Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 22
  1. #1
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Denton Tx
    Posts
    2,657

    Default שאלת אטמים

    יש לי לאטום חלק מלא שמן, במה להשתמש במידה ואין לי אטם מקורי לחלק?
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  2. #2
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    מה שלמדתי מדני (מכונאי וותיק לציוד הנדסי כבר) הוא למרוח שיכבה הכי דקה-דקה של RTV עם האצבע על שני בצדדים. לתת לו להתייבש לגמרי ולסגור. לי זה תמיד עובד ולא היו לי נזילות עם השיטה הזו.

    בכל אופן, יש לקנות אטם אוניברסאלי לפי מטר רררררץ בחנויות החלפים. זה מגיע בכל מיני עוביים. צריך פשוט לשאול לגבי המוצר הזה ולקנות איזה מטר וחוצי, שניים, ושיהיה בבית.

    אם אתה רוצה לקפוץ לקחת ממני אטם אתה מוזמן. אני רוב השבוע בבית.

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  3. #3

    Default

    RTV אדום- לא של אמבטיות, אלא ייעודי לאטימה ברכב.
    יש בכל מיני צבעים (לבן, כחול, אדום, שחור), לפי תכונות שונות, בדרך כלל זה אחיד אצל כל היצרנים הגדולים (בארץ יש, בין השאר את לוקטייט ואת PROSEAL מבית סופרגלו). הPROSEAL האדום (או בורדו אצל לוקטייט) הוא לטמפ' גבוהות אבל לא מאד, עמיד טוב לממיסים (שמן...) ומספיק גמיש- החומר הכי רב שימושי שמצאתי לרכב (וגם יש בכל החנויות).
    הנה רשימת חומרים של PROSEAL (שים לב- האדום מוגדר כ HIGH TEMP):
    http://www.pacertech.com/html/proseal_chart.html
    אני ממליץ לא למרוח עם האצבע, אלא לשים עם השפיץ שעל השפופרת, באמצע ה"בשר" של החלק שסוגרים, ולעשות מעגלים מסביב לחורים לברגים (זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע...)
    כל זה טוב אם לא צריכים אטם בעובי מדוייק! אם כן- יש פלטות של חומר אטימה בכל מיני עוביים, וחותכים לפי הצורך חורים, לפי האטם המקורי. עוד מקום לא לשים בו RTV זה מתחת למכסה שסתומים, או דברים דומים- חיבור של פח על גבי בלוק, זה מדביק את המכסה, ואי אפשר להוריד אותו.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  4. #4
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Denton Tx
    Posts
    2,657

    Default

    אסף, לחכות שזה יתיבש לחלוטין, או לסגור כשזה עוד רטוב?
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  5. #5

    Default

    רק על יבש. ולנגב עם סמרטוט יבש לפני ההדבקה. ורצוי לקלף עם שפכטל את השאריות מהאטם הישן.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  6. #6
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    נ.ב. מאד קל ומומלץ לנקות עם מברשת פלדה מולבשת על דיסק. המשטח יוצא מבריק וישר.

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  7. #7

    Default

    מישהו ניסה להציק לי והצליח. יופי עומר.

    אז אורי ואולי גם אסף - למה אני צריך לחכות עד שהחומר יתיבש?
    סגרתי שני דיפ' פעמיים , וחיבור בין טרנספר למתאם גיר - ולא חיכיתי.
    סגרתי גם EGR , אבל זה לא קשור..........

  8. #8
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    כדי להעלות את סיכויי ההצלחה !!!!!!!

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  9. #9
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    באר שבע
    Posts
    2,654

    Default

    בנסיון לאטום את הקרטר חיכיתי שהחומר יתייבש. לאחר שסגרתי התברר שכל הסיליקון ברח ולא אוטם כלום. אולי השכבה היתה עבה מידי אבל את הסיליקון מרחתי על שני החלקים ועד שהייתי מוכן להרכבה הסיליקון היה כמעט יבש.

  10. #10

    Default

    לא! לא!! לא!!!
    התכוונתי שהמכסה צריך להיות יבש משמן, לא שהסיליקון צריך להיות יבש!! להיפך!

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  11. #11
    חבר רשום שחר's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Modi`in, Israel
    Posts
    145

    Default

    אין שום סיבה לחכות שהחומר יתיבש
    צריך פשוט למרוח לסגןר ולהדק את הברגים, אם תחכה עד שהחומר יתיבש הסיכוי שהוא יאטום הרבה יותר נמוך..
    יש גם חומרים רבים אחרים שמתאימים לאטיומה אבל הכי זמין וזול הוא הסיליקון השחור שבא בשפורפרות גדולות. יש הרבה סוגים של סיליקון וחלקם יקר מאוד כי הוא עמיד בטמפ' גבוהות וחבל על הכסף
    ויצא לי לסגור קרטר ודיפרנציאלים הרבה יותר מפעמיים.......

  12. #12

    Default

    אורי - בקשתי הסבר לא בתור קינטור - אלא מפני שזו דעה שונה והיתי רוצה לדעת מה הבסיס לה.

    ערן - אני לא רואה שום סיבה למרוח על שני החלקים, אני מורח על החלק הנייח - למשל - בית הדיפ'.
    קרטרים למניהם אני לא סוגר עם סיליקון.
    ולו מפאת הסיבה שסוגרים אותם חלש מאד {לפחות אצלי} ואני לא בטוח שסיליקון לא מהודק יחזיק.

  13. #13
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    עודד. מניסיוני ומנסיון דני (המכונאי במדובר). הדרך הטובה ביותר היא למרוח עם האצבע דק-דק (הכי דק שאפשר) על שני הצדדים (על כל שטח מגע) ולתת ל-RTV להתייבש.

    על זה שזה עובד, אי אפשר להתווכח.

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  14. #14
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,439

    Default

    השיטה לעבוד עם סיליקון במקום שאמור להיות אטם היא כדלהלן:
    שמים על חלק אחד שכבה עבה של סיליקון.
    מרכיבים את החלק וסוגרים את הברגים ביד רק עד שהסיליקון מתחיל לצאת מהצדדים.
    מחכים 24 שעות עד שהסיליקון הופך לגומי מוצק.
    מהדקים.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  15. #15

    Default

    חידשו לי היום- והנה אני משתף:
    קבוצה נוספת של מוצרים- אטמים אנארוביים. החומר מתמצק רק אחרי שסוגרים את שני החלקים ואויר לא מגיע לחומר (תחכה שנה, לא יתייבש, עד שתסגור)
    שימו לב במיוחד ל574 ול510, גם 518 מתאים לרכב.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  16. #16
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  17. #17

    Default

    ערב טוב

    כנראה שאפשר לכתוב גם בפורום הזה . יותר שקט יותר מקצועי
    ***
    תשובתו של אסף היא התשובה הנכונה . זה החומר לאיטום על שמן על ליכלוך על מקום נקי בין חלקי מתכת . בקיצור בכל תנאי עבודת המיכללים . החומר מתיבש כאשר החומר ללא חמצן . ( לאחר הסגירה ) .
    צבע החומר כצבע גזר \ או בצבע אפור . אני לא מכיר בצבעים אחרים .
    ****
    איציק

  18. #18

    Default

    חומר האטימה מסופק על ידי זוקו
    מקט החומר של זוקו 50027214
    שם החומר ( בגרמנית )
    FLACHENDICHTUNG
    שם היצרן MARSTON DOMSEL
    **********
    איציק

  19. #19

    Default

    היתרון של סיליקון (אצלי הפק"ל זה השפופרת האדומה), הוא שהוא אוטם גם כאשר המשטחים מעוותים וזה קורה הרבה כאשר מדובר במכסי פח (דיפ'ים) או אלומיניום (פלאנג'ים אכולים, גירים). בשיטה שציין חנן אין סיבה שתהיה דליפה למעט אם מדובר בדלקים או לחץ שמן (מכסה שסתומים).
    למרוח שכבה דקה על שני הצדדים ולחכות לייבוש - לא יעבוד במקרה של עיוותים.
    החומר ה"אנארובי" מתאים עד כמה שהבנתי ליישומים של 0.1 עד 0.5 מ"מ, לפי הנתון הזה אם קיימים מרווחים של מעל 0.5 מ"מ הוא לא יתייבש.

  20. #20

    Default RTV וחישן חמצן

    שלום,

    קניתי היום RTV (אדום לטמפרטורות גבוהות וכולי) וגיליתי שבאותיות הקטנות רשומה אזהרה שאין להשתמש ב RTV הנ"ל ברכבים המצויידים בחישן חמצן.
    חיפשתי קצת ברשת, ומצאתי כתבות על חישני חמצן שמתארות את ה RTV כאויב מספר אחד של חישני החמצן, וגם קטלוגים של חברות שמייצרות RTV שבהן מצויין במפורש על חלק מהמוצרים שהם מיועדים לרכבים עם חישן חמצן.

    לתשומת ליבכם.

    אסי

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. אטמים ללוקרים בסמוראי מסולסל.
    By סולי in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 5
    Last Post: 15-04-10, 21:35
  2. תושבות מנוע,אטמים
    By avidan in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 3
    Last Post: 20-03-07, 23:03
  3. אטמים DIY
    By kd2 in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 18
    Last Post: 17-10-06, 18:24
  4. אסבסט ליצור אטמים
    By רפי א. in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 15
    Last Post: 03-12-05, 09:03
  5. צריך אטמים
    By שלומי סופה in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 3
    Last Post: 24-03-05, 19:06

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •