אין ספק שהפקקים ארוכים יותר.
אני טוען שזה נובע מטמטום/הבנה שגויה של המצב, ולא מרצון להגדיל את קופת המדינה, ואין צורך לייחס כוונות נסתרות לבעלי התפקידים שאחראים על המחדל.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
אין ספק שהפקקים ארוכים יותר.
אני טוען שזה נובע מטמטום/הבנה שגויה של המצב, ולא מרצון להגדיל את קופת המדינה, ואין צורך לייחס כוונות נסתרות לבעלי התפקידים שאחראים על המחדל.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
רק מניח את זה כאן.
https://finance.walla.co.il/item/3325730
1.5 מליון תושבים מהווים כבערך 15%-18% מכלל האוכלוסיה בארץ נכון להיום. בעוד 20 שנה ב2040 שזו שנת היעד שמדברים עליה, הם כנראה יהוו פחות מ10% לכן גם אם זה יעבוד שום בעיה לא תפתר וה"מרכז" ישאר מרכז. באופן לא מפתיע תכנונים שעושים היום לעוד 20 שנה מתכננים פה לפי המצב הנוכחי ולא לפי המצב שיהיה בעוד 20 שנה אבל זה לא מפתיע במדינת טלאי על טלאי, במיוחד שמעורבת כאן קק"ל. כל הסיפור הוא להצדיק תקציבים.
בכל העולם רכבות מסתדרות עם עליות, חוצות הרים הרבה יותר גבוהים מהעליה מסדום לדימונה.... באמצעות מנהרות וכו', רק אצל היהודים החכמים הכל נורא קשה?.... אולי אנחנו לא כאלה חכמים.
על פארסת נמל התעופה החדש של אילת לא נרחיב כאן. מספיק מילים נשפכו בתקשורת על הטמטום והחלמאות המדהימים. לא יודע כמה מכם כבר השתמשו בשירותי נמה"ת רמון, המאוד מודרני ומרשים, אבל בתכל'ס זה פיל לבן ושומם, עם הגעה בעייתית לאילת וממנה והנספח שלו - סגירת שדה דב והעברת הטיסות לנתב"ג, שמסבכת את כל ההגעה לתל אביב וממנה. התוצאה היחידה של הטמטום הזה היא שרבים עוד יותר מעדיפים לנהוג 350 ק"מ לאילת, עם כל מה שמשתמע מזה (עלויות דלק, נהיגה ארוכה ומתישה, סיכון לתאונות) מאשר לטוס. אוטובוסים זה קשה ולא נוח, רכבת אין. מה נשאר?......... "תיכנסי כבר לאוטו וניסע", שר מאיר אריאל ז"ל.
עוד דוגמה לקוצר ראות, לחשיבה החלמאית: לעשות רכבת תחתית בעיר קיימת זה תמיד קשה, מסובך, יקר. זה תמיד שנים של סיוט למי שמתגורר/בעל עסק ליד אתרי הבניה של המנהרות והתחנות. ככה זה בכל מקום, בכל העולם. באמת מאוד קל להיות חכם בדיעבד ולהאשים את המדינה שבקוצר ראותה/קמצנותה דחתה ודחתה עד שכבר באמת אי אפשר לזוז בת"א ומוכרחים רכבת - אבל החוכמה בדיעבד כאן היא נכונה ומוצדקת וזועקת. המדינה באמת עשתה כאן ככל יכולתה כדי לא להתחיל בפרויקט הזה. ובדיוק כמו שהיה עם עוד הרבה דברים שלא קשורים - לא עשו את זה כשהיה קל יותר וזול יותר ועם הרבה פחות תנועה פקוקה, אז עכשיו עושים כשאין ברירה, וסובלים ומשלמים ביוקר. כי ככה זה אצל יהודים, שתמיד בטוחים שהם הכי חכמים - אבל בפועל הם טיפשים עד כאב.
ולמה לא נראה לך שמנסים להכניס כסף באמצעות פקקים?.............
