"עם הזמן הרכב הרגיש את האהבה והדאגה שלי אליו , והחליט לא להניע"
שמע, צחקתי בקול.
נהניתי מהקריאה.
איזה מגבר שמת אצלך?
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
הויטרה שלי נהייתה לי קטנה וצפופה מאוד , עם גג ברזנט שאמנם מטופל ושמור – אבל הנסיעות בקיץ והחוסר מקום התמידי הכריעו אותי. החלטתי לחפש רכב גדול , המתאים לשטח קל.
לפני שנה שמתי את פעמי ברכבת לכיוון בנימינה , להפגש עם מוכר בעניין הונדה CRV.
ידעתי מה אני מחפש , ונראה שגם מצאתי - אוטו עצום , נוח , עם משענות מקדימה , מדפון נחמד מתקפל בין המושבים הקדמיים , שמחזיק גם כוסות ומאפשר להכנס מדלת הנוסע במידה וישראלי נחמד חוסם לי את דלת הנהג.
התחלתי לבדוק את האוטו , מכסה מנוע , צמיגים , קורות ,הוצאת גומיות דלתות (כמובן הכל באישור בעל הרכב ובאווירה טובה)
הממצאים :
מכניקה של האוטו - צירייה שמעיפה גריז ובולמים בסוף חייהם. צ'ק אנג'ין שנדלק רנדומלית לאחר ששמו תוסף דלק במוסך לדברי המוכר.
סביב האוטו – דלת הנהג הוחלפה בעבר ,הרכב עבר צבע - המוכר אמר שבוצע צבע כללי בגלל שריטות.
כמה זמן מאוחר יותר – גיליתי 3 מכות, לא משהו שהייתי פוסל עליו את הרכב , אבל הייתי שמח לדייקנות בנושא הזה.
מראת צד נהג שבורה.
דיפוני הרכב – מקדימה חסר בד , מאחורה צד אחד מכוסח , צד שני תקין. כיסוי בגאז' חסר.
חלונות כהים שחלק מההשחרה ירדה כתוצאה של קילוף כלשהו.
לאחר דין ודברים – סוכם על מחיר X. (הרבה מתחת למחירון).
ההגעה הביתה:
רשימת הקניות שלי היתה דבר ראשון – החלפת בולמים קדמיים(קייבה) + בדיקה כללית.
המחיר היה ארבע ספרתי +-[ 4k] כולל עבודה.
בולמים קדמיים גומיות אבק מיסבי החלקה כריות בולם בולג'וינט כיוון פרונט שיפוץ צירייה ימינית 2 מוטות קישור למייצבים אטם מכסה שסתומים רצועת מנוע+ניקיון פולים
לאחר מכן צמיגים 50/50 של חברת ג'נרל. עוד 1800 ₪ בערך.
הכל היה טוב ויפה עד שהמשכתי לראות הזעות שמן מתחת לאוטו.
הוחלף פולי מנוע – לאחד חדש ומקורי , מחזיר השמן בתוכו עם השנים הפך להיות פלסטיק דולף.
חיישן הVTEC האחורי הוחלף בשלמותו לאחד שהזמנתי מאמזון.
עברו כמה חודשים ונכנסתי שוב למוסך – החלפת תפוח הגה בצד השני , בולמים אחוריים שהלכו לעולמם(הוחלפו לקייבה) , רשת VTEC קדמית ( יושבת בסמוך לסעפת היניקה) , החלפת שמן ברקס בכל האוטו , אישור בלמים לטסט.
הרכב עבר טסט בפעם הראשונה , (עם ריג'קט של אור ברקס שהחלפתי באותו יום והעניין טופל).
בתוך הרכב הותקנה מערכת 7" מבוססת אנרואיד עם 4 גיגה זכרון (שזה מינימום לדעתי) , קומפוננט קדמי של מורל, ההתקנה כללה את המגבר העברתי מהרכב הישן , סאב 8" ולקינוח שלט המותקן על ההגה.
חיישני רוורס – היו חורים בטמבון האחורי , החיישנים הישנים פינו מקום לסט חדש.
מצלמת רוורס – מצאתי דיל נחמד מצלמה עם חיישן שיודעת לעבוד עם הדאבל דין והיא הותקנה מעל מספר הרישוי האחורי.
נורות שרופות בבקרת אקלים ובלוח השעונים הוחלפו בנורות חדשות.
עם הזמן הרכב הרגיש את האהבה והדאגה שלי אליו , והחליט לא להניע. חשדתי באזעקת בוש שהיתה מותקנת שם שנים על גבי שנים ועשתה לאחרונה בעיות , משם המשכתי לאיתוראן והכל הועף. הבעיה לא נפתרה – הרכב עדיין לא מניע. לא היו תקלות במחשב ניהול המנוע, קיבלתי המלצה לנקות את המצערת כיוון שהיא היתה מטונפת . משם המשכתי למוסך שבדק וניקה את המצערת ביסודיות כמו שצריך , והכל בא על מקומו בשלום.
כמה זמן לאחר מכן , הרכב הגיע למתקין המערכות שאני עובד איתו שנים , על מנת להתקין מערכת שלטי נוחות .
הוא עשה לי הפתעה ובלחיצה ארוכה על פתיחת התא מטען , קופץ החלון האחורי (רואים את זה באחת התמונות).
מדחס המזגן החליט להתפס - קניתי חדש לחלוטין , לא פירוק.
ריפודי הרכב נוקו על ידי עם מכונה ייעודית לכך.
שטיחונים ועוד דברים קטנים שנקנו ע"י עם הזמן.
נכון לעכשיו הרכב עם מעל 240KKM, לא זוכר במדויק.
הוצאות כספיות :
זה הקטע שכולם פוחדים ממנו . הרכב נקנה בהרבה מתחת למחירון , ועם כל ההשקעה עדיין יצא לי קצת יותר זול ממחירי יד 2 בממוצע.
מחשבות על העתיד-
בגדול הרכב משמש אותי ואת צרכי נכון לעכשיו מעל ומעבר, יכול להיות שאמכור ברגע שיתחילו להיות שני טסטים בשנה. (יש לי רכב אחד כזה בבית וזה מספיק לי.)
רשמים סופיים :
לחיוב :
אוטו נוח מאוד , מרחב ראיה מעולה , יכולת העמסה מעולה (העברתי איתו בית) , מזגן מקפיא , מנוע חזק.
מעולה מעולה מעולה למשפחות צעירות , לנסיעות ארוכות , ברכב ישנו שולחן מתקפל שזה תענוג בפני עצמו.
לשלילה :
הרכב לא רכב שטח. טוב לשבילים קלילים , לא טוב לעליות ואתגרי שטח (הגיר מסרס וישנו חוסר מורגש בהילוך כוח) , התמרון איתו מדי פעם לא קל בחניות , מרווח גחון נמוך עקב ממיר בולט, צריכת דלק.
להמשך טיפול :
1.החלפת ממיר
2.התקנת מנעולי נעילה מרכזית חדשים(לאחר 18 שנים התחילו לזייף,הגיעו חדשים מאמזון)
3.טיפול במחוג דלק שמזייף – מצוף הוחלף באחד חליפי והבעיה עדיין קיימת לסירוגין.
4.טיפול בדיפוני דלתות .
5.צביעת ג'אנטים
6.להנות מהאוטו המעולה הזה.
**קישורים שפתחתי בעקבות האחזקה של הרכב -
הונדה CRV 2002 - התקנת מערכת , פרוייקט מצולם.
סקירה זריזה על דאבל דין Eunavi
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"עם הזמן הרכב הרגיש את האהבה והדאגה שלי אליו , והחליט לא להניע"
שמע, צחקתי בקול.
נהניתי מהקריאה.
איזה מגבר שמת אצלך?
גיא
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
שמחתי שאהבת
נכון לעכשיו יש שם מגבר הייפוניקס 4 ערוצים שמשרת אותי נאמנה כבר 13 שנים .
רכב יפה !
תספר עוד על מערכת ה4על4 שנחשת לא הכי אמינה (עובדת על הפרשי לחצי שמן או משהו כזה לפי מה שהבנתי)אין לך כפתרו או ידית לשילוב נכון?
יוסי..
אין שילוב ל4על4 , הוא נכנס לפעולה ברגע שאחד מחיישני הABS האחוריים מזהה שאין מגע עם קרקע.
איך הוא בדלק?
נסעתי כמה וכמה נסיעות שטח על הרכב הזה (לאחת מהאקסיות היה כזה כמעט חדש).
יחסית לאז, זה היה אוטו חזק מאוד, וצרך לא מעט דלק. עבירות בשטח דומה לסובארו טנדר. מערכת העברת הכוח באמת היתה מגיבה באיחור מה בשליחת הכוח אחורה. מעולם לא ניסיתי לאתגר אותו בשטח (רק שבילי שדות, ובמקביל גם היו לי סופה ודיפנדר צמודים) אבל איפה שנסענו היה כיף גדול.
התקלה היחידה שהיתה היא בעיה בסוויץ', שנגרמה (לפחות לדעתי) מהעובדה שצרור המפתחות של הבחורה שקל איזה שני קילו (בעצם היו שם אולי שלושה מפתחות, וכל השאר זה מחזיקי מפתחות, שרשרות, מזכרות ומה לא...).
סה"כ אחלה אוטו שבעולם. המון מקום (יחסית), רצפה שטוחה ויכול להביא את המשפחה המטיילת (או בימינו ובגילו, את הזוג הצעיר התפרן) להמון מקומות פיקניק יפים בטבע.
אבל מה הצריכה? כמה ליטר נכנס לך על 300 ק"מ?
צר לי לאכזב אותך ה ABS לא שייך ל 4X4
תשתדל לא לרדת לחוף הים בקיץ
תזהר מאד מהדיפרנציאל האחורי הוא ממש לא אוהב לקבל מכות
ברגע שהוא יחשוב שחם לו הוא יפסיק להעביר כח
בסה"כ זה רכב מאד מאד מוצלח
מאד יקר בתחזוקה !
ממש לא רכב שטח
עם קצת מחשבה הוא ימשיך לשרת אותך עוד הרבה שנים
אין צורך להחליף שסתום V TEK מספיק להחליף את 2 הגומיות
איציק
איציק מכיר מצויין את הרכב הזה....
כדאי להקשיב לו.
נשלח מהנייד
עוד מעט סופ"ש
אני מקשיב , תמיד שמח ללמוד עוד דבר או שניים.
הרכב משרת אותי נאמנה (555) ואני מודע למגבלות שלו.
ידוע לי שנזילות מהויטק זאת בעיה נפוצה יחסית. אצלי הבעיה היתה בחיישן עצמו שנזל מהפלסטיק מתחת להברגה ונמאס לי מהעניין - קניתי חלק מושלם חדש כולל גומיות וסגרתי עניין.
שכחתי לעדכן את הנושא מהטיפול האחרון , אז הנה שני עדכונים בפוסט אחד.
עברה יותר מחצי שנה והנה סיכום תקופתי:
נעילה מרכזית .
פתיחת וסגירת הדלתות עבדו לסירוגין, הוחלט לשים את הרכב אצל סאונדר ברחובות על מנת שיטפל בבעיה ועל כך המנועים החשמליים של הדלתות (לנעילה ופתיחה של הדלתות כולל דלת הבגאז'.) הלכו לעולמם ובמקום הותקנו מנועים חשמליים פשוטים שעושים עבודה נפלאה.
(ברכב מותקנת מערכת שלטי נוחות לא מקורית גם ככה , אז לא החלפתי את המנגנונים החשמליים למקוריים, הוצאה גוררת הוצאה וזה מיותר).
טיפול גדול.
ליאור ממוסך הסלע קיבל את הרכב בזרועות פתוחות עם השגעונות שלי.
הבקשה היתה - תבדוק את האוטו טוב טוב טוב ותחליף מה שצריך , ממש רשימה מסודרת .
טיפול רגיל - שמן מנוע , פ.שמן מקורי , פ.אויר ,פלאגים.
מערכת בלימה- מקדימה הוחלפו צלחות+ רפידות , מאחורה רק רפידות.
כל נוזל בצנרת הבלמים הוחלף.
החלפת שמן גיר שצבעו היה בינוני וביקשתי מליאור שיחליף.
החלפת שמן דיפרנציאל אחורי למקורי של הונדה.
העלות היתה סבירה מבחינתי.
ריקול.
כל הכבוד להונדה על העקביות גם אחרי 19 שנים בהם הרכב עזב את שערי המפעל .
פעם אחת זה היה בעניין כרית אויר צד נוסע שהוחלפה על חשבונם.
פעם שנייה על מתגי חלונות בצד הנהג.
על מנת לאפשר לחשמלאי של הונדה לעשות את הריקול יותר מהר ביטלתי מרים שמשות שהותקן בעבר(התקנת המרים שמשות דורשת הלחמת חוט ללוח הפיקוד). (מצ"ב תמונות)
טסט.
הרכב נכנס לטסט יום לאחר הריקול ועבר באופן חלק .
סיכום ,
רכב מדהים , שנותן המון תמורה לכסף שהוא עלה לי (כולל היישור קו) , הייתי שמח לצריכת דלק יותר טובה אבל אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה במקרה הזה.
עדכון שני :
הוזמן OBD SCANNER מאמזון המשלב בתוכו גם תצוגות כמו ק"מ , טעינת מצבר , חום מים וכו'.
תוצאה סופית -
הותקנה מצלמת דרך חדשה , עד שאחליט מה אני עושה עם השניה היא נשארה במקומה.
![]()
אחרי התקנות , הגיע הזמן לקפוץ ליער הקרוב ולהנות משקשוקה טעימה
![]()
ותמונה עדכנית של האוטו לאחר שטיפה טובה
![]()
שמרו על קשר