אהלן,
רציתי לברר האם קיים הבדל בתחזוקה ובאמינות של מנוע דגם 2009 170כס מול מנוע 2010 של 200 כס.
דיזל כמובן, מתלבט האם ללכת על שנתון 2009 ולחסוך קצת במחיר הרכב.
תודה רבה
מ2010 מנוע יורו 5. כלומר מערכות יותר מורכבות. ו dpf.. אישית, אני תמיד מעדיף להישאר בגרסה המפגרת, בשנת הדגם האחרונה שלה על פני הגרסה המתקדמת בשנת הדגם הראשונה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
על מנוע DPF 4M41 מ-2006/7 EURO4 עם טורבו בתמונה
מ-2009/10 כבר EURO5 עם טורבו גיאומטרי חדש
מ-2015/6-EURO6 עם DPF/SCR ואוריאה
tel:054-7367258
אין הבדל בתחזוקה, ובגדול מדובר באותה מערכת עם שינויים מינוריים. (תוספת הכ"ס באמצעות המחשב למשל)
אתה מדבר על רכב בן 10 עם (ממוצע) 200K בערך, כך שמצחיק לחשוב על DPF...שאלו יהיו הבעיות שלך.
תמצא רכב שטופל נכון, שמור שנראה טוב גם מבפנים.
עם השאר תתמודד. יש קהילה גדולה וידע שנצבר.
בהצלחה
לי לקח כמה חודשים טובים עד שמצאתי אחד.
במקור חיפשתי בנזין, אבל התייאשתי לאחר חצי שנה בערך.
כבר באמצע 2009 נמכר דגם ה200 כ"ס (לי היה 2009 200כ"ס אני מייעץ מנסיון, היום יש לי 2015 ) , למנוע הזה במודלים הראשונים שלו אין DPF שאם איני טועה נכנס רק ב2011 או בסוף 2010 , תבדוק כל רכב לגופו
תקלות נפוצות
EGR + סעפת סתומה מפיח ,עלות תיקון במקרה של תקלה כ2000 שקל,התקלה חוזרת על עצמה כל כ150K קילומטר , בהרבה רכבים פשוט ביטלו את הEGR,
סאן רוף: במודלים האלו , הוא מחליד ודולף .
מומלץ לבדוק המזרקים ומשאבת דלק , העלויות מטורפות , משאבת דלק כ10K מזרקים כ8K.
יש הבדלים נוספים בין הדגמים , לימטד, דקאר והדגם הפשוט ביותר DESERT, ההבדלים במושבי עור , סאן רוף , גודל הגאנטים , מערכת סטראו ועוד.
בנוסף דגם ה200כ"ס חסכוני יותר .
לא שמעתי על שום הבדלי אמינות אבל ההבדל בכוח מנוע מהותי, אל תתפשר על דגם ה170 כ"ס במחשבה שיהיה יותר אמין או תחזוקה זולה יותר. אנשים משלמים עשרות אלפי שקלים בשביל 30 כ"ס אז לוותר על זה מפחד תקלות בEGR או DPF שעולה 2000-3000 שקל נשמע טפשי.
בהצלחה .
היי עופר
גם אני בעלים של BK וחבר במספר קבוצות
אני לא מסכים עם הדברים שרשמת, ורוצה לעשות סדר
1. ניקוי סעפת שכולל בד"כ גם את ה EGR עולה בסביבות ה 800 ש"ח. (לא סיפור)
ניקוי עצמי של ה EGR מפיח שהמנוע הזה מייצר בכמויות יכול להתבצע עצמאית ללא שום בעיה (לא מסובך)
הניקוי הזה אמור להחזיק לפי היצרן ל 100K ק"מ (בערך, לא זוכר במדוייק, יש הודעה בעניין מטעם היצרן)
כלומר, לא סיפור בכלל.
2. סאן רוף - לי עם מודל 2008 אין בעיה, לאלה שכן יש כבר מס' מומחים באיזור המרכז שמטפלים בבעיה מקצה לקצה בסביבות ה 600 ש"ח. (לא סיפור)
3. מזרקים ומשאבת דלק - אני לא מכיר אחד עם BK שיש לו בעיות כאלה, אולי אתה מתכוון לקינג.
4. DPF - פה כבר מדובר בבעיה אמיתית אחושלוקי מאחר והם מתחילים להיסתם, מקורי עולה סכומים דימיוניים, ותחליף סיני בסביבות ה 3K ש"ח.
המערכת הזאת מורכבת, וביטולה (הלא חוקי אגב) דורש גם התערבות תוכנתית "ללמד" את המחשב לבטל את פעולת המזרק החמישי שמזריק קצת סולר כדי לבצע ניקוי יזום ב DPF באמצעות שריפה.
הפעולה הזאת אגב של המזרק החמישי, גורמת בטעות כנראה הרבה פעמים לכניסת סולר לשמן ועליית מפלס השמן. עדיין לא הבנתי איך זה קורה בדיוק, אבל זה קורה, ולא מעט. (אשמח אם מישהו פה יסביר לי)
אפילו היצרן מתייחס לזה, ובספרות הוא מתייחס שונה לרכבים עם DPF באופן בדיקת מפלס השמן, הוא רושם שהמפלס יכול לעלות מעבר לנקודה העליונה וזה בסדר, עד גבול מסויים שמסומן לעיתים ב X על המדיד.
כך שבהחלט הייתי אומר שרכבים ללא ה DPF זה יתרון שיכול למנוע לא מעט כאבי ראש.
בקבוצת הפייסבוק של המועדון רואים בערך פעם בשבוע הודעות שקשורות לבעיות DPF, ועוד לא נמצא בעל המקצוע שירים את הכפפה וייתן פתרון אמיתי בדמות ניקוי,שיפוץ או החלפה במחיר הגיוני.
כנראה יקר ומסובך להתעסק עם זה.
5. לגבי ה 200 כ"ס מול ה 170 שרשמת הבדלים מהותיים בביצועים ובצריכת הדלק, אתה יודע שזה אותו מנוע נכון?
ביצעו שינוי בתוכנה ועוד מס' דברים קטנים, אך זה אותו מנוע.
אבי ביטר
1.ב-4M41 עם CLOSED LOOP DPF אין מזרק מספר 5
2.בזמן ניקוי באמצע נסיעה מחשב מנוע מגדיל תערובת לפי דרישה של SOFT ECU ENGINE
3.בזמן Hard Cleaning דרך MUT3(מחשב של יצרן) תערובת עוד יותר עשירה-אז אחרי התהליך הזה יינדרשת החלפה מסנן ושמן מנוע''
p.s
כל השאר בנושא ממיצובישי דרכי בתמונות
tel:054-7367258
1 ניקוי סעפת + EGR ב800 שקל הלוואי , רק הEGR עולה יותר מ800
2. כמור שרשמתי יש בעיה עם הסאן רוף מומלץ לבדוק , אם יש מספר מומחים לתיקון זה רק מחזק את מה שרשמתי.
3. משאבת דלק... זו תקלה יקרה , ונכון זה לא נפוץ אבל מומלץ לשים לב לפני קניה.
4. לא כל דגמי ה200 כ"ס מ2009/2010 כוללים DPF , אז מומלץ לחפש 200 כ"ס ללא DPF
5. אז מה אם זה אותו בלוק מנוע , מכלולים נוספים קובעים את רמת הצריכה , טורבו , מחשב מנוע ועוד......
יש לך 2008 , תעשה סיבוב על 2010 עם 200 כ"ס , אתה תרגיש בהבדל , ההבדל מהותי.
תומר שמריהו (מוסך אריה) מבצע ניקוי כזה ב 800שח. רשמתי לך במדויק.
אם תצפין קצת מבצעים את זה גם בפחות.
במסגרת חיפושי הקנייה, נסעתי על כמה וכמה מודלים.
חיפשתי בנזין, לא מצאתי.
עברתי לדיזלים הגרגרנים, חיפשתי ללא DPF, לא מצאתי (רק נבלות)
בסוף מצאתי יהלום 2008 יד 2 עם מעט קמ, שמור בקנאות ומלוקק כמו שאני אוהב- חטפתי אותו בלי להביט לאחור, יום לאחר שפורסם ושילמתי מעל המחירון.
200, 170, עם DPF בלי,שנתון לפה שנתון לשם, זה הכל שטויות במיץ קוקוס.זה אותו רכב, לא יודעעל איזה מכלולים אתה מדבר, אבל יש כאלה שהופכים את ה 170 ל 200 בעזרת שינוי תוכנה.
תמצא מועמד ראוי, וכמובן קצת מזל כמו כל דבר בחיים.
בשנתונים האלה יש כלים כבר שחוטים לרוב, עם מינימום 250kקמ. כך שהדיונים התיאורטיים האלה מצחיקים אותי קצת.
זה לא שאתה נכנס לחנות ובוחר.
תמצא מועמד ראוי.
בהצלחה.
- - - Updated - - -
מיכאל - אשמח אם תוכל להסביר לי את התופעה של עליית מפלס השמן.
ברמה הפרקטית - ואחרי שאני חיפשתי תקופה וראיתי רק נבלות מכונמות - אתה צודק לחלוטין. מה שחשוב זה למצוא רכב טוב. לא משנה שנתון או תת-דגם.
לגבי השמן - הרגנרציה מכניסה סולר לשמן. זה הורס אותו ומעלה את המפלס.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
זה מה שקורה כשמזריקים סולר לאגזוז.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
באיסוזו דימקס זה ברמה שהיבואן מחליף מנועים בטנדרים עם הבי טורבו אם הלקוח לא מחליף שמן ומסנן בזמן.
בסלנג מוסכים זה נקרא טיפול שמן איקס
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
LAND ROVER = THE ULTIMATE JEEP IMPROVEMENT
בפאג'רו BK זה לא קורה...החלפת מנועים, אין לי מושג למה. לא מהסיבה הזאת, ובאופן כללי די נדיר בדיזל.
בבנזין אני שומע בזמן האחרון על החלפות, משהו שקשור להתחממות או רצועת הטיימינג.
אבל העלייה במפלס השמן קורה ועוד איך, כנראה בתקלות מסויימות במערכת, גם בשגרה. רוב הבעלים בכלל לא שמים לב לזה.
קרה לי באופן אישי, אחרי יומיים במדבר שעות של נסיעה איטית, ה DPF כנראה נסתם והמערכת ניסתה לבצע ניקוי ללא הצלחה, איך שסיימתי את הטיול ורגע לפני העלייה לכביש נדלקה לי נורת צ'ק אינג'ן עם תקלת ממיר בכלל, ומפלס שמן גבוה ומלוכלך.
החלפתי שמן + פילטר, אופסה התקלה, וכל הערכים תקינים.
מטרידה אותי התופעה הזאת, יכול להיות לא לצורך, כי שוב, אפילו היצרן מכיר בזה ורושם שזה תקין עד גובה מסויים.
אני ממש מתלבט אם לבטל את כל המערכת או לנקות/להחליף DPF
חייב לציין ש 99% מהנסיעות שלי הם עירוניות...מה שמחריף כנראה את הבעיה.
שמרו על קשר