Close
עמוד 1 מתוך 4 1234 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 73
  1. #1

    ברירת מחדל רגע של משבר

    משתף את החברים בניסיון לקבל את ההחלטה הנכונה לאור ניסיונכם... וגם קצת עידוד לא יזיק
    בארבעת החודשים האחרונים אני מוצא את עצמי מטפל בכירכרה ( דיסקו 2) מתקלה לתקלה מבעיה לבעיה וארבעת החודשים האלה מתחילים להרגיש כבד. במיוחד שהחשש שאני בעיצומו של תהליך ארוך שאינני יודע מה סופו לפני.
    קניתי את הרכב לפני שנה וחצי מבעלים שככל הנראה הזניח מאוד את האוטו. קוסמטית האוטו מדהים, אבל בפועל מרגיש שכל הבלאי נופל עלי, בבת אחת...
    התחלתי עם השקעה בסט הגבהה חדש ( הייתי אופטימי...) משם נזילה מהצילינדר של הברקס, בוכנת אייס, אינג'קטור תקול ויתכן שגם משאבת סולר. בנוסף טיפול גדול, תפוחים ועוד כמה פיצ'פקס בזמן כל כך קצר
    אשמח לשמוע מה דעתכם? מה הייתם אתם עושים במקומי? להפרד בכאב או לחרוק שיניים ולעבור את הגל הזה?
    אשמח לשמוע דעתכם כי אני כבר אוכל לעצמי את הראש...

  2. #2
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    13,040

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    כל מה שתיארת הוא בלאי או שיפורים יזומים.
    אתה צריך לקחת את האוטו לבדיקה מקיפה אצל מישהו שמכיר את הרכבים האלה, שייתן לך אומדן מה הוחלף ומה בדרך. דיסקו שלא טופל נמצא בגיל שבו כל מה שעדיין לא הוחלף יקרוס. וזה המון הוצאות.
    אתה גם צריך לברר טוב טוב מה היסטוריית הטיפולים שלו. נסה לאתר את הבעלים הקודם, או לפחות את המוסך בו הוא טיפל.
    כמה קילומטראז', ואיפה אתה מטפל?

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    כשקניתי את הרכב לפני כשנה וחצי ו12000 ק"מ עשיתי טיפול 10k אצל מי שבדק לי את הרכב (לא הייתי מודע לטיפולים גדולים). כאמור לפני זמן קצר עשיתי טיפול 40k בגלל שלא ידעתי מה עבר על הרכב עד שהגיע אלי...
    כרגע הרכב עם 223k.

  4. #4

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    זה רכב מפונק.
    אצל מי אתה מטפל?
    רצוי אצל מוסך שמתמחה ברכבים האלו


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    את הבדיקה לפני רכישה ואת יישור הקו עשיתי אצל סאמר, מאז את רוב הטיפולים מאז עשיתי אצל רמי מכפר מנחם. שניהם טובים מאוד לדעתי..

  6. #6
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    7,787

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    זה רכב מפונק.
    אצל מי אתה מטפל?
    רצוי אצל מוסך שמתמחה ברכבים האלו


    Jeep ZJ V8 98
    Honda EX300 94
    זה ממש אבל ממש לא רכב מפונק.
    ואת הרוב אם לא הכל אפשר לעשות לבד, המידע לא חסר, יש הכל ברשת, על כל שאלה תשובה מאת.... 😂

    אלימס(דיברנו גם בפרטי ותרגיש חופשי לפנות מתי שצריך) לדעתי אם הרכב הוזנח תהיה לך השקעה עכשיו על כל מה שצריך, וזה אומר הכל, אם תתכנן את זה טוב ותזמין את הרוב מחו"ל תחסוך אלפי שקלים כמו שכבר גילית 😎
    חשוב גם להזמין חלפים באיכות טובה ולא זבל, יש הרבה אופציות לבחירת חלפים.
    אבל אחר כך יהיה לך שקט להרבה שנים לדעתי.
    RAM 3500 on "35

