Close
מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16

נושא: בעיות ב 4X4

  1. #1

    ברירת מחדל בעיות ב 4X4

    ברשותי ויטרה 93 אוטו. לאחר החלפת מנוע שילוב למצב 4X4 לא עובד (למרות סגירת לוקרים) הייתי רוצה לדעת איך עובדת המערכת הזו ומה יכולה להיות הבעיה (הרכבה לא נכונה, חיבורים חסרים וכד.)

  2. #2
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Oct 2004
    מיקום
    חולון 052-8377519
    הודעות
    474

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    תבדוק שהידית עצמה לא פוגעת בבודי ומפריעה לשילוב
    הסמוראי נמכר.. עקב נסיעה לחו"ל בקרוב, כשאחזור מתחילים לבנות מפלץ חדש

  3. #3

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    נראה לי שיש לי בעיה בלוקר ימין. הוא לא נועל את הגלגל ומשמיע רעשים בזמן הנסיעה.
    איך אפשר לבדוק מה הבעיה וכמה זה בערך אמור לעלות אם הלך לוקר?

  4. #4

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    הייתי רוצה לדעת איך עובדת המערכת הזו
    הסבר פשטני מעט, אפשר להרחיב על משהו אם אתה מעוניין:
    המנוע מעביר כח לגיר, הגיר מעביר כח לטרנספר. הטרנספר יכול להעביר כח אל הסרן הקדמי והאחורי יחד (מצב 4HI או 4LOW, כאשר בשניהם עובר כח לשני הסרנים אם כי גודלו שונה), אל הסרן האחורי בלבד (מצב 2X4) או בכלל לא (ניוטראל).
    בשני הסרנים הכח מתקבל ע"י גל הינע שנכנס לדיפרנציאל, שם מומרת התנועה (כיוון הסיבוב של גל ההינע)מאורכית לרוחבית. בתוך הסרן מהדיפרנציאל עד הגלגל יש ציריה שמעבירה את הכח מהדיפרנציאל לגלגל. בסרן הקדמי ובו בלבד יש לך גם נועלי טבורים (לוקרים) שמחברים את הציריה לגלגל (באחורי הם תמיד מחוברים). אם הלוקרים פתוחים, הטרנספר יעביר את הכח לדיפ' שיסובב את הציריות, אך אלו לא יסובבו את הגלגלים כי הם לא מחוברים. אחד החסרונות של הדיפרנציאל הוא שהדיפרנציאל תמיד יעביר כח לצד עם פחות התנגדות (וזו הסיבה שרכב עם דיפ' פתוח מסובב גלגל באוויר אם הוא בהצלבה). לכן, אם אחד הלוקרים שלך תקול ואיננו מחבר את הגלגל כראוי לציריה לא תהיה לך הנעה לסרן הקדמי למרות שהטרנספר מעביר כח אליו, כי הדיפ' תמיד יעביר את הכח לציריה שקל לו לסובב - זו שאין בה התנגדות, איפה שהלוקר תקול.

    זה על קצה המזלג ויש גם עיגולי פינות קטנים בהסבר שלי אז אם אתה רוצה הרחבה על משהו או לא מבין משהו לגמרי, אל תתבייש לשאול.

    נראה לי שיש לי בעיה בלוקר ימין. הוא לא נועל את הגלגל ומשמיע רעשים בזמן הנסיעה.
    איך אפשר לבדוק מה הבעיה וכמה זה בערך אמור לעלות אם הלך לוקר?
    ראשית, תאר את הרעשים (נקישות? חריקה?), את זמני הופעתם (תמיד? רק בסיבובים חדים כשהלוקר במצב נעול? תמיד ב4X4?) וכל מידע שנראה לך רלוונטי. אתה מבקש אבחון דרך האינטרנט, אין לנו דרך לדעת מה קורה אצלך והדרך הכי טובה לקבל חו"ד טוב היא לתת לנו מקסימום מידע.

    תתחיל מהרמת הגלגל החשוד באוויר (רכב בהילוך 1 LOW). תנעל את הטבורים בשני צידי הרכב וסובב את הגלגל החשוד. אם הכל בסדר, הגלגל יסתובב מעט מאוד ואז יעצר, בדיוק כמו שהאחורי יעשה באותו מצב. אם הלוקר לא נועל, אזי הגלגל יסתובב חופשי. אם הלוקר נועל חלש, הגלגל ינעל כאילו שהכל בסדר ולכן חשוב שתתאר לנו את הרעשים (רעשי נקישות בסיבוב במצב 4X4 יתלוו למצב כזה).
    אחר כך תפתח את הלוקר החשוד ותסובב שוב את הגלגל. תחזור עם ממצאים...

  5. #5

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    אגב, נדיר שלוקר תקול ברמה שדורשת החלפה. זה קורה, אבל נדיר למדי. לרוב מדובר על חלק שהשתחרר או קפיץ עייף, יותר מדי גריז או אולי סתם לכלוך וחלודה. יש מקום להיות אופטימי.

    שאלה די חשובה ששכחתי לשאול, הלוקר שלך ידני או אוטומטי?

  6. #6

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    אז ככה, קודם כל תודה על הסיוע.
    הלוקר שלי ידני והממצאים לבנתיים:
    הרעשים קיימים כל הזמן, מעין צילצולים וחריקות שמתגברים עם המהירות והופכים בשלב מסויים לרעידות כלליות ברכב.הם חזקות יותר שהלוקר במצב משוחרר אך קיימות גם במצב נעול.
    כאשר הרכב היה ב2X4 וידית ההילוכים ב N (אוטומט) על הקרקע הצלחתי לסובב את הדרישפט הקידמי כאשר הרמתי את גלגל ימין (החשוד) באויר ידיות באותו מצב וסובבתי אותו הציריה לא הסתובבה לא במצב נעול ולא במשוחרר. בגלגל שמאל היא הסתובבה במצב נעול ובמשוחרר לא (כאשר הוא היה באויר). האם ניתן להבין שהבעיה היא בלוקר? לא ניסיתי לשים במצב LOW 1 האם לנסות גם את זה?מה הצעד הבא...?

  7. #7

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    וואלה, שכחתי שאתם רואים את הציריה ממש...

    לא, אתה לא צריך לרוץ קדימה עם הבדיקות. לוקר נעול חייב לסובב את הציריה שמחוברת אליו, לכן שם יש תקלה. מה אופיה יתברר לאחר פתיחת הלוקר, אין טעם בבדיקות נוספות עכשיו כשברור שאין ברירה אלא לפתוח את הלוקר. ייתכן שמקור הרעש הוא אחר מהלוקר (אני סקפטי), אבל בשלב 1 תקן את הלוקר עצמו ותראה איפה אתה עומד.

    יש כמה וכמה שרשורים על פתיחת לוקרים של סמוראי בפורום, הם רלוונטים לגביך בדיוק באותה המידה. הלוקר שלך כמעט זהה (ואגב, אתה אפילו יכול לקחת לוקר מסמוראי ולהתקין אותו בויטארה). אני מציע שתמצא מישהו נחמד שיעזור לך בפעם הראשונה.

  8. #8

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    הצלחתי למצוא איזה קובץ PDF על פירוק והרכבה אבל לא הבנתי כל כך איזה כלים צריך ומה צריך להכין לטיפול. אם מישהו מוכן להרים את הכפפה ולסייע אני אודה מקרב לב.
    אני גר בחדרה ואנסע בשימחה לכל מקום בטווח סביר.
    אביעד 052-3309567

  9. #9
    חבר רשום raanan's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2005
    מיקום
    בוואדי ...
    הודעות
    6,686

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    ציטוט נכתב במקור על ידי spiderman
    הצלחתי למצוא איזה קובץ PDF ....
    שמח שמצאת ....

    לעניננו (לאחר העקיצה והקריצה ...) אם אתה יודע "לנפנף" ומביא כמות נכבדה של סטייקים אני מאמין שחבר מרכזי כאן יפרק/יבדוק בזמן שאתה "מנפנף" ....

    רענן

  10. #10

    ברירת מחדל התנצלות והבהרה...

    ציטוט נכתב במקור על ידי raanan
    שמח שמצאת ....

    לעניננו (לאחר העקיצה והקריצה ...) אם אתה יודע "לנפנף" ומביא כמות נכבדה של סטייקים אני מאמין שחבר מרכזי כאן יפרק/יבדוק בזמן שאתה "מנפנף" ....

