכות של העניין על עמידותה של הציריה ?
כמו כן , אם אפשר, האם יש מישהו בצפון שעושה את זה?
תודה למשיבים![]()
ליאור
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
ראיתי כבר ציריה מרותכת בבאגי שהיו צריכים להאריך אותם.
בכל מקרה צריכים ריתוך ברמה מאוד גבוהה ובטח שהצריה תהיה חלשה יותר.
אני לא יודע לאיזו מטרה אתה רוצה לרתך ציריה, אבל בדר"כ בשביל להאריך ציריה, חורטים שרוול, חותחים את הציריה, השרוול מחבר בין קצוותיה, מרתכים את השטח בין הציריה לשרוול, קודחים את הציריה והשרוול ביחד ומבצעים ריתוך בתוך החור, מעין "יציקת ריתוך".
צירפתי שרטוט סוליד של העניין להבנה מירבית.
התהליך נעשה אצל חרט שמבצע עבודות ריתוך כאלו.
אני מכיר מישהו ששווה לשאול אם הוא מוכן לעשות כזה דבר, חרט שנמצא בחדרה.
כדי להאריך את ציר הציריה כמו בהסבר הקודם אין כל בעיה .
במידה ומדובר על פעמון הציריה אז לא בא בחשבון . !
לפעמים מבצעים הלחמה לצורך חילוץ חלק שבור או חילוץ רכב תקוע בשטח
אבל פעמון ציריה מרותך הוא מסוכן ביותר .
****
איציק
Originally Posted by איציק - 4X6ZH
לא איציק... אין הכוונה לפעמון (מדובר בציריה אחורית-סרן חי)... הרעיון הוא לחתוך את החלק של הספלינים ולרתך במקומו חלק בעל ספלינים ארוכים יותר...אפשרי? קיימת שיטה שבה העסק לא יתפרק אחרי יומיים?
אולי בכלל אפשר לכרסם את הציריה ולהאריך את הספלינים הקיימים?...![]()
תודה על התגובות..
ותודה אמנון על השרטוט . . .
ליאור
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
אם מדובר על ציריה של סרן אחורי אז כמובן שמה שכתבתי לא תקף - השרוול מגדיל את הקוטר של הציריה והיא לא תיכנס בצינור הסרן.
את התהליך שפירטתי מבצעים לדוגמא, כשבונים מתלה, ורוצים אורך ציריה ארוך יותר למהלך ארוך יותר או לחילופין שילוב של שתי ציריות שונות (לרוב סובארו - טרנספורטר).
ליאור, תנסה לפרט בדיוק למה אתה צריך להאריך ציריה, אולי יש פתרון שלא כולל ריתוך של הציריה הקצרה..
אמנון
אני צריך ציריה עם ספלינים ארוכים יותר ע"מ שעליהם יחליק תותב שיחבר את הציריה לדיפ' , ויש לי נעילה נשלטת.... יש לי את כל החלקים , מה שאני צריך זה ציריה עם ספלינים ארוכים יותר...
אני יודע שהרבה יטענו שלא ניתן לייצר נעילה, אבל כמו שכתבתי החלקים כבר קיימים ושימשו למטרה זו בדיוק, כל מה שאני צריך ע"מ להסב אותם לנעילה אחורית זה ספלינים ארוכים יותר , ואני מתכוון לנסות בכל מקרה ולו רק כדי לדעת שזה עובד(וגם כי יש לי 3 סרנים ספייר), ושניסיתי ולא הרמתי ידיים בגלל שקראתי שאי אפשר (בלי לזלזל באף אחד)
יש אפשרות להזמין ציריה כמו שאני רוצה ? כחלק אחד...
ליאור
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
אתה יכול לבקש הצעת מחיר מחרט על עבודה כזו, קח בחשבון שאם אתה נותן לו לתכנן את הפרטים
הקטנים זה יעלה יותר.
אם אתה מגיש לו תכנון 100% של הציריה כמו שאתה רוצה, קבל ממנו הצעת מחיר, וקח בחשבון שאתה חייב גם חיסום של הציריה.
אתה תגלה שזה יעלה הון. אבל תמיד שווה לקבל הצעת מחיר..