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    הגיע הזמן ליישור קו אמיתי. להכיר בזה שהרכב שיצא מהחנות לפני 20 שנה, מתיישן וצריך ריענון.
    תתכונן להוצאה 5 ספרתית. לדעתי ממה שאני מריח - יש לפניך בין 10000 ל 15000 שח.
    תזמיןצבסבלנות ובתשומת לב חלקים איכותיים.
    ואז תנשום נשימה עמוקה ותיתן לרמי לתקן כל מה שאתה לא יודע לבד. אחרי זה תעשה כל מה שאתה כן יכול לבד. זה ידרוש זמן
    בסוף יהיה לך רכב מייושר כמה שאפשר.
    אם אתה לא במצב להשקיע זמן וכסף, זה הזמן לחתוך הפסדים.
    כי אין שום טעם להחזיק רכב טיולים שאתה לא יכול לסמוך עליו

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  8. #8
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    13,040

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    פעם אחרונה שהייתי אצלו, רמי לא טיפל בעצמו אלא המוסך של הקיבוץ (שהוא יושב בו). רמי מתעסק בדיאגנוסטיקה או בדברים מאוד ספציפיים. הוא בהחלט יכול להגיד לך מה כדאי לעשות ואילו דברים כדאי להחליף גם אם עוד לא כשלו.
    הרכב שלך (במידה והקילומטראז' אמיתי) עם נסועה יחסית נמוכה. קח בחשבון שאם לא הוחלפו מעולם הרדיאטור וכל צנרת המים- כדאי לעשות את זה. צינור ישן שקורס או רדיאטור שניפל פלסטיק שלו מתייבש ונשבר יכולים בקלות לגמור לך מנוע. וסת סולר וכל צנרת הסולר- לא יגרום נזק רב מדי, אבל גם להחליף.
    צינורות גיר- ללחוץ צנרת גומי חדשה, וכמו שצריך (החיבורים המקוריים מתישהו יוצאים), ועל הדרך לתת חיזוק לניפל יציאה מהקולר (הלחמה).
    וכדי לבאס יותר, הגיר דורש שיפוץ מתישהו בין 250 ל300 אלף.

    נשמע מבהיל אבל בגדול כל מה שכתבתי נכון לכל רכב מעל 15 שנה. כלומר, כל מה שעשוי מגומי או פלסטיק מתייבש והופך לפצצה מתקתקת שממתינה מתחת למכסה המנוע. כשקונים רכב שטופל באהבה, הדברים האלה בד"כ כבר בוצעו.

  9. #9
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    7,787

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    +1.
    לגבי הק"מ שלו, מאמין שאמיתי, אני מכיר עוד 2 או 3 דיסקו 2003/4 עם ק"מ דומה, במקרה חלק גם עומדים למכירה ודורשים סכום בהתאם דווקא בגלל שכל מה שרשמת לעיל כבר טופל ומעבר לזה.
    גם אצלי מיד אחרי הרכישה(כשנירכש היה עם 180k) ולמרות שיש היסטוריה אחורה עוד כשטופל במזרח, ביצעתי את כל הנ"ל (כמובן לא בבת אחת, אבל הכל הוחלף רדיאטור וצנרת, תרמוסטט, חיזוק לקולר גיר, בוקסות ברדיוסים של סופר פרו, תפוחי פרונט, גלי הניע וכו' וכו') בעקבות חפירות בפורומים.
    בהתחלה הייתי ירוק בתחום האנגליות וחשבתי שבריטפארט זה סבבה, אבל אחרי שהחלפתי מחזירי שמן בסרן ואחד נזל חודש אחרי החלפה החלפתי למקורי הכל ואז הבנתי שזה מה שהאוטו צריך, חלקים מקוריים או oem ברמה גבוהה או אפילו משופרים אם קיים כזה.
    RAM 3500 on "35

  10. #10

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    האם יש באמת דרך לדעת ולחזות בצורה טובה מה הצפי עם אוטו ספציפי מבחינת בלאי וכשל של מערכות שונות? מעבר לניסיון והתבוננות של עיניים מקצועיות? האם נתונים שיוצאים ממחשב שמחובר לרכב יכולים לתת אינדיקציה כזו?
    לדוגמא: החליפו לי עכשיו מזרק. יש דרך לדעת מה מצב המזרקים האחרים?

  11. #11
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    7,787

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    באופן כללי קח בחשבון שכל מה שלא נגעו בו ב 15 שנה האחרונות אתה תיגע בו (ויכול להיות שלא)מתישהו בקרוב, זה בכללי מאוד.

