Close
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 21 to 40 of 54
  1. #21
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,070

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    Quote Originally Posted by ציקס View Post
    2.השיוט ממש מורגש כשאני עמוס בציוד/משקל.
    נשמע שלפני הפנהארד אתה צריך קפיצים אחוריים מתאימים למשקל הציוד.

    מה שאתה מתאר זה סרן קדמי באויר בגלל נטייה לאחור של הרכב עקב קריסה של הקפיצים האחוריים.
    פנהארד ישפר במעט אבל לא יפתור את הבעיה הזו.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  2. #22
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    הקפיצים האחורים שלי מחוזקים עם בולם עם קפיץ ספיראלי...הרכב לא עולה שוקע מאחור יותר מהקדימה.
    ואני חושב שאתם לגבי החיזוק האלכסוני,מה שעשיתי עכשיו הוא לדעתי יותר נכון מאשר לחבוק את צוואר התיבה,האלכסון אצלי מאוד יציב.

    Sent from my SM-A305F using Tapatalk

  3. #23
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,070

    Default הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    Quote Originally Posted by ציקס View Post
    הקפיצים האחורים שלי מחוזקים עם בולם עם קפיץ ספיראלי...הרכב לא עולה שוקע מאחור יותר מהקדימה
    אם הרכב משייט לך כשהוא עמוס בשונה מהמצב כשהרכב לא עמוס, אז משהו לא מאוזן לך ברכב בלי קשר לפנהארד, שתרומתו המוכחת בצידו, אך האם אתה מחפה על בעיה אחת דרך פרויקט מורכב במקום אחר ברכב?

    הבולם מונרו עם סליל זה פלסטר קלאסי ונפוץ לקפיץ עלה עייף.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  4. #24
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    נשמע שלפני הפנהארד אתה צריך קפיצים אחוריים מתאימים למשקל הציוד.

    מה שאתה מתאר זה סרן קדמי באויר בגלל נטייה לאחור של הרכב עקב קריסה של הקפיצים האחוריים.
    פנהארד ישפר במעט אבל לא יפתור את הבעיה הזו.
    +1....
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  5. #25
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    בעיה קלאסית בקפיצי רוביקון אקספרס (המעולים! גם אני על רוביקון 4.5 מאחור, בסופה).

    הם מיועדים ל-CJ/YJ אמריקאי, כלומר קצר (וקל).
    אצלנו רוב הג'יפים הם עם בסיס גלגלים ארוך. לעתים גם עם זנב ארוך. המשקל העצמי גבוה יותר, אנחנו מעמיסים הרבה יותר ציוד.

    הקפיץ פשוט לא מיועד לעבוד בעומס הזה. ואז הוא שוקע די מהר.
    כשהג'יפ עמוס, הזנב שוקע עוד, החרטום עולה. כל הג'יפ מקבל פוזה של המראה. פחות אחיזה בגלגלים הקדמיים. תחושת שיוט.... מוכר וידוע ולא חביב.


    רוביקון מוכרים עלים להוספה בנפרד. נדמה לי שעלה מס' 3. חפש בפרסומים שלהם Add-a-leaf
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  6. #26
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post
    אני רק אומר שזה לא משהו טריביאלי להתאים פנהרד לג'יפ CJ.

    מה שיש בתמונות ששמיל העלה, פנהרד שמחובר הפוך לדראגלינק, עובד כל עוד המוטות די אופקיים ולכן די מקבילים. קשה לי לראות את זה עובד עם הגבהה ומהלכי מתלה גדולים. ויתכן שזה גם הסיבה לעומסים הגדולים.

    בדיוק לזה התכוונתי. לא טריוויאלי.

    ולגבי "שינמוך"....
    ביטול חופשים והידוק כללי של האוטו, תיבת הגה של סופה/סופה 2 - כל זה כמובן רק טוב.
    אבל להימנע מהגבהה, מנעילה אוטומטית, מצמיגי שטח מלא בקוטר גדול, קיצור והקשחת הקפיצים לכדי משהו קשה ולא נוח... זה כן שינמוך. ג'יפ נועד לנסוע בשטח. הוא קודם כל רכב שטח. אפשר לשפר את התנהגות הכביש שלו עד גבול מסוים, זה כמובן מחייב כמה פשרות - קצת פחות מהלכי מתלה כדי לקבל זוית גילגול קטנה יותר. על זה מפצים עם נעילה או שתי נעילות. ושיהיו נשלטות, כדי שעל הכביש לא ישפיעו בכלל. אבל לאנוס אותו להיות רכב כביש?........ מעבר לשגיאה הנדסית אפשרית שסכנותיה בצידה, לדעתי זה שינמוך. כי הפגיעה ביכולות השטח תהיה גדולה יותר מהשיפור בהתנהגות הכביש. והתוצאה כאמור, לעולם לא תהפוך אותו לפרייבט. חבל על המאמצים וההשקעה.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  7. #27
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    חברים,אני יודע מה המגבלות כביש של הגיפ,אני מעל 20 נוסע על גיפים...אני לא מנסה להגיע לרמת דיוק של פרייבט,אלא לרמת דיוק של סופה...
    הגיפ הזה אצלי כבר כמעט 20 שנה,משהו בו השתנה,זה בטוח,העלים כבר לא רעננים כמו שהיו,ואת שאר הדברים שמתבלים אני מחליף.
    נתנו לי רעיון לבדוק אם הקינג פינים והתפוחים,אם הם לא תפוסים.
    כי אם הם כן אז זה ללא ספק משהו שיכול לגרום לי לנסות לתקן את ההגה כול הזמן,לא?
    בגלל שהוא לא חוזר /מתיישר כמו שצריך

    Sent from my SM-A305F using Tapatalk

  8. #28
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    CJ מאוד דומה לסופה, אבל אינו סופה. הוא CJ. לטוב ולרע. אלה ג'יפים אחים ואנחנו לא מתווכחים כאן מי ומה יותר טוב. זו אותה משפחה טובה.

    הרבה מכלולי סופה מתאימים ל-CJ ואפשר גם להכניס רכבת כוח של סופה קומפלט, מפגוש לפגוש, כולל הסרנים הרחבים יותר. ועדיין זה לא יהיה סופה, כי יש הבדלים גם בשילדה שמשליכים על התנהגות הכביש.

    כדי שיהיה סופה, הכי פשוט להחליף אותו בסופה. ואם עדיין תתגעגע, תרכיב לה חזית ומכסה מנוע של CJ...... גם זה מתאים בול.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  9. #29
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    אני רחוק שנות אור מלחשוב להחליף את הגיפ
    ....
    בסהכ רוצה לפתור את השיוט...ואין סיבה שלא אצליח,הרי הוא לא שייט ככה בעבר


    Sent from my SM-A305F using Tapatalk

  10. #30
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    מה שטוב בסופה כבר לקחתי....סטרטר וגלגל תנופה

    Sent from my SM-A305F using Tapatalk

  11. #31
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    Quote Originally Posted by ציקס View Post
    מה שטוב בסופה כבר לקחתי....סטרטר וגלגל תנופה

    Sent from my SM-A305F using Tapatalk
    בצחוק כן...שאףאחד לא יעלב פה

    Sent from my SM-A305F using Tapatalk

  12. #32
    חבר רשום yoni_0000's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    אשדוד
    Posts
    2,732

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    Quote Originally Posted by ציקס View Post
    מוחל מוחל....אבל תסביר לי מדוע?אני חושב שהוא הרבה יותר מסיבי מחביקה של הצוואר של התיבה עם שלה של צנרת מים,הוא מעוגן ממש לבסיס התיבה עם שני הברגים,והוא בזווית מספיקה בשביל למנוע איזושהיא תנועה לצדדים,זו המטרה,לא?או שפיספסתי משהו?


    Sent from my SM-A305F using Tapatalk
    זה כמו להעביר הילוכים מבסיס הידית במקום מהקצה העליון. מה שמפתל ומזיז את התיבה זה הפיטמן, לכן ככל שתעגן את החיזוק קרוב יותר לפיטמן, הוא יותר אפקטיבי. מה שאתה עשית זה "חצי" חיזוק לשילדה.. כי גם הוא מתבסס על פחית 1.5 מ"מ שהיא תושבת התיבה המקורית בcj.

    בלי קשר, נשמע שהבעיה שלך נובעת מקפיצים עייפים... אם אתה מתכנן להחזיק את הרכב עוד הרבה זמן, תיאלץ לעשות את ההחלפה בשלב כזה או אחר.
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.

  13. #33
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    כניראה שבתמונות הקודמות לא רואים את החיזוק,כי הוא בכלל לא קשור לפחית 2 ממ המקורית...הוא נימצא בנקודה נמוכה כמו הצוואר של התיבה,לפלח 10 ממ שמרותך לשתי האוזניים המקוריות,שמהדקות את התיבה עם השלדה,בצורה הזו החיזוק הוא הכי אפקטיבי ויציב,לדעתי יותר מדוייק מאשר שלה על הצוואר.
    אני מוסיף תמונות שרואים את החיזוק יותר טוב
    שימו לב לקו שהמוט שיוצא לצד השלדה י6צא בקו אלכסוני נמוך לפחות כמו הצוואר של הפיטמן.

    Sent from my SM-A305F using Tapatalk

  14. #34

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    על משקל יוני,זה כמו להעביר הילוכים עם יד שמאל- נגרם כח פיתול מיותר לתושבת.
    borderline velocity disorder

  15. #35
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    טוב,לא ברור לי אתם חושבים שהחיזוק לא אפקטיבי...קצת ניסיון בחיזוקים יש לי,אז או שמישהו יוכל להסביר לי מה ההבדל בין הנקודה שאני חיזקתי לבין צוואר התיבה עם חבק,הרי כול עוד משולש הכוחות זהה פחות או יותר בזוויות שלו אז לדעתי לעגן לברגי התיבה עדיף מאשר לחבוק את הצוואר עם חבק ,
    ואיזה כוחות פיתול יש פה?
    או שנסכים שאנחנו לא מסכימים....

    Sent from my SM-A305F using Tapatalk

  16. #36

    Default הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    כוחות הפיתול לתושבת נוצרים בגלל שהתיבה רוצה להסתובב על ציר הפיטמן כנגד הכוחות/התנגדות שמפעילה עליה זרוע הפיטמן, אתה אחזת אותה רק מצד אחד של התושבת.
    תצמיד את גלגל הרכב לשפת מדרכה , תוך כדי שחבר משחק עם ההגה תוכל להביט על התושבת ולאבחן מה קורה שם למטה ובכלל מאיפה מגיע החופש בין גלגל ההגה לשלדת הרכב , זה יכול להיות הרבה גורמים .בתור צעד ראשון אני בכלל הייתי חושב על להחליף את התושבת החלושס הזו-

    https://www.rockcrawler.com/techrepo...cket/index.asp
    borderline velocity disorder

  17. #37
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    אז לפי התאוריה שלך ככל שהמוט/חיזוק מתרחק מהציר של הפיטמן אז הוא יהיה יותר אפקטיבי,כי יש לו יותר מומנט להתנגד לציר הסיבוב(כמו לאחוז מקדחה ביג או עם מפתח).
    אני חושב שהתושבת יותר רוצה לנוע ימינה שמאלה ,כלומר בין השלדה שציר הסיבוב הוא דווקה החלק העליון של התיבה,בעיגון לשלדה.


    והפלטת לתושבת שצירפת מאוד מעניינת,אני גם זוכר שמישהו כבר ייצר אותה,ואפילו העלה את הקובץ של החיתוך פלטות,אבל אני לא מוצא איפה הוא פרסם(באיזשהו פורום).

    Sent from my SM-A305F using Tapatalk

  18. #38
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    החיזוק שלך אולי לא אפקטיבי כמו בתצורה הקלאסית שחובקת את הציר אבל עקרונית הוא לא רחוק מזה. גורם לי לחשוב לגבי מה נכון בג'יפ שלי.

    אני מבין שנושא השרשור - פנהרד לCJ - כבר פחות רלוונטי?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  19. #39
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    טוב,דבר ראשון אני שמח שאתה מסכים איתי בנוגע לחיזוק,כי פחדתי שאני מפספס משהו...

    לי יש נטייה להשתמש במיקום של הברגים המקוריים,לדעתי זה יותר נכון במקרה הזה,אני חושב שחביקה של הצוואר עלולה להחליק לכיוון הזרוע פיטמן במידה והיא לא חובקת במאה אחוז,מה גם שהצוואר הוא קוני.

    לגבי המוט פנהרד,אני רוצה לבדוק אם יש איזשהוא תפוח/בול גויינט תפוס,וזה מה שגורם להגה שלי לא לחזור כמו שצריך,ואז בניסיון ליישר את ההגה אני מרגיש שיוט,הגיוני?

    אבל אני מניח שברגע שהכיוון של הגיפ יתיישר,אנסה להוסיף פנהרד,לראות אם יש שיפור



    Sent from my SM-A305F using Tapatalk

  20. #40
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default תגובה: הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)

    Quote Originally Posted by ציקס View Post
    לגבי המוט פנהרד,אני רוצה לבדוק אם יש איזשהוא תפוח/בול גויינט תפוס,וזה מה שגורם להגה שלי לא לחזור כמו שצריך,ואז בניסיון ליישר את ההגה אני מרגיש שיוט,הגיוני?
    יש מצב. את תקינות התפולים והבולג'וינטים אתה יכול לבדוק די בקלות בכל מכון פרונטים - את הדברים האלו הם יודעים לזהות יותר טוב מכולנו כי זה היום-יום שלהם. ועל הדרך אתה מקבל מדידת זויות היגוי מדויקת. זוית קסטר קטנה מדי זה בעייה אופיינית מאד לג'יפים מוגבהים שאפשר לתקן במידה מסוימת עם קלינים.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Similar Threads

  1. פנהרד
    By israel_gt in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 22
    Last Post: 25-07-14, 17:58
  2. מוט פנהרד wj
    By israel_gt in forum לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    Replies: 0
    Last Post: 16-04-14, 15:40
  3. מוט פנהרד
    By yaronash in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 3
    Last Post: 21-01-12, 00:03
  4. מוט פנהרד ל XJ ?
    By Saar in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 2
    Last Post: 01-11-10, 08:59
  5. מוט פנהרד של WJ
    By eysham in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 4
    Last Post: 12-03-09, 13:02

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •