מעביר את העקרונות בצורה טובה:
https://youtu.be/3PvqtREO9mo
חוץ מהכיפופים עצמם, לדעתי אין סיבה שלא תוכל לבנות לבד, אתה צריך תכנון בסיסי, ללכת למישהו שיכופף, ואז לחתוך ולרתך את החתיכות. עלות עבודה של בעל מקצוע על כלוב יכולה להגיע גם ל5 ספרות ויותר.
לפני כמה שנים, כאשר טיילתי פעם ראשונה בלי דלתות, גג ושמשה, הבנתי שני דברים:
- שמש ישירה במדבר מרגישה כמו שילד עומד עם זכוכית מגדלת ושורף נמלה.
- שאני נשרף ממש מהר.
ולכן כרגע מטייל עם הטופ ושמשה מורמת.
עם הטיולים עלו עוד נקודות, כאשר העיקרית היא נושא המקום בג'יפ (במיוחד עם התרחבות המשפחה בעתיד).
אני משתדל לשמור על הSJ410 במראה מקורי ולכן הפתרון שאסכים לו לא בא בקלות.
יחד עם זאת, לאחרונה התבשל לי רעיון שהייתי רוצה להתיעץ איתכם לגביו.
כלוב התהפכות פנימי, כאשר יש לו 4 נקודות קריטיות:
1. לפנות מקום - הרעיון הוא לדחוף את כל הבגדים, מזרונים ושאר דיברי לינה לצ'ימיגג ולזווג אותו מעל הטופ. כך הכלוב נושא את המשקל ושימות בטבעות עגינה יאפשר לנסוע איתו בביטחון גם בכביש מהיר.
בנוסף, זווג ציוד חילוץ לגג הכלוב מהחלק הפנימי (בעיקר רצועות ודברים קלים)
2. לתמוך בחלק הקידמי של הטופ. למי שלא מכיר, החלק הקידמי של הטופ מוחזק ע"י השמשה. הרעיון הוא להשתמש בכלוב ועליו לבנות תושבת לטופ. כך יהיה אפשר לטייל עם שמשה מקופלת ולשרוד את השמש.
3. סמי גם ככה צפוץ, לשמור כמה שיותר על ראות ומקום מחיה. שלא ירגיש כמו בכלוב.
4. בטיחות במקרה של תאונה\התהפכות.
מצאתי דוגמה מצויין פה: http://www.billjohn.com/articles/arm...e/ttcage01.htm
קצת תומונות מהאתר, בתכנון שלי יהיו כמה שינויים:
חשבתי לבנות לבד אבל אין לי מכופפת או ניסיון בכיפוף. פגושים ומדרגות בניתי לבד אבל כלוב נראה לי יותר מידי לפרוייקט בשכונה.
כמובן עברתי על הכתבות באתר על בניית כלוב.
מי יודע לבנות כלוב כזה? המלצות על סדנה(עדיף איזור המרכז)?
יש המלצה לחומרים? סקדיול 40? איך בוחרים נקודות חיבור לבודי(בחינת חוזק)?
טיפים באופן כללי גם יתקבלו בברכה.
גילוי נאות, כן אני מחפש לעצמי פרוייקטים![]()
מעביר את העקרונות בצורה טובה:
https://youtu.be/3PvqtREO9mo
חוץ מהכיפופים עצמם, לדעתי אין סיבה שלא תוכל לבנות לבד, אתה צריך תכנון בסיסי, ללכת למישהו שיכופף, ואז לחתוך ולרתך את החתיכות. עלות עבודה של בעל מקצוע על כלוב יכולה להגיע גם ל5 ספרות ויותר.
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
יש כתבה ישנה של נמרוד על כלוב התהפכות לג'יפ. נראה לי שמכסה מה שצריך.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ראית את ההודעה של פלג מלפני כמה שבועות?
תפור עליך! ויש גם מכופפת בין שאר הכלים
צפוף גם ככה... למה לא חיצוני?
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
עברתי שוב על הכתבה, ואחד הדגשים שלו זה נושא הריתוכים - להוציא לאיש מקצוע.
אז אם אני לא יודע לכופף ויכולת ריתוך שלי לא מספיק טובה אז אין לי כל כך בררה אלה ללכת לסדנא.
אני מפספס משהו?
הכוונה לא לבנות כלוב בתקן מלא לתחרויות, אבל בהחלט משהו שישמור עלי אם אחליט להתגלגל מאיזה גבעונת - הרי גם ככה אני כבר שם, לפחות שהברזל יעשה עוד משהו פרט ללהחזיק את הצימיגג.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לכופף ניתן בבתי עסק שמתעסקים בזה. אתה מודד, מצייר, חותך קרטון ביצוע או קרטון רגיל או כל משטח אחר, לומד את המידות ואת הזוויות והולך למקום שמכופף צינורות. לאחר מכן אתה מרכיב, תופס בפיקים את החיבורים, מפרק והולך עם זה למסגר מקצועי שרק יתן את הריתוכים המלאים.
ככה את עושה לבד, חוסך הרבה אבל פחות מסתכן בבטיחות.
גלי גונן - סטודיו לעיצוב
מיתוג, באנרים, דפוס, וכל מה שקשור בגרפיקה (רוב הדברים המעוצבים כאן באתר...)
0504786665
אני יכול לבנות לך, אני יכול גם להשכיר לך מקום שתבנה לבד. זה לא מסובך.
בגדול אתה צריך בסה"כ בין 4 ל6 כיפופים.
אני מכפר טרומן.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אין לי הרבה מה לתרום לגבי איך לבצע...
אוכל לציין בפניך שיש עוד דרך לחסוך קצת ממרווח המחייה לנהג ולנוסע, ראה תמונה מצורפת.
אני יכול לתרום קצת מניסיוני לגבי ההתנהגות הצפוייה מהשינוי.
אני ניגשתי לmdo לייצור גגון לסמוראי שלי.
המטרה זהה לשלך, לפנות את ציוד השינה הקל מהנדלן היקר מפז בסמוראי ולאפשר נקודות עיגון ראויות בשפ"צ..
ראה תמונה מצורפת 2.
אומנם הוא חיצוני... אבל מעריך שמשקל הברזלים יהיה זה פחות או יותר.
יכול לומר שנפטרתי ממנו, נ.ב איתי תודה!
הוא הרג לי את הרכב, קודם כל מחייב מוט מייצב בכביש אחרת קצב התנועה יורד משמעותית והתחושה בבלימות ופניות .. לא נעימה בלשון המעטה.
מעבר לזה צריכת הדלק עלתה (שוב רבע כלוב/גגון חיצוני) ההאצות נפגעו קשות עקב המשקל הנוסף וכך גם האמינות ...לא ממליץ כלל אם אתה לא נעול כפול ועם גלגל גדול ב2 מידות..
העברת משקל לסרן האחורי ביחד עם בסיס הגלגלים הקצר ממילא בסמוראי ובתוספת המשקל על הגג... הסרן האחורי מתמודד עם המון משקל בכל עליה/הצלבה הכי קלה והאמינות תפחת. כדאי שהסרן הקדמי יסייע במאמץ באתגרים, ולצערי עם המהלך ומפסק הגלגלים הצנוע הוא מצליב יחסית בקלות מקד', בוודאי בעלייה כשכל המשקל מוסט לאחור. ותנעל קד' בלי קשר לכלוב/גגון. (:
ממליץ בחום לבקר אצל פלג, גם בנה את אחד הסמוראים המוקפדים שיצא לי לנהוג עליהם וגם בנה בעצמו כלוב שמהווה יצירת אומנות של ממש וגם הציע את הסדנה שלו להשכרה לביצוע פרויקטים שכאלה.
לגבי בעל מקצוע לביצוע, לכיפוף צינורות בלבד או לבניית הכלוב כולו, בלב כבד אמליץ לך על ארנון מרוקסוליד.. ובלב שלם אמליץ להתרחק מmdo. ואסכם שאתה מקבל מה שאתה משלם.
לפני שאסיים אציע אלט'
את הכסף להשקיע בציוד שינה במקום בכלוב.
שקש זוגי, מזרון מתנפח מעצמו זוג, אוהל קומפקטי. .. מבדיקה שלי באיזור ה2000שח.
3 פריטים נוחים שיחסית בניהול נכון של הנפח נוחים לעיגון באחורי סמוראי קצר פתוח.
תיק לגלגל ספייר הוא גם תוספת יעילה לנפח אחסון.
באופן אישי התאהבתי בסמו בעיקר בגלל הקלילות והזריזות ויכולת התמרון.. שמסתכמים למילה אחת, חופש!
הרגשתי שהגגון פגע מהותית באהבה שלי לרכב ואחרי 2 עונות טיולים הוא ירד מהרכב והוא נמכר בכמעט שליש ממה שעלה.Attachment 127288Attachment 127290Attachment 127287Attachment 127293Attachment 127291Attachment 127289Attachment 127292
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
חפש יוסי סימה בפייסבוק, הוא גם מכפר טרומן. פבריקטור בחסד.
1+ ליוסי... אם כי הוא מתקרב בחשדנות לבעלי סמוראי (:
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
קנה עכשיו מכופפת jd2 חדשה. צריך לשלם עליה...חחח
מכופפת לרייר עליה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
לא. תודה לך!
הגגון הזה זה הדבר השני הכי טוב שקרה לסמוראי שלי אחרי המעבר ל235.
(השלישי זה הכסאות של הוויאג׳ר 😉
בניגוד לבחור הנורא שלילי כאן למעלה, זה שמכר לי
גגון בשליש ממה שעלה לו, אני מאוהב בגגון הזה!
מוט מייצב? יש כזה בסמוראי?
פגם בתאוצה? במהירות הסופית?
אתה בעצמך ראית אותי שועט בכביש הבקעה בדרך למפגש ג׳יפולוג במהירות תלת ספרתית...
הסמוראי שלי חי באזור הררי. עליות וירידות זה חלק מהיומיום שלו.
מאיץ כמו שד. נוסע כמו שחת. הגגון הזה לא מורגש.
הגגון משמש להעברת רהיטים, הורדת מזרוני ים וקיאק לירדן ואפילו כבר העמסנו עליו תיק גג וציוד לסופש משפחתי על גדות הירדן (כולל 5 נפשות ווכלבה. בסמוראי! קצר! וכל זה כשיש גם יוקון בחניה.
רגע, יש עוד משהו.
רגע לפני הכניסה לשטח, בכביש הערבה, עצרנו לתקן מותחן אלטרנטור של הסמוראי שנשבר.
סיימנו. התנענו ולא שמתי לב שמכסה המנוע לא סגור עד הסוף....
והוא נפתח. בבת אחת. על כביש הערבה ב90 קמש...
אם לא הגגון/כלוב הזה, לא היה לי היום פרצוף!
(אני סקפטי שקורה "איי" של סמוראי בן 24 הייתה עומדת בפני מכסה מנוע מצופה אלומיניום מרוג עם תנופה ורוח של 90 קמש).
חוץ מזה, הוא הרבה הרבה יותר חתיך עם הגגון! 🤩
איתי
-----חשמלאי מוסמך----- איתי 052-2429970 בצפון הרחוק...
בסוף חוזרים למקורות !!! SUZUKY RULEZ ארוך ארוך ועדיין 87
שמרו על קשר