    באופן ספציפי, למשל בדיקת מזרקים(באלנס צילינדר) ניתן לעשות עם סורק יעודי ולהשוות פרמטרים לספר, אבל- דבר שמשפיע על זה רבות למשל זאת הצמת מזרקים שנימצאת טבולה בשמן, אם היא לא תינה תשפיע על הבדיקה, גם חדירת שמן דרך הבידוד של החיווט עד למחשב מנוע(קורה בגלל צמת מזרקים בלויה).
    RAM 3500 on "35

  12. #12

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    שמע חבר, גם אני הייתי באותו מצב כמוך, וכמעט וויתרתי. גם אני קניתי רכב שטופל (או יותר נכון לא טופל) בצורה מחפירה.
    היום, אחרי יישור קו ארוך שנפרס על פני 4 שנים פחות או יותר, אני שמח שנשארתי עם הרכב. כי כשהוא עובד, הוא עובד טוב, והוא מפנק, והוא מזכיר לך למה מלכתחילה קנית אותו.
    קצת מהנזקים שאני התמודדתי איתם - אחרי שהוצאתי אלפי שקלים על הגבהות ובולמים ויישור קו ראשוני - הלך המנוע.
    בהמשך, הלך הגיר.
    הטרנספר בשלב מסוים ירד לאטימה מחדש ושיפוץ.
    בשלב מסוים הבנתי שאם אני לא אטפל ברכב כמה שיותר לבד, ואלמד עליו מא' ועד ת' אני באמת אתבאס מכל דבר קטן ובסוף אשבר. גם כלכלית.
    החלפתי, שיפצתי ונגעתי ב-99% מהמכלולים. מערכת מים, קולר גיר, תיבת הגה, בושינגים, תפוחים, בולג'וינטים, צמות חשמל, צינורות מיזוג, סעפת, דרייבשאפטים, חיישנים למיניהם, וזה רק ממה שעולה לי בזיכרון.
    כמו שאמרו כאן חכמים לפני, הרכב בן כמעט בן 20, והמכלולים שלו לא מתוכננים להחזיק כל כך הרבה זמן ללא טיפול, שיפוץ או החלפה.
    המלצה שלי אלייך, ללמוד כמה שיותר על הרכב, להבין מהן נקודות התורפה. יש טונות של חומר על הרכב הזה, לא סתם אוהבים אותו כל כך למרות היחס שהוא דורש.
    תפרוס את התיקונים על פני זמן ארוך על פי דחיפות, כמה שיותר לתקן לבד, ומה שלא - לגשת לרמי כי הוא באמת מכונאי בחסד עליון, שיסביר לך דוגרי מה כדאי לעשות ולא ידחוף לך תיקונים לא נצרכים.
    וכמובן אתה מוזמן ליצור קשר, לכל שאלה.
    נערך לאחרונה על ידי savyon; 14-07-20 בשעה 07:58.

  13. #13

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    תודה רבה לכולם. מנחם אותי לפחות לדעת שאני לא לבד בזירה הזו. בהחלט עוזר לשמוע על ניסיונם של אחרים למרות שאני מבין שכל מקרה לגופו.
    מצד אחד יש את החלק שבי שאומר לפחות אני כרגע יודע מה יש לי ביד, אם אמקור ואקנה חדש יש מצב שאחזור אחורה לנקודת ההתחלה. מצד שני בועז צודק, לקנות חדש עם נסיון נוסף שצברתי בלי סנטימנטים לברזל. מצד שלישי איזה רכב עוד אמצא את עצמי מלטף עם חיוך דבילי.....
    לגבי רמי... אחלה רמי שבעולם. באמת מכונאי בחסד ושווה כל שקל אבל חייב לומר שתמיד יקר מהאחרים בעשרים אחוז. עד כה שילמתי באהבה כי ידעתי עבור מה אני משלם. עכשיו נבהלתי ודי נלחצתי מהעול הכלכלי שעתיד לבוא אז גררתי לסאמר...