הם מנסים להכניס כסף באמצעות כל דבר. כבר שנים שהם שודדים מהציבור כסף באמצעות מצלמות מהירות, שמגדילות את מספר התאונות (נבדק, זו התוצאה. בתקופת השבתת המצלמות, מספר התאונות ירד. איך שהמצלמות חזרו לעבוד, מספר התאונות עלה. זו עובדה) אבל מספרים לציבור כל מיני סיפורי סבתא על בטיחות, המשטרע ומכון התקנים משקרים בבית המשפט ועושים ספינים ללא סוף, העיקר שהכסף ימשיך לזרום מהכיס שלנו לקופת האוצר. אחרי סיפור פרויקט א3 שהוא מייצג של הרוע האולטימטיבי, אחרי ההרפתקאות הצבאיות-פוליטיות בלבנון שעלו בחיי 1800 חיילים חפים מכל פשע, אחרי משבר הדיור שמדינת ישראל יצרה בהתנהלותה המופקרת וקצרת הראות תמורת בצע כסף, אחרי 3 מערכות בחירות תוך שנה (והכל לטובת הצלת ישבנו של דיקטטור אחד והבטחת המשך שלטונה של אשתו המופרעת במדינה שלמה), אני כבר אוטומטית לא מאמין לשום מילה שיוצאת מחור האוכל של נציג כלשהו של מדינת ישראל, ואוטומטית כן מאמין לכל תיאורית "קונספירציה" שנוגעת לממלכת הרשע הזו שנקראת "הממסד של מדינת ישראל".
- - - Updated - - -
קראת את מחשבותיי.
כתבתי את זה לפני שנים רבות. צחקו עלי.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אני רוצה לקחת שני דברים מהמלל של דרור:
1. ניסחת כאן תיאוריה: שהפקקים הוחרפו בכוונה כי זה מעלה את הכנסות המדינה הישירות משימוש נוסף ומיותר בדלק. זה מעניין. ניתן לבדיקה מיידית על ידי, למשל, כתב התחבורה של כלכליסט שיכול לדרוש את הנתונים המדויקים ולראות האם יש עלייה בהכנסות המדינה ממיסוי על דלק בתקופה הנדונה. מר הדר, לטיפולך.
2. העדר תכנון לטווח ארוך... ברור. אבל אני חושב שזה עמוק הרבה יותר מאשר הפוליטיקה והיציבות השלטונית. אלו בסך הכל משקפות אותנו. אנחנו הישראלים לא חושבים לטווח ארוך, ההיסטוריה שלנו לא מאפשרת לנו את תענוג הזה. עדיין. רצף של טראומות, מיום כיפור, ומהשואה, וממאורעות תרפ"ט והפוגרום בקישינב וגרוש ספרד וגלות בבל וחורבן זה וחורבן ההוא. מיעוט מזערי מאיתנו יכול לסקור אפילו שתי דורות אחורה ולהגיד שהחיים של סבא שלו היו יציבים.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
הכנסות המדינה מדלק לא מצריכות פקקים.
כמו במשל על הגדלת המכירות של חברת משחת שיניים ידועה שהגדילה את החור בשפורפרת, שטייניץ פשוט העלה את הבלו על הדלק באופן אגרסיבי.
בכלל המדינה מעדיפה לחסוך במשאבי גביה אמיתית של מיסים ישירים ובמקום זה מטילה מיסים עקיפים כמו הבלו שתופסים גם את המשתמטים.
בעניין המצלמות, לי יש תאוריה שבזמן הפעלת המצלמות לא רק מס׳ התאונות עלה אלה גם האלימות בחברה הערבית.
סטטיסטיקה זה מדע שבידים לא מקצועיות אפשר להראות איתו אפילו שמחירי הדיור בירידה...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
נמרוד, זה בדיוק מה שכל כך יפה בתיאוריה הזו.
המדינה מרוויחה בתכל'ס מהפקקים, ועדיין יכולה להאשים את האזרחים ביצירת הפקקים האלה - בדיוק מה שמנכ"לית משרד התחבורע עשתה. היא משחקת בנתיב פלוס, מטיפה לך מוסר "תיסע בתחבורה ציבורית". ואתה אומר "בסדר, אני רוצה לנסוע באוטובוס, אבל אין אוטובוס. או שיש, אבל התדירות שלו נמוכה וזמן הנסיעה פי 5 מאשר באוטו", אז היא אומרת לך "סבבה, אז תמלא את האוטו בשותפים לנסיעה" ואם אין לך כאלה לאן שאתה צריך לנסוע, אז מענישים אותך בפקק שממנו הם מרוויחים, ומאשימים אותך שאתה מפונק.
זה בדיוק כמו שהמדינה לא מטפלת ברצינות בגניבות הרכב, פשוט כי היא מרוויחה מזה... ותמיד יכולים לבוא בטענות דווקא לקורבן - למה לא שמר כמו שצריך על האוטו שלו.... אבל למדינה ולמקורביה יבואני הרכב הגדולים (הון-שלטון-הון-שלטון-הון-שלטון) יש אינטרס מובהק שיגנבו כמה שיותר מכוניות. ולא נחזור כאן על פירוט מעגל רכישות הרכב שנפתח אחרי כל גניבה של כל מכונית, שבסופו נרכשת מכונית חדשה שעליה מוטלים כמעט 120 אחוזי מס. ואז המדינה מרוויחה, יבואני הרכב מרויחים, חברות הביטוח לא מפסידות (את מה שהפסידו בתשלום למבוטחים הן מאזנות באמצעות העלאת הפרמיות) ורק האזרח מפסיד. כרגיל.
ההגיון שלי אומר שמה שמביא לך רווחים, הופך לאינטרס שלך.
זה כנראה נכון גם כשמדובר במדינה. וזה לא מדעי בכלל, רק הגיון פשוט.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
סבבה דרור, תיאוריה ששווה דיון, ויותר מזה, בדיקה. האם חלה עלייה בצריכת הדלק בישראל שאפשר לקשר לנתיב פלוס?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
דרור,
התאפקתי קצת אבל חייב לגלות לך סוד.
אין פקק יותר גדול משהיה לפני הנתיב פלוס.
לפחות מצפון.
היה זמן מה בהתחלה, כנראה כמה חישבו מסלול מחזר ועכשיו המצב סביר.
אין הבדל מהותי בין הפלוס למינוס כולם מתקדמים גומה בשל ההשתלבות של נתניה בכמה מחלפים.
גם לפני הקטע הפקוק היה מנתניה צפול לוינגייט.
כל הנתיב כמו הרבה ״המצאות״ יחודיות הן מטופשות ולא יעילות.
אני מניח שכל פקיד היה מעדיף לרשום על שמו הצלחה מאשר להעדיר באופן עקיף את האוצר ולפגוע בסבירות יותר גבוה בעצמו כי פקקים דופקים בלי הבדל דת גזע ומין.
אם ללמוד על הפקידים מהנתיב פלוס אז הם אפילו נתיב לא יודעים לתכנן כהלכה.
כל בעל מקצוע עם הבנה בסיסית היה שם אותו בשמאלי ביותר.
אגב, כל המחדלים שציינת הם לא בשביל קופת המדינה. אין טיפול בגניבות רכב כי המשטרה מצ׳וקמקת ומטפלת בשטויות. לא רק בגניבות רכב.
בקיצור, בניגוד לאמונה שלך שהכול תולדה של מחשבה והתארגנות סודית אני טוען שזו מקסימום שלומיאליות
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בהחלט שווה לבדוק את זה.
באופן אישי אני אישית חווה את זה. תוספת של כחצי שעה עמידה בפקק מדי יום, 5 ימים בשבוע.
כשמדובר ברכב אחד זה משהו שאנחנו סופגים. עוד ליטר ליום? לכאורה זניח. עכשיו תכפיל במאות אלפי מכוניות?.....
מה שבטוח, ועל זה אין ויכוח - זה שהפקקים התגברו וזמני הנסיעה עלו משמעותית בעקבות הנתיב פלוס, בזמן שלא הוצעה לציבור שום אלטרנטיבה. וזו כבר נבזות.
אני טוען שמאחורי כל זה עומד האינטרס של המדינה שנבזבז דלק כי זה מקור הכנסה מיידי שמכניס לקופה סכומים דמיוניים שאי אפשר להתעלם ממנו. ממש כמו המכשולים שהיא מערימה בפני רכב חשמלי (כי עדיין לא סיימו לחשוב ולחשב איך ממסים את השימוש בו) יש הסבר אחר?.... אני מקשיב.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דיון יותר מענין - מה הדחף של נמרוד להכניס הגיון וחיבור למציאות לדיון ההזוי הזה.
הציבור מפולג ולכן הציבור יעשק
What we've got here is failure to communicate. Some men you just can't reach...
דרור,
אתה סתם פראנואיד ("וזה שאתה פראנואיד, לא אומר שלא רודפים אותך").
אכן המדינה רואה בנו פרה חולבת ואין לה כל עניין לדאוג לתחברוה ציבורית טובה.
זה בדיוק אותו הסיפור של יוקר המחיה. המדינה יכולה להוריד את יוקר המחייה בקלות, מורידים מיסים על יבוא והכל ירד...
