נשמע סביר אם הצינור עם סופית 'מיוחדת'.
לדעתי יעלה לך פחות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יש לך מושג עלויות?
מישהו בקבוצה שיתף שעלה לו 400 ש"ח לצינור. יקר זול?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
נשמע סביר אם הצינור עם סופית 'מיוחדת'.
לדעתי יעלה לך פחות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
מוטי תתחדש וחכה עם הנעילות עד שתאבחן את מצב הסרנים האחורי והקדמי. יכול להיות ששווה לך להחליף יחסי העברה, זה יפתור את הבעיות המהותיות יותר שהעלת. לשמחתך, יש בעלי מקצוע בארץ שיודעים לעשות עבודת קורונה פיניון נכונה לסרני דנה, מה שלצערי לא ברור מאליו לסרנים אחרים.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אני הייתי בודק על צינורות מאותה משפחה... ככה תשאר על אותו תבריג.. מחיר זול וזמינות.. בטוח למישהו מהאחים במשפחה יש צינור מעט ארוך יותר.
כשחיפשתי לסמוראי לדוגמא השאלתי מסוויפט.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
עקרונית אתה צודק, אבל בתור מי שהחליף יחסי העברה קדימה אחורה- מדובר במטלה שלעניות דעתי היא מאוד לא כלכלית ברכב של עד 30-40 אלף שקל. אני את הקיט קדימה אחורה שלי ואת הקיט שיפוץ הבאתי במזוודה מארה"ב (יותר נכון בשתי מזוודות שקניתי) וזה עדיין יצא סכום די משמעותי, וזה טרם התקנה על ידי בעל מקצוע טוב שיודע מה זה כיוון בקלאש קורונה פיניון, הרצה, עוד החלפת שמן וכו. כמובן-איש כרצונו יעשה, אבל מדובר במשימה בסדר גודל כספי מכובד
תודה נמרוד
היחסים בביצה כרגע 4.89
על מה ממליץ?
מי בעלי המקצוע שעליהם אתה ממליץ? האם 2000 ש"ח התקנה בלבד זה מחיר נורמלי?
סולי היקר, סאניונג זה לא סוזוקי, אבל לגמרי אבדוק את הכיוון הזה. גם בסמו שלי היה של סוויפט.
אקנה צינור אחורי מפירוק ואעבור בחנויות, גם ככה אני עובר בפירוקיה בשביל דרייבשאפט קדמי
לגבי השגם בטבעת של הצינור ברקס, מהותי? קריטי? אם אמצא הברגה זהה, טבעת זהב ואורך מתאים, זה מספיק?
הוזמנה כבר נעילה אחורית וקיט שיפוץ ביצה לפני שבוע,מעדיף לא לחכות בגלל שיש לי רעש בהאצה החל מ40 עד ל90, בלחיצה על הגז בלבד. מקווה שלא שן שבורה בקורונה / בפיניון ורק מיסב או כיוןן.
תומר, איזה יחסים שמת בביצים? מה היה לפני? אצל איזה בעל מקצוע?
אם יש לי כיום 4.89, בשביל יחס מתאים יותר לזחילה / צמיג גדול יותר, אני צריך יחס נמוך יותר או גבוה?
תודה לכולם
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
מחיפוש זריז מצאתי את זה, לרקסטון 2004.
https://www.manualslib.com/manual/11...page=23#manual
הנתונים על ההילוכים בצילום מסך משם. אתה יודע להגיד איזה גיר אצלך? 4 או 5 הילוכים?
יחס העברה ב low הוא 2.483 ככל הנראה, מאותו מקור.![]()
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
לגבי החלפת יחס העברה:
2000 שקל להתקנה סכום סביר.
אין מה להשוות לרכבים אחרים. צריך לדעת את כל הנתונים על הגיר והטרנספר שלך.
ואני מסכים עם תומר, זו הוצאה גדולה, הזכרתי ית זה רק כי לפי דבריך יש מצב שאתה צריך לשפץ דיפרנציאל אחד או שניים בכל מקרה, אז העלות השולית אולי קטנה יותר.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
כן בטח. אצלי 4 הילוכים M74 של חברת dsi ( לשעבר btr)
לשחק בגיר ובטרנספר אני לא מאמין שאגיע.
לעומת זאת, יחס בביצים לא נשמע סיפור, בטח אם אני מתכנן גם ככה לפתוח את שתי הביצים.
אגב, קפצתי לעמוד הראשון של המניואל.מדובר על rx 270
לי יש rx 290
למיטב ידעתי, זה המניואל המתאים
https://www.manualslib.com/manual/65...age=232#manual
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
Attachment 135266
בסרני דנה 30 למיטב זכרוני 4.89 זה כבר יחס העברה קצר מאד... לא בטוח שיש קצר יותר. ואם זה מה שססאנגיונג שמו, זה כנראה כי הגיר עם הילוך ראשון ארוך (4 הילוכים מהטבלה הנ"ל?) ולא בטוח שאפשר לשפר.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
[QUOTE=מוטי טויוטה;959263
תומר, איזה יחסים שמת בביצים? מה היה לפני? אצל איזה בעל מקצוע?
אם יש לי כיום 4.89, בשביל יחס מתאים יותר לזחילה / צמיג גדול יותר, אני צריך יחס נמוך יותר או גבוה?
תודה לכולם
Sent from my SM-N980F using Tapatalk[/QUOTE]
1. היה 3.73. הותקן 4.10 של ניטרו גיר. ההתקנה בוצעה לפני כמה עשרות אלפי קילומטרים אצל מיכאל שרפי. למיטב זכרוני זה היה יותר מ 2000 שקל. לא כולל את עלות החלקים והמשלוח שלמזלי הבאתי במזוודה.
2. למיטב זכרוני מהספורטאז המקסימום שיש בקיטים לקוריאניות זה 5.13 אבל בכל מקרה אין ספק ש 4.89 זה יחס די קיצוני מהמפעל.
3. נושא חישוב יחסי העברה הוא לא "טוב נשים מה שנצליח"-זה עיניין מתמטי שעלה בעשרות דיונים כאן
http://www.jeepolog.com/forums/showt...A9%D7%99%D7%9D
אני חושב שמצאתי 5.13 אבל הבנתי שהוא דיי קיצוני, בטח בדנה 30 בטח עם נעילה.
כנראה שנצטרך להישאר עם מה שיש
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
המילה "קיצוני" לא שייכת לדיון. זה נתון הנדסי חסר משמעות בפני עצמו.
אצלך ברכב יחס העברה כולל לזחילההוא: 2.742 בהילוך ראשון, כפול 2.483 בLOW כפול 4.89 בסרנים - 33:1.
. אם נשווה לג'יפ ליברטי כמו של תומר, שזה רכב בתצורה דומה בסך הכל: 2.84 בהילוך ראשון, כפול 2.72 בlow, כפול 3.73 מקורי בסרנים - סך הכל 29:1. גם אחרי שהוא החליף ליחס 4.10 הוא מקבל 32:1 שזה פחות טוב מרקסטון מקורי - מי היה מאמין?
בכל מקרה, איפשהו בסביבות 30:1 זה מה שמקובל ברכבי 4X4 אוטומטיים מהדור הזה (גירים 4 הילוכים) ואין לרקסטון מה להתבייש.
עניינית, אתה אולי יכול להתקדם ל5.13 שיתן לך שיפור קטן ליחס כולל 35:1. לא שווה את הטרחה אלא אם באמת הקורונה והפיניון גמורים וצריך בכל מקרה להחליף אותם. ואני בספק אם באמת יש 5.13 זמינים לדנה 30 כמו שלך (לדנה 44 בטוח יש) - זה סטנדרט (כמו בסיקס) או reverse cut (כמו בסופה וצ'רוקי) - יש הבדלים בזמינות יחסי העברה, שוב, למיטב זכרוני.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
יש 5.13 לדנה 30,
אבל זה מחליש את הדיפרנציאל כי הפיניון בקוטר יותר קטן.
ולכן לא מומלץ עם נעילה.
תודה על החישובים נמרוד. כנראה שנשאר במצב המקורי ונקווה שהקורונה פניון שלמים בשני הדיפ'.
תודה לאהוד שהפנה את תשומת לבי לעניין החוזק, לזה התכוונתי כשרשמתי קיצוני.
נשאר לקוות שהוא יתמודד יפה בזחילה ובנסיעה עם צמיג 245/75R16
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ועם 235/85/16?
קפיצה גבוהה מידי מעל הפופיק?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
תנסה. מקסימום לא יהיה טוב תחליף יחסי העברה. או מידת צמיגים. או אוטו.
אני נוסע עם יחסי העברה פחות טובים על המידה הזו - עם מנוע שלמיטב זכרוני יש לו פחות מומנט. בינתיים בסדר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
תודה אסף.
להחליף יחסי העברה - כנראה שאי אפשר או לפחות לא משהו הגיוני.
להחליף צמיגים - מנסה כמה שפחות לבזבז כסף וזמן מיותרים ( סט צמיגים הרכבה פירוק, ספייר וכו זה לא עניין זול).
להחליף אוטו? לך תדע.
הרקסטון 2 טון משקל עצמי, גיר 4 הילוכים מיושן ומנוע עוד יותר. אפשר להשוות להיילקס הידנית שלך? שואל ברצינות.
יש לך מושג מה היחסים אצלך כדי שנוכל להשוות יחסים סופיים?
אני בעמודה הראשונה.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
Attachment 135267Attachment 135268
בהיילקס 2008 יחס זחילה הוא 4.313 ראשון כפול 2.566 LOW כפול 3.909 סופי כלומר 43:1.
אבל יש יתרון מובהק בזחילה לגיר אוטומט. ממיר המומנט ההידראולי מכפיל את המומנט בשלבי הזינוק הראשונים, מה שלא קורה בקלאץ' ידני. לכן רכבי שטח אוטומטיים יכולים להסתפק ביחס זחילה ארוך יותר ועדיין להיות יותר טובים בשטח טכני.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
שמרו על קשר