  14. #14

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    טוב עשית.
    כי עכשיו אתה מבין שאתה חייב ללמוד לטפל גם לבד - אין ברירה.
    רכב דיזל חדש זול מרכב בנזין בהוצאות הכוללות כי צריכת הסולר נמוכה יותר. השנים עוברות וברכה הבנזין מחליפים פילטרים ופלאגים וממשיכים כך שנה אחרי שנה. רכב דיזל מתחיל בשלב מסויים לדרוש טיפול במזרקים ובמשאבת הזרקה ועוד ועוד, והכל יקר ואפילו יקר מאוד. זה השלב שנוסעים מעט וההוצאה השנתית על תחזוקה עוברת בקלות את החיסכון על הדלק.
    זה דבר שחייבים להפנים, וכמו שאני מקפיד לומר - להכין כסף.
    אם אין לך 10000 שח בשנה לאחזקה - אתה לא תוכל להחזיק רכב שטח דיזל מודרני. הממוצע נמוך יותר - בסביבות 6000 או אפילו פחות לרכב שנוסע ממש מעט ועושה רק טיפול אחד בשנה, אבל בהחלט יש לצפות לשנים שבהן תוציא 10000 שח על הרכב.
    (ואני לא מדבר על דיזלים מכניים של שנות ה90 שגם בהם שיפוץ משאבת סולר עולה 2000 שח אבל זה החלק הבודד היחיד שממש מכביד).

    מכאן אתה מבין שאתה הולך להוציא כסף. תוציא אותו בחוכמה. שלם עכשיו למוסך מה שחייבים אבל תבין היטב מה הלאה. קנה חלקים בחוכמה ואז תתחיל לתקן לבד. כל פעם דבר אחד. ככה שהנבלה כל הזמן תהיה במצב נסיעה ולא תהפוך למצבה.
    למשל - כמו שהוזכר - כל צנרת הקירור והרדיאטור הם אחלה פרוייקט לסופ"ש. ואין מצב שלא צריך להחליף אותם בשלמותם.

    אסף
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  15. #15
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    25,038

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    גם אני רואה כאן רכב שטח מזדקן שאתה כבעלים הנוכחי פוגש את המכלולים שהגיע זמנם, יחד עם הנדוניה של תחזוקה שכנראה לא הייתה במיטבה לפניך.

    החדשות הטובות הן שזה בכל זאת רכב מהדור שניתן לעבוד עליו לבד, ללמוד מכניקה על הדרך, ולהגביר משמעותית את הבטחון העצמי שלך לצאת איתו לשטח, כי תכיר כל בורג ותדע להרגיש את הדופק של הרכב.
    ולחסוך כסף שהיית מוציא על עלות מוסך.

    אם תבין ותחליט שזה לא רכב לשנתיים, אלא פרויקט מתמשך שנהנים גם מהעבודה עליו, אז תשאיר.
    אם לא, אז אולי כדאי לעשות חושבים מחדש לרכב צעיר ורענן.
    במקומך, הייתי הולך למישהו שאני באמת סומך עליו שמכיר את הרכב, שיצביע על המכלולים הקריטיים בעלי פוטנציאל תקיעה בשטח, וקודם כל מיישר אותם.
    לגבי השאר,
    תכין רשימה ותתחיל לאט-לאט בזמנך להגיע ולסדר, אם בכלל.

    למכור עכשיו לי נשמע כמו טעות, כי מה יבטיח לך שהרכב הבא לא מחביא בעיות קריטיות אמיתיות?
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  16. #16
    חבר רשום nirs's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jul 2007
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    3,903

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    עד לאחרונה, הייתי בעלים של דיפנדר 94.
    בתחזוקה נבונה ומונעת תוך היכרות אינטימית של המכלולים (ברמה שאתה אומר למוסכניק מה צריך לעשות), הגעתי לרמת אמינות מרשימה (0 תקלות קריטיות).
    ועם זאת יש נבלות סרוחות, שלא בטוח שכדאי/צריך לסבול בגללם.
    לפי הרשימה שפרטת עד כה זה כנראה לא המצב שלך.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    When your options low, I lift you from below
    תגלי איך האויר מחוץ לעיר מרגיש אחרת...

  17. #17

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    מחזק את מה שאמרו לפני, תלמד לעבוד על הרכב.
    בגדול הרכב הזה הוא די פשוט ואמין. ה Td5 מנוע מוצלח , בלי הרבה בעיות בקמ שלך. ברגע שתגיע ל 280 אלף קמ ומעלה תתחיל לחשוב על המנוע.
    לגבי הגיר : אם הוא לא עבר שיפוץ, תוודא שהיוניט של רדיאטור גיר מחובר, כי ברגע שהוא לא , אתה לא תדע אם הגיר מתחמם. וככה בדיוק הגיר של הרכבים האלה הולכים. אם אפשר שים עליו שעון חום.

    כרגע להתחלה ,אני הייתי בודק את כל מערכת הקפיצים/ בלמים.ומיישר קו עם הדברים הפשוטים שבדרך כלל מוזנחים ולא מטופלים כראוי.
    תסתכל על:
    צינורות קירור , טורבו, אוויר, וואוקום.
    נזילות שמן, קרטר ,גיר , טרנספר.
    מערכת דלק החלפת פילטר , ולהתקין מערכת לניקוי מים/מזהמים בדלק.
    ניקיון כללי של מצערת/ מערכת יניקת אוויר.
    החלפת נוזל בלמים, רפידות לחות לבדוק.
    דריישפט לגרז ולבדוק לחופש [חשוב מאוד! ] בגלל המיקום שקרוב לגיר.
    כריות אוויר להחליף לבדוק נזילות אוויר, להחליף/לבדוק בולמים.
    תושבות מנוע,גיר , bushing [מקורי בלבד !] לבדוק .
    לעבור על מערכת החשמל ולהתחיל לפרק את כל הדיבוריות ואזעקות שלא בשימוש- לדעתי אני הייתי מפרק את הכל מחזיר את הצמה למצבה המקורי.


    עכשיו להזמין : המודול של ה abs , וקיט טיפול 10000 פילטר וכדומה. ומפתח פילטר שמן יעודי ל td5 , להזמין קיט פילטר וגומיה לגיר.

    זה נקרא יישור קו בסיסי. וזה יתן לך הרבה מושג מה קרה עם הרכב בכל השנים האחרונות.

    בהצלחה.
    נועם

  18. #18

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    מודה לכולם על העצות

  19. #19
    חבר רשום מיכה100's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    מיקום
    שפלה
    הודעות
    2,001

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    ציטוט נכתב במקור על ידי noamh23 צפיה בהודעה
    ברגע שתגיע ל 280 אלף קמ ומעלה תתחיל לחשוב על המנוע.
    נועם
    אז מה אני עם 360 אלף אמור לעשות?

  20. #20
    חבר רשום Saar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2004
    מיקום
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    הודעות
    5,530

    ברירת מחדל תגובה: רגע של משבר

    ציטוט נכתב במקור על ידי מיכה100 צפיה בהודעה
    אז מה אני עם 360 אלף אמור לעשות?
    לשים כל יום שקל בצד

    - - - Updated - - -

    ציטוט נכתב במקור על ידי noamh23 צפיה בהודעה
    ...

    עכשיו להזמין : המודול של ה abs , וקיט טיפול 10000 פילטר וכדומה. ומפתח פילטר שמן יעודי ל td5 , להזמין קיט פילטר וגומיה לגיר.

    זה נקרא יישור קו בסיסי. וזה יתן לך הרבה מושג מה קרה עם הרכב בכל השנים האחרונות.

    בהצלחה.
    נועם
    למה להזמין מודול ABS? ממה שאני ראיתי בזמנו, התיקון במקרה של ה 3 אמיגוס הוא לא מסובך ולא דורש החלפת מודול.
    יש עוד בעיה מוכרת במודול חוץ מזה?

עמוד 1 מתוך 4 1234 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. BAOFENG רק משדר ולא קולט
    על ידי boazgutman בפורום פורום GPS ניווט וקשר
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 28-03-16, 23:49
  2. הזמנת משדר FM ב- Ebay
    על ידי יורם-דרומי בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 15-09-15, 19:48
  3. משדר FM
    על ידי moav בפורום פורום GPS ניווט וקשר
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 17-12-10, 08:46
  4. משבר הדלק העולמי - בגללי
    על ידי ג'ונה בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 22
    עדכון אחרון: 24-02-10, 17:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •