"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
זה אומר שהבעיה מגיעה מהחלק האחורי של הרכב ולא מהקדמי - ברגע שהסרן מקבל כח ודוחף את הרכב יש תזוזה והסרן נכנס לזוית שגורמת לרכב למשוך לצד מסיים. זה יכול לנבוע מחופש בבוקסות זרועות רדיוס אחוריות/ בוקסות בקפיצי עלים אחוריים/ בוקסות משולשים גמורות, תושבת כלשהי שבורה וכך הלאה.
אני חושד שזה או הזרוע עזר או התיבת הגה...
כי עכשיו התחיל רעש כשאני מסובב את ההגה שמאלה,
רעש של מאמץ כזה, כמו ציר לא מגורז.
אבדוק בערב.
מכון פרונט שאני מכיר ועובד איתו כבר 15 שנה באיזורי, בודק את כל המרכיבים במערכת באופן פרטני, אם יש משהו שלא תקין שולח אותך לתקן ואז לחזור ולבדוק שוב, אם הכל תקין רק אז מתחיל את הכיוון.
כיוון פרונט עם חלק תקול- זרוע עזר, תפוחים, בוקסות וכו' שלא תקינים זה לזרוק כסף לפח, חוץ מיזה שאתה מבזבז את זמנך.
RAM 3500 on "35
[QUOTE=פיני ד;909104]בוודאי שאעדכן...
היום בדקתי .... אין הבדל במשיכה אם זה בהאצה או נסיעה רגילה או בניוטרל....
כיוון צמיגים נעשה, כיוון פרונט נעשה, אם קליפר תפוס אז הגאנט היה אמור להיות חם יותר באותו צד? בגלל החיכוך?
כי הוא לא , כל ה4 מרגישים זהה[/QU
הקליפר אמור להיות חם לא הג'אנט ... הדרך לבדוק זאת .... זה להרים את הרכב ולסובב את הגלגלים עם היד...עם קליפר תפוס או מייסב תפוס אתה תרגיש ואז לאחוז את הגלגלים אחד אחד בשעה 12 ו- 6 ולנער בכח לראות האם יש חופש במייסבים . ד.א לפני כיוון הפרונט עשית משהו לרכב ? איזה רכב זה ? החלפת בוקסות , מייסבים משהו ?
אין מכסות הגירה למדינות ערב כמו שאין פקקים בדרך לירוחם!
משיכה לצד בבלימה יכול להתאים לבוקסה גמורה.
בדןק בוקסות בכל המשולשים
אחרי שיטוט בפורומים אחרים , נתקלתי במישהו עם בעיה דומה לשלך , אולי יוכל לעזור לך
לפורום
בנוסף , בפורום אחר כנראה מצאו את התשובה
לפורום
הכבישים בארץ הם כבישים בעלי שיפוע קל לטובת ניקוז גשמים .Mine does this as well, my mechanic took it a run and said this is common with a lot of vehicles now. They are manufactured 'camber neutral' which basically they are designed for a flat road.
Apparently there used to be a built in bias to compensate for road camber for either right or left hand drive cars.
יכול להיות שלפי הגדרות יצרן של הרכב , בכיוון פרונט מכוונים הכל לפי כביש ללא שיפוע.
בכל העולם הכבישים עם שיפוע קל מאד חיצוני לניקוז.
זה בתיאוריה.
בפרקטיקה, זה היה נכון אולי לשנייה שמכבש האספלט עבר על הזפת החמה בלילה הראשון להיוולדו של הכביש.
מאז, הכביש ראה קיץ ישראלי שממיס (ממש ככה, תסתכל על הכביש בנתיב הימני בצמתים, איפה שהמשאיות עומדות ברמזור), את האספלט והכל מתייצב בגרביטציה אחידה, וזה עוד לפני שאפשר לפקפק באיכות הביצוע של הכבישים בארץ..
חוצמזה, אותו מוסכניק בציטוט באמת חושב שכל הכבישים באותה רמת איכות ביצוע ומצב נוכחי?
בשביל זה יש נתוני יצרן לכיוון, מידות שלדה ואלכסונים.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
קודם כל דורון טועה.
(לא קשור לדיון, הייתי חייב להכניס משפט כזה מתישהו).
שנית,
הכבישים בארץ עם שיפועים.
איך אני יודע? לפני שנה התעסקתי עם החלפת תיבת הגה מספר פעמים (מסתבר שכמעט אף אחד לא יודע לשפץ כמו שצריך תיבה של דיסקו2).
בקיצור, במשך הרבה זמן הייתי ערני מאטד לכל התנהגות מוזרה בהגה, וגם אני שמתי לב שהאוטו תמיד מושך. הדיסקו רגיש לשיפועים ובכל כביש הוא סוטה לכיוון השיפוע. אז גיליתי שהוא פשוט מושך לפי שיפוע הכביש, וגם גיליתי שנדיר למצוא כביש שאין לו שיפוע פנימי או חיצוני.
זה בדיוק זה.
אין כביש אחיד ברמת השיפוע.
ובעיקולים השיפוע בכלל כולו פנימי..
ולכן להגיד שמשיכה ימינה היא בגלל שיפוע הכביש כשהיה חדש זה אפעס קצת רקדן שמאשים את הרצפה.
מה זה אומר, שכל הכבישים קיבלו נטייה בכיוון אחד בזמן שהרכב היה במוסך?
האיש מתאר מצב שהרכב נסע ישר עד שהתעסקו בו.
זה יכול להיות בגלל ההתעסקות ויכול להיות מבלאי אחר התזמון מושלם להתעסקות ברכב..
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
תבדיל בין מושך לסוחב בבקשה
נדב, צא שניה לשטח, סע עם ידיים עדינות על ההגה, חפש אם האוטו מושך אותך לכיוונים שונים. אתה תהיה מופתע.
וזה לא רק בדיסקברי הפרטי שלי,
זה בכמה עשרות דיפנדרים שנסעתי עליהם. מערכת שונה אך דומה.
וכן, כשתסע בשיפוע צד האוטו ימשוך אליו.
שמרו על קשר