4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
פתחתי את מארז המצבר לבדוק מה נשמע בפנים. עברו מהבנייה של המצבר כמעט שלוש שנים. מההתקנה שלו בתא המנוע של הI10 כ 21 חודשים. התאים לא נראים נפוחים או סובלים בדרך כלשהי. כולם מגיעים במנוחה ל3.31 וולט, כמו שביום שהגיעו.
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
הייתי השבוע במפעל, בשנאפ.
אין יותר ייצור בארץ.
יש ייבוא, מהודו.
מה המשמעויות על איכות המצברים - אין לי מושג, רק יודע שאין יותר יצור כאן.
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
זה ישר גרם לי לחשוב אם המפעל בהודו נראה ככה-
https://youtu.be/kNGg0P7B5fI?si=xxQ7By1CfBhLwTVw
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אפשר לסיים מצבר כזה עם טרמינלים של מצבר ולהשאיר את החיווט באוטו מקורי או קרוב לכך באמצעות אלו.
התחלתי להרהר אולי לפתוח את המצבר על ידי חיתוך הדפנות בחלק העליון, לרוקן את התכולה ולהכניס במקומה את התאים ולסגור מחדש בהדבקה אחרי חיבור חוטים לטרמינלים המקוריים.
זאב בעור כבש עם הרבה בידוד
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ביצוע מעורר השראה
https://youtu.be/s8gm1-kncZM?si=1OQ0MGvS5Yj-jFeO
נזכרתי הבוקר בשרשור הזה.
אז ההיילקס ארבע שנים וחצי עם מצבר התנעה ליתיום.
הi10 שנתיים וחצי עם מצבר התנעה ליתיום בתא המנוע.
הפיקנטו קצת מעל לשנה עם מצבר התנעה ליתיום בתא המנוע.
בהיילקס ובאיוניק5 יש גם מצברי אביזרים. ליתיום.
נשארו לי חומצה עופרת באיוניק5 (ושם זה לא יוחלף בליתיום), ובאופנוע- המצבר המקורי.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
כל מה שציינתי שיש אצלי הוא LFP או Lifepo4, למעט מצבר אביזרים בהיילקס שהוא nmc.
אני מניח שבפוספט אתה מתכוון לLFP.
לגבי היחס מול מצבר חומצה עופרת צריך לראות בנתוני המצבר ולשים לב שיש לך את זרם ההתנעה הנדרש בCCA וגם את הקיבול הרצוי.
בנתון הCCA אתה לא רוצה לרדת מהמקור. בנתון הקיבול ניתן להתפשר אם אין לך כוונה לפרוק את המצבר.
- - - Updated - - -
במחשבה שנייה, נדמה לי שאני מכיר את מצבר הLFP שלךומבחינת זרם התנעה CCA הוא נחות מעט ממצבר חומצה עופרת 50AH אופייני. אין לי נתון ברור אבל בתחושה שלי הוא כנראה לא יותר מ250-300CCA. טוב מספיק למנוע 1-1.2 ליטר בנזין. לא מעבר לזה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
טעיתי כאן בזה שלא התחלתי בלשאול מה האפליקציה שאתה מדבר עליה, עם כל המאפיינים.
אז בוא נתחיל מההתחלה. על מה מדובר?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
מצבר ליתיום יכול להחליף גם מצבר סטארט סטופ/agm?
Sent from my CPH2583 using Tapatalk
לא רואה סיבה שלא, מבחינת העומסים.
צריך לשים לב בכל רכב מודרני עם טעינה חכמה, וזה כנראה כולם, לנושא של המתח. מערכת כזו עלולה להסיק שאין צורך לטעון עקב המתח הגבוה הטבעי של הליתיום, והוא לא יטען. אצלי גם בפיקנטו וגם בi10 ביטלתי את חיישן המצבר (הוא יושב על הדק המינוס של המצבר ולא השתמשתי בו אלא בכבל מינוס חדש) אז הטעינה קבועה על 14.3 וולט והכול טוב. לא יודע לומר אם זה יעבוד בכל רכב ואם זה לא ידליק נורות בלוח השעונים (אצלי לא נדלק) .
- - - Updated - - -
לא שאלת אבל אני די בטוח שהמערכת start/stop לא תעבוד תקין עם מצבר ליתיום, אם זה איכפת לך. מישהו עדיין מוכן לנסוע עם הח..א הזה?
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
לא נתקלתי באף רכב שלא הצלחתי לבטל בו את המערכת באופן קבוע. יש לה כל כך הרבה פרמטרים שחוסמים את הפעילות שלה, שזה ממש קל. רק תבחר.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
אני לא מכיר את הרכב הנ"ל, אבל יכול לתת דוגמאות מדגמים אחרים.
ניתוק מפסק חיווי נעילת מכסה מנוע.
ניתוק חיישן וואקום בבוסטר בלמים.
ארדואינו שמקצר רגעית בכל התנעה את לחצן ביטול המערכת.
- - - Updated - - -
לרוב אם מרכיבים מצבר רגיל במקום AGM המערכת מפסיקה לעבוד.
סביר להניח שניתוק חיישן מצבר גם יעשה את העבודה.
צריך לנסות. לראות מה עובד.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
כל מה שצריך זה חיפוש קטן בגוגל
יש הרבה שיטות כמו שחנן כתב
לדוגמא
https://www.amazon.com/Eliminator-Co.../dp/B0CSFNWWCC
Sent from my iPhone using Tapatalk
היה: גרנד ויטרה - סדרה 80 FZ - טרופר בנזין קצר
עכשיו יש: היילקס 97 נעול כפול
שמרו על קשר