למיטב זכרוני והבנתי, הם אמורים להיות חופשיים ברמה שהם מאפשרים תנועה בציר החיבור לשלדה והקפיץ.
לא אמור להיות חופש צידי.
את כל השאר עושות/מאפשרות הבוקסות בצירי החיבור.אני מציע שתעלה תמונות או סרטון (=לינק למקום כלשהוא שיש בו סרטון) שנבין כמה חופש אתה רואה שיש אצלך
אתה מתכוון שהם לא מאפשרים לסרן ליפול?
כשהגלגלים באוויר, הנדנדה אמורה לתת לסרן ליפול ואתה אמור לראות שהקפיץ תלוי על הנדנדה והנדנדה נמשכת לכיוון הסרן ( קדימה בסרן אחורי ואחורה בסרן קדמי) ע"י הקפיץ, הכי קדימה שהקפיץ מושך בהתאם לקשת/רדיוס שלו.
קפיץ עלה פרבולי משנה את אורכו בהתאם לעומס עליו (כמו קשת של חץ וקשת) והנדנדה חייבת לאפשר לו לעשות זאת על מנת להיות קפיץ.
שלח תמונה.
ואם אתה משחרר קצת את הברגים, פתאום יש את הנפילה הזו?
מה קורה כשאתה עומד על הטמבון ומנדנד את האוטו, הקפיץ נלחם בנדנדה?
תודה לכולם בסוף הסתדרתי - אבל נתקלתי בבעיה חדשה עקב זה ואסביר:
לא הבנתי האם אמור להיות משחק עם השאקלים בגלל שלא הצלחתי להביא את הסנטר בולט לאמצע.
הסיבה היא שכאשר שמתי את הקפיצים החדשים, שני אלמנטים הפריעו לירידה של הסרן כלפי הקפיצים:
1. בולמים. בולמי הבית שטיין צריכים להתחלף לסולנים עם מהלך פתיחה ארוך יותר. בשירשור אחר שאלתי איזה בולמים אני צריך אבל נקודת ההנחה היא למדוד את הבולם כאשר הוא יושב על הרכב. עכשיו נקודת המוצא של הבולם משתנה מכיוון שהוא צריך להיות ארוך יותר. נכון? או שהבולם הוא אותו בולם ורק נתוני הפתיחה שונים? אם הוא אותו בולם אז עשיתי משהו לא טוב בהחלפה. צריך לנתק אותו מהסרן?
2. צינור בלם. האם באמת יש צורך בערכה מינוביץ או שאפשר לקחת צינור כלשהו - אם כן, איזה?
תודה לכולם, אביב
קצת תמונות יתרמו המון פה...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
אתה צריך למדוד את האורך מאוזן לאוזן של הבולם כאשר הבולמים מנותקים, בהצלבה מלאה, אורך פתוח וסגור. צד אחד הקפיץ פתוח עד הסוף צד שני לוחץ את הבאמפסטופ.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אם הצינור בלם מגביל את מהלך הפתיחה אז קודם כל לטפל בזה...
לגבי הבולמים והמדידות שאסף הזכיר ממליץ בחום למדוד בצורה הבאה:
למדוד מהלך פתוח סגור מקדימה... על הצלבה של אחד הגלגלים האחוריים...
ואותו דבר הפוך.
כשכל משקל הרכב יושב על המתלה שאתה מודד לעומת הפוך .. ההבדל משמעותי.
יש להתאים במפסטופים, הבולם החדש שתביא ככל הנראה יהיה ארוך יותר בפתיחה אבל גם במצב סגור.
צריך להקפיד שבסגירה הסרן פוגש את הבמפסטופ ולא על הבולם.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
לגבי מדידה בהצלבה:
קשה מאוד להגיע להצלבה מלאה בחניה, לעתים צריך לעזור לכווץ את הקפיץ בצד אחד. וגם אז, הצד הפתוח לעתים לא יהיה פתוח עד הסוף. ואז, כשקופצים באוויר (אני יודע, לא אמור לקרות אבל קורה, במיוחד כשיש מנוע חזק ומתלים כיפיים, למשל בדיונות), ושני הצדדים פתוחים, קורה שהסרן יורד יותר מאשר בהצלבה.
בדיסקו אצלי גיליתי שבולמי הפוקס מעט ארוכים מהמקורי, וכשמרימים אוטו באוויר מהשלדה (נותנים לסרן לצנוח) צנרת הבלם נמתחת מדי, דבר שלא קורה בהצלבה רגילה. לא בכל רכב זה רלוונטי.
רק לשים לב לנקודה הזאת (של מדידת פתיחה מלאה אמיתית בכל תרחיש) במדידות ולהחליט אם היא דורשת התייחסות.
שמרו על קשר