" המסר צריך להיות, זבל שלך=אחריות שלך"
+1
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
האמת אני יכול לחיות בשלום עם פתרון מיידי של אכיפה ואפילו אכיפה מוגברת על המזבלים ועל פורעי החוק. אבל הבעיה היא שגם בפתרון הזה (שגם הוא דורש משאבים ומאמץ- כוח אדם, הכשרת כוח האדם, רכבים וכיוצ"ב) הרשויות לא משקיעות אלא בוחרות בפתרון הכי קל של ענישה קולקטיבית - סוגרים את השטח וזהו!!!
שלמה מרבאום, עו"ד - ביטוח נזיקין - תאונות דרכים ובשטח
03-6883445
לא!
זאת עבריינות. ואם הנורמה היתה להתייחס לזה כאל עבריינות, אז החינוך היה, אולי, משהו בר השגה.
קראתי את כול התגובות
הנושא העיקרי של האכיפה שצריכה להיות מוגברת
וזה חלק גדול מהחינוך ברורה ומובנת
אולם כול ההתיחסות לרט"ג כגוף היא מוטעת לדעתי
כול חברה עסקית או כול אגודה או אפילו מדינה נראת בדיוק
כמו מי שמנהל אותה המנכ"ל/מנהל / ראש ממשלה
הוא הדמות שמובילה את רוח החברה והוא הקובע
את סדר העדיפויות שלה לדעתי הבעיה היא במנכ"ל שהחליט שמדיניות הסגירה
היא העדיפה בעיניו.
מחר יגיע אחד ממכם להיות מנכ"ל הרט"ג אני בטוח שהוא יבחן וימצא כי ניתן לפתוח שטחים רבים
לראות אייך מרווחים מספיק כסף כדי לקיים את האירגון וגם לתת לנו לטייל .
לאחר כול העמסה הזו
לדעתי צריך לנסות להפגש עם המנכ"ל ולנסות להגיע איתו לסיכומים
לגבי שינוי המגמה שבא הוא עובד היום .
לחילופין להגיע למי שממנה את המנכ"ל ולנסות דרכו להשפיע על התהליך
אני לא השתכנעתי שהטבע הוא המניע העיקרי.
מדובר ברשות שמעוניינת להגדיל את סמכויותיה והכנסתה הכספית ותוך כך להציג מראית עין של נחיצות וצורך בהגדלה.
עיין ערך הנסיעה בחופים.
חוק שנולד לצורך שמירה על מתרחצים שלא ידרסו אותם ואומץ לצרכי אכיפה עי הרשות.
חופים שלמים מטונפים ברמות על והם אפילו לא מפנים תקציבים לניקיון או פועלים מול הרשויות המקומיות על מנת שהצבים, חיה שהם מעונינים לכאורה לשמר, לא ימותו מהפסולת.
יש עוד דוגמאות נוספות שמראות שהפעילות מתרכזת איפה שיש כסף ולא איפה שהטבע חשוב.
אני לא מרגיש שהם עוזרים לי להנות מהטבע ולשמר אותו אלא מחפשים תהילה וכסף קל.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
זבל תמיד היה ותמיד יהיה, וזה רק הולך ומחמיר. במיוחד עכשיו בזמן קורונה שכולם מחפשים איפה להעביר את הזמן והחופש.
המחסור בפחים גדולים מורגש, מה רע בפחים טמונים בכל כניסה לאתר כלשהו, נחל/מסלול/מעיין/חניון לילה שהוא קרוב לכביש(לא מדבר על אמצע המדבר), למקם אותם קרוב לכביש ככה שתהיה גישה למשאית זבל לרוקן אותם? יש כבר מקומות לדוגמה שיש כאלה וזה כן עובד. זה לא מספיק וצריך שיהיו בכל נקודת גישה.
ראיתי המון פעמים מטיילים שמשאירים זבל כי אין להם איפה לזרוק אותו(בכמה פעמים אפילו לקחתי איתי את הזבל שלהם), ומה עכשיו הם יסחבו אותו כל הדרך איתם? שים להם פח שיחסית קרוב ואז אין תירוצים ואפשר ורצוי לאכוף את הזיבול הזה.
RAM 3500 on "35
נדב, אתה מחפש בהיגיון כיצד לפתור את בעית הזבל.
הרשויות מחפשות איך להגדיל אכיפה והכנסות.
אם היו מחפשים לפתור את בעית הזבל לא היה זבל ממזמן.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אתם מתעסקים יותר מדי בזבל.
הבעיה שרוב הסגירות של הצירים לא קשורות לזבל
( ואין לי מושג למה הם קשורות..)
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
הסיבה הרשמית לסגירת צירים "שמירה על ערכי הטבע" הן מבחינת הרס התשתית והן מבחינת הזבל שמושאר שם.
אבל כמו שאמרתי, סגירת צירים/ שטחים היא הפתרון הקל במקום חינוך, הברה ואכיפה על פורעי החוק.
שלמה מרבאום, עו"ד - ביטוח נזיקין - תאונות דרכים ובשטח
03-6883445
הרט"ג מתמודדת עם בעיה מורכבת ומאתגרת. ישראל מדינה קטנה מאוד עם צפיפות אוכלוסין גדולה שגדלה במהירות. בנוסף, המנטליות וצורת החשיבה האנוכית והתועלתנית של דור ה Y וה Z , מחייבת שמירה ואכיפה אחרת מצבנו יהיה בדיוק כמו מדינות ערב בהן לא ניתן לראות ולשמוע ציפור מצייצת.
ממה שאני מכיר לדעתי המנכ"ל הנוכחי הפך את הרט"ג לגוף יותר שיפוטי ופחות ערכי בהקשר של הטבע. הוא קלט יותר עו"ד לרט"ג יותר מכל אלו שקדמו לו ביחד.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אני תוהה, סוג של הרהור....
דווקא עכשיו בזמן משבר בריאותי וכלכלי עולמי, עם מאות אלפי מובטלים שחלקם מוכנים לעבוד בכל דבר, העיקר להביא משכורת הביתה - אולי דבר כזה היה יכול לתת סוג של מענה?....
לא שאני צופה התנפלות על תפקיד פינוי הפחים מחניונים מצד מבקשי עבודה בעלי תואר ומקצוע שהשקיעו בו ולמדו ועד כה התפרנסו ממנו עד פרוץ הקורונה, והבעיה העיקרית שלהם נעוצה סה"כ בקצת אגו שצברו עם השנים (ואולי בצדק) שמונע מהם לעסוק בעבודה שחורה ומסריחה עם תדמית שלילית?..... אבל היי, להיות מלקט בסופר/מחסנאי/שליח על קטנוע בחום הזה - זה יותר טוב?.....
אפשר לנסות. לא?...... אולי זה היה יכול להיות צעד נכון ומתבקש מבחינת המשק, טוב לסביבה ולטבע, וגם מועיל תדמיתית לרט"ג?.... כן, צריך רק תקציב לזה....
אבל כאן זה ישראל. הכי קל וזול לסגור וזהו.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אני מאמין שגם אם יהיו פחים, אנשים ישאירו את הזבל שלהם בדיוק איפה שיישבו.
אני גם לא צריך להאמין, זה קורה בכל חורשה וחניון שיש בהם מכולת איסוף אשפה. לצפות מאנשים שילכו עם השקית זבל 50 מטר עד הפח? הגזמתם.
לא בטוח.
אני מכיר 2 מקומות בים המלח שהמטיילים אוספים את הזבל מהחוף אבל זורקים בחניה כי אין שם פח.
בחניה של חוף מצוקי דרגות כל השנים היה פח גדול. מאז שלקחו יש תמיד ערמות של זבל במקום שפעם היה פח. כנל בחניה של עין קדם.
המטיילים אוספים איתם חלק מהזבל אבל לא מכניסים למכוניות..
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
RAM 3500 on "35
יש אוכלוסיות שבדנא שלהם לא קיים הגן של איסוף הזבל, אתמול עין אורחה בכניסה מוצבת צפרדע, בפנים שקיות מלאות בכל טוב מחכות למשיח.לא מצדיק שום סגירה של מסלולי ואתרי טבע , אבל יש קצת הבנה למראה הזועמה שרואים בכל האתרים שנגישים לאוכלוסיה חסרת הגן.
שמרו על קשר