Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 24
  1. #1

    Default יישור קו - פראדו 2002

    הי חברים,

    בשעה טובה התחדשתי בפראדו ארוך 2002 דיזל (מקווה שלא אתחרט על הקניה הזאת- גיפ ראשון שלי),
    ומחר אני לוקח אותו למוסך לטיפול ראשוני,
    מעבר להחלפת שמנים ופילטרים, יש דברים מסוימים שכדאי לבדוק כדי למנוע מחלות בעתיד?
    חפרתי פה על פוסטים שונים והבנתי שיש בעיה במשולשים שכדאי לבדוק, ובעיה במזרקים של הדיזל.. זה המצב?

    קצת על האוטו:
    האוטו לא הניע בכלל 4 חודשים בערך (ענייני קורונה) אבל מטופל טיפטופ עם ספר טיפולים מנויילן.
    בנוסף האוטו עשה מנוע חדש ממש לא מזמן הכל מתועד והתבצע בצורה מקצועית ,
    המנוע הלך בגלל שנסע בלי מים והתחמם - קורה טעות

    אשמח לכל פידבק ממי שיש ניסיון בדגם הזה.
    מקווה שעשיתי החלטה נבונה שנכנסתי לתחום עם הרכב הזה.
    תודה רבה!

  2. #2

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    Quote Originally Posted by Omri_ View Post
    הי חברים,

    בשעה טובה התחדשתי בפראדו ארוך 2002 דיזל (מקווה שלא אתחרט על הקניה הזאת- גיפ ראשון שלי),
    ומחר אני לוקח אותו למוסך לטיפול ראשוני,
    מעבר להחלפת שמנים ופילטרים, יש דברים מסוימים שכדאי לבדוק כדי למנוע מחלות בעתיד?
    חפרתי פה על פוסטים שונים והבנתי שיש בעיה במשולשים שכדאי לבדוק, ובעיה במזרקים של הדיזל.. זה המצב?

    קצת על האוטו:
    האוטו לא הניע בכלל 4 חודשים בערך (ענייני קורונה) אבל מטופל טיפטופ עם ספר טיפולים מנויילן.
    בנוסף האוטו עשה מנוע חדש ממש לא מזמן הכל מתועד והתבצע בצורה מקצועית ,
    המנוע הלך בגלל שנסע בלי מים והתחמם - קורה טעות

    אשמח לכל פידבק ממי שיש ניסיון בדגם הזה.
    מקווה שעשיתי החלטה נבונה שנכנסתי לתחום עם הרכב הזה.
    תודה רבה!
    תתחדש ובהצלחה.
    מקווה שתהנה מהרכב ושישרת אותך שנים רבות.

    נוזל קרור לא נעלם סתם. יודע מה הייתה הסיבה והאם טופל?

    גיא

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk

  3. #3

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    ברמת העקרון רכב מאוד מוצלח ומבוקש.

    בדגם.הזה החזק יותר מזרקים אלקטרוניים יקרים. ביצה קדמית.קצת עדינה ביחס למנוע. והמשולשים הידועים.

    מעבר לזה רכב מוצלח ובעל יכולות טובות בשטח.

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk

  4. #4
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,047

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    Quote Originally Posted by guyo View Post
    תתחדש ובהצלחה.
    מקווה שתהנה מהרכב ושישרת אותך שנים רבות.

    נוזל קרור לא נעלם סתם. יודע מה הייתה הסיבה והאם טופל?

    גיא

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk
    צודק. וגם:
    - עשה מנוע זה אומר שהחליפו מנוע, או עשו שיפוץ?
    אם עשו שיפוץ, האם האוטו נסע ללא בעיות לפחות קיץ אחד?

  5. #5
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,791

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    בשעה טובה והצלחה, ושתהנה ממנו!
    שים דגש מיוחד על הפרונט, תחפור בהיסטוריה ותבדוק אם החליפו תפוחי פרונט-מקורי, חלופי? מתי בוצע?
    במוסך לבדוק חופשים לפי הנוהל, אם לא ידוע לך מתי החליפו ומה התקינו המלצתי להחליף הכל למקורי, תאמין לי שאתה לא רוצה פרונט קורס במהלך טיול!
    בנוסף כמו שרשמו מעלי, זה הדגם עם המנוע החזק אבל המכלולים נישארו זהים, בדוק מצב השמנים בביצים וטרנספר+חופשים, גם הדיפרנציאלים מתפצחים שם כולל זה של הטרנספר.
    RAM 3500 on "35

  6. #6
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,685

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    תתחדש !
    אני בדעה שתבדוק מפלס שמן ונוזל קירור בלבד.
    סע חודש ותעקוב אחר מפלס שמן ונוזל קירור.
    תכיר את הרכב ותרגיש אם זכית או נפלת ...

