הדבר היחיד שיש בו תועלת במכוני הבדיקה זה בזיהוי תאונות וזה לא כתוב כאן.
לי נראה סביר לרכב בן 5. אתה זה שרואה את המצב החיצוני והפנימי ויכול להרגיש את מצב המנוע והגיר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
ערב טוב לכולם!
מגיע מותש אחרי חיפושים לרכב יד 2 משפחתי.
לא נטריד אתכם בהיסטוריה אבל יש רכב ששמתי עליו מאוד את העין אחרי חודש או יותר של חיפושים.
בכל אופן מדובר בסוזוקי SX4 שנת 2015 ק"מ 79,000 אוטומטי יד ראשונה בעלות פרטית. אני מעלה לכאן את התוצאות של הבדיקת רכב, המוכר מוכן לתקן את כל הליקויים שנרשמו פה. דורש מחיר 64K אבל בטח ירד קצת אפילו לאחר תיקון הליקויים.
מגיע עם היסטורית טיפולים מלאה.
לפי מה שנראה פה בטופס, מה אומרים? שווה או להתרחק? (אם בא לכם לפרט האם זה נראה כמו בלאי טבעי או שיש פה משהו חשוד אני אשמח ללמוד)
תודה לעוזרים ושלעולם לא תדרכו על לגו יחפים
![]()
הדבר היחיד שיש בו תועלת במכוני הבדיקה זה בזיהוי תאונות וזה לא כתוב כאן.
לי נראה סביר לרכב בן 5. אתה זה שרואה את המצב החיצוני והפנימי ויכול להרגיש את מצב המנוע והגיר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
ברכות, זרקת 300 שקל (?) לפח.
לא כתוב שם כלום.
הבוחן לפחות נתן לך סיכום בעל פה, כן/לא?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
התוצאות של כל בדיקות הרכב הם כמעט אותו דבר למעט מקרים חריגים לרעה. אף פעם לא לטובה.
תמיד יהיה כתוב נקישה בגיר, צילצול מפה, דפיקה משם, תושבות, גומיות, הזעה.... הכל כסת"ח.
וכדי לכסת"ח עד הסוף יש את הסעיף האחרון שהם לא אחראים על כלום.
לכן, לדעתי, 300ש"ח שכר לימוד שאולי תחסוך לפעם הבאה.
אז מה עושים? הולכים למוסך שאתה סומך עליו, שהבוחן יעשה סיבוב, שיקשיבו למנוע ולגיר, שיתחברו למחשב רכב לקרוא תקלות והיסטוריה ויעשו סיבוב מסביב לרכב לבדוק דפיקות בפח וקווים לא ישרים, ברגים עם צבע וכל דבר שמעיד על תאונה שלא סיפרו לך.
ברכב יקר (יקר זה יחסי למי שקונה אותו), אם המוסכניק חושד בתאונה, או אומר שהיתה תאונה, ואתה עדיין רוצה את הרכב, הייתי הולך למכון שלדות לבדוק אם השלדה נפגעה או לא. אלו 400 ש"ח שאין לך איך לחסוך אם אתה רוצה להיות בטוח שהשלדה נקייה.
מסיר דאגה מליבכם. לא שילמתי על הבדיקה. המוכר הסכים ואפילו רצה לבדוק את הרכב בעצמו כדי שידע איפה הוא עומד.
הבוחן אמר שנראה כי לא הוחלפו חלקים ברכב, לא רואה סימנים לתאונות או חלקים חלופיים למיניהם.
בכל אופן שמח לדעת שאין פה נורות אדומות למיניהם ורק צריך יישור קו. בכל אופן סיכמתי עם הבחור כי במידה ואנו נסגור עסקה זה לאחר שהרכב יכנס למוסך וכל ליקוי שימצא יתוקן (הדברים היותר מאסיבים לפחות לא הפיצ'עפקס הקטן)
בהזדמנות הזאת אני גם אשמח להמלצה על מוסך אמין לדגם הנל באיזור המרכז? או שעדיף למוסך מרכזי וזהו?
לא בטוח שצריך ישור קו. רכב פשוט, יד ראשונה, אני מניח שיש היסטוריה מהמוסך, כל מה שצריך לעשות זה להמשיך בשגרת טיפולים רגילה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מה שכתוב בדוח בדיקה זה בדיוק הדברים שמכסתחים את המכון.
אלו דברים סטנדרטיים שכותבים שלא אומרים כלום. זה יכול להיות
כלום ויכול להיות משהו אמיתי. גם רכב שיצא אתמול מהיבואן יהיו
כתובים בו הדברים האלה.
