האם כדאי זו שאלה בעייתית כי לכל אחד כדאי משהו אחר.
יש שאלון מודבק למעלה. אם תעתיק אותו ותענה עליו הרבה אנשים יוכלו לייעץ לך טוב יותר על סמך הכרות טובה יותר עם צרכיך
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
שלום לכולם,
התקציב שלי הוא כ120 אלף עד 130 אלף.
הרכב אמור לשמש לנסיעה יומיומית לעבודה ( קצרה) ונוסף על כך כמובן נסיעה בשטח.
אני מעוניין ברכב ארוך, ולא רוצה שנתון נמוך מידי. המטרה היא רכב שטח אמיתי כמובן.
חשבתי על פאג'רו, אשר נמכר בשנתונים יחסים סבירים בהשוואה ללנד קרוזר בעיקר בגלל שבעבור תקציב דומה יש לרדת "חזק" בשנתון הרכב.
השאלות שלי הן כאלו:
היא האם יש רכבים נוספים מומלצים?
האם עדיף ללכת על הפג'רו או הלנד קרוזר במחירים האלו? (בהתחשב גם בעלות הטיפולים) ובגיל הרכב .
מנוע בנזין או דיזל? בהנחה שרוב הרכבים בשנתונים האלה כבר צברו ק"מ של 200 אלף וצפונה...
האם יש שנתונים פחות מוצלחים בפאג'רו? (לדוגמה האם עדיף לקנות אחד שנת 2010 על 2011 או הפוך בהתחשב בשינויים שנעשו במנוע ת מרכב או במכלולים)
עד כמה כדאי לי להתחשב הדגמים השונים בפאג'רו? (לימיטד, דזרט, דאקר)
או האם בהתחשב בתקציב הזה עדיף ללכת על רכב ישן יחסית כמו פאג'רו Q בשנתונים של 98-00 שיעלה כ30 אלף..
האם כדאי זו שאלה בעייתית כי לכל אחד כדאי משהו אחר.
יש שאלון מודבק למעלה. אם תעתיק אותו ותענה עליו הרבה אנשים יוכלו לייעץ לך טוב יותר על סמך הכרות טובה יותר עם צרכיך
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
בגדול גם הפג'רו וגם הלנדקרוזר רכבים מצוינים לשילוב שטח עם רכב משפחה יומיומי. הבעיה שלהם היא שהם יקרים לאחזקה. במיוחד שהתקציב הנ''ל מדובר על לנד קרוזר בן 12 עם רבע מיליון קמ או פאג'רו בן 9 עם קמ דומה.
קח בחשבון חלק מהכסף ליישור קו מכני + התאמות לשטח נגיד 10-15k בשביל לצאת מדוגם ולהיות שקט לתקופה מסוימת אחרי הרכישה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 125 אלף
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל, חריגה של עד 5000 אפשרית.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? הכיוון הוא רכב ארוך למשפחה (יש לבן שלי סוזוקי גימני והתכנון הוא טיולים משותפים). התוכנית בעתיד היא לעשות גם טיולים של מספר ימים עם לינה בשטח.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? נסיעות יומיומיות ולטיולים עצמם מעריך שכ15 אלף קילומטר בשנה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה) רכב יומיומי. אוכל להשלים, יש רכב שלישי של הבן שרוב הזמן בצבא.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?מאוד תלוי ברכב הנבחר, ובטיב הטיפולים שיהיה צריך לעשות. יש הבנה טכנית בסיסית.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אזור מרכזי
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? גם טיולים באזור יותר קשים וטכניים, בגבול הטעם הטוב. הטיולים הם לשם הטיול והטבע ולא בשביל העבירות עצמה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילנו לא מעט עם הגימני, בקבוצות בזוגות ובדד... יש ניסיון בנסיעת שטח.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול)
אזור הדרום: מכתש רמון, מדבר יהודה,אזור הר חמרן, ים המלח.... זה סתם מהראש ועל קצה המזלג. הכיוון הכללי הוא שהרכב יהיה מסוגל לעמוד בטיולים בתאי שטח שרמת העבירות שלהם לרכבי שטח "קשוחים" היא בינונית-קשה. ושוב, בגבול הטעם הטוב.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני לא משנה
ב. מנוע דיזל/בנזין לדעתי דיזל משיקולי אמינות המנוע בקילומטרז'ים הגבוהים יותר. אבל פתוח להצעות ודעות שונות.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) ארוך
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? כאן כדי לשמוע את דעתכם בנושא הזה,
התלבטתי בין פאג'רו "חדיש" בתקציב שלי או פאג'רו Q ישן... לא הגעתי להחלטה..
