בולמים הם רק חלק מהסיפור.
אתה צריך קפיצים.
שלום חברים
יש לי טנדר ניסן ווינר 2003 לא לצורכי עבודה טיולים ושימוש פרטי כעיקרון פרט לארגז פלסטיק לציוד אז הארגז ריק כל הזמן
השאלה העיקרית שלי היא איך להפוך אותו לפחות קופצני(בעיקר מאחורה) החלפתי סט בולמים לראנצו xr5000 על גז
אבל.....האם אפשרי לשפר את חנסיעה ? פחות מעניין אותי להעמיס משקל מאחורה
בולמים הם רק חלק מהסיפור.
אתה צריך קפיצים.
בתחילת דרכם של הטנדרים היפניים בארץ זו הייתה התלונה של רוב הרוכשים(לשאר לא היה אכפת).
העצות היו,שים משקל בארגז או תרכיב פגוש כבד מאחור,בקיצור בסיגנון הזה.הפתרון לרכבים אלה למי שלא מתכוון להעמיס משקל על הטנדר היה לרכך את קפיצי העלים מאחור.פירקו את הקפיץ וכופפו מעט כלפי מטה את העלה התחתון הקצר כך שלא יכנס לפעולה אם אין משקל נוסף על הארגז.
הפתרון הזה עבד אצלי במגנום שקיבלתי מהעבודה, מהראשונים שהגיעו לארץ.
take nothing but memories
leave nothing but footprints
שן של רוטר
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
LAND ROVER = THE ULTIMATE JEEP IMPROVEMENT
לרדת בקבוע קפיץ מהמקור בעלה עלול לגרום לכל מיני תופעות.
עלה אמור למנוע axle wrap ... או סיבסוב של הסרן סביב צירו. אמור גם לדאוג להתנגדות לגלגול מסויימת.
אתה עוד עלול לגלות שקיבלת רכב לא יציב
.... ופתאום כשתצא חזק מהרמזור.
או סתם תהייה עמוס פעם אחת ... וישבר העלה במקרה הרע.
ומניח שיש עוד תפקידים לעלה ששווה להכיר לפני שמחלישים אותו מהמקור העייף והחלש מלכתחילה....
ממליץ שתעלה את המשקל בארגז... או שתפנים שטנדר זה רכב קןפצני ולא נוח ותחפש לו מחליף.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
או לשלם על ערכת קפיצים
לדעתי היא גם תהייה קופצנית.
אפטר מרקט מכוון להשיג גובה... גובה משיגים ע"י העלאת קבוע הקפיץ.
כלומר קפיץ קשה מהמקור.. הוא נוסע ריק לדבריו.
צריך גם להתייחס פה לעלות הקיט...
ניסן ווינר בן 20... קיט יעלה סכום לא מבוטל.
אני גם מהמר שאין במלאי בארץ.. אבל ייתכן ואני טועה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
אני מסכים איתך שניסן ווינר לא נמכר בכמויות וערכת שדרוג לקפיצים לא יהיה קל למצוא על המדף,
אבל מה שרשמת על העלאת קבוע קםית הוא לא מחויב המציאות.
תודה מראש על התגובות
ראיתי שיש בולמים עם קפיץ ספירלי בקצה הבולם .ראיתי כזה של מונרו..
האם בולם כזה יכול לעשות את ההבדל?
משהו שהיינו עושים פעם מזמן, מוסיפים קפיץ ספירלי בין העלה לסרן, ככה גם תקבל עוד הגבהה קטנה וגם רוב משקל הרכב יושב ביום יום על הספירלי והעלה כמעט לא ניכנס לעבודה.
פתרון אחר שהופיע לפני כמה שנים לטנדרים, בולם של מונרו "סנסטראק", זה בולם עם קפיץ ספיראלי עליו.
RAM 3500 on "35
הטנדר הזה קיים באוסטרליה ולכן יש ליצרנים הגדולים ערכות קפיצים עבורו.
אבל עם מוטות פיתול מלפנים - אל תפתח ציפיות.
בולמים טובים וקפיץ אחורי לעומס קל - זה המקסימום שתוכל לעשות וזה לא מעט.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
הוא לא מחויב.. אבל זה מה שקורה בפועל.
אשמח להכיר קיט הגבהה 2" כלשהו לרכב כלשהו... שמגביה את הרכב ולא עי הקשחת הקפיץ.
לגבי הבולם של מונרו עם הסליל... לא אומר שזה לא עובד או לא טוב...
רק אומר שזה שעטנז .. שעלול לעבוד.. וגם עלול שלא.
כשמשחקים עם המתלים ולא קונים סט קומפלט לרוב יש תהליך של ניסוי וטעיה... יש בו ערך לזמן ולכסף... כדאי לקחת את זה בחשבון.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
סתם זורק הצעה...
חשבת לסגור פעם את הטנדר ?
הוא יהיה יותר מתורבת כך ולעיתים יותר פרקטי עקב הסגירה... וייתכן ותמצא כזו משומשת במחיר נמוך מההתעסקות במתלים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
+++++
ערכה עם בולמים מתאימים משדרגת את היום יום ואת הטיולים.
מנסיון ארוך עם כמה וכמה סטים, וקומבינציות ע"ב מקורי עם שינויים והורדה/הוספת עלים, והרבה כסף ללימוד, הפתרון הכי נכון הוא סט מיצרן בינלאומי מוכח.
אין איך לעקוף את זה.
- - - Updated - - -
אתה בעצם מציע להעמיס משקל קבוע בארגז.
שזה לשים פלסטר עם שם אחר.
אז יותר זול יהיה לעגן אבן שפה בארגז ליום-יום..
שיהיה יותר ברור- אני לא בעד.
אבל אבנים יותר זול מסגירה, וגם לא מחייב שינוי ברישוי.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
טנדר עם קפיצי עלים מאחור וארגז ריק יהיה קופצני לנצח, גם עם סט הגבהה מושלם של אולדמן... אולי יהיה מרוסן מבמקור.. אבל ישאר קופצני.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
עשיתי חיפוש זריז ונראה שלרוב היצרנים האוסטרלים יש קיטים ל D22 ובחלקם כוללים מוטות פיתול חדשים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אז יש לך קשיים בהבנת הנקרא.
תקרא רק את מה שכתבתי... לא מה שעשית בטנדר שלך.
יש לאולדמן (או ל efs,dobinson,ironman ושות') סט שמוגדר לייטדיוטי? או אקסטרא סופט? בחייאת זה טנדר יפני קטן עם קפיצי עלים.. לא איזו מפלצת אמריקאית עם שוק שיפורים מהמדף גם לאמא שנוסעת רק לסופר ורוצה רכות... אין לזה פתרון מהמדף.
אפשר להתחיל לעשות שעטנז... אבל משחקים במתלים זה לא משחקי ילדים..ולניסוי וטעיה יש השלכות רבות שלא תמיד מתאימות לכל אחד. בטח שאתה לא מהנדס. וזה לא איזה רכב נישה שמחזיקים לנצח.. נשמע לי שצריך להחליף רכב או פשוט להוסיף משקל.. אלו ההמלצות שלי ואני עומד מאחוריהן..
הפתרונות האחרים שמציעים כרוכים בעלויות משמעותיות... ואף אחד מהם לא יהפוך את הרכב ללא קופצני.. ואם יצליחו הוא רק יהיה פחות קופצני... אבל לא תצליחו לקחת את זה מניסן ווינר בן 20 בעלויות סבירות ובגבול החוקי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
הויכוח/דיון הזה היה פה בעבר... הרבה.
טנדר ישאר טנדר, תעשה שינויים, תעמיס, תוריד, אולי יהיה פחות קופצני, אולי יהיה יותר מרוסן, אבל הוא ישאר טנדר, זה היעוד שלו.
RAM 3500 on "35
שמרו על קשר