גם בטסלה יש בעיות עם הסוללה של 12V
https://www.youtube.com/watch?v=NsKwMryKqRE
גם בטסלה יש בעיות עם הסוללה של 12V
https://www.youtube.com/watch?v=NsKwMryKqRE
אצלנו איוניק 5 פרסטיג' (רמת גימור בסיסית, כמו של חנן) חמישה חודשים ו12,000 קילומטר. בדרך לנסועה שנתית של 25-38 אלף שזה כנראה קרוב יותר למשתמש ממוצע מאשר הנסועה של חנן.
מבחינת טעינה וכו' - מתרגלים מהר מאד. ביום-יום כמובן שאין לזה שום משמעות, טעינת AC מכוונת ל80%, האוטו מחובר לתקע כל לילה כמו הטלפון ליד המיטה. כדי לנסוע 100 ק"מ כל כיוון לתל-אביב, ירושלים, פתח תקווה - אלו הנסיעות האופייניות שלנו שאינן בסביבה - האוטו חוזר בערב עם 30-40% או יותר, אין בעייה. אנחנו נוסעים פעם בכמה שבועות למשפחה בדרום, נסיעה של 200 ק"מ כיוון - יוצאים מהבית עם 100%, הנסיעה לוקחת 50%. טוענים בדרך כלל בדבירה באפקון שנותן ~100KW. משהו כמו רבע שעה ל35% שמעלה אותנו ל80%. נסענו פעם אחת לאילת, טעינה מהירה 20 דקות בדימונה בהלוך, באילת כמובן, ובדבירה עוד 20 דקות בחזור.
האוטו עצמו כאמור רכב מרווח ונוח מאד. המושבים האחוריים מדהימים, לשני נוסעים. כשנוסעים שלושה מאחורה, הקטנה (שכבר לא כל כך קטנה...) מתלוננת על המושב המרכזי בספסל האחורי - האבזמים של החגורות קרובים מדי.
מבחינת נהיגה - אז זה ההבדל הגדול. מנוע חשמלי רציף, זה כיף גדול. חלק לגמרי, חזק מאד, הרבה יותר נשלט מכל מכונית רגילה.
מבחינה כלכלית - עסקה סופר משתלמת: האוטו עלה 177,000 שקלים, ביטוח כמו רכב רגיל (926 חובה + 3544 מקיף). אגרת רישוי חצי מחיר. וחשמל - 10 שקלים ל100 ק"מ בטעינה ביתית שזה 90% ויותר מהנסועה. 40 שקלים ל100 ק"מ בטעינה מהירה שזה האחוזים הנוספים.
כמכונית משפחתית - לא רואה שום סיבה לחשוב על חזרה אחורה. כיף, נוח, משתלם.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
המלכודת הזולה בקרוב תיסגר בזכות מס נסועה.
תהנו מזה כל זמן שאפשר.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אחד פוגש חבר שלו על וספה.
מה נשמע, מה קורה וזה.....
אל תשאל איזה יופי זה מאז שקניתי וספה. 20 דקות אני בפתח תקווה.
וואלה, מגניב..
נפרדים שלום שלום..
נפגשים שוב אחרי חודש, מה נשמע מה קורה וזה וזה...
איך הווספה? עוד מבסוט?
מכרתי.
למה מכרת? אמרת 20 דקות אתה בפתח תקווה.
כי מה יש לי לעשות בפתח תקווה?
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
https://www.slashgear.com/1298537/hy...FFNXC5KaujN_dc
אמל"ק: במוד אייפדל האיוניק 5 לכאורה מדליקה את אור הבלם רק כשהרגל עוזבת לגמרי את דוושת התאוצה (כלומר רק ברגנרציה מקסימלית).
בכל בלימה רגנרטיבית חלקית (0% עד 99%) אור הבלם לא נדלק.
לא יודע להגיד כמה רציני האתר הזה, אבל על פניו נראה רהוט ועובדתי.
It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)
החוק מגדיר שמתאוטה של משהו כמו 0.13g אור הבלם נדלק. אני כרגע רחוק כ3500ק"מ מהאיוניק, אבל בהמשך השבוע אוכל להעלות גרף שמכיל את מצב דוושת ההאצה, הg, ונורת הבלם. אני די בטוח שמדובר בטעות.
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
הבחור הזה עשה ניסוי דומה, כולל מד תאוצה, שמאשש את הטענה (דקה 1:45):
https://www.youtube.com/watch?v=U0YW7x9U5TQ&t=231s
לא ראיתי עדיין את כל הווידאו הארוך הזה, אולי יש שם תובנות נוספות.
It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)
אז שיחקתי קצת עם זה, עם סורק ועם מד תאוצה בטלפון (לצערי נתון התאוצה בסורק לא חי).
ראשית, הבחור צודק בטענה שכשדוושת ההאצה לא ב0% נורת הבלם לא דולקת.
נשאר להבין אם היא צריכה להיות דלוקה במצב הזה.
התאוצה שקיבלתי כשדוושת ההאצה ב0 אחוז היא 0.2G. זה יותר מהסף החוקי של 0.13g והנורה אכן דולקת.
מה קורה כשהמצערת מעל 0 אחוז? התאוטה יורדת דרסטית, כמובן. לכמה היא יורדת? לא הצלחתי במסגרת השניות הספורות שיש לבצע את הניסוי הזה להגיע למספר ברור. בתחושה אני די בטוח שמדובר בירידה של לפחות 50% בתאוטה, כך שהיא לא עוברת את הסף החוקי להדלקה של הנורה.
בכל מקרה, בין אם תחושות הבטן שלי מוצדקות או לא, גם אם זה חורג מהסף החוקי, זה בוודאות גבולי מאוד. מכאן ועד להרחיק לכת ולציין 500 פעם בחצי שעה, שזה מסוכן בטירוף, ושהחברה חייבת להוציא ריקול לרכב, וכל זה בלי שהוא הראה לנו מהו ערך הG בזמן שהנורה לא דולקת והמצערת מעל 0 אחוז... נו, שויין. מציין שלא ראיתי את כל הוידאו. יש גבול לסבלנות שלי.
בגרף האחרון בדקתי בבלימה מקסימלית, עם ABS פועל וכו' , רק בשביל לקבל רפרנס של תאוטה בבלימה חזקה מול הטווח הנדון בפעולת IPEDAL.
הנתון הרלוונטי בגרפים של התאוצה זה נתון הY, משמאל למעלה, בירוק.
כשאני מוריד משלישי לשני ב 40 קמ״ש אני משוכנע שהתאוטה הנוצרת גבוהה מ 0.13G והיא הרבה יותר חזקה מהרבה לחיצות על הבלמים שאפשר לייצר , כי כשיש 600-700 כס אז יש אותם גם לבלימה ( זו אפילו ההגדרה ) . אף נורת ברקס לא תידלק כמובן .
החוק הזה הוא רק לחשמליות ? גם, לא מבין על מה הצעקה
Sent from my iPhone using Tapatalk
לקרנף יש ראיה חלשה, אבל זו לא הבעיה שלו
גם להיברידיות, אבל שם מן הסתם הבלימה היא עוד פחות חזקה.
יש גם תקן דומה למשאיות, ששם יש צורות בלימה חיצוניות נוספות: ריטרדר, תלמה, אגזוז ברקס, ג'ייקובס וכו'.
לא מוכר לי תקן דומה למכוניות ICE פרטיות.
- - - Updated - - -
לא, אין מתאם כזה בין כוחות סוס שהמנוע מפיק להאצה, ובין מה שהוא מפיק לבלימה. זה בסדר גודל קטן יותר. זה שבתקן מופיעה המילה "בלימה" זה מעיד על שיטת בדיקת הדינמומטר בזמן בדיקת ההספק. לא קשור להספק הבלימה. במשאיות עם כמה התקני בלימה מקביליים מגיעים במקרי קיצון ליחס שמתקרב ל1:1 בין הספק התאוצה והספק הבלימה (הכי חזק שנתקלתי בו היה 540כ"ס. זה זורק אותך לחלון אם אתה לא חגור). במכוניות זה במקרה הטוב יגיע ל1:10, להערכתי. במכוניות אין כל ציון במפרטים של ההספק הזמין לבלימה. רק במשאיות.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
במקרה נתקלתי עכשיו:
ומרגע שההוא זרק את האבן לבאר, עכשיו כל אחד שיחטוף נגיחה מאחורה ירוץ לנוגח לשכנע אותו שזה קרה כי אורות הבלם לא פעלו? מנפלאות הרשת.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
פעם כאשר התחילו למכור בארץ את הסקודה פיליסיה, לא נמכרה עם ABS.
אנשי שיווק/מכירות יצירתיים פרסמו שמכילה ABW, שזה מקדים הפעלת אור בלם….אין לי מושג האם אכן פעל ואיך.
כן אבל כמה כבר קורה שאתה בולם ככה אגרסיבית עם הילוכים ידניים, פעם ב- ?
במכונית חשמלית בולמים בלי ברקס כמעט תמיד.
אז סטטיסטית הסיכון שמישהו יכנס בך מאחורה גדל.
תכלס נראה שיונדאי עשו לעצמם חיים קלים במימוש של הדלקת אור הבלם, אולי כדאי שיחזרו לשולחן התכנון ויממשו פיתרון מבוסס חיישן תאוטה.
It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)
לא מבין את הבעיה .....שיתקינו ״מקדימאור"
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
LAND ROVER = THE ULTIMATE JEEP IMPROVEMENT
הרכב אוטומטי אבל אני כל כך נהנה לבלום עם הילוכים ( המנופים על ההגה ) שלקח לי 100 אלף קמ לגמור ברקס קדמי … באוטו שרירים . אז התשובה היא כל יום רוב הבלימות . כן , עיניים במראה אחורית …
Sent from my iPhone using Tapatalk
לקרנף יש ראיה חלשה, אבל זו לא הבעיה שלו
וכך זה נראה בשטח: ב02:20 ביום ד האחרון, הטעינה מופעלת עצמאית למשך חצי שעה.
זה מסביר את העובדה שהרכב תפקד ללא דופי גם כשמצבר ה12וולט היה במצב סופני לחלוטין, 4% קיבול. זה תפקד נהדר עד לאותו הרגע שבו הטכנאי השאיר את הרכב לצרכי אבחון במצב חצי סוויץ' עם מכסה מנוע פתוח, ואז מצב המצבר נחשף כשהוא נגמר תוך דקות ספורות.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
שמרו על קשר