Close
מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11
  1. #1

    ברירת מחדל מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    בהתחלה היה EGR שמחזיר חלק מגזי הפליטה לשריפה נוספת.
    אח"כ נולד מסנן החלקיקים שמפחית פליטת מזהמים.
    ולבסוף נוספה אוריאה, הזרקת אמוניה לאגזוז ויצירת תגובה כימית לפליטת מים במקום Nox-ים.


    למה, בסרטונים שרואים בהם אמריקאים שמבטלים את מסנן החלקיקים, רואים שהם מבטלים גם את פעולת ה EGR?
    לכאורה ה EGR יכול להמשיך לפעול, לא?
    האם בגלל אילוצי תוכנה?

    ושאלה נוספת באותו עניין:
    חלק מאותם אמריקאים לא מסתפקים בניתוק חשמלי, ומרכיבים צינור DOWN PIPE, לאחר שביטלו את ה EGR.
    למה זה טוב? אם הם לא ירכיבו כזה צינור, מה עלול לקרות?

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    חסר לך בשאלה פרט חשוב ( סוג שמן המנוע למה השמן חייב להיות דל אפר ) להבנת תרשים זרימת האויר בתהליך השרפה
    ועד כמה חשוב לחץ הטורבו בירידה כאשר אין עומס על המנוע .

    בהצלחה בדיון שאולי יתפתח מהשאלה המורכבת

    איציק

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    בתור התחלה - מדובר במערכות שונות, משלימות.
    בתור בסיס - אין ביניהם קשר.

    ...ואז הגיע יורו 6...

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  4. #4

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    לגבי egr - זו המערכת הותיקה יותר במכוניות - הרעיון פשוט.
    מזהם שנקרא NOx נוצר כשטמפ' השיאמבחלל השריפה עולה מאוד. כדי להקטין את הNOx צריך להוריד את טמפ' השיא בחלל השריפה. התרגיל הוא להכניס גזי שריפה לתוך התערובת, להקטין את כמות החמצן למעשה - וככה יש טמפ' בעירה נמוכה יותר ופחות NOx.
    את זה כמובן מיישמים במצבים בהם לא צריך הרבה הספק- הברק ובשיוט בלי עומס

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    ...אבל זה לא מספיק. כי מנוע דיזל עדיין מייצר.כמות יפה של NOx וצריך להוריד אותה עוד יותר. כאן הכימיה באה לעזרתנו - ובמפעל כימי ענק ובזבזני במקום ובמשקל, שקוראים לו SCR - מכניסים אוריאה לתהליך כימי שמפרק ומקטין משמעותית את כמות ה NOx בגזי הפליטה.
    תשאלו - אז למה צריך egr אם אנחנו מטפלים ב NOx אחרי המנוע? שאלה מצויינת. אולי אם SCR היה מגיע לעולם קודם - לא היינו פוגשים את ה egr? כנראה שזו לא התשובה. תעשיית הרכב בעל כורחה התמכרה להפחתת מזהמים. אין סיכוי לעמוד בדרישות יורו 6 אם אין גם וגם.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    בתור התחלה - מדובר במערכות שונות, משלימות.
    בתור בסיס - אין ביניהם קשר.

    ...ואז הגיע יורו 6...

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    היי אסף,
    מבין שהן משלימות ואין קשר ישיר בינהן.
    לא מבין מדוע כשמבטלים את האוריאה (האמריקאים, האמריקאים) הם מבטלים גם את ה EGR, הן בתוכנה והן פיזית מנתקים 2 מחברים,של האקטואטור ושל הקולר. למה שלא ישאר לעבוד?

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    מצד שני - יש גם חלקיקים בגזי הפליטה. זיהום אויר 'קשה' של חלקיקי פיח שנוצרים בכל מנוע דיזל - כשטמפ' תא השרפה לא גבוהה מספיק.
    את החלקיקים האלו צריך ללכוד. הלורד חלקיקים או מסנן חלקיקים.
    כשהוא מתמלא מזריקים לתוכו סולר, וכיוון שהחרא הזה חם מאוד - הסולר נשרף ואיתו נשרף מה שיש במסנן, החלקיקים הופכים מפיח לאפר ונפלטים החוצה.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  8. #8

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    ועכשיו - העולם המודרני - מכור להפחתת מזהמים כבר אמרנו - עד יורו 5 היו במנועי דיזל או scr או מסנן חלקיקים. כי רמות הזיהום המותרות איפשרו ליצרן המנוע לבחור אסטרטגיה של מנוע חם (מעט חלקיקים NOx גבוה) או מנוע יותר קר (מעט NOx הרבה חלקיקים). ביורו 6 אין להם ברירה צריך גם וגם וגם.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafpeleg צפיה בהודעה
    היי אסף,
    מבין שהן משלימות ואין קשר ישיר בינהן.
    לא מבין מדוע כשמבטלים את האוריאה (האמריקאים, האמריקאים) הם מבטלים גם את ה EGR, הן בתוכנה והן פיזית מנתקים 2 מחברים,של האקטואטור ושל הקולר. למה שלא ישאר לעבוד?
    לא חייבים לבטל את שניהם יחד. זה בעיקר תלוי בניהול המנוע. יכול להיות שהאמריקאי מחליט שכוסאומו זיהום אויר ומנתק הכל. יכול להיות שהבקרה משותפת אז אין ברירה. אבל מנסיוני - בניתוק נכון של SCR אפשר להשאיר egr עובד.
    במנועים מסויימים ניתוק egr הוא מזיק - לפעמים מצערת egr משמשת גם לפריקת לחץ עודף מהטורבו בעזיבת גז, למשל. יש מנועים בהם egr מווסת את טמפ' גזי הפליטה שלא תהיה מסוכנת (מנועי מסילה משותפת מודרניים חיים על הקצה בהקשר הזה) ובלעדיו המנוע מגיע לערכים מסוכנים.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  10. #10
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    12,983

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    לגבי הביטול של הegr שנשאל.
    הegr הוא רעה חולה ומכניס טינופת לסעפת ולמנוע. גורם להווצרות פיח ובוצה עד כדי פגיעה בביצועי המנוע אחרי כמה שנים.
    הביטול שלו נפוץ מאוד גם אצלנו

  11. #11
    חבר רשום אבי ביטר's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2020
    מיקום
    מעל הדוכן הקבב שנסגר
    הודעות
    1,203

    ברירת מחדל תגובה: מה הקשר בין EGR ל DPF ו-DEF?

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafpeleg צפיה בהודעה
    בהתחלה היה EGR שמחזיר חלק מגזי הפליטה לשריפה נוספת.
    אח"כ נולד מסנן החלקיקים שמפחית פליטת מזהמים.
    ולבסוף נוספה אוריאה, הזרקת אמוניה לאגזוז ויצירת תגובה כימית לפליטת מים במקום Nox-ים.


    למה, בסרטונים שרואים בהם אמריקאים שמבטלים את מסנן החלקיקים, רואים שהם מבטלים גם את פעולת ה EGR?
    לכאורה ה EGR יכול להמשיך לפעול, לא?
    האם בגלל אילוצי תוכנה?

    ושאלה נוספת באותו עניין:
    חלק מאותם אמריקאים לא מסתפקים בניתוק חשמלי, ומרכיבים צינור DOWN PIPE, לאחר שביטלו את ה EGR.
    למה זה טוב? אם הם לא ירכיבו כזה צינור, מה עלול לקרות?

    ע"פ המערכת שאני מכיר בפאג'רו BK, אין שום בעיה לבטל רק DPF או רק EGR.
    חוץ מהביטול המכאני, צריך "ללמד" את מחשב הרכב שהמערכת לא קיימת מבחינתו.

    לגבי הצינור שהזכרת, אני מכיר את זה בביטול DPF, שמכניסים צינור בתוך הבית פילטר של ה DPF שבוטל, כלומר מכניסים צינור שממשיך את האגזוז בתוך הבית פילטר שריק עכשיו בגלל הביטול.
    האגזוזנים עושים את זה כדי שלא יצטבר פיח בדפנות בית הפילטר (בגלל הצורה שלו).

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •