עם דבק חם יהיה הרבה יותר קל להפריד בסיום הניסוי את החומרים לפח מחזור
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אסף,
סתם מסקרנות, למה עם דבק חם? למה לא סילקון \ RTV פשוט?
לא יותר פשוט ויותר מהיר?
עם דבק חם יהיה הרבה יותר קל להפריד בסיום הניסוי את החומרים לפח מחזור
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
איך rtv יותר פשוט מדבק חם? לוקח לו שנה להתמצק, הוא מלכלך, מסריח, ויקר. וזה אם מצאת אחד שלא אוכל את הקלקר.
חשבתי להשתמש בדבק לקלקר. ... אבל קיבלתי את הטיפ על דבק חם משני שועלי קלקר שונים... וואלה עובד. עובד נהדר כי תוך דקה מתקרר ומודבק.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אגב, המחקר מראה ששתי שכבות 30 מ''מ של הקלקר 40, יהיו יעילות תרמית יותר משכבה אחת 50 מ"מ של פוליבורד באופן כמעט לא משמעותי. אבל אני אוכל לומר לכל בעלי הצידניות היקרות שלי יש בידוד יותר עבה. זה משהו.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אם רוצים להדביק שטח גדול יחסית (נגיד פס הדבקה לאורך דופן), בקצב שאקדח דבק עובד, לדעתי, עד שמגיעים לסוף הפס, ההתחלה כבר קרה (מה שישפיע על איכות ההדבקה).
שטחים כאלו, אני מעדיף סיליקון (וכן, לפעמים אני מוסיף איזה מסקנטייפ עד היבוש).
מציע לך לבדוק הדבקה גדולה, לא נקודתית.
אני נתקל (לצערי) בהרבה עבודות של פבריקטורים שמשתמשים בדבק חם לטובת יצירת כל מיני מודלים ואבות טיפוס.
לא קראתי מעולם את המפרט והוראות השימוש של זה, אבל זה בפירוש לא דבק!
זה טוב לשימוש כמרק, כמילוי, ככיסוי מגן למגעים, או להדבקה זמנית (כמו במקרה הנ"ל, בו במילא החומרים המודבקים ישב אחר כך בתוך בית שמחזיק אותם).
דיסקליימר:
אולי בקלקר זה כן מדביק, אין לי נסיון עם זה.
זה לא מה שמחבר הכל בסוף יחד - הדבק מטרתו להחזיק את החתיכות קלקר עד בניית הקופסה החיצונית ומילוי המרווחים בקצף. לאחר מכן אין שום משמעות לדבק. לכן אני משתמש במה שהכי נוח לעבודה (נוח - לא מלכלך לא מסריח וקל לתיקון)
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אפשט לכם את ההתלבטות - אלו המלצות היצרן.
אנחנו משתמשים כבדים בקלקרים שנתרמו לפרוייקט וחיפשנו דרך לתקן פגיעות קטנות בהם, היבואן התייעץ עם היצרן והאחרון המליץ על דבק חם, מאז אנחנו משתמשים בו בהצלחה וזה ההמלצה שהעברתי הלאה.
אפשר בהחלט להשתמש בסופר 7 (MS פולימר) או סיקה FC11 (פוליאוריתן), אבל דבק חם (חשוב שיהיה מאוד חם) סוגר פינות מהר יותר.
ככל שתשיגו מוטות טובים יותר כך ההדבקה תעלה, ל-וירט יש מוטות דבק לחוזק גבוה שעוד יותר משפרים את האיכות.
כמו בכל הדבקים האלו הכי חשוב זה שטח נקי נקי נקי פרפקט.
בהצלחה
מעבר לשאלה הנקודתית, לגבי החומר, הדאגה שלי היא לגבי היישום.
אני רואה את האקדח שאסף משתמש, וחושב על מקרה שצריך להדביק דופן באורך 40 ס''מ.
כמה זמן לוקח למרוח פס כזה ומה תהיה הטמפ' של הדבק ברגע של ההדבקה?
תוסיף את ההערה שלך על החשיבות של החום, וזו הסיבה לדאגה.
לגבי פגיעה נקודתית, חור, פינה, אין לי שום חשש.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
זרוק את הפרויקט מהמרפסת ותזמין צידנית בלי משלוחה.
יום הרווקים הסיני!!!
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
כמות הוואטים*שעה שהשרשור הזה צרך, היתה יכולה להפעיל מקרר סביר בעשרה טיולים.
#רקאומר
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
שמרו על קשר