אם משהו יקרה לרכיב מרכזי באוטו (מנוע/תיבת הילוכים/בלמים/מתלים)
הם יגידו שהם כתבו בדוח.
שקניתי את הפראדו לפני למעלה מ 10 שנים אמרו שיש בעיה בתושבות
מנוע, תדמיין לבד מתי הן באמת הוחלפו (המוסכניק לא רצה להתחייב
על פגיעות שלדה/מרכב).
יש תקלת אטם ראש מנוע סדרתית בדגם הספציפי הזה - כמעט לא מורגשת ולרוב לא מטופלת. מתבטאת באובדן של נוזל קירור בין טיפולים. אם אתה רואה בהיסטוריית הטיפולים הוספה של נוזל קירור בטיפול שגרתי - זה עלול להיות זה.
חוץ מזה זה אוטו מצויין, פשוט וזול לאחזקה. (מומלץ לפנסיונרים וחד הוריות).
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
פנסיונרים עדיין לא. חד הורי מקווה שלעולם לא
אבל כן רכב שלישי שצריך להסיע את המשפחה מ-א' ל-ב'
לטיולים ונסיעות בתוך העיר יש את הג'ימני/אופנוע
בכל אופן בנושא האטם. זה משהו שאני צריך לשים אליו לב במיוחד? הכוונה, אני צריך לבדוק כל שבוע נוזל קירור או שזה לא אמור להיות משהו רציני. או שעדיף מראש להחליף את לאטם חדש?
ברמה של לבדוק כל 1000... 5000 קמ.
ולהסתכל בהיסטוריית הטיפולים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אם זה הדגם עם הגיר הרציף, ממליץ לך לקרוא מעט על הנושא.
אאלט זה אותו גיר של Jatco שקיים בג׳וק וכשל אצלי (ואצל רבים אחרים) בק״מ שגיר פלנטרי אתה מחליף שמן (אצלי ב50 אלף, שמעתי גם על פחות..)
Sent from my iPhone using Tapatalk
ממש אתמול שמתי לב שחסר לי נוזל קירור. ז"א לא חסר כי הוא עדיין בין 2 הקווים של מיכל העודפים אבל נעלם קצת.
לא מצאתי כל עדות לנזילה.
זה מזיע החוצה דרך האטם?
האם יש טעם להחליף אטם או שהאטם החדש גם יזיע?
בינתיים קניתי נוזל קירור במטרה להשלים
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אם הנוזל בעודפים נגמר לגמרי - יש סיבה לדאגה.
אם המפלס משתנה מדי פעם זה תקין.
לא תראה סימני נזילה באטם הראש כי הנוזל נשרף בצילינדרים דרך אחד מהמעברים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
סלחו לי שאני מחזיר אתכם אחורה, לדף הבדיקה.
שמן מנוע כהה??? Really?!?!
צריך למסגר ולתלות את זה בפורום חדשים. לכל מי שישאל לגבי בדיקה לפני קניה.
תראה מהבדיקה רואים שאין תאונות משמעותיות, מרכב נקי וכו. זה טוב וזה בערך הכי הרבה שאפשר ללמוד מבדיקות מכון. מבלי לפגוע..בדיקות הפכו ברובן לכסת״ח. באופן כללי זה רכב מצויין, אמין, זול להחזקה, מומלץ אם עונה על הצרכים שלך. הסיכוי לכשל נמוך.
אם אתה לא רגוע , וזה נכון לכמעט כל רכב, קח למוסכניק שאתה סומך עליו, שיסתכל עליו 10 דק שיתן חוות דעת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
היה לי רכב כזה בליסינג בדיוק מהמודל הזה
רכב מעולה, חזר לאחר 3 שנים לחברה עם 130K ק"מ ללא כל תקלה
נהגו על הרכב הזה בסביבות 4 נהגים, נסע בדרכים סלולות וגם בשבילים די קשים.
לא נתקלתי באף בעיה.
מירווח הגחון הוא 18 ס"מ מאפשר נסיעה בשבילים שפרייבט רגיל לא חולם להיכנס.
יש תופעה אחת שמאוד הרגיזה אותי, למרות שנעלתי הילוך בראשון בשביל נסיעה בדרך חולית הרכב החליף הילוך
בקיצור רכב אמין ומוצלח.
מאוד מעצבן לאבד כח באמצע נסיעה בשביל חולי, הרכב פשוט נעצר.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
שמרו על קשר