אני יודע שזה אמור לעלות הון, השאלה אם זה יעלה יותר מנעילה מוכנה? כל מה שאני צריך זה רק ציריה,כל השאר קיים...ולגבי חיסום יש לי חבר שעובד במפעל שמתעסק במתכות ולא פעם הם שולחים חלקים לחיסום, אני יכול לשלוח דרכו, זה יעלה להם פחות...
ליאור
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
לא מרתכים ציריה!
כלומר, אפשר לרתך ציריה, זה יראה כמו ציריה, יתפקד כמו ציריה... ותחת עומס, זה ישבר כמו צירייה - של לנדרובר :twisted:
ציריות - גם בסרן חי, גם במתלה נפרד - עשויות מחתיכה אחת ויש המון מחשבה מאחורי כל מיקרון של עיבוד שנעשה להם. כל מדרגה, כל חריץ, כל שינוי קוטר, שלא לדבר על ריתוך, הוא מקום שבו נוצר ריכוז מאמצים, וריכוז מאמצים הוא מה ששובר דברים.
אם אתה צריך ציריה במידה מיוחדת - הדרך הנכונה היחידה היא לייצר צירייה כזאת בבית מלאכה ולאחר מכן לחסם אותה. לא כל בית מלאכה יכול לעבד את השיניים בקצה. אם צריך לקצר צירייה זה כמובן יותר קל, במקרה שלך אני מבין שצריך להאריך... כלומר, בפועל לייצר צירייה חדשה.
עכשיו נחזור לקרקע המציאות, וננסה בכל זאת לעזור לך באלתור הנעילה בלי להוציא יותר ממה שצריך... יש אפשרות לתמונות, או שרטוטים, או קצת יותר רקע ומידע על מה מדובר (איזה רכב, איזו נעילה, מאיפה הגיע, וכולי...).
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אהלן נמרוד
הרכב הוא ניבה , נעילה נשלטת עולה 1000 יורו ! ! :oops:
לא נראה לי שאני אקנה אי פעם...
עכשיו...בניבה קיים דיפ' מרכזי שננעל על אותו עקרון של חיבור ציריה לדיפ' , כלומר הוא מחבר את היציאה הקדמית לדיפ' ואז אתה נעול...
מה שאני רוצה זה לקחת את המנגנון המשלב , לבנות לו תושבת (לא אכפת לי שחלק יהיה חיצוני לסרן) על הסרן , בינתיים הבעיה היא שאין לי שיניים מספיק ארוכות על הציריה שעליהן יכול להחליק המשלב... אני בטוח שיצוצו עוד בעיות ואחרי שאני אפרק דיפ' מרכזי לגורמים בטח יהיו עוד שאלות.. אבל כמיטב המסורת בג'יפולוג האתגר הוא בבניה יותר מאשר הנחיצות שלי לנעילה :-)
אם אני לוקח לדוגמא ציריה שהיא בעלת קוטר גדול יותר והולך איתה ועם ציריה של ניבה מקורית לחרט ע"מ שיחרוט לי אותו דבר רק עם ספלינים למידה שאני צריך ...זה יהיה מספיק מבחינת המידע שאני צריך עבור החריטה? (לא מבחינת הציריה,אני מניח שצריח חיסום אח"כ ), כרגע אין לי אפשרות לשרטט את מה שאני צריך במדוייק :neutral:
משהו כזה:
![]()
ליאור
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
הדיפרנציאל המרכזי הוא מאותו סוג וגודל בכלל כמו הדיפרנציאל שבסרן?! בדקת את זה?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
זה בשלבי פירוק לצורך מדידות יותר מדויקות, נראה שהסייד גירז במרכזי באותו גודל (שוב אני אמדוד מדוייק יותר) הקייס לעומת זאת נראה שונה , הוא סגור במרכזי , ואילו בסרן הוא פתוח (יש חלון כמו בתמונה) , בכל מקרה אני לא חושב שאני אנסה לשתול את כל הקייס אלא אקח רק את החלק שמחבר את שמחליק על הציריה ואת זרוע השילוב ואשתול את זה בסרן של ניבה... הרבה עבודה, הרבה התאמות אני יודע שיש סיכוי טוב שזה לא ילך ובכל זאת אם לא ננסה לא נלמד...Originally Posted by נמרוד
כמו שכתבתי , האתגר בבניה מניע אותי יותר מאשר הצורך בנעילה..
ככה נראה דיפ' מרכזי של ניבה
ליאור
3 ניבות והספירה עוד לא הסתיימה..
נמרוד ברור שהצריה תהיה חלשה משמעותית אבל אני ראיתי באגי סובארו....משהו כמו 800-1000 קילו זוחלת עם סלעים עם קטעים שבהם יש המון ריכוז מאמצים והצריות מחזיקות.
אבל אי אפשר להשוות כזה מנוע וכזה משקל לגיפ.
אגב הגלגלים כן גדולים...לא בטוח לגבי המידה אבל גדולים.
אם כבר התחלתם,
האמת שאני מתבלט כבר זמן-מה כיצד להאריך את הציריות בבאגי שלי.
כידוע, או שלא, הרחבתי את מפסק הגלגלים בערך ב-20~ס"מ, הבעיה - הציריות המקוריות קצרות מידי.
אני מתחבט באיזו אופציה לבחור, האם להאריך את הקיימות, וכיצד? ומה תהייה העלות?
או לייצר חדשות?
על מנת להאריך את הציריות, חשבתי כמו שהוצע מעל,
לייצר מופה בעלת קוטר פנימי הזהה לקוטר החיצוני של הציריות, ולרתך את שפת המופה לגוף הצירייה, או אולי להוסיף שגם.
לאחר מכן לאזן ולעשות ציפוי, טיפול בחום או מה שידרש..
האמת אין לי מושג.
ואם לייצר, אז מי בנוי למשימה כזאת, ומה תהייה הערכת הנזק הכספי?
אני אשמח לקבל מעט עזרה.
תודה..
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
קצת אוף טופיק אבל מה אתה מתכוון לעשות עם החלודה השורצת שם?
ניקוי חול.
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
אורי, האפשרות הנכונה ביותר היא לברר עם טומקאר איפה יוצרו הציריות המקוריות, וברשותם או אפילו דרכם להזמין ציריות זהות בכל מלבד האורך. אין לי ספק שזה הפתרון הנכון ובסופו של דבר גם הזול ביותר. אם אתה מתעקש על אלתור יצירתי, מה שאתה אומר אפשרי. בשביל לעשות הארכה כמו שצריך חייבים לפחות מחרטה, להוריד שבב ולהכין משני הגדמים של הציריה שחתכת בעצמה משטחים אחידים ונקיים, לחרוט צינור מתאים עם קוטר פנימי אחיד ששני הגדמים יתקעו לתוכו בלחץ , ולהשלים בריתוך איכותי אחיד סביב, רצוי גם על המחרטה.Originally Posted by e-Pit@m
הבעייה היא שאותו ריתוך היקפי מחליש את החומר, הוא יוצר אזור שונה בתכונות שלו שיש בו ריכוז מאמצים. בתיאוריה האזור הזה יהיה טבעת מושלמת, במציאות זה בלתי אפשרי אז בכלל יהיו ריכוזי מאמצים נקודתיים. אם הייתי צריך לחשב משהו על בסיס הצירייה הזאת, הייתי לוקח לצורך החישובים את הקוטר של הצירייה פחות 4-5 מילימטר של אזור מוחלש ומחשב על בסיס זה. רוצה לומר, בהגדרה תהיה לך צירייה חלשה יותר, לא משנה מה תעשה אלא אם תייצר צירייה חדשה מחלק אחד.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מה עושים במידה ואין היענות מצד היצרן למסור את המידע הזה?Originally Posted by נמרוד
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
נמרוד, הריתוך ההיקפי שמחליש את החומר, ישפיע על מומנט הגזירה המינימלי שדרוש על מנת "לשבור" את הריתוך (בעצם כאילו הריתוך "נגזר") לא?Originally Posted by נמרוד
במקרה כזה לא יעזור קדיחת חור בצינור המקשר וגם בציריות עצמן, ואת חור זה למלא בריתוך ("יציקת ריתוך") כפי שציינתי בתגובה מס' 3?
התהליך הנ"ל לא ישפיע לטובה על המומנט המינימלי לגזירה?
שמרו על קשר