נפתר.
לטרנספר 231 הרגיל יש ידית עם מנגנון פשוט, אחורה קדימה.
ל231J יש מנגנון מורכב יותר שלא הצלחתי למצוא עליו חומר...
מה שכן, בורר המצבים (שמחבר בין הטרנספר לידית) הוא פלאח פשוט.
החלפתי בין הפלאחים, כיוונתי עם הבורג והגעתי לתוצאה הרצויה.
חשוב לציין - בעלי 231 רגיל לא יכנסו לפרוצדורה הזו ופשוט יחזירו את הכל לקדמותו .
241 אני כבר לא יודע
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
הפלאח הקטן שמחליף מצבים בטרנספר סופה לא שונה בכלום בין 231 ל-241.
בורר המצבים עצמו הוא מכני והכי פשוט שאפשר, אחד לאחד של YJ. מדויק, קליל לתפעול, אמין ולא מתבלה לעולם.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
החלפתי רק כמה טרנספרים של סופה בחיי. כולל שדרוג אצלי מ-231 המקורי התקין ל-241, וכולל את ה-231 הישן והתקין שלי שהחליף 231 שבור בלילה, בתנאי שדה, בג'יפ של חבר.
הכל מתאים אחד לאחד - חיבורי השטנגה הקיימת מתלבשים בקלילות בקליק וזהו. זה אותו פלאח בדיוק.
לא יודע באיזה טרנספר השתמשת, מאיזה רכב ירד ומה בדיוק היה מותקן עליו. ב-231J שירד מסופה 2 (TJ), מנגנון הקישור בין ידית הבורר לטרנספר עצמו קצת שונה. נראה קצת יותר מורכב, מין הסתם פחות אמין והידית עצמה נוקשה ולא נעימה לתפעול כמו ב-YJ/סופה. הפלאח עצמו ניתן להחלפה בין הטרנספרים בכמה שניות - זה רק פתיחה וסגירה של אום.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
לא אמרתי שלא מתאים, הם מתאימים בול.
הבעיה הייתה בפלאח הנ"ל.
במנגנון החדש, החור של הפלאח בזווית 45 מעלות מוטה כלפי מטה, כאשר במנגנון הישן הוא ישר ועומד כלפי מעלה.
אחרי שהחלפתי את הפלאחים (שבזה אתה צודק שזה רק החלפת אום, והחורים הם אותו הדבר בפלאחים) צריך לשים את הפלאח של המנגנון הישן מוטה כלפי מעלה ולכוון קצת הידית 4*4
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אז אחרי שמחת חיים ונסיעת מבחן שעברה מעולה, החלו הריג'קטים.
משאבות קלאץ' תחתונות של סופה באות ללא חור ניקוז אוויר (חלקן, מה שאני קניתי) מה שיוצר כאב ראש אדיר.
בהתחלה חשבתי שיש לי בעיה במשאבה אבל סתם האשמתי אותה. פשוט לא התרגלתי ללחוץ בכזאת קלילות ויעילות על הקלאץ'. עד כאן השמחה
בקיצור, לעניין....
התחילו לי רעשי לחיצה מוזרים בקלאץ'. בגדול אני מתלבט מה בהתקנה יכול להיות הסיבה, אבל אני לא מצליח לחשוב על אחת.
להלן הרעשים:
https://youtu.be/XFheRzhCk34
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אהלן חבר'ה,
קודם כל המון תודה לכל מי שעוקב ונותן טיפים פה מתוך הפורום.
זה עזר מאוד במהלך ההחלפה וההתקנה והקל על כל התהליך מאוד.
כרגע אני תקוע בבעיית הסרטון - ניסיתי להבין מה מקור הרעש, ונראה שזה מה'בטן' - או במונח הנכון בלהאוזינג
אנסה לפרט מה בטוח התחלף, ובהנחה שהכל הוחלף כמו שצריך (הנחה כבר אמרנו?) אני אצטרך לבודד משתנים ולפרט את הבעיה לעומק.
נתונים מקדימים:
1. הוחלף סט קלאץ' מלא - דיסקה, דיאפרגמת שמש (קפיץ), מיסב לחץ, מיסב מרכוז. - למיסב המרכוז לא היה צד קדמי או אחורי, הכנסתי כמו שהיה נראה לי.
2. הוחלף גיר (כמובן) מAX15 לNSG370.
3. הוחלפה משאבת קלאץ' ג€‹תחתונה בלבדג€‹ - לפי מה שאני זוכר לא היה רעש במשאבה הישנה, אבל זה באמת אך ורק מהזכרון המעורפל שלי
ג€‹הבעיה: בעת לחיצה על הקלאץ', לקראת סוף הלחיצה יש מן רעש מתיחה/תקתוק.ג€‹ (ניתן לצפות בסרטון בהודעה הקודמת)
חשוב להוסיף שהקלאץ' עובד בסדר גמור. הוא לא מפריע ללחיצה על הדוושה, הוא מפריד ועובד כנדרש.
אז למה אני חושש? רעש כזה הוא אף לא מבשר על דברים טובים.
תרשים בלהאוזינג (לצערי לא היה אחד עם משאבה חיצונית, נא לנסות להתעלם מהמשאבה הפנימית)
חשודים שאני מצליח לחשוב עליהם (לפי סדר כרונולוגי):
1. המשאבה התחתונה החיצונית - אין לי כרגע סיבה מספקת חוץ מזה שמשהו 'מדגדג לי' שזה שם. אני מתלבט בין לא ניקזתי טוב אוויר (המשאבה הגיעה ללא חור ניקוז אוויר, ולכן אני לא בטוח שהוצאתי הכל) לבין נקודת החיבור בין המזלג לקצה המוט של המשאבה
2. מיסב לחץ - הוא היחידי שזז שם הלוך וחזור. אם יש משהו שמונע ממנו להחליק, אולי הוא עושה רעשים
3. דיאפרגמת שמש (קפיץ) - אצלה התזוזה. אולי נשברה במהלך ההרכבה. למרות שהיא חדשה, אז לא נראה לי באמת.
אשמח לחוות הדעת, בשביל להוסיף/להוריד אשמים. אולי יש משהו במנגנון שאני שוכח.
תודה רבה!
לא מסתדר לי משהו,
כתבת משאבת קלאצ חיצונית, אבל בתמונה יש פנימית, ( ככה היה אצלי בסופה 92, לא זוכר מתי החליפו לחיצונית), בפנימית יש צינור נוסף לניקוז, רואים בתמונה.
בחיצונית אולי יש איזה ברגון קטן בצד?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אם אני לא טועה, גם לי היה משהו דומה לאחר ההחלפה בסטאפ מאוד דומה לשלך. זה נחלש מעצמו אחריי כמה נסיעות מבחן עד שנעלם לגמריי. לדעתי המיסב לחץ מתרחב מהחום וקצת "מקפץ" על הציר.
כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.
שמרו על קשר