אבל אז המדינה תקבל פחות כסף ממסים, ולא פחות חשוב, אם לא מורידים את המיסים מהגבינה, אז גם המחלבות בארץ יכולות למכור ביוקר, והמדינה מקבלת מהן יותר מס. בקיצור למדינה כדאי שיוקר המחייה ימשך.
אותו הדבר עם מחירי הגז, כולנו משלמים ביוקר על גז (ותוצריו כמו חשמל), אבל למדינה כדאי שהגז יהיה יקר, כי אז היא יכולה לקחת מיסים מהחברות שמפיקות את הגז. תוריד את מחיר הגז, יהיה פחות רווחים לחברות שישלמו פחות מס.
בקיצור, בגדול אתה צודק. כבר מזמן המדינה מסתכלת רק על העטינים שלנו.
אבל, ההנחה שכל הנתיב המהיר זו רק דרך לגבות יותר מס', ושזה נעשה בכוונה ע"מ להאיט את התנועה....... זו כבר פראנוייה אמיתית.
אתה טועה, בעיקר כי אתה מייחס למשרד התחבורע יכולת תכנון, וזה כבר גדול עליהם.
העובדה שהם הפעילו את הנתיב (באזור נתניה) הופתעו ממה שקרה, והתחילו לשנות ולאלתר, מוכיחה שאין להם שום יכולת לתכנן ולבצע סימולציות מינימליות.
הכל אילתור אחד גדול. כל המדינה הזו זה בלוף אחד גדול (ואת זה כבר אמרו הגששים לפני עשרות שנים).
ועדיין,
חבר שנוסע מצפון לכוון ת"א מידי יום ומזמן אבד אמון ברכבת טוען שבגלל שנוסע בזוג - הצטמצם זמן הנסיעה שלו.
ובאזור העבודה שלו כבר החלו לבחון גם בין חברות שונות - התאגדויות בCARPOOL על מנת להינות מהנתיב.
אז אולי בכל זאת ייצא מזה משהו...
יועץ וממונה בטיחות וכיבוי אש, מדריך עבודה בגובה.
0544830630, [email protected]
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
לא יודע אם כבר דיברתם על זה, אבל המדינה מתעלמת מהפתרון הכי פשוט שיש.
עידוד רכיבה עם דו"ג.
הרי הישראלי הממוצע תומך בתחבורה ציבורית שתהיה טובה, לשם סיבה אחת, שכמה שיותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית ושהוא יוכל להישאר עם האוטו שלו.
כרובי תיאר יפה יפה התנהגות דומה, הוא קרא לדמות הזו "ישראל אוטוביץ'".
שהכבישים שיהיו כמה שיותר ריקים.
אותו דמות גם נוסעת עם האוטו לקניות קטנות, דבר שאפשר לעשות ברגל.
אני מדמיין את הישראלי הממוצע כאחד שהנעליים שלו לא נוגעות במדרכה, רק בכניסה ויציאה מהאוטו.
עכשיו, איך תעודד אנשים כאלו, שרגילים להיות בתוך כלוב מתכת שמגן עליהם לעבור לדו"ג?
להוריד את מחירי הביטוח, להוריד את המחירים של ציוד המיגון, להפוך לחובה את הרכיבה עם כפפות, ככה אולי יותר אנשים ישתמשו בציוד מגן.
קרוב לוודאי שהנהגת שנוהגת בג'יפון וכמעט ולא מסתכלת לצדדים לא תעבור לדו"ג, אבל מי שנמאס לו מהפקקים, יעבור גם יעבור.
כאשר כל שבוע כמעט "מורידים" רוכב אז הגיוני גם הגיוני....
רכיבת כביש זה לא מה שהיה פעם...
RAM 3500 on "35
אני רוכב ומוקף ברוכבים כבר מ2003.
מחיר הביטוח מרתיע, אבל הוא לא הסיבה.
הסבירות של 50% שתמות בדרך הביתה עושה את רוב העבודה (מכיוון שאנחנו הגברים רפי שכל, הרבה פעמים הסביבה הקרובה אלינו מפעילה את הלחץ נגד המעבר).
דבר נוסף הוא הסרבול של העליה על ציוד+קשירת האופנוע+כיסוי+בקיץ סאונה, בחורף קר ורטוב....
רוב הנמנעים מדו"ג עושים זאת מהסיבות הנ"ל.
מחירי הביטוח עושים דבר אחר וזה התופעה של לרכב בלי ביטוח.... וזאת רעה חולה אמיתית.
שמרו על קשר