Close
Page 5 of 14 FirstFirst ... 2345678 ... LastLast
Results 81 to 100 of 262
  1. #81

    Default תגובה: Article: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    Quote Originally Posted by מיכה100 View Post
    כנראה עניין של הנעה אחורית (הקדמיים לא מפרפרים), בלימה רגנרטיבית (שהיא גם מתונה וגם מתבצעת ע"י הגלגלים האחוריים), ואולי גם נסיעה פחות מהירה על כביש 6.
    קוטר הצמיגים גדול יחסית? זו גם יכולה להיות תרומה לקילומטראז שהצמיג עושה

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  2. #82
    חבר רשום Yaron.nahum's Avatar
    Join Date
    Sep 2020
    Location
    רחובות
    Posts
    444

    Default תגובה: Article: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג View Post
    יש בקרה כזו. טעינות מבוצעות מדי פעם עצמונית בחניה למצבר הנ"ל כשיש צורך בהשלמה.
    אבל, זה לא מספיק אינטנסיבי ולא עונה על פריקות חריגות. גם לא מתריע. לא יודע למה.
    הבנתי שבטסלות כן יש התרעה על הצורך בהחלפת סוללה.
    גם בטסלה יש בעיות עם הסוללה של 12V
    https://www.youtube.com/watch?v=NsKwMryKqRE

  3. #83
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,699

    Default תגובה: Article: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    אצלנו איוניק 5 פרסטיג' (רמת גימור בסיסית, כמו של חנן) חמישה חודשים ו12,000 קילומטר. בדרך לנסועה שנתית של 25-38 אלף שזה כנראה קרוב יותר למשתמש ממוצע מאשר הנסועה של חנן.

    מבחינת טעינה וכו' - מתרגלים מהר מאד. ביום-יום כמובן שאין לזה שום משמעות, טעינת AC מכוונת ל80%, האוטו מחובר לתקע כל לילה כמו הטלפון ליד המיטה. כדי לנסוע 100 ק"מ כל כיוון לתל-אביב, ירושלים, פתח תקווה - אלו הנסיעות האופייניות שלנו שאינן בסביבה - האוטו חוזר בערב עם 30-40% או יותר, אין בעייה. אנחנו נוסעים פעם בכמה שבועות למשפחה בדרום, נסיעה של 200 ק"מ כיוון - יוצאים מהבית עם 100%, הנסיעה לוקחת 50%. טוענים בדרך כלל בדבירה באפקון שנותן ~100KW. משהו כמו רבע שעה ל35% שמעלה אותנו ל80%. נסענו פעם אחת לאילת, טעינה מהירה 20 דקות בדימונה בהלוך, באילת כמובן, ובדבירה עוד 20 דקות בחזור.

    האוטו עצמו כאמור רכב מרווח ונוח מאד. המושבים האחוריים מדהימים, לשני נוסעים. כשנוסעים שלושה מאחורה, הקטנה (שכבר לא כל כך קטנה...) מתלוננת על המושב המרכזי בספסל האחורי - האבזמים של החגורות קרובים מדי.

    מבחינת נהיגה - אז זה ההבדל הגדול. מנוע חשמלי רציף, זה כיף גדול. חלק לגמרי, חזק מאד, הרבה יותר נשלט מכל מכונית רגילה.

    מבחינה כלכלית - עסקה סופר משתלמת: האוטו עלה 177,000 שקלים, ביטוח כמו רכב רגיל (926 חובה + 3544 מקיף). אגרת רישוי חצי מחיר. וחשמל - 10 שקלים ל100 ק"מ בטעינה ביתית שזה 90% ויותר מהנסועה. 40 שקלים ל100 ק"מ בטעינה מהירה שזה האחוזים הנוספים.
    כמכונית משפחתית - לא רואה שום סיבה לחשוב על חזרה אחורה. כיף, נוח, משתלם.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  4. #84

    Default Article: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    המלכודת הזולה בקרוב תיסגר בזכות מס נסועה.

    תהנו מזה כל זמן שאפשר.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  5. #85

    Default תגובה: Article: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post
    אצלנו איוניק 5 פרסטיג' (רמת גימור בסיסית, כמו של חנן) חמישה חודשים ו12,000 קילומטר. .