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
שקלתי אם ללכת על רכב בתקציב שהקצבתי לעצמי כמו פאג'רו או לנד קרוזר בשנתונים של 2008- 2013 בערך.
או אם ללכת על טרופר, פאגרו Q או פרדו בשנתונים של סביב ה2000.
אשמח לשמוע את דעתכם
אני ממליץ על פג'רו הכי חדש שתוכל הוא ישרת היטב בתנאים שציינת
לנד קרוזר לוקח אותך לרכב שכבר יעלה יותר ברמת התחזוקה כשבמקביל הערך מוסף שלו, ויש לו ערך מוסף משמעותי, פחות רלוונטי
כרכב טיולים שיודע להתמודד עם אתגר קשוח מזדמן הפאג'רו עושה את העבודה יפה מאוד
טרופר/טראנו/פאג'רו q ודומיהם קשוחים יותר אבל שוב, הקשיחות הזו אינה נחוצה ביחס לדרישות שלך והיא באה עם מחיר שלטעמי כבד - הנוחות, הבטיחות, האמינות כולם יהיו משמעותית פחות טובות וזה מחיר ששווה לשלם אם העבירות העדיפה שלהם חשובה אבל במקרה הזה נראה לי שלא.
שווה לשקול גם רקסטון. מעט פחות עבירות (ואם תתקין נעילה אחורית הפער הזה גם מצטמצם מאוד) לעומת פאג'רו אבל אתה עולה בשנתון ומקבל רכב עדיף בחלק מהפרמטרים.
אני מקנא בך על האפשרות לטייל בשטח עם הבן שלך תיהנו!
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אופציה נוספת היא להתאזר בסבלנות ולמצוא גרנד שירוקי 2009 (הדגם עם שלדת סולם וסרן אחורי חי עדיין). בתקציב שלך תוכל לקנות אחד ולדגם אותו ברמה מיכנית, שיפורים ומה של תרצה ואז יהיה לך רכב שתיהנה ממנו מאוד גם בשטח וגם בכביש.
ביחס לפאג'רו זה יותר התעסקות אבל יש פה סגנון אחר יותר מרגש לטעמי
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
עוד מעט סופ"ש
פאגרו bk בהחלט אופציה ראוייה.
שווה להסתכל גם על רקסטון. יאפשר לך עליה בשנתון וירידה בק״מ באופן משמעותי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
When your options low, I lift you from belowתגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...
גראנד שירוקי עם שלדת סולם???
דבר ראשון תודה לכולם על העזרה, לא מובן מאליו.
ראיתי רקסטון בודד ביד 2 שנת 2017 שנכנס בתקציב, אבל לפי הבנתי יכולות השטח שלו פחותות מהמתחרים למרות מנוע
ותיבת הילוכים ברמה גבוהה יחסית, שוב נטו מקריאה באינטרנט. לכן נכון לכרגע נראה פחות הכיוון.
לדעתי שתי האופציות המובילות הן:
הפאג'רו- יש בשנתונים יחסית טובים בידיים נמוכות, גם במחירים שמאפשרים לשים קצת כסף להגבהות מיגונים והחלפות צמיגים.
ראיתי רכבים יד ראשונה שנייה שלישית, כאלה סביב ה200 אלף קילומטר במחירים שנעים בין 90 ל120.
גראנד צ'ירוקי- אשמח לקצת יותר פרטים עליו והמלצות או ביקורות. זאת אופציה מעניינת, המחירים נעים בין 50 ל80 מה שיאפשר
תקציב מאוד גמיש לשיפורים.
מתחרה ישיר של פג'רו- ועם יכולות דומות - ניסאן פת'פיינדר.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אתחיל מזה שאני לא מכיר את הגרנד צ'ירוקי מקרוב. תיכף יבואו אחריי מומחים ויתנו מידע יותר מדויק
מה שאני כן יודע זה שהוא הגיע ארצה בשתי גרסאות שאחת מהן מוכוונת שטח (מצוידת בתיבת העברה quadra drive) ואחת מוכוונת כביש (quadra trac).
גם הגיעו 3 מנועים בנזין 3.7, 4.7, 5.7 + דיזל אחד של מרצדס. אינני יודע איזה מנוע נחשב להכין אמין או הכי מוצלח או הכי קל לתחזוקה. רצוי לברר לפני. כמו כל אמריקאי יש קהילה תומכת לאחזקה ושוק שיפורים זמין
בשאלת הרקסטון מול פאג'רו מול פת'פיינדר אישית אני הייתי מוריד את הפת'פיינדר מהמשוואה כיוון שהוא לא מביא לשולחן שום יתרון מהותי ובאותו זמן מדובר ברכב פחות נפוץ בכביש (זמינות חלקי חילוף) ויש הרבה סיפורים של אמינות בעייתית סביבו.
גם הרקסטון פחות נפוץ בכביש אבל לפחות הוא מביא לשולחן הרבה דברים כמו מידת גלגל מקורית טובה, מכלולים מצוינים (מנוע, גיר, תיבת העברה, סרנים), תא מטען עצום, קהילה קטנה אך מגובשת וכמובן מחיר רכישה אטרקטיבי לשנתון מתקדם
לא הייתי ממהר לפסול אותו
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יקי,
עם אלו רכבים יש לך נסיון מעשי?
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ניסיון אישי
סופה/גפ"ס בצבא
ג'ימני
גרנד ויטרה דור 3
לצידי טיילו רכבים מכל הסוגים
טרופר
טראנו
פאג'רו
לנד קרוזר
רנגלרים
כרכרות בריטיות
ויטרה דור 1+2
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יקי, אם אתה לא מכיר / מכיר רק שמועות - עזוב, תן למי שכן מכיר לענות.
ספציפית לגבי מה שנשאל - יש באתר מדריך מצויין לקניית גראנד צ'רוקי שכתב רמי.
פת'פיינדר - נפוץ יותר מרקסטון, מידת גלגל גדולה יותר ופוטנציאל שיפורים אמיתי ענק. בזכות שמועות ודעות קדומות כמו שייצגת היטב, הוא נהנה ממחיר שוק נמוך יחסית למתחריו הישירים.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
עם כל הכבוד התגובה שלך לא במקום. לא הייתי בעלים של כל רכבי השטח הקיימים בשוק (אני מניח שאתה כן) אבל ראיתי את הביצועים של רבים מהם בשטח. מה שאני לא יודע ממקור ראשון אני לא אומר. ולכן ציינתי מפורשות שלגבי הצ'ירוקי יבואו אחרים ויפרטו
את הפת'פיינדר דווקא כן ראיתי בשטח מאבד טורבו לדעת בגלל חדירה של חולות ולעומת זאת מביצועי השטח שלו לא עפתי. לעניות דעתי (וזה בדיוק מה שזה - דעה) אין לו שום יתרון ממשי על רקסטון (ובטח שלא על פאג'רו)
לא באמינות
לא בשנתון
לא ביחסי העברה
לא במידת גלגל מקורית
לא בזוויות
לא במרווח גחון
לא במומנט
אולי בהספק כן יש אבל זה לא מהותי בשטח
לכבודו יש דיעה אחרת? יתכבד ויביע אותה
אם פותח השרשור מעוניין להכיר את הרכב מיד ראשונה הוא יכול לפנות לקבוצת בעלי פת'פיינדר בפייסבוק/ווטסאפ ולקבל מידע מדויק יותר וזו גם המלצתי על כל רכב שמעניין אותו
מה שאני אומר, כמו מה שכל אחד אחר אומר הוא בסופו של דבר חוות דעת ממש כמו שפותח השרשור ביקש.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יש עכשיו ביד2 פת'פיינדר עם קילומטרז נמוך ויד ראשונה, שנת 2012 ב110.
על פניו מתאים ביותר לדרישות פותח הדיון.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שוב תודה,
לפאג'רו אין יתרון ביכולות שטח על הפאת'פיינדר?
הנעילה האחורית, השוק הענף וזה שהוא בניגוד לניסאן פחות נראה כמו טנדר סגור, יותר מושך אותי לכיוון הפאג'רו.
אשמח לקבל חוות דעת על מנועי הבנזין מול מנועי הדיזל בפאג'רו.
נוסף על כך, נתקלתי בפאג'רו בנזין שנת 2011, במצב שמור מאוד עם כ200 אלף קילומטר במחיר אטרקטיבי. אבל יש קאץ', המנוע שלו שבק ב160 אלף קילומטר והוחלף במנוע מפירוק בידי מוסך רשמי עם כל הניירת המתאימה. דעתכם בנושא?
(שמו לו מנוע עם 60 אלף קילומטר)
שמרו על קשר