    רענן
    מצאתי בפורום זה תרשים PDF
    http://www.geocities.com/yossivarman/AisinHubs.pdf
    זהה לתרשים ששלחו חברים טובים ומסייעים מהפורום.
    תודה לכל מי שעוזר לחבר במצוקה...
    כמה סטייקים להכין? אנטריקוט משוייש כהלכה לוקח...?

  11. #11

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    נגמר לי הכסף כבר...נראה לי שרוצים לשחוט אותי במוסך ולהחליף לי את שני הלוקרים. אם יש מישהו שפתח את הלוקרים פעם ויכול לסייע טלפונית או פיסית לחסוך כמה ג'ובות. פשוט לא נראה לי סביר ששניהם הפסיקו לעבור אחרי טיול אחד בו הם עבדו...

  12. #12

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    גבר
    זה לא כזה מסובך

    שים במצב משוחרר, סמן את מכסה הלוקר ביחס לגוף הלוקר
    פתח את הברגים של המכסה
    תנקה טוב מהגריז הישן, שטוף בנפט או בסולר
    תסתכל על זה, יכול להיות שרק גריז ישן וקשה עשו את הבעיה
    או שהקפיץ יצא מהמקום וכו..
    אתה לא יכול לקלקל כלום, פרסם ממצאים ואפילו תמונה
    זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה.

    לסגירה, אל תשכח להכין גריז מתאים.
    אמרתי לה - אם תעצרי לי את זה את פשוט מכבה אותי....
    ולאחרונה זה - זוז מההגה !

    >>> אלבומים זה כאן <<<

  13. #13

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    בהתחלה הלוקר היה לא נעל בשני המצבים ולאחר כמה משחקים איתו הוא התחיל "ללכת על ריק" והסתובב חופשי (בורר מצב הנעילה). לאחר פירוק ניקוי והשוואה עם הצד השני גיליתי שהבעיה היא בדיסקית הפנימית ביותר בלוקר. זו שמזיזה ונועלת את הדיסקית שעולה ויורדת.אם ההסבר לא ברור אני אצרף תמונות. בקיצור האם ניתן להשיג חלק קטנטן מתוך הלוקר בניפרד או שאני נופל בגלל 3 שיני פלסטיק בגודל רבע מ"מ...
    אם כן איפה אפשר לחפש? אם לא האם ניתן לקנות רק לוקר אחד? מה הנזק בערך...?
    נ.ב.
    מה זה גריז מתאים ללוקר?

  14. #14

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    ציטוט נכתב במקור על ידי spiderman
    נ.ב.
    מה זה גריז מתאים ללוקר?
    גריז מתאים הוא גריז שעמיד בחום גבוה
    כזה שלא יהפוך לנוזל ויצא החוצה
    תבדוק בחנוית הסיכה הם יתאימו לך גריז למטרה
    אמרתי לה - אם תעצרי לי את זה את פשוט מכבה אותי....
    ולאחרונה זה - זוז מההגה !

    >>> אלבומים זה כאן <<<

  15. #15
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    הוד השרון
    הודעות
    570

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    אולי תתחיל מזה שתגיד איפה אתה גר
    ואלי מישהו שמבין יכול לעזור לך
    אני מאזור השרון

    והנה כמה דברים שאולי יעזרו לך
    http://www.geocities.com/yossivarman/AisinHubs.pdf

    אתר זה גם יכול לעזור - בתאילנדית - אבל התמונות עוזרות
    http://www.sj413.net/previous_ver/ax...s/freelock.htm

  16. #16

    ברירת מחדל חוזר: בעיות ב 4X4

    יצא לי לראות את השירטוט הזה אבל זה לא מתאים ללוקרים שלי.
    אני גר בחדרה ואשמח להעזר בכל מי שיכול לעזור.
    אביעד 052-3309567

נושאים דומים

  1. בעיות טסט
    על ידי samuraiDP בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 26-04-10, 18:39
  2. בעיות באתר - או בעיות אצלי?
    על ידי shmil בפורום תמיכה טכנית
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 21-09-09, 08:59
  3. בעיות עם קודן
    על ידי idanw בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 18
    עדכון אחרון: 18-04-09, 15:07
  4. בעיות גיר
    על ידי UNIX בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 15-08-03, 23:38

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •