לא מגיע לזה. זה אפילו לא ברמה של כתם בחניה.
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
שבוע טוב,
לעת עתה צמצמתי את האפשרויות לדיסקו 2 סופה והאינדיאנים .
באמת שאני לא רואה איך הסופה הקצרה מרווחת יותר מהג'ימני. תמונה להמחשה מלוח יד 2:
עוד לא יצא לי לראות מקרוב. כרגע מכוון לסופה ארוכה ואני אצטרך לבחון מקרוב את ההתאמות לספסלים לרוחב.
איל ונדב תודה על ההסברים לגבי הדיסקו 2.
מה הזמינות של החלפים/שיפורים בארץ? לפי מה שאני רואה הם די נדירים.
האם קיים יבוא מקביל או מונופול של היבואן? אתר בחו"ל ששולח לארץ?
מידת צמיגים מקורית היא להבנתי 29" ? עד כמה ואיך ניתן להגדיל? או לא צריך בכלל?
מה לבדוק בעת בחינת הרכב ?
חלפים ושיפורים בארץ ובעולם קיימים בשפע.
מידת גלגל לא ניתן להגדיל חוקית (למרות שהרכב מקבל באהבה מידות גדולות יותר בלי שום צורך בשינויים. מעבר לכך לכל בעיה יש פתרון...). לי זה מספיק אבל אני לא עושה שטח קשה. נוסע גם בלי הגבהה ובלי נעילות. מניח שבהעאכה גסה דיסקברי לא מוגבה ולא נעול מפגין עבירות של suv'ים אחרים שהם כן מוגבהים. הtc עושה עבודה טובה.
מיגונים- בעיקר למיכל דלק. שאר המרכב התחתון בנוי מאוד חכם (למעשה, אין אף suv שמתקרב אליו בנושא הזה). יש הממגנים את הביצה הקדמית- מצריך או מיגון סרן שלם שהוא מנמיך מסורבל ומיותר, או התחברות עם ריתוך לנקודה מסוימת על הסרן. אני את המיגון סרן העפתי.
הגישה שלי אומרת שברכב ישן, כמה שיותר טיפש זה יותר טוב, ולכן אני הייתי מעדיף רכב על קפיצי סליל, ללא כריות אוויר וללא ace.
לבדוק שקיימת נעילת דיפרנציאל מרכזי- חובה ותנאי סף לרכב שאתה רוצה לנסוע איתו בשטח. הרוב המוחלט הגיעו בלי (חוץ משל נדב), ורובם היום כבר עם.
לוודא שמערכת החשמל תקינה ולא נדלק אורגן אורות (חפש 3 אמיגוס, או נורת abs, או סתם abs בצירוף td5, או דיסקברי, כאן באתר ושב לקרוא). הימצאות התקנות מקומיות (איתוראן פוינטר וכו...) היא בד"כ חסרון. אם נעשו שינויים במערכת החשמל חובה לוודא שהם לא התלבשו על כל מיני חוטים קיימים שמשגעים את הרכב, אלא בהתקנה עצמאית (לאו דווקא עצמית) ונקיה.
נזילות שמן - תיבת הגה, תיבת העברה, צמת מזרקים (שוב, להריץ כאן חיפוש ולקרוא על שמן בצמת מזרקים),מנוע.... בעצם כל מכלול שיש בו שמןבסופו של דבר זה לנדרובר, נזילות קיימות כמעט בכל הרכבים ברמה כזאת או אחרת ולא הייתי פוסל רכב על זה, אבל להבין מה המשמעות של כל רטיבות והאם זה ידרוש טיפול מצידך.
חופשים בדרייבשאפטים או רעידות בנסיעה (80 קמש/120 קמש). חופשים בדיפרנציאל האחורי- מערכת ה,tc יודעת לייצר עומסים על הדיפרנציאל ולייצר חופש (כמו בכל רכב שטח עם tc).
גומיות במתלים ובמיוחד קופלונג דרייבשאפט אחורי.
בגיל של הרכבים, גם החדשים ביותר מביניהם, אם לא הוחלפו צנרת המים והסולר (מה שעשוי גומי)- אתה עלול לסבול מצרות צרורות. גם חלקי פלסטיק לא שורדים יפה ברכב הזה.
חלודות:
ברכבים עם גג נפתח, באזור הגג נפתח. מעבר לזה- במסגרת החלון הקדמי- בעיקר בפינות החיבור לגג.
