בועז, יש ברשימה שלכם מכוניות שבוודאות לא יהיו בארץ ב 2022.
ויש מכוניות שלא ברור אם יהיו או לא, כלומר אתם יכולים להזמין אבל אין צפי לייצור.
העניין החשמלי הופך להיות די עובדה כנראה בליסינג.
אלו למשל הרכבים המוצעים אצלנו בארגון.
כמעט אין אלטרנטיבות בנזין נקי ודיזל בכלל לא.
לפחות אצלנו הבנתי שהארגון לא מתכוון לשלם לעובדים עבור הטעינה בבית כך שנדמה לי שההטבת מס עלולה להימחק כולה או חלקה באופן הזה.
עוד לא למדתי את הנושא מספיק ואני דוחה כרגע בעוד שנה את ההחלפה של האוקטביה שלי.
נראה מה יהיה בשנה הבאה.
אגב, מה ההבדל בין היברידי לפלאג אין?
ולמה עוד אין טעינה אלחוטית לרכבים כמו שיש לטלפונים
![]()
בועז, יש ברשימה שלכם מכוניות שבוודאות לא יהיו בארץ ב 2022.
ויש מכוניות שלא ברור אם יהיו או לא, כלומר אתם יכולים להזמין אבל אין צפי לייצור.
היחידה שהיא באספקה דחויה היא האוקטביה 1.5.
סוף 22 תחילת 23.
היא גם סובלת מתנאים חריגים לרעה בשווי למס ותוספת השתתפות העובד בכמה מאות שקלים.
לפחות כך זה אצלנו.
נעלמה מהרשימה למרבה הצער האוקטביה 1.0 הנהדרת.
כל השאר לפחות על הנייר זמינות
יאריס אקו הייבריד - אין להשיג וככל הנראה לא תהיה.
I20 לא נראית באופק.
כמעט כל דגמי צ'מפיון במחסור קשה, ואספקת הרכב מאוד תלויה בספק הליסינג שלכם. עדיין מדי פעם 'נופלות מכוניות ממוביליות' ומנהל התחבורה שלכם יכול ללקט אותן.
סטוניק 1.0 טורבו - לא נראית באופק.
תברר על האלנטרה ההיברידית החדשה. עוד לא נהגתי בה, אבל הציפיות גבוהות מאוד.
יש ברשימה הרבה חורים.
אני ניצלתי את ההזדמנות למשוך עוד שנה עם הרכב שלי. מקווה שבשנה הבאה ההצע יהיה טוב יותר. מה שיש כרגע לא מוצא חן בעיניי כל כך.
אגב, מה דעתך על הסקודה סקאלה?
בהשוואה נניח לאוקטביה 1.0 אמבישן.
היא הרבה יותר זולה
לא נהגתי בה.
האוקטביה מצוינת גם בגירסת ה 1.0 ליטר.
אני בהחלט בעד למשוךשנה רביעית עם הרכב הנוכחי אם זה אפשרי, אני משער שלקראת אמצע 2022 חלק גדול מהיצרנים יחזרו לתפוקה מלאה, ולקראת סוף 22 / תחילת 23 ישלימו חלק גדול מהפערים.
יתרה מכך, ברמה האירגונית הייתי ממליץ להאריך חוזים לשנה רביעית, ולנצל את הזמן להיערכות למערב לרכב חשמלי. זאת, חלף מלחמה בלתי אפשרית על כל גלגל, ותשלום גבוה בגין הליסינג. זה מצריך גיוס הרבה ממשקים ארגוניים, ולא כולם זורמים.
אני עוד לא הבנתי מה המודל העסקי שמשתלם לי לעבור ברכב ליסינג מהעבודה שיהיה חשמלי, נשמע לי הרע משני העולמות.
לוותר על רכב ליסינג ולקחת חשמלי פרטי - זה מובן לי בהנחה שיש מקום לעמדת טעינה פרטית.
Asaf-a
אסף.א
בגדול, כל חברה מנהלת שונה את נושא הליסינג והעלויות בהן נושא העובד, וזה משתנה כמובן בהתאם לאופי ההסכם.
לדוגמא - חברה שמקצה לך דלק חופשי ללא הגבלה מצד אחד, ומהצד השני חברה שמגבילה את הדלק לליטרים / כסף .
חברה שבה העובד משלם שוווי שימוש לעומת חברה שמגלמת את שווי השימוש.
כרגע, וזו טיוטה שלא נכנסה לתוקף, החל ב 2022 רכב חשמלי מלא יהנה מהטבת שווי שימוש של 1200 ש"ח לעומת 900 ש"ח לרכב פלאג אין הייבריד, ו 400 ש"ח לרכב היברידי.
החברה צריכה למצוא את הדרך לייצר את התמריץ לעובד לקחת רכב חשמלי.
זה לא רק לשים לעובד עמדת טעינה בבית או בחניה בעבודה. (ומה אם עובד גר בדירה שכורה? בדירה שלא ניתן להתקין בה עמדת טעינה? )
אם עובד מטעין בבית בהשוואה לזה שהחברה שילמה לו קודם את כל הוצאות הדלק, צריך לדעת להחזיר לו כסף עבור החשמל.
בקיצור - אין פתרון אחד לכולם, כל חברה עם אופי העסקאות שלה, וזה גם לא מתאים לכולם.
למתכלבים …
https://cars.walla.co.il/item/3477382
צועניה ..
׳‘׳—׳–׳¨׳” ׳ MG,
׳׳– ׳”׳™׳ ׳׳§׳‘׳׳× ׳©׳™׳“׳¨׳•׳’ ׳•׳¨׳™׳¢׳*׳•׳ ׳׳¢׳™׳¦׳•׳‘.
׳©׳×׳™ ׳’׳™׳¨׳¡׳׳•׳× - ׳˜׳•׳•׳— 320 ׳§"׳ ׳©׳™׳¢׳׳” 144,444 ׳©"׳— ׳•׳’׳™׳¨׳¡׳× ׳˜׳•׳•׳— 440 ׳§"׳ -׳©׳×׳¢׳׳” 148,888 ׳©"׳—.
׳׳›׳•׳*׳™׳•׳× ׳¨׳׳©׳•׳*׳•׳× ׳™׳’׳™׳¢׳• ׳׳׳§׳•׳—׳•׳× ׳‘׳׳¨׳¥ 22, ׳•׳›׳ ׳’׳ ׳¨׳›׳‘׳™ ׳”׳“׳’׳׳”.
זה מה שיוצא בכתיבה מהמחשב. עברתי לסלולר.
בקיצור - ה mg עוברת עידכון וריענון.
גירסת טווח 320 קמ תעלה 144,444 שח, גירסת 440 קמ תעלה 148,888 שח.
יש לגאומטרי נתונים מצוינים, חוץ מטעינת הDC. שבעים KW עקרוניים, שגם הם גרועים ממש, ואם זה לא מספיק, אז נראה שבפועל מערכת הקירור של הסוללה לא עומדת בזה ומורידה את ההספק די מהר.
היום בבוקר בעמיעד, הגיע רכב כזה דקה לפניי לעמדה האולטרה מהירה. עמדה של 175KW שאני טוען בה ב174KW אמיתיים.
הגילי טוען ב54KW.
התבאסתי. טענתי בעמדה של ה60KW במשך עשר דקות. בעל הגילי, מתוך אמפטיה, אמר שהוא יכל כבר להתחבר לעמדת ה60KW וזה לא היה משנה עבורו כלום.
בצהריים, לאחר בילוי בכנרת הגעתי לשם שוב לכמה דקות. עזרתי לבעלת גילי טרייה לטעון מהאפליקציה שלי, וכך יכולתי בדרך דרומה לעקוב אחרי הטעינה שלה. התחילה "יפה" ב68KW, ותוך כמה דקות ירדה ל52KW. כשהרכב שלה הגיע ל73% היא התייאשה וביקשה ממני לעצור את הטעינה.
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
נראה לי שיותר חשוב מגודל הסוללה או הטווח - זה נושא מהירות הטעינה.
לדעתי רוב האנשים לא מייחסים לזה מספיק חשיבות כשהם בוחרים רכב חשמלי.
מעניין חנן. באחת הפעמים כשטענתי את האאודי, ההספק ירד תוך כדי.
בשאר הפעמים הוא ירד רק ממש לקראת סוף הטעינה.
זה כנראה תלוי גם בעמדה, לא רק ברכב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
זה בוודאי תלוי גם בעמדה, ולכן ציינתי שאני טוען בעמדה הזו ב174kw.
וכן, זה תלוי גם בכמה הסוללה טעונה. מ80 אחוז ומעלה הטעינה יורדת בצורה דרסטית בכל הרכבים, ומעל 90 אחוז זה הופך להיות כמעט דומה לטעינה ביתית וזה מאוד לא יעיל. לכן תמיד מציינים את משך הטעינה עד 80 אחוז . לפעמים רושמים 10-80 ולפעמים 30-80.
אבל זה לא היה המקרה בגילי. הוא הגיע לעמדה עם 30 אחוז.
אחד הפרמטרים שגורמים לפערים האלה חוץ ממערכת קירור עוצמתית הוא מתח הטעינה. ככל שהמתח גבוה יותר, הזרם נמוך יותר עבור אותו הספק, ונוצר פחות חום במוליכים שצריך לפנות. לכן בעמדות האולטרה מהירות הכבל שמגיע אל הרכב מקורר מים.
בהאמר החשמלי, באיוניק5, ובטאייקאן הטעינה היא ב700-800 וולט, ולא ב400וולט, כמו ברוב הרכבים האחרים.
בהאמר למשל המערכת היא 400 וולט, ואז החצי התחתון והחצי העליון של הסוללה עובדים כרגיל במקביל ב400 וולט, בעוד בטעינה הם מחוברים בטור ונטענים ב800 וולט.
יש יוטיובר שעורך בחינה וסקירות לרכבים שבהן הוא מראה גרף טעינה, ובשביל שהנתונים יובנו בקלות. ולא יהיו נתונים למניפולציות שיווקיות, הוא בסוף מציין ממוצע זרם טעינה. נוח מאוד.
- - - Updated - - -
בהחלט. לכן העליתי את ההתרשמות הזו.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
אסף,
כשתחזור, אני אשמח לשיעור בנושא אפליקציות ו .. כל מה שצריך גם לדעת.
תודה.
צועניה ..
תקבל. אני בדיוק כותב הכל מסודר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
למדתי עכשיו שבאיוניק5 יש פתרון יחודי, "מחוץ לקופסה" לעניין המתחים השונים בטעינה.
כשהוא מחובר לעמדה של 800 וולט, החיבור הוא ישיר משקע הטעינה אל הסוללה, שהיא 800וולט.
כשהוא מחובר ל400 וולט, מבוצעת המרת מתח ל800וולט שנעזרת בממיר של המנוע האחורי, ובסלילים של המנוע האחורי. משם זה הולך לסוללה.
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
שמרו על קשר