    אח"כ יהיה לך מלא זמן להתייעץ היכן "לשפוך" את הכסף.
    תאמין לי מוסכניקים יודעים לזהות "ירוקים" שבאים לבצע יישור קו,
    ואכן מוצאים הרבה מה ליישר...

    כמובן,
    רצוי מאד לא להיכנס לשטח לבד ולא "לקפוץ מעל הפופיק".
    תכירו אחד את יכולתו של זה.

    רענן

  7. #7

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    Quote Originally Posted by guyo View Post
    תתחדש ובהצלחה.
    מקווה שתהנה מהרכב ושישרת אותך שנים רבות.

    נוזל קרור לא נעלם סתם. יודע מה הייתה הסיבה והאם טופל?

    גיא
    לפי מה שהבנתי הוא פשוט נסע ללא מים, אבל אשאל מחר, זה שכן של ההורים האוטו יד ראשונה

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk
    Quote Originally Posted by amirmoshe View Post
    ברמת העקרון רכב מאוד מוצלח ומבוקש.

    בדגם.הזה החזק יותר מזרקים אלקטרוניים יקרים. ביצה קדמית.קצת עדינה ביחס למנוע. והמשולשים הידועים.

    מעבר לזה רכב מוצלח ובעל יכולות טובות בשטח.

    תודה מעניין אם יש דרך למנוע את הבעיה במשולשים(לא יודע מה זה ביצה), ולהאריך את חיי המזרקים...

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk
    Quote Originally Posted by איל מ View Post
    צודק. וגם:
    - עשה מנוע זה אומר שהחליפו מנוע, או עשו שיפוץ?
    אם עשו שיפוץ, האם האוטו נסע ללא בעיות לפחות קיץ אחד?
    כן החליפו מנוע, זה היה לפני כשנה
    Quote Originally Posted by נדב ש. View Post
    בשעה טובה והצלחה, ושתהנה ממנו!
    שים דגש מיוחד על הפרונט, תחפור בהיסטוריה ותבדוק אם החליפו תפוחי פרונט-מקורי, חלופי? מתי בוצע?
    במוסך לבדוק חופשים לפי הנוהל, אם לא ידוע לך מתי החליפו ומה התקינו המלצתי להחליף הכל למקורי, תאמין לי שאתה לא רוצה פרונט קורס במהלך טיול!
    בנוסף כמו שרשמו מעלי, זה הדגם עם המנוע החזק אבל המכלולים נישארו זהים, בדוק מצב השמנים בביצים וטרנספר+חופשים, גם הדיפרנציאלים מתפצחים שם כולל זה של הטרנספר.
    תודה רבה! אבדוק האוטו מטופל בחלקים מקוריים בלבד אבל אוודא את תקינות התפוחים, המחלה הזאת בלנד קרוזר בעייתית לפי מה שקראתי, מאוד מבאס.
    Quote Originally Posted by raanan View Post
    תתחדש !
    אני בדעה שתבדוק מפלס שמן ונוזל קירור בלבד.
    סע חודש ותעקוב אחר מפלס שמן ונוזל קירור.
    תכיר את הרכב ותרגיש אם זכית או נפלת ...

    אח"כ יהיה לך מלא זמן להתייעץ היכן "לשפוך" את הכסף.
    תאמין לי מוסכניקים יודעים לזהות "ירוקים" שבאים לבצע יישור קו,
    ואכן מוצאים הרבה מה ליישר...

    כמובן,
    רצוי מאד לא להיכנס לשטח לבד ולא "לקפוץ מעל הפופיק".
    תכירו אחד את יכולתו של זה.

    רענן
    אני איתך אחי, אבל בגלל שחדש לי דיזל וחדש לי המפלצות האלה אני לא רוצה להזניח או לא לאתר משהו שיגרום לי בעיות גדולות יותר אחר כך, זה קורה בפרייבטים אז בגיפים בטוח פי כמה..

  8. #8
    חבר רשום
    Join Date
    May 2006
    Location
    מרכז
    Posts
    1,871

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    אני הייתי עושה טיפול רגיל בכדי "לאפס" את המונה לרגע שקנית את האוטו.
    הייתי בודק חופש במשולשים/תפוחים קדמיים ומוודא שהם מקוריים ולא חליפיים.
    אני גם על הדרך הייתי מחליף רצועות מנוע ועובר על הצינורות נוזל קירור שהם
    לא יבשים. לבדוק חופשים בצלבים ואם יש נזילות שהמכון לא "ראה".\
    לגבי שאר השמנים, שיקול שלך. אני מקווה שעשו ראש עשו טיימינג אז תתחיל לספור
    מההחלפה.