    ........ כדי לנסוע 100 ק"מ כל כיוון לתל-אביב, ירושלים, פתח תקווה - ........

    .

    .
    אחד פוגש חבר שלו על וספה.
    מה נשמע, מה קורה וזה.....
    אל תשאל איזה יופי זה מאז שקניתי וספה. 20 דקות אני בפתח תקווה.
    וואלה, מגניב..
    נפרדים שלום שלום..

    נפגשים שוב אחרי חודש, מה נשמע מה קורה וזה וזה...
    איך הווספה? עוד מבסוט?
    מכרתי.
    למה מכרת? אמרת 20 דקות אתה בפתח תקווה.
    כי מה יש לי לעשות בפתח תקווה?
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  6. #86
    חבר רשום מיכה100's Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    שפלה
    Posts
    2,004

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    https://www.slashgear.com/1298537/hy...FFNXC5KaujN_dc
    אמל"ק: במוד אייפדל האיוניק 5 לכאורה מדליקה את אור הבלם רק כשהרגל עוזבת לגמרי את דוושת התאוצה (כלומר רק ברגנרציה מקסימלית).
    בכל בלימה רגנרטיבית חלקית (0% עד 99%) אור הבלם לא נדלק.
    לא יודע להגיד כמה רציני האתר הזה, אבל על פניו נראה רהוט ועובדתי.
    It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)

  7. #87
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,434

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    החוק מגדיר שמתאוטה של משהו כמו 0.13g אור הבלם נדלק. אני כרגע רחוק כ3500ק"מ מהאיוניק, אבל בהמשך השבוע אוכל להעלות גרף שמכיל את מצב דוושת ההאצה, הg, ונורת הבלם. אני די בטוח שמדובר בטעות.

    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  8. #88
    חבר רשום מיכה100's Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    שפלה
    Posts
    2,004

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג View Post
    החוק מגדיר שמתאוטה של משהו כמו 0.13g אור הבלם נדלק. אני כרגע רחוק כ3500ק"מ מהאיוניק, אבל בהמשך השבוע אוכל להעלות גרף שמכיל את מצב דוושת ההאצה, הg, ונורת הבלם. אני די בטוח שמדובר בטעות.
    הבחור הזה עשה ניסוי דומה, כולל מד תאוצה, שמאשש את הטענה (דקה 1:45):
    https://www.youtube.com/watch?v=U0YW7x9U5TQ&t=231s
    לא ראיתי עדיין את כל הווידאו הארוך הזה, אולי יש שם תובנות נוספות.
    It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)

  9. #89
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,434

    Default

    אז שיחקתי קצת עם זה, עם סורק ועם מד תאוצה בטלפון (לצערי נתון התאוצה בסורק לא חי).

    ראשית, הבחור צודק בטענה שכשדוושת ההאצה לא ב0% נורת הבלם לא דולקת.




    נשאר להבין אם היא צריכה להיות דלוקה במצב הזה.
    התאוצה שקיבלתי כשדוושת ההאצה ב0 אחוז היא 0.2G. זה יותר מהסף החוקי של 0.13g והנורה אכן דולקת.
    מה קורה כשהמצערת מעל 0 אחוז? התאוטה יורדת דרסטית, כמובן. לכמה היא יורדת? לא הצלחתי במסגרת השניות הספורות שיש לבצע את הניסוי הזה להגיע למספר ברור. בתחושה אני די בטוח שמדובר בירידה של לפחות 50% בתאוטה, כך שהיא לא עוברת את הסף החוקי להדלקה של הנורה.

    בכל מקרה, בין אם תחושות הבטן שלי מוצדקות או לא, גם אם זה חורג מהסף החוקי, זה בוודאות גבולי מאוד. מכאן ועד להרחיק לכת ולציין 500 פעם בחצי שעה, שזה מסוכן בטירוף, ושהחברה חייבת להוציא ריקול לרכב, וכל זה בלי שהוא הראה לנו מהו ערך הG בזמן שהנורה לא דולקת והמצערת מעל 0 אחוז... נו, שויין. מציין שלא ראיתי את כל הוידאו. יש גבול לסבלנות שלי.



    בגרף האחרון בדקתי בבלימה מקסימלית, עם ABS פועל וכו' , רק בשביל לקבל רפרנס של תאוטה בבלימה חזקה מול הטווח הנדון בפעולת IPEDAL.




    הנתון הרלוונטי בגרפים של התאוצה זה נתון הY, משמאל למעלה, בירוק.

  10. #90

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    כשאני מוריד משלישי לשני ב 40 קמ״ש אני משוכנע שהתאוטה הנוצרת גבוהה מ 0.13G והיא הרבה יותר חזקה מהרבה לחיצות על הבלמים שאפשר לייצר , כי כשיש 600-700 כס אז יש אותם גם לבלימה ( זו אפילו ההגדרה ) . אף נורת ברקס לא תידלק כמובן .
    החוק הזה הוא רק לחשמליות ? גם, לא מבין על מה הצעקה


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    לקרנף יש ראיה חלשה, אבל זו לא הבעיה שלו

  11. #91
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,434

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    גם להיברידיות, אבל שם מן הסתם הבלימה היא עוד פחות חזקה.

    יש גם תקן דומה למשאיות, ששם יש צורות בלימה חיצוניות נוספות: ריטרדר, תלמה, אגזוז ברקס, ג'ייקובס וכו'.

    לא מוכר לי תקן דומה למכוניות ICE פרטיות.

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by הדסופה View Post
    כשאני מוריד משלישי לשני ב 40 קמ״ש אני משוכנע שהתאוטה הנוצרת גבוהה מ 0.13G והיא הרבה יותר חזקה מהרבה לחיצות על הבלמים שאפשר לייצר , כי כשיש 600-700 כס אז יש אותם גם לבלימה ( זו אפילו ההגדרה ) . אף נורת ברקס לא תידלק כמובן .
    החוק הזה הוא רק לחשמליות ? גם, לא מבין על מה הצעקה


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    לא, אין מתאם כזה בין כוחות סוס שהמנוע מפיק להאצה, ובין מה שהוא מפיק לבלימה. זה בסדר גודל קטן יותר. זה שבתקן מופיעה המילה "בלימה" זה מעיד על שיטת בדיקת הדינמומטר בזמן בדיקת ההספק. לא קשור להספק הבלימה. במשאיות עם כמה התקני בלימה מקביליים מגיעים במקרי קיצון ליחס שמתקרב ל1:1 בין הספק התאוצה והספק הבלימה (הכי חזק שנתקלתי בו היה 540כ"ס. זה זורק אותך לחלון אם אתה לא חגור). במכוניות זה במקרה הטוב יגיע ל1:10, להערכתי. במכוניות אין כל ציון במפרטים של ההספק הזמין לבלימה. רק במשאיות.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  12. #92
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,434

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    במקרה נתקלתי עכשיו:





    ומרגע שההוא זרק את האבן לבאר, עכשיו כל אחד שיחטוף נגיחה מאחורה ירוץ לנוגח לשכנע אותו שזה קרה כי אורות הבלם לא פעלו? מנפלאות הרשת.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  13. #93

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    פעם כאשר התחילו למכור בארץ את הסקודה פיליסיה, לא נמכרה עם ABS.
    אנשי שיווק/מכירות יצירתיים פרסמו שמכילה ABW, שזה מקדים הפעלת אור בלם….אין לי מושג האם אכן פעל ואיך.

  14. #94

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    Quote Originally Posted by Asaf-a View Post
    פעם כאשר התחילו למכור בארץ את הסקודה פיליסיה, לא נמכרה עם ABS.
    אנשי שיווק/מכירות יצירתיים פרסמו שמכילה ABW, שזה מקדים הפעלת אור בלם….אין לי מושג האם אכן פעל ואיך.
    פשוט מאד, כשעוזבים דוושת גז נדלק אור בלם.

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  15. #95

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג View Post
    במקרה נתקלתי עכשיו:





    ומרגע שההוא זרק את האבן לבאר, עכשיו כל אחד שיחטוף נגיחה מאחורה ירוץ לנוגח לשכנע אותו שזה קרה כי אורות הבלם לא פעלו? מנפלאות הרשת.
    אני רואה תהליך הפוך - מעכשיו כל מי שייכנס מאחורה יגיד שאור בלם לא עבד..

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  16. #96
    חבר רשום מיכה100's Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    שפלה
    Posts
    2,004

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    Quote Originally Posted by הדסופה View Post
    כשאני מוריד משלישי לשני ב 40 קמ״ש אני משוכנע שהתאוטה הנוצרת גבוהה מ 0.13G והיא הרבה יותר חזקה מהרבה לחיצות על הבלמים שאפשר לייצר , כי כשיש 600-700 כס אז יש אותם גם לבלימה ( זו אפילו ההגדרה ) . אף נורת ברקס לא תידלק כמובן .
    החוק הזה הוא רק לחשמליות ? גם, לא מבין על מה הצעקה


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    כן אבל כמה כבר קורה שאתה בולם ככה אגרסיבית עם הילוכים ידניים, פעם ב- ?
    במכונית חשמלית בולמים בלי ברקס כמעט תמיד.
    אז סטטיסטית הסיכון שמישהו יכנס בך מאחורה גדל.
    תכלס נראה שיונדאי עשו לעצמם חיים קלים במימוש של הדלקת אור הבלם, אולי כדאי שיחזרו לשולחן התכנון ויממשו פיתרון מבוסס חיישן תאוטה.
    It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)

  17. #97
    חבר רשום המשוטט's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    נווה ירק
    Posts
    2,550

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    לא מבין את הבעיה .....שיתקינו ״מקדימאור"

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
    LAND ROVER = THE ULTIMATE JEEP IMPROVEMENT

  18. #98

    Default תגובה: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    הרכב אוטומטי אבל אני כל כך נהנה לבלום עם הילוכים ( המנופים על ההגה ) שלקח לי 100 אלף קמ לגמור ברקס קדמי … באוטו שרירים . אז התשובה היא כל יום רוב הבלימות . כן , עיניים במראה אחורית …


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    לקרנף יש ראיה חלשה, אבל זו לא הבעיה שלו

  19. #99
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,434

    Default תגובה: Article: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג View Post
    יש בקרה כזו. טעינות מבוצעות מדי פעם עצמונית בחניה למצבר הנ"ל כשיש צורך בהשלמה.
    אבל, זה לא מספיק אינטנסיבי ולא עונה על פריקות חריגות. גם לא מתריע. לא יודע למה.
    הבנתי שבטסלות כן יש התרעה על הצורך בהחלפת סוללה.



    וכך זה נראה בשטח: ב02:20 ביום ד האחרון, הטעינה מופעלת עצמאית למשך חצי שעה.





    זה מסביר את העובדה שהרכב תפקד ללא דופי גם כשמצבר ה12וולט היה במצב סופני לחלוטין, 4% קיבול. זה תפקד נהדר עד לאותו הרגע שבו הטכנאי השאיר את הרכב לצרכי אבחון במצב חצי סוויץ' עם מכסה מנוע פתוח, ואז מצב המצבר נחשף כשהוא נגמר תוך דקות ספורות.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  20. #100
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,434

    Default תגובה: Article: סיכום שנה ו80000 ק"מ עם יונדאי איוניק 5

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג View Post
    הבאים בתור יהיו כנראה הצמיגים. האחוריים.
    טלי החליטה בשבילי: הצמיגים האחוריים מוחלפים. הי"ד. עשו 139000ק"מ.התכוונתי להחליף אותם השבוע.





    הצמיג הרזרבי הצר שקניתי והחזקתי בבית התגלה כיעיל, וגם התמזלנו שהגלגל נקרע בכניסה לקיבוץ ולא רחוק.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

Page 5 of 14 FirstFirst ... 2345678 ... LastLast

Similar Threads

  1. בגי"ה - נסיעת מבחן על איוניק 5
    By ariel-ro in forum פורום רכב חשמלי EV טכני
    Replies: 3
    Last Post: 18-01-23, 18:11
  2. יונדאי איוניק- מידע לחיים עם רכב היברידי
    By אסף ב in forum פורום רכב ומכוניות טכני כללי
    Replies: 9
    Last Post: 20-12-20, 14:51
  3. בגי"ה - איך לבטל הכנסת אוויר "צח" אוטומטית ביונדאי איוניק 2019 ?
    By raanan in forum פורום רכב ומכוניות טכני כללי
    Replies: 7
    Last Post: 11-10-19, 11:32
  4. בגי"ה - שאלה במערכת הבלמים יונדאי איוניק
    By raanan in forum פורום רכב ומכוניות טכני כללי
    Replies: 2
    Last Post: 13-06-19, 10:42

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •