נסה לחבר 12 וולט לסולנואיד במשאבת ההזרקה, תראה אם הרכב מתניע. יכול להיות שהסוויץ' מקולקל ולא מספק מתח לסולנואיד כשהוא במצב START.
לא מדובר על יום קר במיוחד או משהו דומה.
יש מיכל מלא סולר ( חדש משלשום (?) )
לא הניע כמה שלא ניסיתי גם לא עשה כאילו הוא עומד להניע ...
בדירדור הניע בקלילות ( שיפוע די מתון בהילוך 3 )
חשבתי אולי הסולר שקניתי חרא. אבל אתמול הניע טוב .. ?!
חשבתי אולי פילטר סולר ... אבל אז למה הניע בקלילות בדירדור ?
במתן סטרטר ארוך ( 10 שניות ) יש ריח של סולר באגזוז , אין עשן.
רעיונות ?
צועניה ..
נסה לחבר 12 וולט לסולנואיד במשאבת ההזרקה, תראה אם הרכב מתניע. יכול להיות שהסוויץ' מקולקל ולא מספק מתח לסולנואיד כשהוא במצב START.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
זה שיש לי MED שם עשוי לשנות משהו ?
אני לא יכול להגיע לסולונואיד ( אלא אם אני הורס את המד )
מצד שני, אם הברז לא היה ניפתח ( עד כמה שאני מבין ) האוטו לא היה מניע במכה אחת בדירדור.
צועניה ..
אם יש לך MED אז תחבר את הפלוס אל הMED , היכן שנכנס החוט הירקרק.
אם באמת הסוויץ' תקול ולא מעביר חשמל במצב של START, אז זה מאוד הגיוני שהרכב יניע בדרדור כי אז הסוויץ' לא במצב של START אלא במצב עבודה רגיל.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
ניראה לי שמצאתי את הבעיה.
המצבר נותן 12.3 במנוחה ועם מנוע עובד 13.30
ב 1500 סל"ד זה גם 13.3
כניראה שזאת הבעיה ..... :-(
צועניה ..
האם הרכב מניע אחרי נסיעה (שהמנוע חם) ?נכתב במקור על ידי גיא
אם כן אז צריך להחליף מצתי להט
היו סמוראי נעול X2 ,היילקס נעול 2X והיה גם "הדוגמן" .
כרגע יש רכב טיולים, 4 דלתות,מרווח ,נוח וגדול גדול מאודדדדדדדדד .
יכול להיות
אבל בבקרים הכי קרים שהיו הוא היה מניע סביר אחרי שני חימומים של המצתים.
לא ניראה לי שזאת הבעיה כי היום היה ממש חם בבוקר.
צועניה ..
שני חימומים זה הרבה בשביל היילקס גם כשמאוד קר (אצלנו בארץ, לא בלפלנד).נכתב במקור על ידי גיא
אני ממליץ לך לבדוק בכל זאת את מערכת חימום הקדם.
טוב,
אז כאן המקום לשאלה בתאוריה.
המצתים מחממים את תא הבעירה על מנת שיהיה יותר קל לתערובת להיתפוצץ באופן ספונטאני, הבנתי נכון ?
כשמניעים אוטו בדחיפה, אין מערכת קדם חימום. המנוע גם עושה מעט יחסית סיבובים מאשר בסטרטר החשמלי.
בכל זאת האוטו מניע. אז איך ?
אני לא מבין את זה... ( וזה לא שאני עקשן, אני בייביסיטר וממילא לא יכול ללכת לאוטו לשחק איתו :-( )
צועניה ..
כדי להניע בדחיפה העברת את הסוויץ' למצב ON.
ברגע שעשית זאת, הפעלת את מערכת חימום הקדם!
נפתרה התעלומה...
החימום נועד להקל על עבודת הסטרטר.
קח נורת ביקורת פשוטה וב 2 דקות אתה עולה על הבעיה.
היו סמוראי נעול X2 ,היילקס נעול 2X והיה גם "הדוגמן" .
כרגע יש רכב טיולים, 4 דלתות,מרווח ,נוח וגדול גדול מאודדדדדדדדד .
זה שאתה צריך לחמם פעמיים את המצתים כדי שהמנוע יניע, זו בעייה כשלעצמה, וחבל שאתה חי ככה עם רכב.
אבל, אני לא חושב שזה קשור למקרה הנוכחי, מכיוון שמנוע דיזל שמקבל דלק ולא מניע מוציא עשן כבד מהאגזוז, ואתה כתבת שזה לא מה שקרה.
אני בספק שעניין המתח הנמוך הוא הגורם, מכיוון שאז היית מדווח שהסטרטר מסתובב לאט, או מפסיק להסתובב לאחר זמן קצר, ואילו אתה דיווחת שנתת סטרטרים ממושכים.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
חימושניק
אם אני נותן סויטש ואז מתחיל לדרדר
ואחרי כמה שניות שתופס תאוצה משחרר מצמד החימום כבר לא יעיל. לדעתי.
אני אבדוק מחר עם מנורת ביקורת. מה בודקים בכלל ?
צועניה ..
המצתים ממשיכים לעבוד עוד איזה דקה לאחר שהנורה כבית, כך שהתיאוריה שלך שגויה.
שים מד מתח על אחד המצתים ובודק שבזמן שאתה פותח סוויץ' הוא מקבל מתח לזמן מסוים, עד כדקה. כשהמנוע חם הזמן הזה יהיה קצרצר.
בדוק גם רציפות בין המצת ובין האדמה. אם לא תהיה שום רציפות, אז כל המצתים שלך מתו. אם תהיה רציפות, אז אחד או יותר מהמצתים שלך חיים.
בשביל לבדוק כל מצת, תצטרך להוריד מהם את פס הגישור המתכתי, ולבדוק כל מצת בנפרד, שיש בו רציפות.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
טוב,
היום בבוקר התופעה חזרה במדוייק, מסתובב מהר ויפה אבל לא מתעורר לחיים. התנעה בדירדור, מכה ראשונה.
לפני זה. נסיון למדוד מתח בין המכסה שסתומים וחלק הכי עליון של המצתים ( ה 3 ראשונים ) הניב 0.002 וולט.
יש תיקתוק כשמפעילים את הסויטש. על הקיר של המנוע ליד מסנן האויר. אני אחפש בספר היינס איפה הממסר,
שלב ראשון להבנתי הוא לבדוק אם הממסר אכן פועל. ( בדיסקו היה לי מקרה שהממסר היה ניסגר אבל לא היה מעביר זרם. הפלטינה היתה שרופה )
אחרי זה אם והיה שלא .. האם בשום פנים ואופן אין מצב להכניס שום סוג של תחליפיים ? ( קראתי את השירשורים שהיו רק שלא הבנתי מה ההחלטה הסופית )
האם יש טעם להעמיס על ג'ו ? ( מחיר ? )
שיהיה בוקר טוב.
נ.ב. - אחרי הגן ( נסיעה של 2 דקות, כיבוי ל10 דקות והתשעה שוב לחזור הבייתה ) הניע בנגיעה.
צועניה ..
גיא,
האם במהלך ניסיון ההתנעה הכושל יצא עשן לבן מהאגזוז?
אם כן, החימום קדם שלך באמת דפוק.
אם לא יצא עשן בכלל, כנראה שלא מגיע דלק למנוע בהתנעה.
אתמול בלילה, (היה די קריר והאוטו עמד כמה שעות ) היה קשה להתניע אבל התעקשתי ( הייתי בדרך למזבח פרות קדושות :-) ) ובסוף הניע, יצא עננת מיסוך שלרגע חשבתי שאני במילואים.
וכניראה שבאמת המחממים הלכו,
עכשיו תכל'ס.
האם יש איזו בעיה לפרק אותם ? או שזה כמו להוציא פלגים במנוע בנזין ? יש חשש שהם תפוסים וישברו לי ?
האם יש המלצה גורפת על מה לקנות ואיפה ? ( מקורי ? תחליפי ? )
צועניה ..
הנושא של החלפת מצתים בהיילקס כבר מוצה בחודשים האחרונים. אם כבר להמשיך, אז בשרשורים הבאים:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10965
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10767
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
גיא שלום.
ליפני כחודש החלפתי מצתים בטויוטה של חבר מנוע עם 420k להלן החוויה:
המנוע היה קר לגמרי כל 4 המצתים ניפתחו כחצי סיבוב בקלות ואז הפכו קשים,ישבתי על כל אחד
מהמצתים למעלה מישעה,כאשר אני כל פעם פותח עוד קצת וסוגר חזרה תוך כדי ריסוס כמויות
נדיבות של תרסיס לשיחרור ברגים. סוגר ופותח סוגר ופותח.
בכוונה הישתמשתי ברצ'ט קטן יחסית ( 3/8 )בכדי להרגיש טוב את ההיתנגדות של ההברגה.
לאחר 4,5 שעות ידיים כואבות ויובש בפה מרב קללות יצאו כולם ללא שגזרתי אף אחד מהם.
המצתים יצאו כולם עם ההברגה פגומה והיה לי חשש כבד שניפגמה גם ההברגה בראש המנוע.
קניתי מברז M10x1.25 ועברתי על ההברגה בראש,שלדעתי לא ניפגעה אלא שכניראה הכריכות
הברגה של המצתים נישארו בראש.
בסוף בעזרת עט מגנט הוצאתי את רב השבבים שהשאיר המברז, כמו כן נתתי סטרטר ללא המצתים
לניקוי סופי של הקדחים מהשבבים. ואז הברגתי את החדשים עם גריז נחושת.
בקיצור הרבה מאוד סבלנות שמן ורגש.
מקווה שיהיה לך הרבה יותר בקלות.
כמו כן האם בגלל שמדובר בראש ברזל אולי כדאי לעשות זאת כאשר המנוע עדיין חם???
שי.
טוב,
עידכון.
החלפתי היום את כל ה 4 מצתים.
הדגם האיטלקי שמוגי המליץ. עלו לי 60 ש"ח כל אחד אצל עבד.
הוא אגב, גם המליץ, אמר שמוכר די הרבה כאלו.
בכל מקרה, יצאו בקלילות.
חייבים להכין מראש בוקסה 12 ארוכה ( יש בורג לפחית שמחברת בין כל המצתים מלמעלה ) ומאריך.
עכשיו נחכה שהמנוע יהיה ממש קר בשביל לראות אם זה מניע ...
אגב, ליוני5, בדקתי עם המנורת ביקורת. הממסר מנתק אחרי חצי דקה. לא זאת הסיבה שהם נישרפו. אבל מצד שני כל ה 4 מצתים הישנים הם נתק לעומת החדשים שהם קצר.
תודה לכל המיעצים.
צועניה ..
שמרו על קשר