חלקי חילוף ושמן מנוע- עדיפות למי שלא חסך על הרכב. למשל, בריטפארט היא חברת אפטרמרקט, שלי אישית נסיון רע איתה. במוסך שבו אני מטפל הוא אוהב להשתמש בהם, כי החשבון ללקוח יוצא יותר אטרקטיבי. אני מתעקש. בעיקר על פילטרים.
לא שולל רכב עם כאלו חלפים, אבל יתרון ברור למי שמשתמש במקורי (והם לא כאלו יקרים).
גיר:
בגילאים של הרכבים הללו כבר בד"כ נדרש שיפוץ גיר. עסק לא זול. לי עלה כ5,000 ש"ח (חלק מיישור קו שעשיתי לאוטו בקניה). אם לא עשו ייתכן וזה ייפול במשמרת שלך. להבין אם צריך.
מנוע:
בהרבה רכבים (בעיקר מהחצי השני של 2003 ומעלה) ניתן לבצע צריבת מחשב ואם נעשה נכון משפר מאוד את הביצועים בכביש. לא הכרחי אבל אם אתה בודק הרבה רכבים ושם לב להבדלים בכוח- ייתכן וזאת הסיבה.
יש תופעה של התעוותות סעפת פליטה ובריחת גזים. לבדוק.
Egr- יתרון לרכב עם egr מבוטל. לא צריך קיט מיוחד ניתן פשוט לבטל את הסולונואידים שמפעילים אותו. להסבר מעמיק תצטרך לדבר עם גרשון. זה לא סיפור. אצלי פשוט שלפתי את צינור הואקום מהסולונואידים וסתמתי את הקצוות למנוע בריחת ואקום לפני טסטים הייתי מחזיר עד שפעם אחת שכחתי וראיתי שאין השפעה על בדיקת הפליטה. היתרון לרכב מבוטל הוא שהוא נסע פחות שנים עם egr, ןצבר פחות טינופת בסעפת חניקה והאינטרקולר.
לקחת לבדיקה אצל מישהו שמבין ומכיר את הרכב ויש לו גם מחשב סריקת תקלות רציני (לא כל גאדג'ט יודע לקרוא גם מחשב בודי וגיר. גם מבין הייעודיים, לא כולם יודעים לקרוא הסטוריה של תקלות שלא קיימות בלייב).
פלסטיקה באופן כללי-
לא נקודת חוזקה. רכבים שחנו כל חייהם בחניה מקורה יהיו במצב טוב יותר. מי שיש לו בעיה עם פלסטיקים סדוקים יצטרך לעצום עיניים, או לשים בצד עוד כמה זוזין כדי להחליף, או לקנות ממישהו שהחליף (שכנראה מתחזק את הרכב ברמה הכי גבוהה שאפשר ויבקש עליו הרבה כסף).
ריפוד תקרה נופל? בסדר, ומה שלומך?סתם. צוחקים. יש הרבה שסידרו. לי זה עדיין לא מפריע ברמה הזאת.
נעשה קצת בשליפה ולא מסודר, יבואו החברים וישלימו.
כאמור אני חולק על איל מ. בחלק מהדברים(בעיקר מה שקשור לתחזוקה ושיפורים), נזילות שמן-לא מקבל אותם ולא סובל אותם, אבל אם האקזמפלר הניבדק נפל על זה לא לפסול אותו כי פשוט יש כאלה כמו איל שאין להם זמן או שהמכונאי שלהם היתייאש או שפשוט הוא זרק להם את המשפט לפתנתאון "ככה זה בדגם הזה".
לטיולים מעבר לשבילים והמסלולים הידועים לנו אז מומלץ להגביה ולמגן, בעיקר מיגון ביצים ודלק.
רוב אלה שמוגבהים לא מטפלים בקופלונג הידוע לשמצה בגל הינע האחורי, המלצה שלי להעיף אותו ולשים צלב בריא אחרת הוא תוקע אותך.
כנ"ל גל הינע קידמי שאם מתפרק בנסיעה נותן מכה לגיר ושובר אותו, אז אם הרכב מוגבה לוודא שטופל גם זה(ולא, גל הינע של דיפנדר זה לא ניקרא מחוזק).
ברכבים מהשנתונים האלה הבוקסות בסרנים כבר גמורות ומומלץ לעבור למשהו יותר מותאם לשטח.
בוקסות בזרועות watts כנ"ל-סתם מרעישות וזה מעצבן בכל באמפ בכביש או בשטח.
Tc - לא אוהב אותו, בשום רכב. הסוף ידוע מראש בדמות דיפ' שבור/טחון, אז להיתכונן גם לזה, במחיר שמבקשים בארץ על דיפ' מפירוק אתה מביא נעילה מחו"ל של אשקרופט שהרבה יותר חזקה, ולא אין בעיה עם ציריות כמו בדיסקו 1 למשל.
לכל השאר כמו שאיל רשם יש טונות של מידע ברשת איך ומה לעשות/לפתור, וכן אקזמפלר שמור ומטופל יעלה בהתאם.
כמו שרשמו יש 2 או 3 שמוכרים והם מוכרים בקבוצת הווצ אפ שלנו ככאלה שמתחזקים ללא פשרות, בתמורה הרכב מפגין אמינות.
מעבר לכל האמור לעיל יש כמובן עוד כל מיני סעיפים חלקם הוזכרו כאן וחלקם לא, כשתינעל על אחד ספציפי תשאל כאן ונשתדל לענות.
וכן איל, 2003/4 בדגמים המפוארים(כמו שלי😎הגיעו עם נעילת דיפ' מרכזי מקורית ויש כמה כאלה שאני מכיר.
RAM 3500 on "35
אספנות זה לא עם מנוע 4.0 HO (מנוע של סופה) אלא מנוע קצת חלש יותר או מנוע 4 צילינדרים. אני גם מניח שבמחיר כזה קל ליפול על גרוטאה.
אבל עם מזל, עירנות וזריזות על הלוחות בארהב זה אפשרי בהחלט. זה רכב נפוץ וזול. ברור שאם מראש מעלים את התקציב קל יותר למצוא כלי שמור ובמצב טוב בלי להמר.
הסתכלתי בשביל הספורט גם בmobile.de וגם באירופה המחירים (אבל של כלים לא יפים) דומים.
הנה דוגמה מעכשיו. בלי לחפש יותר מדקה
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
מדהים.
במחיר הזה. נדב. אתה צריך להחליף גוף. יש לך כבר נסיון בזה
Sent from my iPhone using Tapatalk
צועניה ..
למיטב זכרוני ניתן לייבא רכב אספנות או עד שנתיים על הכביש. 1996 זה ״חדש״ מדי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
למה, מה רע לי עם מה שיש ??
אם כבר, אז למצוא צ׳רוקי מודל 90, לקנות אותו כמו שהוא ואז (בסדנא שם, בשביל החשבונית), להחליף לו למנוע של golang עם מערכת הזרקה תואמת, סרני 44 אפטרמרקט (קדמי היי פיניון), אם אתם בעניין של גיר אוטומטי אז צרפו גם רוביקרולר, צמיגים במידה נורמלית, חיזוקי שילדה, אולי קיט היגוי משופר... ואז תשלחו לארץ ...
וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ה +1 שלי
אתה חייב להצטרף לנסיעת / הכרות קרובה הרכבים שמעניינים אותך
ואז תצמצם את החיפוש שלך...
XJ לדעתי קטן מידי לדרישות שלך. תקפוץ לאחר מהחברים כאן ותראה מה אתה מרגיש
ZJ - מומלץ מאוד לדרישות שלך מפנק בשטח ומתאים מאוד גם למשפחה ועבירות מעולה
WJ בנזין או דיזל כמו ה ZJ מבחינת פינוק ושטח -גילוי נאות אני עם WJ 2.7 CRD סגרתי השבוע 4 שנים , מדהים לצאת לטיול בעלות נמוכה משמעותית מבנזין.
אני עם סיקס קצר מדוגם לשטח ומכיל המון המון פריטים וגם מקום לחמש נפשות , מוזמן לבוא ולהתרשם .
רשימה חלקית - ספסל ( שלושה מושבים עצמאיים כולל חגורות ) רוחבי אחורי , מקרר גדול ( 50 ליטר ) + מקרר קטן ( 10 ליטר ) , שתי מגירות לציוד ( כל אחת בנפח של - 60 ליטר ) , מיכל מים גדול ( מתחת לבודי - 60 ליטר ומחומם ) , חלון קדמי נפתח , מזגן כפול + חימום , מקלחת שדה .
בטוח ששחכתי עוד כמה פריטים .
כמו כן ציוד לינה הכולל אוהל קולמן 6 + מיטות ושמיכות .
הכל עניין של תיכנון וסידור נכונים .
וכן , מכיר היטב גם ג'ימיני - יש שניים במשפחה - הרבה הרבה יותר גדול ומרווח .
מוזמן לקפוץ לביקור .
אילן - 050-5249686
איך אני נהנה לקרוא מבין השורות....
רכב שלישי, לטיולים בלבד, ידני בא בחשבון, בנזין... דגש על שטח יותר אתגרי...."גם סופה באה בחשבון"... ואני יכול לדמיין אותך מביט במהירות לצדדים, בודק מאחורי הגב. הנה, נאמרה המילה המפורשת "סופה" ולא נפלו השמיים. אשתך לא עומדת שם עם עיניים רושפות ונבוט ביד....
מה שאתה רוצה וצריך זה סיקס/סופה. נקודה. זה הדבר האמיתי. על זה חלמת כשנהגת בג'ימני. לזה קיווית כשהגיעו הזמן והיכולת לרכב שלישי בבית, רכב שלא תלויים בו ביומיום ולא נוסע הרבה קילומטרים בשנה, מוקדש כולו אך ורק להנאות השטח.
עכשיו אתה רק צריך "לצאת מהארון" הוירטואלי של "ה-SUV ההגיוני למשפחה".
רגע, Jeep מייצרים גם SUV טובים: האינדיאנים הם אחלה, חזקים ומפנקים, גם אני מעדיף אותם על כל מיצויוטה. אבל זה לא הדבר האמיתי.
נכון שכתוב עליהם Jeep והמכניקה של מופאר מעולה כמו תמיד, אבל היא עטופה בתחפושת של טו-מאץ' פלסטיק וגאדג'טים באיכות נמוכה (שזה בדיוק המקום שבו לכלי רכב אמריקאים יש נחיתות ביחס ליפנים - איכות הרכבה, איכות של פלסטיקה, עמידות לאורך שנים של מערכות חשמל ואלקטרוניקה וכו') בנוסף, האינדיאנים לוקים בתא מנוע צפוף שסובל מבעיית פינוי חום ביחס לג'יפים האמיתיים כמו סיקס/סופה/רנגלר YJ/TJ. זו צרה אמיתית ולא אני המצאתי את זה.
במקרה של ה-XJ - למרות 5 דלתות, דווקא זה מקרה מובהק של אוטו קטנטן וצפוף להחריד מבפנים. ירגיש לך אשכרה ג'ימני עם עוד 2 דלתות. זה בהגזמה כמובן, אבל הוא ממש צפוף והדוק. אני לא יודע מה הגובה שלך, אבל לגבוהים לא ממש נוח בו. קצת מוזר כי זה אוטו אמריקאי ברמ"ח מכלוליו, אבל זו עובדה. אולי כי נולד ב-84' בתקופת הבעלות של רנו שכיצרן אירופאי האמין והתמחה בשנים ההן במכוניות קטנות.
חפש את האשה: המכשול המשמעותי ביותר לרכך ולהתגבר עליו בדרך לסיקס/סופה - אישור חד משמעי מהאשה. לא ברמיזה, לא בכאילו, לא בסחור-סחור, אל תעבוד עליה כי זה יחזור לך בהפוכה ובעוצמה ישר לפרצוף אחרי שכבר תיקשר לג'יפ. הכל צריך להיות גלוי, רק בפה מלא וכל הקלפים על השולחן ואם יש ספק, אז אין ספק ולא נכנסים להרפתקאה הזו. אשתך צריכה להיות מודעת שהמשמעות הברורה היא שנכנסת פילגש/מאהבת תובענית למשפחה. ואני לא מדבר על גודל ההשקעה הכספית (שבעבודה עצמית היא נסבלת לחלוטין), אלא על אוטו שדורש בעיקר אהבה. אהבה אמיתית. אהבה וצומי שיבואו על חשבון דברים אחרים שאולי חשובים לה. לא כל אשה נורמלית תסכים בעיניים פקוחות ובהכרה מלאה למשולש פוליאמורי שכזה.
קיבלת אישור? חתום בשלושה עותקי םאצל עו"ד ונוטריון?....יופי! אשתך זורמת עם השגעון?... רבים כאן מקנאים בך. ועכשיו לתכל'ס......
איך שומרים על הג'יפ: עם סיקס/סופה, עוד לפני שקנית, אתה מוכרח שיהיה לך מקום חנייה בטוח ומאובטח. כזה שתוכלו אתה וזוגתך לצאת לעבודה מדי יום בראש שקט בלי לחשוש בכל רגע שהנה, בדיוק עכשיו גונבים לכם את הג'יפ. וגם אז צריך אבטוחים קשיחים כמו מנעולים וסנדלים למיניהם.
איך קונים ג'יפ אמיתי: אם התשובה חיובית וזה מה שאתה רוצה וגם יכול להתמודד עם המשימה - לך לראות ולבדוק מועמדים עם מישהו שמנוסה בכלים האלה ומכיר את כל השטיקים. זה לא צחוק! יחסית לגילם המופלג, הם יקרים. המחירים שלהם משתוללים. המון כלים מוצעים למכירה על ידי אנשים שלנו יש בעיית אמון בהם ורתיעה בסיסית, מוצדקות/לא מוצדקות מהם - בני-דודים/ערסים/סוחרים/מכונאים מפוקפקים, צעירים תפרנים שחיפפו בתחזוקה בגלל חסרון כיס וגם לא מעט שרלטנים שינסו לדחוף לך קומבינה כזו או אחרת.
למרות שהג'יפים הללו נורא פשוטים לכאורה, יש הרבה מאוד נקודות תורפה ומלכודות לבדוק בהם וקל מאוד ליפול על רמאים, על קומבינות ו/או על גרוטאות - ואחר כך להצטער על הרגע שבכלל נכנסת לזה. כי זו לא הסופה שצריכה להתאים לך, זה אתה שצריך להתאים לה. אז עדיף להיות סבלני, אולי גם לשלם קצת יותר ולהתחיל את הרומן ברגל ימין עם ג'יפ טוב ששווה את זה.
וגם אם כל התשובות חיוביות ומצאת את הג'יפ האחד ששווה את זה - תתכונן ליישור קו לא קטן. ולפחות תתנחם שיישור הקו הזה, כמו כל דבר בג'יפ האמיתי, יעלה הרבה פחות מאשר לסגור פינות באקווריום פלסטיק מטלי מייד-אין-ג'פאן.
מרחב פנימי: ג'יפ קצר אמריקאי מקורי (CJ7, רנגלר YJ)אכן לא מרווח ו/או שימושי יותר מג'ימני למעט במימד רוחב. סופה/סיקס ישראליים "קצרים" כבר ארוכים יותר ומרווחים משמעותית מג'ימני בכל פרמטר.
ושוב - זה מורגש בעיקר במימד הרוחב. אפשר וחצי להכניס מושב רוחבי לשלושה ישבנים. אפילו מאוד מרווח. הוא יהיה מותקן מעט גבוה יותר ועדיין יהיה נוח מאוד ומרווח גם לאנשים גבוהים.
את המושב האחורי מתקינים איפה שרוצים על "ציר האורך" של האוטו. אין מיקום שנקבע מראש. זה כמו לגו - הכל יהיה כרצונך ולפי העדפתך ונוחותך. אם יושבים בו רק ילדים ומרחב לרגליים פחות קריטי, תמיד אפשר להתקין אותו קצת יותר קדימה ולהרוויח שטח אכסון נכבד מאחוריו.
איחסון ציוד: הבעיה העיקרית בג'יפ פתוח/ברזנט היא שקשה לאחסן "לגובה". אם מדובר בג'יפ שסגור בסגירה קשיחה, אין בעיה כמובן.
קצר או ארוך: סיקס/סופה קצרים נחשבו פעם ליותר "סקסיים". רבים קנו ג'יפים ישראליים ארוכים וקיצרו אותם מסיבות של ויזואליה נטו. היום דווקא הסופות הארוכות-פתוחות הן המבוקשות ביותר וכמובן שהמרכב עם הזנב הארוך תמיד יהיה יותר פרקטי. זה הגיע למצב הזוי שכבר יש כמה בעלי מקצוע בתחום קיצורי הג'יפים שהיום מתמחים גם בהשתלת הזנב המקוצץ בחזרה לג'יפים שקוצרו בעבר...
סגור או פתוח: ברכב שלישי לטיולים בלבד זה ברור - רק פתוח עם סגירת ברזנט! לסגור סיקס/סופה בפח/פיבר זה לסטות בגסות מהעקרונות הבסיסיים של ג'יפ אמיתי, לפספס את הייעוד המקורי ולוותר על הכיף האמיתי.
בשורה התחתונה אל תירתע - אין שום דבר טוב, כייפי ונכון יותר מהג'יפ האמיתי. בהצלחה!
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
שמרו על קשר