  9. #9

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    אני ממליץ בנוסף שתעבוד מול מוסכניק שמכיר את הרכב.
    מישהו שידע לטפל עם שמנים ומסננים מתאימים אבל בעיקר ידע לאתר ולזהות תקלות אפשריות עוד לפני שאתה נתקל בהם בשטח...
    עוד מעט סופ"ש

  10. #10
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    הרכב מוגבה?

    אם כן, לבדוק מצב בולג'וינטים. ובכלל, בכל טיפול לבדוק ולהתייחס לנושא הזה.


    כי עוד פראדו שבר בולג'וינט בחג הזה והצריך חילוץ בעייתי מהשטח.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  11. #11

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    תודה על כל המידע זה בהחלט עוזר להתמקד.
    בהחלט אבקש לבדוק את המשולשים והבולגוינטים, מה שלא ברור שהבנתי שהיה recall על הבעיה הזאת, זה לא תוקן?
    נשמע הזוי שכל כךל הרבה שנים אנשים סובלים מהבעיה הזאת ולא יצא תיקון כמו שצריך.
    לגבי ההגבהה לא נראה לי שעשו לו.

    לגבי שמן מנוע - הספק אומר 15-40?
    אבל לפי מה שאני קורא היצרן אומר 10-30,
    מה הנכון?

    תודה!

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by erezgur View Post
    אני ממליץ בנוסף שתעבוד מול מוסכניק שמכיר את הרכב.
    מישהו שידע לטפל עם שמנים ומסננים מתאימים אבל בעיקר ידע לאתר ולזהות תקלות אפשריות עוד לפני שאתה נתקל בהם בשטח...
    יש לך מישהו כזה מומלץ באיזור הרצליה?
    לגבי החלקים אני מזמין בעצמי, רק מקורי מהסוכן.

  12. #12

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    Quote Originally Posted by Omri_ View Post
    יש לך מישהו כזה מומלץ באיזור הרצליה?
    .
    בשרשור דומה עלו המלצות חמות על סער מכפר סבא

    נשלח מהנייד
    עוד מעט סופ"ש

  13. #13
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,685

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    Quote Originally Posted by Omri_ View Post
    בהחלט אבקש לבדוק את המשולשים והבולגוינטים
    צריך להיות מקצוען אמיתי כדיי לזהות תחילת בעיה בבולג'וינט.

    Quote Originally Posted by Omri_ View Post
    מה שלא ברור שהבנתי שהיה recall על הבעיה הזאת, זה לא תוקן?
    נשמע הזוי שכל כךל הרבה שנים אנשים סובלים מהבעיה הזאת ולא יצא תיקון כמו שצריך.
    זה כשל תכנוני שאין באמת אפשרות להתגבר עליו.
    גם אם בוצע recall והוחלפו למקוריים, עדיין במשך הזמן
    ושימוש בפרט אם הרכב מוגבה, גם הבולג'וינטים הללו עלולים לקרוס.

    בקיצור,
    בעל פראדו חשוב שיהיה מודע ויבקש בדיקה מקצועית בכל טיפול שנתי לפחות.
    כמובן כשמחליפים רק למקורי ! למרות המחיר.

    רענן

  14. #14

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    רענן[/QUOTE]
    כמובן כשמחליפים רק למקורי ! למרות המחיר.

    רענן[/QUOTE]

    מה עם מחוזקים למיניהם? יש הצדקה?

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk

  15. #15
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,685

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    Quote Originally Posted by guyo View Post
    רענן
    כמובן כשמחליפים רק למקורי ! למרות המחיר.

    רענן[/QUOTE]

    מה עם מחוזקים למיניהם? יש הצדקה?

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk[/QUOTE]

    אם הם באותם מידות, אז כנראה יהיו דיי דומים למקורי בחוזקם.
    לא שמעתי על קיט החלפת משולשים למשהו מסיבי יותר.
    כנראה שטויטה למדו מהפשלה והבעיה לא שכיחה ב 120 או 150 .

    רענן

  16. #16
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,791

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    Quote Originally Posted by raanan View Post
    צריך להיות מקצוען אמיתי כדיי לזהות תחילת בעיה בבולג'וינט.


    זה כשל תכנוני שאין באמת אפשרות להתגבר עליו.
    גם אם בוצע recall והוחלפו למקוריים, עדיין במשך הזמן
    ושימוש בפרט אם הרכב מוגבה, גם הבולג'וינטים הללו עלולים לקרוס.

    בקיצור,
    בעל פראדו חשוב שיהיה מודע ויבקש בדיקה מקצועית בכל טיפול שנתי לפחות.
    כמובן כשמחליפים רק למקורי ! למרות המחיר.

    רענן
    מסכים בהחלט עם החלק הראשון.
    לגבי החלק האחרון בתשובה, זאת בדיוק ה"בעיה", ולמה אנחנו רואים פראדואים שנופל להם הפרונט, לא להיסתמך על בדיקה אחת לשנה, זה תלוי מאוד מה הרכב עושה וכמה ואיפה מטייל, גם הבדיקה הזאת היא בערבון מוגבל מאוד.
    אין מה לעשות, יש כלים שהתחזוקה שלהם הופכת ליקרה, זה אחד מהם, אם מטיילים הרבה אז אחת לחצי שנה להעיף את התפוחים ולהתקין חדשים מקוריים, אם היה לי כזה ככה הייתי עושה, אבל זה אני.
    RAM 3500 on "35

  17. #17
    חבר רשום raanan's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    בוואדי ...
    Posts
    6,685

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    נדב,
    שים לב למילה החשובה במשפט שלי, "לפחות" .
    לעצם העניין, אנשים מתקינים מולטימדיה לפני
    שמקשיבים בעניין כל כך בטיחותי
    (מנסיון עם שכן, וגם עמית לשעבר לעבודה)
    גם כשהראיתי להם תמונות.

    רענן

  18. #18
    חבר רשום נדב ש.'s Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    7,791

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    כנ"ל.
    כולל תקיעה מחורבנת גם במצוק ההעתקים כמו בשרשור שניפתח מקודם כאן, רק שלנו היו חלקי חילוף קומפלט...
    RAM 3500 on "35

  19. #19

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    גם אני רכשתי לפני כחצי שנה פראדו 2000 לטיולים בלבד (בשותפות עם חבר),
    הכנסתי את הרכב לחן יצחקיאן בנתניה (גם אני גר בהרצליה), בחור אלוף שעוסק רק בלנד קרוזרים.
    עשינו יישור קו לכל מה שהוא המליץ כגון :
    החלפת משולשים שהיו תחליפיים למקוריים, בולג'וינטים, טיפול כולל שמנים בביצים, רצועת אביזרים,
    החלפת גומיות יבשות לכחולות מפוליאוריטן, תושבות שהיו יבשות גם הוחלפו,
    מאז 3-4 טיולים הוא התנהג למופת (פרט לביצה אחורית ששברנו.......קשה להגיד אם אשמת הרכב או הנהג),
    ממליץ מאוד על חן - רק שלוקח כמה שבועות לקבוע אצלו תור,
    דניאל
    היילקס 96, 2002, 2008, 2012, 2017 ועכשיו 2021 ידני.

  20. #20

    Default תגובה: יישור קו - פראדו 2002

    תודה לכולם!
    היום עשיתי טיפול בבוקר ובדיקה, לטענת המוסכניק הרכב שמור ובמצב ממש טוב,
    ביקשתי שיסתכל על הבולגוינטים הוא טוען שהם מעולים וחזקים יותר מהמקורי,
    הוא אמר לי את השם של החברה אני לא ממש זוכר.
    לטענתו זה תיקון קל וממש פשוט (4-5 ברגים).

    חוצמזה הרכב קצת רועש אבל כנראה שככה זה דיזל,
    בהמשך אקפוץ לסהר או חן או..
    לבדיקה יותר מקיפה

    תודה לכולם על כל העזרה

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. יישור קו פראדו 2003
    By eyalal2451 in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 2
    Last Post: 12-02-20, 16:23
  2. פראדו 2002 למכירה
    By sefy in forum לוח מודעות רכב שטח וג'יפים למכירה
    Replies: 0
    Last Post: 20-01-16, 21:09
  3. טויוטה פראדו 2002
    By yakovvaknin1 in forum לוח מודעות רכב שטח וג'יפים למכירה
    Replies: 0
    Last Post: 20-12-15, 20:24
  4. משענת יד פראדו 2002
    By oferziv1 in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 9
    Last Post: 12-11-13, 15:49
  5. פראדו 2001-2002 מזרקים
    By archi1963 in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 2
    Last Post: 22-07-13, 11:38

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •