Close
עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 21 עד 40 מתוך 46
  1. #21

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן צפיה בהודעה
    נתת חישוב מידת צמיג לא קיים.

    קוטר חישוק 16״ וקוטר חיצוני של 29״.. ברוחב של מידה 33..

    החישוב הרבה יותר פשוט.
    ליטר אויר שוקל 1.2גרם.
    תכפיל את הליטרים בלחץ נתון.
    זה ישנה את התוצאה מהותית?


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  2. #22
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,101

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    זה ישנה את התוצאה מהותית?
    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    פי 2..

    שקיק גרעינים שחורים.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  3. #23

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי de fox צפיה בהודעה
    OK זה תרגיל משעשע לתקופת בידוד, אני קצת חלוד בחישובי גזים אידאלים אז תרגישו חפשי לתקן:

    משוואת הגזים האידאליים:
    PV=nRT

    על מנת לא ליפול על המרת יחידות אני מפרט כל רכיב ואת היחידות בו נלקח.

    P = לחץ [Pa] צמיג מלא ב 35 PSI שהם 241316.5 פסקל

    V = נפח [m^3]- צמיג תיאורטי בקוטר חיצוני של 75 ס"מ, קוטר פנימי של 41 ס"מ ועובי 29 ס"מ = 0.09 מטר מעוקב
    R = 8.314 = קבוע הגזים ביחידות של Pa ו m^3
    T = טמפ' בקלווין, ניקח 25 מעלות צלזיוס שהם 298.15 קלווין
    n - מספר מולרי

    נבודד ונחשב את n על פי הנתונים מעלה ונקבל ש n= 1.05

    עבור אוויר שהוא תערובת גזים המסה המולרית המשוקללת היא = 28.96 g/mol

    נכפיל במספר המולים שחישבנו: 1.05*28.96 = 30.4 גרם

    לא ממש משמעותי בקיצור...
    טעות חישוב שלי:

    n=8.76

    על כן מסת האוויר בצמיג הנ"ל בלחץ 35 PSI יהיה 253 גרם

    - - - Updated - - -

    ציטוט נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן צפיה בהודעה
    נתת חישוב מידת צמיג לא קיים.

    קוטר חישוק 16״ וקוטר חיצוני של 29״.. ברוחב של מידה 33..

    החישוב הרבה יותר פשוט.
    ליטר אויר שוקל 1.2גרם.
    תכפיל את הליטרים בלחץ נתון.
    המידות שנתתי מתייחסות למידות בפועל של צמיג 31 עם קצת העגלה למעלה

  4. #24

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    חייבים לפצל את זה מהשרשור הראשי


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  5. #25

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    בפישוט המשוואה, עבור אוויר בטמפ' סביבה של 25 מעלות צלזיוס:

    m=PV*0.0116

    כאשר :
    m זה מסה בגרמים.
    P זה לחץ ב Pa.
    V זה נפח ב m^3.

    או:
    m= PV*0.08

    כאשר:

    m זה מסה בגרמים.
    P זה לחץ ב PSI.
    V זה נפח ב ליטרים.

  6. #26
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,101

    ברירת מחדל גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי de fox צפיה בהודעה
    המידות שנתתי מתייחסות למידות בפועל של צמיג 31 עם קצת העגלה למעלה
    לא ממש..
    כתבת קוטר חיצוני 75, זה צמיג 29
    41סמ פנימי זה חישוק 16.
    יחד, זה הרבה פחות אויר מאשר צמיג 31 שגדול יותר בקוטר החיצוני וקטן יותר בפנימי.


    כל הבלגן הזה בשביל להכפיל (נפח בליטרים*1.2ג״ר/ליטר)*לחץ באר.
    בהנחת טמפ סביבתי של 25מעלות.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  7. #27
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,101

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    חייבים לפצל את זה מהשרשור הראשי
    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    לא מפריע!
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  8. #28

    ברירת מחדל גלגל ספייר קל ל-CJ

    לדעתי אתם מפספסים בחישוב.
    החלק הפנימי של הוונטיל מוריד מעט מהנפח





    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  9. #29
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,101

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    לדעתי אתם מפספסים בחישוב.
    החלק הפנימי של הוונטיל מוריד מעט מהנפח
    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    ואם הוא ממלא 99% חנקן אנחנו בכלל לא בכיוון..
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  10. #30

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    לכן הצעתי הליום


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  11. #31

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן צפיה בהודעה
    לא ממש..
    כתבת קוטר חיצוני 75, זה צמיג 29
    41סמ פנימי זה חישוק 16.
    יחד, זה הרבה פחות אויר מאשר צמיג 31 שגדול יותר בקוטר החיצוני וקטן יותר בפנימי.


    כל הבלגן הזה בשביל להכפיל (נפח בליטרים*1.2ג״ר/ליטר)*לחץ באר.
    בהנחת טמפ סביבתי של 25מעלות.
    בחייאת דורון, זה מדדתי פעם פיזית את הצמיג שלי עם מטר. ואני אזרום איתך...קח פי 2. המסקנה אותה מסקנה...משקל האוויר זניח.

    והנוסחא המלאה היא בכלל לא בלגן.... מעדיף להבין לבד למה ובאיזה תנאים משקל האוויר הוא 1.2 גרם לליטר ובאיזה יחידות של לחץ יש להכפיל על מנת לקבל תוצאה נכונה.

  12. #32
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,101

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ברור שהאויר בצמיג זניח.

    אבל המידות צמיג זה מספר.. שלא משתנה, גם באינצים וגם בס״מ.

    מה נשאר חוץ מלמדוד צמיגים וירטואליים?
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  13. #33

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    לדעתי אתם מפספסים בחישוב.
    החלק הפנימי של הוונטיל מוריד מעט מהנפח





    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    וואי וואי.... צריך לחשב מחדש



    - - - Updated - - -

    ציטוט נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן צפיה בהודעה
    ברור שהאויר בצמיג זניח.
    זה לא היה ברור לכולם.... על כן התרגיל המתמטי

  14. #34
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,101

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי de fox צפיה בהודעה
    וואי וואי.... צריך לחשב מחדש



    - - - Updated - - -
    זה לא היה ברור לכולם.... על כן התרגיל המתמטי
    אתה אל תפריע לאגדות עם מספרים..

    הדיון הבא:
    מה יותר כבד, קילו נוצות או קילו אבנים?

    אם זורקים מראש חצצון סמוראי וטרופר, מי מגיע ראשון למטה?
    (סמוראי פתוח עם גלגלים מקוריים וטרופר עם מנוע עובד).
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  15. #35
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    13,070

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    אני נותן לשרשור הזה עוד שתי הודעות לפני שמגיעים למתח/זרם ולמצברים.

  16. #36

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    אוי מה הצתתי פה...
    הבידוד עושה את שלו
    מה שבטוח שבספייר החדש שלי כן יהיה אויר אפילו קצת בעודף

    עכשיו לעיניין, אין חופשים , הגלגל לא יושב על הבודי בניתי מתקן גיבור על הפגוש,.

    גאנט של גימיני זה 15 אינץ , מה הרוחב ? 5?
    השאלה היא האם צמיג 31.10.5 יעלה על גאנט של גימיני??
    האם יש לו מספיק אופסט להכנס על דנה 44 או 33??
    אני מעדיף לא לרדת בהגזמה בקוטר רק בשביל הצאנס הנדיר שבאמת אצטרך את הרזרבי באמצע טיול.

  17. #37

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי talb_s צפיה בהודעה
    אוי מה הצתתי פה...
    הבידוד עושה את שלו
    מה שבטוח שבספייר החדש שלי כן יהיה אויר אפילו קצת בעודף

    עכשיו לעיניין, אין חופשים , הגלגל לא יושב על הבודי בניתי מתקן גיבור על הפגוש,.

    גאנט של גימיני זה 15 אינץ , מה הרוחב ? 5?
    השאלה היא האם צמיג 31.10.5 יעלה על גאנט של גימיני??
    האם יש לו מספיק אופסט להכנס על דנה 44 או 33??
    אני מעדיף לא לרדת בהגזמה בקוטר רק בשביל הצאנס הנדיר שבאמת אצטרך את הרזרבי באמצע טיול.
    שים לב - הגלגל הרזרבי חייב!!! להיות בקוטר זהה לגלגל המקורי .
    הדבר נובע מזה שכאשר אתה משולב כל ארבעת הגלגלים סובבים באותה המהירות , אם גלגל אחד יהיה קטן ( אפילו במקצת ) ייווצר עומס רציני על כל מערכת ההנעה ( מניסיון ) , דבר היכול להוביל לשבר מכני .

    אילן

  18. #38
    חבר רשום סולי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2004
    מיקום
    Somewhere over the rainbow..
    הודעות
    6,448

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    שטויות .. גם ככה משלבים להנעה כפולה בקרקע עם מקדם חיכוך נמוך.

    המקום היחיד שזה עלול להפריע זה בנסיעה על אספלט עם נעילה אוט' בסרן האחורי.

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
    "רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
    אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."

  19. #39
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    ציטוט נכתב במקור על ידי יונימוג אדום צפיה בהודעה
    שים לב - הגלגל הרזרבי חייב!!! להיות בקוטר זהה לגלגל המקורי .
    הדבר נובע מזה שכאשר אתה משולב כל ארבעת הגלגלים סובבים באותה המהירות , אם גלגל אחד יהיה קטן ( אפילו במקצת ) ייווצר עומס רציני על כל מערכת ההנעה ( מניסיון ) , דבר היכול להוביל לשבר מכני .

    אילן
    +1!

    גלגל רזרבי זה הדבר האחרון שהייתי חוסך בו.
    רצוי שיהיה מאותו דגם ועל ג'נט זהה לכל היתר.
    וכן, אני יודע שזה כבר קטנוני, אז לפחות צמיג באותה מידה.

    עדיין יש פנצ'רים בעולם. במיוחד כשמוציאים הרבה אוויר.
    גם צמיגים גיבורים מהטריטוריה של טויו ושות' נקרעים בדופן וחבל לקלקל טיול בגלל זה.
    בטח בג'יפים עם נעילות אוטומטיות, שם אפילו שני צמיגים באותה מידה אבל מדגמים/יצרנים שונים, עלולים להראות הבדל מסוים בקוטר ואז האוטו מושך הצידה וגם יש עומס מיותר על חלקי מערכת ההנעה.

    אם מוכרחים, אפשר לחסוך משקל עם ג'נט סגסוגת. אבל צריך לבדוק ולוודא שהוא אכן קל יותר בפער שיצדיק את כאב הראש. אני לא הייתי טורח בכיוון הזה, יותר חשוב לדעתי שהגלגלים שעליהם הרכב נוסע יהיו קלים יותר.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  20. #40

    ברירת מחדל תגובה: גלגל ספייר קל ל-CJ

    מתעלק על השרשור ושואל:

    1. גלגל ספייר נוסף (כלומר שני גלגלי ספייר) - רלוונטי/ מיותר?
    פרטים נוספים: יש ערכת תולעים וקומפרסור, מדובר בגימני כך שאם כן - זה על הגג.

    2. במידה וכן, עד כמה זה נורא שהספייר (השני, כלומר סיכוי קטן שיהיה בשימוש) יהיה גאנט ברזל בעוד השאר הם גאנט סגסוגת?

עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. כיסוי גלגל ספייר
    על ידי Orang בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 18-09-17, 20:19
  2. סגר למתקן גלגל ספייר
    על ידי עומר4X4 בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 14-05-17, 21:52
  3. גלגל ספייר
    על ידי dror.f בפורום פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 27-06-15, 19:23
  4. גלגל ספייר
    על ידי amit_san בפורום לוח מודעות מעוניינים לקנות
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 01-06-13, 21:58
  5. גלגל ספייר
    על ידי אייל ס. בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 18-05-08, 18:56

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •